0
back
 

diskuze k tématu: Auto pro studenta

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní
Phate1x
number of posts7
date of registration03.01.2011
Monday 25.03.2013 14:12, Auto pro studenta
Dobrý den,
chtěl bych poradit ohledně výběru \"nového\"-ojetého auta. Jsem student, takže pořizovací cenu bych viděl někde do 70 tis. I přes nízký kilometrový nájezd (10 000km/rok) preferuji diesel. Pátým rokem jezdím Peugeotem 205 1.8D a jsem přesvědčen, že po shrnutí všech nákladů by mě benzínový motor za těch 5 let vyšel podstatně dráž. Mé požadavky jsou: Diesel (klidně atmosféra), rozumná spotřeba a spolehlivost zejména motoru, bezpečnost, větší kufr, karoserie hatchback, případně i kombi, určitě ne sedan. V mém prozatimním výběru jsou: Fabia Combi a Octavia hatchback, Citröen C5, Volvo V40, Audi A4 kombi, Land Rover Freelander. Děkuji

S pozdravem David
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 25.03.2013 15:43, RE: Auto pro studenta
Phate1x posted by:
Dobrý den, chtěl bych poradit ohledně výběru \"nového\"-ojetého auta. Jsem student, takže pořizovací cenu bych viděl někde do 70 tis. I přes nízký kilometrový nájezd (10 000km/rok) preferuji diesel. Pátým rokem jezdím Peugeotem 205 1.8D a jsem přesvědčen, že po shrnutí všech nákladů by mě benzínový motor za těch 5 let vyšel podstatně dráž. Mé požadavky jsou: Diesel (klidně atmosféra), rozumná spotřeba a spolehlivost zejména motoru, bezpečnost, větší kufr, karoserie hatchback, případně i kombi, určitě ne sedan. V mém prozatimním výběru jsou: Fabia Combi a Octavia hatchback, Citröen C5, Volvo V40, Audi A4 kombi, Land Rover Freelander. Děkuji S pozdravem David


Škoda Fabia Combi 1.9 SDi
Škoda Octavia 1.9 SDi

všechno ostatní bude provozně dražší.
respond
wimmer_day
number of posts43
date of registration29.01.2009
Monday 25.03.2013 20:44, RE: Auto pro studenta
Taky bych doporučil cokoliv od VW (ve slušném stavu) s SDi pod kapotou. Kdysi jsme měli Cordobu s tímto motorem a ano je to hlučné, v plném obsazení je to o hodně defenzivní jízdě atd. Ale pokud se chtělo, tak se jezdilo pod 4l nafty a žádná fatální závada na tomto motoru nebyla a snad ani být nemohla.
respond
jenoff
number of posts1
date of registration25.03.2013
Monday 25.03.2013 20:50, Víš co chceš???
Chlapče chlapče....taky jsem byl student, taky jsem chtěl pěkné auto, taky jsem měl naftového Peugeota 205....potud dobrý....ale zkus si přečíst svůj dotaz jako čtenář, který čte příspěvek někoho jinýho! Vždyť Ty nevíš co chceš a jen střílíš názvy aut, který jsi viděl projíždět kolem školy....Nesnažím se tě nijak urazit, ale mezi Fabií, Citroenem C5 a LR Freelanderem je pořádný rozdíl..navíc cenové rozpětí do 70.000....Přeji šťastnou ruku při výběru, mnoho šťastných kilometrů a přeci jen jedna rada na závěr - Nikdy si nekupuj škodovky! Nejezdi ve škodovkách! Nebuď průměr! Jestli jsi jednou začal jezdit na zahraničním autě tak u nich zůstaň a do těch českých pekáčů který jsou snem každýho průměráka ani nestrkej nos natožpak peníze!
respond
Phate1x
number of posts7
date of registration03.01.2011
Monday 25.03.2013 22:53, RE: Víš co chceš???
jenoff posted by:
Chlapče chlapče....taky jsem byl student, taky jsem chtěl pěkné auto, taky jsem měl naftového Peugeota 205....potud dobrý....ale zkus si přečíst svůj dotaz jako čtenář, který čte příspěvek někoho jinýho! Vždyť Ty nevíš co chceš a jen střílíš názvy aut, který jsi viděl projíždět kolem školy....Nesnažím se tě nijak urazit, ale mezi Fabií, Citroenem C5 a LR Freelanderem je pořádný rozdíl..navíc cenové rozpětí do 70.000....Přeji šťastnou ruku při výběru, mnoho šťastných kilometrů a přeci jen jedna rada na závěr - Nikdy si nekupuj škodovky! Nejezdi ve škodovkách! Nebuď průměr! Jestli jsi jednou začal jezdit na zahraničním autě tak u nich zůstaň a do těch českých pekáčů který jsou snem každýho průměráka ani nestrkej nos natožpak peníze!


