0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Stilo nebo Mazdu 323F?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.05.2007 07:42, Tom
Jednoznačně 323
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.05.2007 08:29, RE: mazda
anonym posted by:
Jednoznačně 323
323f je lepšie a hlavne spolahlivé auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.05.2007 08:33, RE: mazda
anonym posted by:
323f je lepšie a hlavne spolahlivé auto.
Nebudu popirat ani jedno. Japonci delaji spolehliva auta. Jen bych se branil te jednoznacnosti. Myslim, ze Mazda je velice dobre auti, spolehlive a kvalitni. Problem je v tom, ze kdyz uz se neco posere, tak poradne, takze jednorazova investice bude daleko vetsi. Z tohoto pohledu na tom bude zrejme Fiat lip. Mozna tech zavad bude vic, ale zase ani jedna z nich asi nebude tak financne narocna, samozrejme pokud se napotentuje treba motor, coz by asi nemelo, tyhle sestnactky jsou celkem spolehlive a kvalitni.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.05.2007 09:41, Stilo
Mazdu neznám, ale Stilo 1,6 MW mám od prosince doma (koupeno jako 2 roky jeté u autorizovaného dealera, 36 tis. km., 260.000 Kč), tak mohu napsat první zkušenosti. Z auta se především perfektně vystupuje a nastupuje. Je dost vysoké a má i poměrně vysoko posazená sedadla, prahy jsou zakrojené dovnitř. Vyšší osoby nemají problém, i výhled je perfektní, jen mi nesedí výškové seřizování sedadla, kdy se mění výška sedáku vůči opěradlu a nikoli sedadlo celé. Kombík má nízkou nákladovou hranu a je to slušný náklaďák. Odkládacích ploch je taky dost, vpředu je vedle normální schránky samostatná klimatizovaná schránka na 2l PET lahev (chápu, že pro zdejší fajnšmekry jsou to nepodstatné prkotiny, ale hodí se). Spasování plastových dílů v interiéru je dost tragické, skoro bych to sám udělal lépe. V palubní desce občas zadrnčí, stejně jako při otevřených oknech ve dveřích, ve vyšších rychlostech sviští okolo horní hrany předních dveří. Prostě Italové - ať už je montáž rychle za námi a hurá na fotbal! Upozorňuji ještě na poměrně slušnou audiosoustavu z výroby. Motor je v dnešní době zastaralý (do nového Brava se už nedává), podle vyjádření mého neautorizovaného souseda - servismana je ale spolehlivý. Na kombíka pro běžné ježdění dostatečný, jen škoda, že k němu nedodávají šestikvalt jako k 1,4. Jezdím s lehkou nohou a spotřebu mám podle počítače 7,4 - 8,2. Potvrzuji vyšší hlučnost ve všech rozmezích otáček. Řazení mi nepřipadá až tak nepřesné, dlouhé dráhy a tvar šaltpáky ovšem vytvářejí dojem řazení u Trambusu. Brzdy jsou celkem slušné (až na tu ruční). Předchozí majitel měnil brzdové destičky a zámky po vloupání, já v rámci záruky přední stabilizátory. Rovněž jsem sám vyměnil prasklou žárovku v potkávacích světlech, čímž jsem si u pracovníků dealera vysloužil neskrývaný obdiv (je to fakt peklo!) . Suma sumárum, Stilo je určeno na běžné rodinné ježdění (5dv) a stěhování (MW) a myslím, že ten, kdo překousne jeho poněkud netradiční (možná bych použil spíše ohyzdný) zjev, místy poněkud halabala provedení a dosud přetrvávající špatnou image Fiatu, bude myslím spokojen.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.05.2007 10:27, Mazda 323F
Poslední generace 323F už opravdu není tak sportovní, písmeno F toho moc nemění. Měl jsem ji i s tímto motorem, proto doporučuji dát si pozor na cvakání motoru, vyžaduje kvalitní olej a doporučuji výměnu po 10tis km. Interier nic moc, pokus o měkčí plasty, malá tlačítka na ovládání klimatizace, zelené podsvícení není moc výrazné, kontrolka dálkových světel je silná až moc. Vedle toho je ale interier velmi odolný, sedadla mají výborné vedení a dobrou nastavitelnost. Ergonomie je příkladná, palubní deska přehledná. Motor je svižní, spotřeba dle stylu cca 6,5 - 9. V kombi provozu jezdila za 7. Doporučuji pro spolehlivost, vyrábí se na ní díly z druhovýroby, jezdil jsem s ní 2 roky do autorizovaného, ale bylo to jen pro muj pocit a ceny hrozné
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.05.2007 10:57, RE: Stilo
Willy posted by:
Mazdu neznám, ale Stilo 1,6 MW mám od prosince doma (koupeno jako 2 roky jeté u autorizovaného dealera, 36 tis. km., 260.000 Kč), tak mohu napsat první zkušenosti. Z auta se především perfektně vystupuje a nastupuje. Je dost vysoké a má i poměrně vysoko posazená sedadla, prahy jsou zakrojené dovnitř. Vyšší osoby nemají problém, i výhled je perfektní, jen mi nesedí výškové seřizování sedadla, kdy se mění výška sedáku vůči opěradlu a nikoli sedadlo celé. Kombík má nízkou nákladovou hranu a je to...
