0
back
 

diskuze k tématu: Mazda 6 motorizace rady

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, japonská vozidla
antoonijoo
number of posts3
date of registration06.03.2014
Monday 24.03.2014 12:54, Mazda 6 motorizace rady
muzu poprosit o radu, mazda 6 r.v. 2009, 2,0 nebo 2,5 benzin, co je eventuelne lepsi a jestli to ma remen nebo retez rozvodovej, nemuzu to nikde najit :/ popr interval vymeny , popr nejake dalsi uzitecne postrehy bude rad za kazdy nazor nebo radu, dekujiiiiii Kozarek
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 24.03.2014 21:56, 2.0 lepší
Mám předchozí generaci M6 benzin 2.0, pokud se nic zásadního nezměnilo tak platilo, že 2.0 je lepší. U většího motoru byla malá olejová náplň a vůbec s ním bylo spojeno mnoho atypických věcí (vázáno na náhradní díly). Benzín 2.0 je nenáročný na údržbu, rozvod řetězem, výměna oleje předepsána po 20 tis. (a značkové servisy ji nekrátí), svíčky po 100 tis. spolu s olejem v převodovce. Jízdně je 2.0 takový rozumný kompromis síly a pohody - když chce člověk trochu té rychlosti, tak musí motor točit nad 4 tis., když jde o pohodu, tak 6st. se v bez problémů převaluje i na 1500 ot. a 3.st. se sbírá z volnoběžných otáček. Reálná kombinovaná spotřeba se pohybuje okolo 8 litrů.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 25.03.2014 00:16, Pokud chceš vrcholnou výbavu ber 2.5L, 2.0L je rozumný kompromis
Ahoj, pokud tu zveřejníš e-mail, tak ti pošlu leták M6 z té doby.

2.5L se prodávala s maximální výbavou GTA (793 tisíc) nebo GTA Plus (871 tisíc). Ty ceny jsou za sedan, hatchback stál o 15 tisíc víc, kombi o 30 tisíc víc.

2.0L se prodávala ve výbavě TE (687 tisíc) a TE Plus (750 tisíc). Hatchback a kombi jsou opět dražší stejně jako v předchozím případě o 15 a 30 tisíc.

Kompletní výbavu tu vypisovat nebudu, ale střední výbava TE byla už dost slušná. Např. dvouzónová klima, vyhřívání sedadel, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, tempomat, volant a řadící páka v kůži, el. okna vpředu i vzadu, atd. Bezpečnostní výbavu: 6 airbagů, ESP a další systémy mají všechny M6 té doby stejné. Od TE Plus má sledování jízdních pruhů, Xenony atd. GTA má bezklíčové startování a další podobné zbytečnosti

Rozdíl ve výkonech nebyl až tak velký. 2.0L měl 114kW / 6 200 ot., krouťák 193 NM / 4 500 ot. 0-100 km/h 10,0 sec.
2.5L 125kW / 6 000 ot., krouťák 226 NM / 4 000 ot. 0-100 km/h 8,1 sec.

