0
back
 

diskuze k tématu: Jaký olej Mazda 2 DY 2005???

category of topic classification: poradna, oleje, aditiva, automobilky, japonská vozidla
otava5
number of posts6
date of registration04.01.2017
Thursday 19.01.2017 09:57, Jaký olej Mazda 2 DY 2005???
Zdravím... Jaký olej dát a jaký normy se držet pro Mazdu 2 DY 2005 1.25 benzín 135t najeto. Předtím byl 5w30 dle štítku.... Díky

...
Včera mi tam dali Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, ale normu A1/B1 nebo A3/B3.... Technik Shell ČR řekl že je to v pořádku.... Mám špatný pocit.... ale pod motorem skvrny nejsou.....je to velký průser???

respond
Pepee
number of posts61
date of registration09.02.2016
Thursday 19.01.2017 11:05, olej
Je to stejný motor s Fordem, takže klidně Ford Formula F 5W-30. Ten splňuje A1/B1 a je levný - pětilitrovka cca 650 kč.

Ale Mazda má své oleje Dexelia, tak proč vymýšlet vymyšlené? Např.: MAZDA 5W-30 5L DEXELIA ULTRA
respond
Alda125
number of posts1
date of registration20.01.2017
Friday 20.01.2017 08:13, olej

oleje 5w-30 např shell přestává dělat a jsou nahrazený 0w-30 takže je to ok
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 20.01.2017 09:29, RE: Jaký olej Mazda 2 DY 2005???
otava5 posted by:
Zdravím... Jaký olej dát a jaký normy se držet pro Mazdu 2 DY 2005 1.25 benzín 135t najeto. Předtím byl 5w30 dle štítku.... Díky...Včera mi tam dali Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, ale normu A1/B1 nebo A3/B3.... Technik Shell ČR řekl že je to v pořádku.... Mám špatný pocit.... ale pod motorem skvrny nejsou.....je to velký průser???


Těžko říct. Jedna věc je jiná viskózní třída a druhá věc je samotná specifikace oleje. Pod motorem fleky nebudou, podle toho se špatný olej v motoru nepozná. Motor je navržen na určitou specifikaci oleje a podle toho jsou nastaveny např. vůle vůči sobě se pohybujících částí nebo třeba měrný tlak. Pokud má auto hydrostavy, tak hydraulický napínák je navržen na nějaký olej, stejně jako samotné hydrostavy, kterými olej protíká.
Nevhodný olej tohle ovlivní, čili:
- může vůlemi unikat nebo naopak vůle jsou příliš malé
- může negativně ovlivnit fci hdyrostavů (cvakání nebo zalepení -> podpálení ventilu)
- selhání fce napínáku -> tvrdý chod, chrastění v extrému přeskočení nebo dokonce přetržení řetězu
- zvýšená spotřeba

Co se týká změny viskózní třídy za studena, tak je možné, že motor v tomto režimu bude náchylnější ke spotřebě oleje, doporučuji tedy častější kontrolu. Ostatní věci, se asi projeví jen v extrému, čili pro běžnou jízdu v otáčkovém a výkonovém spektru do cca 75% to zásadní problém znamenat nemusí.

Příště bych se držel doporučení výrobce a s olejem pro motor neexperimentoval, to už je lepší najít nějakého levnější splňující specifikaci a měnit častěji, než drahý nevhodný...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.