Nevim, jestli je to jen muj dojem, ale kdyz jsem fe Stilu jel vepredu, je vcelku pohodlne, ale zadni sedacky u kombika, myslim operadla, byla rpilis zvednuta. V bazaru jsem to prohlizeli, a vim, ze fiat nabizi za priplatek polohovatelna zadni operadla, ale tento kombik to asi nemel a auz po 5 minutach jizdy se v tom vzadu nedalo sedet, potreboval bych sklopit trosku operadlo a pak by vzadu posezeni bylo vyborne. Jinak k fiatu mam blizko, sam vlastnim punto, stilo se me libi a jak rekl nekdo vyse, kdyz italovi odpustite misty odflaknute slicovani plastu a nektere detaily ziskate velmi mlady vuz, s dobrou vybavou, vetsinou i v dobrem stavu. Me osobne se vzhled velmi libi, akorat 3 a 5 ti dverove ktatke se me nelibi , ale kombik me prijde hezky. Kufr orpavdu obrovsky, vystupovani a nastupovani je pro nekoho hloupost, ale treba pro moji babicku, se kterou ziji je to velmi dulezite s jeji pohyblivosti a nejlepe se ji nasedalo do 307, je to vysoke auto, zadni sedacky vysoko a dvere se oteviraji hodne, naproti tomu stilo ma velmi kratke zadni dvere a jeste nejdou moc otevrit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.05.2007 12:57, fiat stilo 5d
Jsem vlastníkem fiatu stilo 5d (švagr má pro změnu mazdu 323f). Co se týče vzhledu fiata, zdá se, že patřím mezi několik málo lidí, kterým se zadní část opravdu líbí. Auto mám 5 měsíců a jeho design, který se mi ze začátku zdál tak tak, se mi svou jednoduchostí a jasnými hranatými liniemi líbí čím dál víc - to je však samozřejmě věc vkusu (například nové bravo se mi už nelíbí). Ohledně vzhledu a jízdních vlastností je stilo spíše autem na projížďky krajinou - pokud chcete závodit, pořídil bych si něco jiného. Jízdními vlastnostmi (odezva řízení, odpružení) mi trochu připomíná americké vozy (až na tu velikost, i když ani ta není na kompaktní třídu malá, já mám 190 cm, tak mi krabicovitá karosérie vyhovuje). Motor 1,6 není stvořen pro sportovní zážitky, pokud chcete, aby to trochu jelo, musí se dost točit (jak se blížíte ke 4 tisícům, všechno je jinak, ale to je asi u 16v motorů normální). Výbava - 6xAB, ABS, ASR, ESP, klima. Originální cd rádio hraje celkem obstojně
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.05.2007 14:43, Detleff
Protože zde mluvíme o ojetém vozidle, jednoznačně 323.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.05.2007 15:21, stilo
s mazdou 323 nemam zadne zkusenoosti ale stilo maji rodice, koupili ho jako ojete rok 2002 pouzivaji ho vice nez rok a jedine co zatim bylo spatne je ze asi dvakrat svitila kontrolka air bagu opravili to za 500 a podruhe zadara byla to reklamace opravy dobry pristup ve fiatu, celkem jsem se divil, motor maji 1,8 pry nic moc co jsem cetl, ale ja musim rict ze zatim v pohode spotreba kombinace 7 - 8 l se zaplou klimou, v aute je opravdu dost mista pro 4 cestujici kdyz jsem poprve nasedal tak mi to pripadalo jako takove male mpv cko, predni sedadla ok, zadni nic moc ale daj se polohovat a posouvat dobra vec, dilenske zpracovani oznamkoval bych 3 takze prumer , jizdni vlastnosti dobre maj to na 17 kolech takze trochu tvrdsi pri prejezdu nerovnosti , brzdy dobre , fiat bych nijak nezatracoval jen proto ze je to fiat
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.05.2007 17:06, RE: stilo
anonym posted by:
s mazdou 323 nemam zadne zkusenoosti ale stilo maji rodice, koupili ho jako ojete rok 2002 pouzivaji ho vice nez rok a jedine co zatim bylo spatne je ze asi dvakrat svitila kontrolka air bagu opravili to za 500 a podruhe zadara byla to reklamace opravy dobry pristup ve fiatu, celkem jsem se divil, motor maji 1,8 pry nic moc co jsem cetl, ale ja musim rict ze zatim v pohode spotreba kombinace 7 - 8 l se zaplou klimou, v aute je opravdu dost mista pro 4 cestujici kdyz jsem poprve nasedal tak mi t...
