0
back
 

diskuze k tématu: LPG – levnější provoz stále táhne (2. díl)

category of topic classification:
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Thursday 24.11.2016 10:23, NOx
Vyšší produkce NOx u LPG? Tady uvádí něco jinýho:
http://www.cnguh.cz/vse-o-lpg/vyhody
Stejně i jiné zdroje na internetu to uvádí podobně. Jinak ohledně studených startů - auto vždy startuje na benzín, takže toto je mimo. A ohledně zatížení auta nádrží, tam bych problém neviděl, ta váha není zase taková.
respond
lukas.01
number of posts10
date of registration23.12.2008
Thursday 24.11.2016 14:47, Nový ventil?
"při montáži nové nádrže je nutno vyměnit také kompletní příslušenství včetně víceúčelového ventilu"
To je dáno nějakým předpisem? Jinak je to nesmysl, nové těsnění pod ventil ano, ventil nechat původní.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Thursday 24.11.2016 18:59, To je teda materiál:-)))))
Měl bych jeden dotaz:
odkudpak se ve spalinách propanu a butuanu berou oxidy dusíku?
A dále, jak vysvětlit tvrzení, že výfuk koroduje (nebo že by rezavěl??) rychleji, neb ve spalinách není karbon? Nechám se poučit. Myslí se tím saze? No, tak to pán nikdy neviděl hořet propan nebo butan s malým poměrem plyn: vzduch))
K té korozi - já dodnes myslel, že to je tím, že hořením PB vzniká daleko více H2O....

Snůška blábolů. celej článěk

Liquifield?? WTF???
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 24.11.2016 20:54, RE: To je teda materiál:-)))))
Zdeny60 posted by:
Měl bych jeden dotaz: odkudpak se ve spalinách propanu a butuanu berou oxidy dusíku?A dále, jak vysvětlit tvrzení, že výfuk koroduje (nebo že by rezavěl??) rychleji, neb ve spalinách není karbon? Nechám se poučit. Myslí se tím saze? No, tak to pán nikdy neviděl hořet propan nebo butan s malým poměrem plyn: vzduch)) K té korozi - já dodnes myslel, že to je tím, že hořením PB vzniká daleko více H2O....Snůška blábolů. celej článěk Liquifield?? WTF???


Výjimečně s tebou plně souhlasím.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 25.11.2016 00:40, Hm, pánové
Nevznikají náhodou NOx vysokými teplotami v motoru? Ve směsi paliva se vzduchem vždy zůstane určité procento nespáleného kyslíku a ten v případě velmi vysokých teplot ve spalovací komoře zreaguje s plynným dusíkem za vzniku NOx. U LPG by mi to dávalo smysl, jelikož jeho spalování probíhá mám dojem za vyšších teplot než v případě benzínu, nemýlím-li se?
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Friday 25.11.2016 04:50, RE: Hm, pánové
brin posted by:
Nevznikají náhodou NOx vysokými teplotami v motoru? Ve směsi paliva se vzduchem vždy zůstane určité procento nespáleného kyslíku a ten v případě velmi vysokých teplot ve spalovací komoře zreaguje s plynným dusíkem za vzniku NOx. U LPG by mi to dávalo smysl, jelikož jeho spalování probíhá mám dojem za vyšších teplot než v případě benzínu, nemýlím-li se?


tak to fakt ne
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 25.11.2016 09:28, RE: Hm, pánové
Zdeny60 posted by:
brin posted by:
Nevznikají náhodou NOx vysokými teplotami v motoru? Ve směsi paliva se vzduchem vždy zůstane určité procento nespáleného kyslíku a ten v případě velmi vysokých teplot ve spalovací komoře zreaguje s plynným dusíkem za vzniku NOx. U LPG by mi to dávalo smysl, jelikož jeho spalování probíhá mám dojem za vyšších teplot než v případě benzínu, nemýlím-li se?
tak to fakt ne


Tak to Tě bohužel zklamu, ten mechanismus popsaný výše je pravdivý. NOx opravdu vznikají při spalování za vysokých teplot za předpokladu, že je dostupný kyslík. První primitivní blokace vůbec vzniku těchto oxidů byla instalace EGR ventilu, který snižoval teplotu spalování tím, že do spalovacího prostor zavedl část spalin, které už v motoru nevykonaly žádnou práci. Proto naftové motory pracující s přebytky vzduchu mají ve většině režimů s tímto problém. Momentálně bohužel dochází k tomuto jevu i u benzínových, zejména přímovstřikových umožňujících spalování chudé směsi.

