Do takového auta se hodí sportovně laděný benzinový motor s výkonem alespoň 150 koní, 6-ti rychlostní převodovka, kotoučové brzdy i vzadu - potom by se jednalo o skutečně atraktivní malý hatch. Za takových podmínek by byla akceptovatelná cena i okolo 400 tisíc. Nepřijatelná je dieselová alternativa s 90-ti koňmi, s 5-ti kvaltem a bubny na zadní nápravě na 450 tisíc s tím že stále lze doobjednávat a zvyšovat cenu.
Diesel je ale nyní hit, protože jede za 6 litrů ve městě a 4,5 mimo město a to je s 90-ti koňovou benzinovou verzí jen těžko dosažitelné.
Pohled na cifru spotřeby je uklidňující, pro (v současné době) frustrovanou chudnoucí společnost, a za to jsou někteří ochotni slepě platit výrazně nevýhodné částky pořizovací ceny. Nemluvě o tom, že jízda pak není až tak úžasná (viz článek - vibrace, hluk, úzké pásmo využitelných otáček atd.).
Pro Mazdu 2 palec nahoru, ale pokud ji, tak jedině proto, že chci spořit a pak tedy zdařilý benzinový základ s cenou o 200tisíc níže, ideálně v krásné zelené barvě
. ST