Mazdu 323 jsem kratkodobe uzival a nebylo to spatne auto. Trochu tvrdsi podvozek, interier nuda /pro me/, ale celkove slusne auto.
Se Stilem zkusenost nemam, ale design se mi moc libi.

Nevim, mozna jsem mimo, ale jeste by se v teto cenove relaci klidne dal sehnat Focus, Astra, Megane nebo P307 .. co myslite ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.05.2007 21:00, RE: stilo
Mart posted by:
Mazdu 323 jsem kratkodobe uzival a nebylo to spatne auto. Trochu tvrdsi podvozek, interier nuda /pro me/, ale celkove slusne auto.
Se Stilem zkusenost nemam, ale design se mi moc libi.

Nevim, mozna jsem mimo, ale jeste by se v teto cenove relaci klidne dal sehnat Focus, Astra, Megane nebo P307 .. co myslite ?
Myslím, že dílenské zpracování je spíše pro mazdu, ale ani Stillo bych neházel přes palubu. Je velmi prostorné a ta kvalita šla posledních pár let hodně nahoru. Nebál bych se pořídit oba vozy, ale vyhnul bych se dieselu. Pokud diesel, tak bych asi šel do HDI.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.05.2007 22:27, RE: stilo
Šakal posted by:
Myslím, že dílenské zpracování je spíše pro mazdu, ale ani Stillo bych neházel přes palubu. Je velmi prostorné a ta kvalita šla posledních pár let hodně nahoru. Nebál bych se pořídit oba vozy, ale vyhnul bych se dieselu. Pokud diesel, tak bych asi šel do HDI.
S tou kvalitou u Stila je to fakt, je to trošku nedoceněné auto, nesouhlasím jenom s tou naftou, JTD 85 kW s tím dobře cvičí, jenom ta hlučnost je na můj vkus trošku větší. A asi nejlepší, co lze sehnat, je 1,6 HDi 110 k v pro někoho kontroverzní P307, s cenou je to ale jinde. 2,0 90 k bude slabá, takže zbývá osvědčený 2,0 109 k, na tom se asi shodnem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.05.2007 23:17, RE: stilo
Pepe posted by:
S tou kvalitou u Stila je to fakt, je to trošku nedoceněné auto, nesouhlasím jenom s tou naftou, JTD 85 kW s tím dobře cvičí, jenom ta hlučnost je na můj vkus trošku větší. A asi nejlepší, co lze sehnat, je 1,6 HDi 110 k v pro někoho kontroverzní P307, s cenou je to ale jinde. 2,0 90 k bude slabá, takže zbývá osvědčený 2,0 109 k, na tom se asi shodnem...
