0
back
 

diskuze k tématu: Jaký vybrat kombík na každodenní dojíždění do práce?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, automobilky, německá vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla
Slaviczech
number of posts3
date of registration24.04.2016
Sunday 24.04.2016 10:29, Jaký vybrat kombík na každodenní dojíždění do práce?
Dobrý den,
prosím vás o radu, chystám se nastoupit do nové práce, která obnáší i každodenní dojíždění - denní nájezd by byl cca 100-120km a o víkendu zhruba poloviční + jedna zahraniční dovolená a jedna v rámci ČR. S tím se mi pojí koupě "nového vozu". Můj rozpočet je 200 tis. + cca 50. tis na první údržbu a opravy.

Co se týče požadavků na vůz jako takový, chci kombi, vzhledem k nájezdu ideálně diesel, nepotřebuju žádný trhač asfaltu, ale na druhou stranu aby mělo dost síly na bezpečné předjíždění, řízení je (alespoň prozatím) moje hobby, takže čím lepší jízdní vlastnosti a přesnější, komunikativnější řízení, tím lépe. Vzhledem k tomu, že v autě budu trávit hodně času a chci vozit rodinu, tak je pro mě důležitá bezpečnost a pohodlnost (nerad bych měl ze sedaček za rok úplně zničená záda). K autům se chovám celkem ohleduplně (takže nevyrazím s plynem u podlahy se studeným motorem a naopak po jízdě nechám motor a kapaliny trochu schladnout než ho vypnu, atd.) Po prozkoumání nabídky a zohlednění mého rozpočtu a požadavků vím že dosáhnu na trio Mazda 6 2.0 MZR-CD r.2008/2009, VW Passat 2.0 TDI r.2008/2009 a Ford Mondeo 2.0 TDCi r.2008-2010. Ještě možná se dá zařadit Seat Exeo 2.0 TDI, ale těch je jako šafránu. Vím že všechny vozy budou mít v nejlepším případě najeto něco mezi 150-200 tis. km, ale spíš přes 200. tis. Potřebuji a počítám s tím, že mi vůz vydrží alespoň tři roky s výše uvedeným nájezdem a nebude mi jen vysávat peněženku a stát v servisu místo ježdění.

Můj favorit je Mazda 6, ale nevím jak je na tom se spolehlivostí (tuším že dobře, stejně jako předchůdce), jaká je kvalita motorů a zda má stále problém s korozí?

Passat a Mondeo jsou celkem klasika a je toho o nich napsáno hodně, u Passatu se bojím problémů s motorem, respektive filtrem pevných částic u motoru 2.0 TDI PD 103kW, s tímto motorem mám zkušenosti ze Superba a po překročení 130 tis. km víc stál v servisu než jezdil, ale možná šlo jen o špatný kus. U Mondea kombi se zase bojím problémů se zadní nápravou jako se vyskytovali u předchůdce.

No a Exeo je stejný případ jako Passat, největší strašák je motor, zbytek je kvalita audi a4 s jinou maskou a jiným znakem.

Ale jak jsem psal výše, nejvíc mě zajímá Mazda, je to pěkné auto a japoncům celkem věřím, ale chci znát názory lidí, kteří se vyznají více než já. Navíc chci vědět jestli má smysl mít v hledáčku ještě nějaký vůz, napadá mě možná Citroen C5, ale k francouzům nějak nemám důvěru a nelíbí se mi jejich design, ale to je minoritní problém.
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Sunday 24.04.2016 13:07, k
fiat croma
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Sunday 24.04.2016 15:29, Mám nedůvěru k francouzům...
Panebože, kdy už česká vovce přestane psát tyhle bláboly??? V čem myslíš, že je francouz horší, než němec? Většina dílů j ekorporátních, jako např. díly elektroniky, motory, převodovky, ABS a bůhví co ještě. Na tohle už jsem fakt alergickej. Lojza v putyce mně poudal, že woe fracouze, to nedojede nai na vrakáč. Jo, tím se řiď a kup sim českou modlu. Oktávii. Je to nejlepší auto na světě, co na světě, v galaxii, je absolutně bezporuchové, nekradou se, není třeba měnit ani ten blbej olej v motoru, na rozdíl od francouzů.
Možná ti prozdradím tajemství: slyšel jisněkdy o poruchách NAPŘÍKLD rozvodů na francouzskejch autech? Slyšel jis něco o výměnách dílů jako turbo, egr, vstřiky-což se provádí běžně u nemeckých zázraklů z dílny VW, třeba u Pežotů či Fiordů s motory PSA?
Kup si coc cheš, ale přestaň už omílat tu včnou nekonečnou kravinu o nespolehlivosti francouských vozů. Je to už fakt trapný - je rok 2016 a ne 1975, kdy tohe počalo někde s Dačií (R12).

Jo jo, správně píšeš, Pasátů se bojím. Já bych se nebál, vždt Lojza to má a vždycky s tím dojede - aspoň ny podválu, když ne po vlastné ose. Zapomněl jis totiž naspat, že tomu praskají hlavy a kroutí se bloky.