U LPG bych očekával podobné chování jako u klasického nepřímého vstřiku, tedy, že v omezené míře NOx vznikají podle aktuálního přebytku vzduchu (při správné lambda regulaci mluvíme o cca 2% ). Čerpám ze znalostí ještě za školy, nic jsem nikde nehledal ani neověřoval...
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 25.11.2016 10:11, Nicméně
Nicméně jsem na internetu našel studii uvádějící, že LPG má i NOx údaje poloviční. Takže to by naznačovalo, že výše uvedený mechanismus v něčem nefunguje.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 25.11.2016 10:59, RE: Nicméně
brin posted by:
Nicméně jsem na internetu našel studii uvádějící, že LPG má i NOx údaje poloviční. Takže to by naznačovalo, že výše uvedený mechanismus v něčem nefunguje.


Může být, pokud jedna z podmínek uvedených výše není splněna, tedy kupříkladu LPG jako plynná fáze má lepší smíchání se vzduchem než čerstvě odpařený benzín, a tedy lépe využije všechen nasátý kyslík, takže na dusík prostě nezbydou žádné volné molekuly kyslíku. Ve skutečnosti totiž ve válci nedochází k úplnému homogennímu vytvoření směsi, ale jsou jádra s lokálně chudou a bohatou směsí. V jádrech s bohatou směsí vznikají CO a HC a v jádrech s chudou právě zmíněné NOx a u LPG a CNG je směs lépe promíchána.
respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Friday 25.11.2016 13:49, NOx
Na netu se nejčastěj uvádí u LPG cca o 20% nižší produkce NOx oproti nepřímovstřikovýmu benzínovýmu motoru a o 90% oproti dieselu.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Saturday 26.11.2016 06:37, Spalování benzínu a LPG - teplota
----

původně jsem chtěl trochu zabrousit do chemie, ale nemá cenu zdejším vysvětlovat, jak a kdy může enmže vznikat směs oxidů dusíku. Stačí, když se smíříte s tím, že při spalování LPG se NOx tvoří opravdu méně, než při spalování benzínu a nafty.

Kdyby někdo chtěl detaily, tak mu napovím, že NOx vzikne z molekulárního dusíku při teplotách nad 2500°C a ty ve válcích fakt nejsou. Zbytek probelmatiky nesouvisí ani tak s dusíkem, ale s tím, co se po a při hoření směsi ve válci s ostatními prvky.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Saturday 26.11.2016 08:18, .
Zdeny, mě by to docela zajímalo. Ty teploty tam nejsou, za to je tam vysoký tlak. Co jsem četl tehdy já, ty NOx jsou LPG řádově nižší než u benzinu a hlavně nafty.
respond
Martin72
number of posts82
date of registration30.09.2016
Saturday 26.11.2016 13:41, tak jak je to s tím dusíkem
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Saturday 26.11.2016 18:29, RE: Spalování benzínu a LPG - teplota
Zdeny60 posted by:
----původně jsem chtěl trochu zabrousit do chemie, ale nemá cenu zdejším vysvětlovat, jak a kdy může enmže vznikat směs oxidů dusíku. Stačí, když se smíříte s tím, že při spalování LPG se NOx tvoří opravdu méně, než při spalování benzínu a nafty.Kdyby někdo chtěl detaily, tak mu napovím, že NOx vzikne z molekulárního dusíku při teplotách nad 2500°C a ty ve válcích fakt nejsou. Zbytek probelmatiky nesouvisí ani tak s dusíkem, ale s tím, co se po a při hoření směsi ve válci s ostatními prvky.


Zdeny, nezlob se, ale zase meleš blbosti. Obdobné, jako při naší diskusi na téma CO2.
Buď si myslíš, že něco víš, pak to vybal nebo si to nech celé bez toho náznaku přezírání.
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.