Jak je to vlastne ve skutecnosti s novejsimi 307? Kdyz jsem v tom jel tak vzadu i vpredu jsem se citil velmi pohodlne, zvlaste pak vzadu dostatek mista a vyborne sedacky. Kufr akorat, jedno z mala aut, ktere se da poridit kratke a nemusite mit kombika a neni to takove jak octavia. Jak je na otm 307? myslim novejsi rocniky, ne ty prvni 2, ty byvaji u kazdeho auta nejhorsi? Jinak 1.6 HDI je velmi dobry motor. Jinak opravdu stilo s kvalitou materialu a slicovani je na pomerne dobre urovni. Bezny motorista si nepotrpi na presne zpracovani ala VW, co z toho mate, ze vse pasuje na milimetr presne, kdyz vam auto ze zavisti odrou, ukradnou, vykradou a auto VW je o dost drazsi? Jinak k tomu JTD 85kw, jel jsem v tom, a zatah velmi slusny, ale prirovnal bych to shodne s TDI 81kw, nepoznal jsem rozdil, mozna jen, ze tahne az trosku z vyssich ptacek, ale hlucnost jsem ocekaval mnohem nizsi a byla na temer stejne urovni jako TDI v Toledu, Golf 3 TDI je tissi jak Stilo JTD, bohuzel to me od koupe odradilo ten hluk, preci jen z Toleda jsem chtel neco tissiho. Jinak 1.6 benzin bude mnohem tisssi
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.05.2007 09:18, RE: stilo
mufik.martin posted by:
Jak je to vlastne ve skutecnosti s novejsimi 307? Kdyz jsem v tom jel tak vzadu i vpredu jsem se citil velmi pohodlne, zvlaste pak vzadu dostatek mista a vyborne sedacky. Kufr akorat, jedno z mala aut, ktere se da poridit kratke a nemusite mit kombika a neni to takove jak octavia. Jak je na otm 307? myslim novejsi rocniky, ne ty prvni 2, ty byvaji u kazdeho auta nejhorsi? Jinak 1.6 HDI je velmi dobry motor. Jinak opravdu stilo s kvalitou materialu a slicovani je na pomerne dobre urovni. Bezny mo...
Jasně, že auto nestojí na mezerách v palubce. Jsou to ale zbytečné vady na kráse jinak celkově povedeného auta. Vemte si to: před týdnem mi vypadl z nárazníku jeden senzor parkovacího asistenta. Začalo to pípat, tak se jdu podívat, a koukám, jak se houpe na kablíku. No bodejť by ne, když na jeho podložce nebylo skoro žádné lepidlo! Tuhle jsem zase seděl v novém Stilu v salonu a to mělo v klimatizované přihrádce při zavření snad půlcentimetrovou mezeru. Nechápu, co tam v tom Turíně ta výstupní kontrola dělá! Takových věcí si samozřejmě všimne každý laik, který jinak pomalu ani neví, kde to má motor, a proto má Fiat dost špatnou pověst. I když na druhou stranu - zaplať pámbu za ní! Je díky ní levný a moc se nekrade...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.05.2007 12:05, RE: stilo
Mart posted by:
Mazdu 323 jsem kratkodobe uzival a nebylo to spatne auto. Trochu tvrdsi podvozek, interier nuda /pro me/, ale celkove slusne auto.
Se Stilem zkusenost nemam, ale design se mi moc libi.

Nevim, mozna jsem mimo, ale jeste by se v teto cenove relaci klidne dal sehnat Focus, Astra, Megane nebo P307 .. co myslite ?
Souhlasím s tím, že v tomto bych se spíše orientoval na Focuse.
Měl jsem dvě třidvatrojky - nejdříve mrkačku r.v. 1992 na kterou nedám dopustit, byl to miláček. Potom r.v.1999 s 1.8 F, koupenou ojetou od dealera s 45tis km. Pokud jsem s ní jezdil málo, bylo všechno v pohodě, hnusnej dědkovskej interiér a malej kufr, potom jsem začal jezdit cca 30 tis km/rok a auto se pomalu začalo srát- počínaje tyčkama řízení, náboje kol, zvlněné a hlučné kotouče,zadní brzdy... možná se to zdá jako prkotiny, ale v případě japonce je to ranec... No a korunu jsem tomu nasadil sám, když jsem to nechal udělat na plyn...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.05.2007 12:41, RE: stilo
el duffus posted by:
Souhlasím s tím, že v tomto bych se spíše orientoval na Focuse.
Měl jsem dvě třidvatrojky - nejdříve mrkačku r.v. 1992 na kterou nedám dopustit, byl to miláček. Potom r.v.1999 s 1.8 F, koupenou ojetou od dealera s 45tis km. Pokud jsem s ní jezdil málo, bylo všechno v pohodě, hnusnej dědkovskej interiér a malej kufr, potom jsem začal jezdit cca 30 tis km/rok a auto se pomalu začalo srát- počínaje tyčkama řízení, náboje kol, zvlněné a hlučné kotouče,zadní brzdy... možná se to zdá jako prkotiny, a...
Já měl mazda 323F r.v. 2001 facelift - benzín 2,0 96 kW, najeto 150000 za necelý rok najela 35000 km bez investic, snad jediné, že jsem měnil PZ ložisko, to bylo vše. Jezdila jako z praku, tichá, motor táhnul a jel super a né jednou jsem prohnal TDičkového Superba nebo passata.