Jak je to se spolehlivostí těhle motorů nevím. Předchozí generace 2.0L byla bezproblémová. 2.3L byla problematická jak už předřečník psal. Jak je to u 2.5L verze vůbec netuším. Osobně bych šel klidně do 2.0L Výbava pro mě naprosto dostatečná a zřejmě dvoulitrů bude i větší nabídka než 2.5L.
respond
Falewick
number of posts25
date of registration07.09.2011
Tuesday 25.03.2014 09:21, hm
Svět motorů ojetiny vychvaloval 2.0 114kW. V předchozí verzi 2.0 104-108kW kritizoval spotřebu oleje a 1.8 byla tou dobou lépe hodnocená. Pro mě je šestka v liftbacku takový vysněný auto, spolu s BMW 325/330i touring - ale ti bavoráci se fakt blbě shánějí.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 25.03.2014 10:57, RE: Pokud chceš vrcholnou výbavu ber 2.5L, 2.0L je rozumný kompromis
Petr S posted by:
Ahoj, pokud tu zveřejníš e-mail, tak ti pošlu leták M6 z té doby. 2.5L se prodávala s maximální výbavou GTA (793 tisíc) nebo GTA Plus (871 tisíc). Ty ceny jsou za sedan, hatchback stál o 15 tisíc víc, kombi o 30 tisíc víc. 2.0L se prodávala ve výbavě TE (687 tisíc) a TE Plus (750 tisíc). Hatchback a kombi jsou opět dražší stejně jako v předchozím případě o 15 a 30 tisíc. Kompletní výbavu tu vypisovat nebudu, ale střední výbava TE byla už dost slušná. Např. dvouzónová klima, vyhřívání sedadel, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, tempomat, volant a řadící páka v kůži, el. okna vpředu i vzadu, atd. Bezpečnostní výbavu: 6 airbagů, ESP a další systémy mají všechny M6 té doby stejné. Od TE Plus má sledování jízdních pruhů, Xenony atd. GTA má bezklíčové zapalování a další podobné zbytečnosti Rozdíl ve výkonech nebyl až tak velký. 2.0L měl 114kW / 6 200 ot., krouťák 193 NM / 4 500 ot. 0-100 km/h 10,0 sec.2.5L 125kW / 6 000 ot., krouťák 226 NM / 4 000 ot. 0-100 km/h 8,1 sec.Jak je to se spolehlivostí těhle motorů nevím. Předchozí generace 2.0L byla bezproblémová. 2.3L byla problematická jak už předřečník psal. Jak je to u 2.5L verze vůbec netuším. Osobně bych šel klidně do 2.0L Výbava pro mě naprosto dostatečná a zřejmě dvoulitrů bude i větší nabídka než 2.5L.


Skoro 2s na sprintu je docela citelný výkonový rozdíl.
respond
antoonijoo
number of posts3
date of registration06.03.2014
Tuesday 25.03.2014 14:23, ok
diky mooooc, a ta 2,5 ma asi taky retez ne kdyz to ma i ta mensi verze ;) no nevim porad vaham ;))) nejsem zadnej letec ani kaskader , spis pohodova jizda ,sem tam samozrejme nekdy trochu zrychlit, 2,5 bude mit spotrebu asi nekam k 10 predpokladam, asi pujdu cestou kompromisu ;))) jeste jednou dik
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 25.03.2014 23:02, RE: hm
Falewick posted by:
Svět motorů ojetiny vychvaloval 2.0 114kW. V předchozí verzi 2.0 104-108kW kritizoval spotřebu oleje a 1.8 byla tou dobou lépe hodnocená. Pro mě je šestka v liftbacku takový vysněný auto, spolu s BMW 325/330i touring - ale ti bavoráci se fakt blbě shánějí.


2.0 104kW mám (12 let starou) a olej žere asi tak půl litru mezi výměnami po 15 tkm a to jen když se často honí po dálnici přes 4000 otáček. Co jsem dosud četl, tak olej žere hlavně 2.3L. 1.8L má nejnižší výbavu a výkon taky nebude nic moc.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 25.03.2014 23:09, RE: ok
antoonijoo posted by:
diky mooooc, a ta 2,5 ma asi taky retez ne kdyz to ma i ta mensi verze ;) no nevim porad vaham ;))) nejsem zadnej letec ani kaskader , spis pohodova jizda ,sem tam samozrejme nekdy trochu zrychlit, 2,5 bude mit spotrebu asi nekam k 10 predpokladam, asi pujdu cestou kompromisu ;))) jeste jednou dik