Jaký problém, prosím tě - pouč mě - mělo kdy Mondeo - jakékoliov - se zadní nápravou? Mondeo máme a tohle slyším poprvé.

Kup Mazdu - ta sice bude spolehlivá, ale za pár let bude durch shnilá
respond
Slaviczech
number of posts3
date of registration24.04.2016
Sunday 24.04.2016 16:55, Pojmy a dojmy
No, tak jenom pro ujasnění, já jsem o nespolehlivosti francouzů nenapsal ani slovo, napsal jsem, že jim nedůvěřuju, to je celé, nikde jsem nenapsal že jsou špatní, jen že se mi nelíbí design což je ale prkotina. Takže prosím nezaměňujme pojmy a dojmy. A žádnej Lojza v putyce mi nic neřikal, do putyky nechodim, na to nemám čas, proto se ptám taky tady a čekám nějakou rozumnou radu. Oktávku nechci a ani jsem o ní nic nepsal, jelikož vůbec nepatří velikostí mezi auta co jsem zmiňoval. Co se týče Mondea, tak to jsem vycházel z informací zde na webu, kdy se tu v poradně párkrát psalo, že Mondea kombi (modelový rok 2001 - nevím kolik) alespoň ze začátku výroby, v bazarech mají dost často problémy se zadními tlumiči, které dostávali na českých silnicích dost zabrat. Netvrdím, že je to nutně pravda, jen shrnuji informace, které mám, pokud máte jiné, prosím podělte se, pokud chcete jen kritizovat, že je člověk "blbej" že má nějaké informace, tak jděte odkud jste přišel. A co se týče Mazdy, tak ano líbí se mi, opět celé, nevychvaluji ji ani ostatní auta nehaním. A o tom, že za pár let shnije, možná jste si nevšiml, ale na to jsem se taky ptal, jestli druhá generace (rok 2008-2012) rezne stejně jako předchůdce. Nechápu proč máte potřebu z lidí dělat pitomce, jen kvůli tomu, že se jim něco líbí nebo mají nějaké informace a snaží se dobrat dalších.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Sunday 24.04.2016 19:30, Co koupit?
Na tvým místě asi radši nic. Mazda ti shnije, Mondeu se rozsype podvozek, Pasátů a všem koncernovým TDI praskají hlavy a odcházejí turba, EGR a bůhví co, francouzů nevěříš. Nevěříš ani italům, protože ty obvykle "znalci" házejí do jedho pytle s francouzi. Nakonec, žádný auto of F nych si nevybral - francouz, Fiat a Ford. Tak ti, nevím, kamaráde, ale moc toho není.

Tak ateď bez ironie: za 250 tyček bude Mondeo jak lusk, ale ne koupený kdesi na bazaru na poli. Potřeba vybírat. Pežoty za tuto cenu nejsou slušné žádné, na 508 e to málo, zbytek nestojí za řeč. Mazda je s otazníkem, protože viděl jsem na vlastné ořči shnilou 2010 - má ji totiž od nás programátor z fabriky. Pokud ti nevadí dražší servis, klidně se mrkni například po Honmdě Accord- bude mí vyšší nájezd, ale uspokojí tě tím ostatním. Taky by se dalo možná dosáhnout na nějké SUbaru, ovšem předem říkám, že to ti na místním foru nikod nedoporučí. Důvody psát nebudu. Za 250 tyček by byl Lexus IS250-tam to je celkem sázka na spolehlivost bez kompromisů. Vejdeš se i do Volva S60/V70-ovšem nebdue mít najeto 150 tisíc, ale tak o 100tkm více.
Velmi dobrý dělník je Mitsubishi Lancer 1,8i - vlastní zkušenost. AS v sedanu je docela hezký a vevnitř kupodivu velký. Co bych nevybral, tak nic z Octavia/Pasát, Audi. Důvody netřeba psát.
Ještě mě napadá Toyota Avensis - zejména kdybs sehnal předchozí generaci s 2,0i benzínem, která nehnije, je úsporná, prostornáa zeuména extrémně spolehlivá. Znám klučinu, co pro nás programuje a má sice jen 1,8i benzín z roku 206 - ke dnešku má najeti asi 400.000km a leje olej (úsice už trochu více) abenzín a čas od čas udělá základní servis - brzdy, rozvody, svíčky. Po korozi ani stopy, vídám to auto dost často. Dokonce i sedačky na to zdaleka nevypadají. Holtještě poctivé auto.
respond
Slaviczech
number of posts3
date of registration24.04.2016
Sunday 24.04.2016 20:25, Děkuji
Chápu vaše rýpnutí :D ... Každopádně děkuji za dobré rady, na Avensis a Accord jsem úplně zapomněl, ty určitě zařadím do hledání a konkrétně třeba s Fiatem taky nemám problém. Pochopil jsem že Mondeo je dobrá volba, tím se mi výběr značně rozšiřuje. Počítám že k samotné prohlídce vozu půjdu vyloženě s mechanikem a budu chtít auto vzít do servisu na kontrolu, takže chápu, že s touto opatrností se dá koukat i po zmíněné Mazdě (stále je to tak nějak můj favorit, ale to se ukáže až při samotném výběru konkrétních aut :D ). Subaru jsem taky zvažoval a zrovna moc jich inzerováno není a Lexusů je ještě méně navíc co vím tak je to jen sedan? Volvo V70 by mě po pravdě za tyhle peníze vůbec nenapadlo hledat. Lancer je zajímavá volba, ale taky jich není zrovna moc :/ Každopádně Octavii nechci, Passata taky vyřazuji a Audi je taky úplně mimo.