Co se týká spotřeby, tak jsem měl průměr 7,3 l/100 km podle tankování. Co bych tomu autu vytknul, že neměl palubní počítač. Jinak vše ABS, TCS, automatickou klimu atd.
Byl jsem velice spokojen, ale vyměnil jsem ji za Mazdu 6 diesel u ní mám cca o 2 l/100 km nižší spotřebu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.05.2007 17:04, RE: stilo
mufik.martin posted by:
Jak je to vlastne ve skutecnosti s novejsimi 307? Kdyz jsem v tom jel tak vzadu i vpredu jsem se citil velmi pohodlne, zvlaste pak vzadu dostatek mista a vyborne sedacky. Kufr akorat, jedno z mala aut, ktere se da poridit kratke a nemusite mit kombika a neni to takove jak octavia. Jak je na otm 307? myslim novejsi rocniky, ne ty prvni 2, ty byvaji u kazdeho auta nejhorsi? Jinak 1.6 HDI je velmi dobry motor. Jinak opravdu stilo s kvalitou materialu a slicovani je na pomerne dobre urovni. Bezny mo...
Tak jak jsou na tom první dva roky 307 nevím, pořizoval jsem ji v r. 2004 jako auto pro manželku a mimčo, dnes už dvě. Kombík má tu výhodu, že má rovor oproti hatch zvětšen o 100 mm na (tuším) 2706 mm, tudíž prostoru vpředu i vzadu je tolik, že si o tom jeden nejmenovaný konkurent - mimochoden některými fantasty řazen o třídu výš - může nechat jen zdát. Dokonce ho poráží i v disciplíně velikosti zavazadlového prostoru (srovnávány kombíky). Za 3 roky převážně městského provozu - 1x samovolně stažené zadní okno, vyměněny tyčky stabilizátorů (naštěstí v záruce s participací dovozce). Vyšší hmotnost a čelní plocha si vybírá daň v podobě spotřeby, ta se u naší 1,6 16 V pohybuje mezi 8-10l benzínu. Ale jak bylo zmíněno, jde o městský provoz na krátké vzdálenosti - školka, bazén, výlety do parku a pod.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 02.06.2007 19:06, Benzin
Myslím že v benzíne sa oplatí kúpiť radšej mazdu. Kto by chcel moderný turbodiesel ten by mal voliť fiat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 18.09.2007 09:08, Stilo 1,8 16V
Mám Fiat Stilo 1,8 16V třídveřák v skoro plné výbavě a jsem s ním spokojený. Dokonce nevrže ani přístrojová deska. Fiat má tu obrovskou výhodu že jsou to poměrně levná, dobře vybavená auta, která mají nepřehlédnutelný a neokoukaný design a to vůbec nemluvím o motoru. 1,8 se Stilem pekne cvičí a dokáže na dálnici prohánět bavoráky, Octavie a Golfi si dává k snídani. Jo mimochodem Stilo nabízelo jako příplatkovou výbavu božské audo. Fiat je o emocích - a člověk se musí smířit s tím že je možné že ten jeho kousek bude mít nekde nejakou vadu - mě zlobí snímač ASR. Na druhou stranu ASR většina aut stejne ani nema. Mazda je asi volba rozumu. Osobně s ní žádné zkušenosti nemám. 323 mi vždy připadala dost nudné tuctové auto tak jako třeba 307
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 19.10.2007 00:39, RE: Stilo 1,8 16V
anonym posted by:
Mám Fiat Stilo 1,8 16V třídveřák v skoro plné výbavě a jsem s ním spokojený. Dokonce nevrže ani přístrojová deska. Fiat má tu obrovskou výhodu že jsou to poměrně levná, dobře vybavená auta, která mají nepřehlédnutelný a neokoukaný design a to vůbec nemluvím o motoru. 1,8 se Stilem pekne cvičí a dokáže na dálnici prohánět bavoráky, Octavie a Golfi si dává k snídani. Jo mimochodem Stilo nabízelo jako příplatkovou výbavu božské audo. Fiat je o emocích - a člověk se musí smířit s tím že je možné že ...
Fiat Stilo určitě není o emocích, je to nejnudnější Fiat, kterého znám. Až se někdy svezete Mazdou 323F 2.0 Sport tak teprve poznáte co je to radost z jízdy.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.