Ad spotřeba, podívej se na Spritmonitor.de. Náš kombík 2.0L benzín po ujetých 62 tkm má průměrnou spotřebu 7.74L na 100 km.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 25.03.2014 23:13, RE: Pokud chceš vrcholnou výbavu ber 2.5L, 2.0L je rozumný kompromis
David V posted by:
Petr S posted by:
Ahoj, pokud tu zveřejníš e-mail, tak ti pošlu leták M6 z té doby. 2.5L se prodávala s maximální výbavou GTA (793 tisíc) nebo GTA Plus (871 tisíc). Ty ceny jsou za sedan, hatchback stál o 15 tisíc víc, kombi o 30 tisíc víc. 2.0L se prodávala ve výbavě TE (687 tisíc) a TE Plus (750 tisíc). Hatchback a kombi jsou opět dražší stejně jako v předchozím případě o 15 a 30 tisíc. Kompletní výbavu tu vypisovat nebudu, ale střední výbava TE byla už dost slušná. Např. dvouzónová klima, vyhřívání sedadel, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, tempomat, volant a řadící páka v kůži, el. okna vpředu i vzadu, atd. Bezpečnostní výbavu: 6 airbagů, ESP a další systémy mají všechny M6 té doby stejné. Od TE Plus má sledování jízdních pruhů, Xenony atd. GTA má bezklíčové zapalování a další podobné zbytečnosti Rozdíl ve výkonech nebyl až tak velký. 2.0L měl 114kW / 6 200 ot., krouťák 193 NM / 4 500 ot. 0-100 km/h 10,0 sec.2.5L 125kW / 6 000 ot., krouťák 226 NM / 4 000 ot. 0-100 km/h 8,1 sec.Jak je to se spolehlivostí těhle motorů nevím. Předchozí generace 2.0L byla bezproblémová. 2.3L byla problematická jak už předřečník psal. Jak je to u 2.5L verze vůbec netuším. Osobně bych šel klidně do 2.0L Výbava pro mě naprosto dostatečná a zřejmě dvoulitrů bude i větší nabídka než 2.5L.
Skoro 2s na sprintu je docela citelný výkonový rozdíl.


To jo 0-100 za 8 sec. je asi celkem fajn
respond
smolda135
number of posts3
date of registration15.12.2014
Monday 15.12.2014 15:34, mazda 6 2,0 tdi 2004
zdarvím mám mazda 6 2,0 tdi 2004 a chcípá mi na volnoběch a za jízdy se dusí nevíte někdo co s tím ????
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Monday 15.12.2014 15:40, RE: mazda 6 2,0 tdi 2004
smolda135 posted by:
zdarvím mám mazda 6 2,0 tdi 2004 a chcípá mi na volnoběch a za jízdy se dusí nevíte někdo co s tím ????


Víme, zajet do servisu na diagnostiku.
respond
smolda135
number of posts3
date of registration15.12.2014
Tuesday 16.12.2014 15:41, mazda 6 2,0 tdi 2004
tam sem byl a nic ( počet chyb 0 )
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Tuesday 16.12.2014 18:02, RE: mazda 6 2,0 tdi 2004
smolda135 posted by:
tam sem byl a nic ( počet chyb 0 )


Prosím o nějaké dodatečné informace. Jednalo se o servis mazda (nebo servis mající s mazdami alespoň minimální zkušenosti) a přesto diagnostika neukázala vůbec nic?
A vyslovil v servisu někdo nějaké podezření čím to může být ?
Jako kdyby byl ucpanej filtr nafty, tak by to mohlo třeba zlobit, ale těžko říct zda je to tím. Měnil jste jej někdy ?

EDIT:
Asi mám "pachatele". Přečetl jsem si recenzi Mazdy 6 zde na TipCars:
http://www.tipcars.com/magazin-mazda-6-prvni-generace-5021.html
je tam výslovně uvedeno:
...Po ujetí více než 100.000 km odcházejí vstřikovače nebo se objevuje vadný SCV ventil.

Tak jsem kouknul na mazdaklub co že to ten jen SCV ventil zač. Měl by sloužit k regulaci na přívodu paliva. Jak jsem se dočetl, jeho životnost je prý max 100tkm. Vadný SCV ventil se projevuje zhasínámím motoru na volnoběh. Viz napr. zde:
http://www.mazdaclub.cz/clanek/pro-novacky-v-sekci-mazda-6-50
(ale i jinde, je toho plnej Internet, stačí zadat do googlu SCV ventil mazda 6)
respond
smolda135
number of posts3
date of registration15.12.2014
Wednesday 17.12.2014 19:08, mazda 6 2,0 tdi 2004
no přímo v mazdě sem nebyl ale ten sevis ve kterým sem byl dělá prý skoro všechny typy aut ale zkušenosti s nimy nemám byl sem tam poprve a mechanik mi řekl že to může být prasklá hadička na přívod nafty a že to nasává falešný vzdu do filtru tím pádem to na volnoběch chcípne a filtr sem měnil je to cca 1 měsíc zpět
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.