Takže ještě jednou děkuji za rady, snad mi pomůžou při výběru :)
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Sunday 24.04.2016 22:07, Ford Focus III kombi 2.0 TDCi :-)
Zdravím, projeďte při výběru také lépe vybavený Ford Focus kombi III 2.0 TDCi, možná zjístíte, že nepotřebujete ani Mondeo
Podvozek dobrý, motor dobrý, sedačky dobré, celková spolehlivost nadprůměrná. Zkuste pohledat nejdříve něco mezi dealery, třeba i v Německu
Jinak z Vašeho výberu za mě jednoznačně Mondeo 2.0 TDCi, ale v dobrém stavu a s jasnou historií
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Sunday 24.04.2016 22:33, RE: Ford Focus III kombi 2.0 TDCi :-)
BobanHTP posted by:
Zdravím, projeďte při výběru také lépe vybavený Ford Focus kombi III 2.0 TDCi, možná zjístíte, že nepotřebujete ani Mondeo Podvozek dobrý, motor dobrý, sedačky dobré, celková spolehlivost nadprůměrná. Zkuste pohledat nejdříve něco mezi dealery, třeba i v Německu Jinak z Vašeho výberu za mě jednoznačně Mondeo 2.0 TDCi, ale v dobrém stavu a s jasnou historií


Focus je auto s výborným podvozkem, motory taky celkem ujdou, ale není na delší jízdy. Příšerné jsou sedačky ve všech generacích (mám to z vlastní zkušenosti, jsou nenormálně vysoké s krátkým sedákem, bez bočního vedení a nastavitelný je jen náklon a ještě omezeně) a ani u III. tomu není jinak Po vystoupení z auta se musí celý rozlámaný člověk jít nejdříve rozhýbat. U Mondea je to se sedačkami výrazně lepší. Dále je Ford pověstný i "drtičem" pravého kolena a to u všech modelů včetně Kugy.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 24.04.2016 22:51, Mazda 6 2. generace
Koupil si ji před rokem známý, akorát benzín 2.0L automat. Důkladně jsem si ji u něj prohlédl v garáži když jsme u nich byli na návštěvě. Koroze nikde žádná. Doporučuji si auto co chcete koupit sám důkladně prohlédnout radši než poslouchat některé zdejší trolly :)
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Monday 25.04.2016 07:38, Pro zdejší trolly
bych měl jednu životní praxí ověřenou zkušenost, když jsem před Subaru vybíral Mazdu 3, řadu 2008-12, neznám přesně její písmenový kod, ale ročník určuje typ auta jednoznačně. Tak konkretně Mazd6 tohoto modelového roku jsemprošel po bazarechale i značkových dýlerech, kde měli auta po té, co zákazník bral nové, jako protiúčet a povím jedno. Bylo jich asi 11, možná až 12. Vesměs šlo o ročníky 2010-11, protože jsem chtěl co nejnovější auto, které bych mohl vzít na odpočet DPH (bylo-li tak prvotně pořízeno) a mít jej ve firmě 5+5 let. Proč 5+5, nemusím snad vševědoucímu vysvětlovat. Z těchto aut minimálně 7 mělo už náznaky počínající koroze: lem nad přední čelním sklem - to je zajímavé, že ano, asi 2-3 měly chycené spodky prahů - zřejmě od zvedáků a jedna měla už viditelné bubliny na zadním lemu. Co k tomu mám dodat? Že po 3-4 letech u auta střední třídy je toto nepřípustné a jiné stejně staré značky tento problém neznají, dokonce ani Dacia. Ale taky je fakt, že asi 4 z mnou vybíraných aut byly ve stavu, kdy bych mohl říct - jsou bez koroze, nepočítám li totálně orezlý spodek, jako ramena a výfuk. Naštěstí tohle není třeba řešit, protožer tyto díly přežijí kastli.
A pro vševědoucího nevěřícího Tomáše - zvu tě k nám, aby ses podíval na kolegovu M6, jak vypadá po 5 letech. Podotýkám že nikdy nebyla bouraná, ale jezdí s ní v zimě, bohužel v soli, které se v našem regionu používá víc, než by si jeden přál. A pka budeš mudrovat, trolle. Nejen, že má hcycené dost silně lemy, ale kdejaká ´dbuka od kamínku je za pár dní jak liška. Tohle například u Renault či pežotů neexustuje, ani u Fiatů, u Mondeií jakbysmet. U SUbaru - mém, co má letos 10 let - taky né. protože má haubnu a zadní vrata z hliníku

Pro ty, co umějí číst, doporučuji pročíst příslušné diskuzní forum. Stať o řešení koroze je pravděpodobně jedna z nejobsáhlejích na onom foru. pročpak asi?
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.