Neurazil jste mě, ale ani neporadil...

Ano, vím, že mezi těmito vozy je rozdíl a věřte mi, že jsem je neviděl jen projet kolem školy. Fabií jsem toho dost najezdil a C5kou ještě víc, s Freelanderem jsem to štěstí zatím neměl (pouze s Discovery II)... Fabie je průměr, kterým člověk asi nic nezkazí a nebude vyčnívat z davu. Citröen C5 je zejména o komfortu, který jiné auto v podobné cenové relaci rozhodně nenabídne. A LR Freelander? To je auto, jehož značka má duši, ale spotřebou bude někde jinde. Konkrétně u těchto tří budou zřejmě diametrálně odlišné náklady na vše, ale proto se ptám... Vzal bych LR i za cenu vyšší spotřeby, ale ptám se na spolehlivost a nákladnost servisu. Vzal bych i C5, kde je riziko poruchy hydropodvozku, ale ten komfort... A je to riziko opravdu tak vysoké? A Fabii bych vzal jen proto, že je to auto ověřené a s relativně levným a dostupným servisem, ale za cenu vyššího zájmu zlodějů, zapadnutí mezi běžnou šeď a nulové výhody...

A ano, nevím co chci, protože kdybych věděl, tak sem nepíšu, ale sleduji inzeráty na konkrétní značku a typ a pro ten nejlepší kousek si po pár týdnech hledání jedu...
respond
deleted user
number of posts32
date of registration12.12.2024
Monday 25.03.2013 23:17, RE: Víš co chceš???
Phate1x posted by:
jenoff posted by:
Chlapče chlapče....taky jsem byl student, taky jsem chtěl pěkné auto, taky jsem měl naftového Peugeota 205....potud dobrý....ale zkus si přečíst svůj dotaz jako čtenář, který čte příspěvek někoho jinýho! Vždyť Ty nevíš co chceš a jen střílíš názvy aut, který jsi viděl projíždět kolem školy....Nesnažím se tě nijak urazit, ale mezi Fabií, Citroenem C5 a LR Freelanderem je pořádný rozdíl..navíc cenové rozpětí do 70.000....Přeji šťastnou ruku při výběru, mnoho šťastných kilometrů a přeci jen jedna rada na závěr - Nikdy si nekupuj škodovky! Nejezdi ve škodovkách! Nebuď průměr! Jestli jsi jednou začal jezdit na zahraničním autě tak u nich zůstaň a do těch českých pekáčů který jsou snem každýho průměráka ani nestrkej nos natožpak peníze!
Neurazil jste mě, ale ani neporadil... Ano, vím, že mezi těmito vozy je rozdíl a věřte mi, že jsem je neviděl jen projet kolem školy. Fabií jsem toho dost najezdil a C5kou ještě víc, s Freelanderem jsem to štěstí zatím neměl (pouze s Discovery II)... Fabie je průměr, kterým člověk asi nic nezkazí a nebude vyčnívat z davu. Citröen C5 je zejména o komfortu, který jiné auto v podobné cenové relaci rozhodně nenabídne. A LR Freelander? To je auto, jehož značka má duši, ale spotřebou bude někde jinde. Konkrétně u těchto tří budou zřejmě diametrálně odlišné náklady na vše, ale proto se ptám... Vzal bych LR i za cenu vyšší spotřeby, ale ptám se na spolehlivost a nákladnost servisu. Vzal bych i C5, kde je riziko poruchy hydropodvozku, ale ten komfort... A je to riziko opravdu tak vysoké? A Fabii bych vzal jen proto, že je to auto ověřené a s relativně levným a dostupným servisem, ale za cenu vyššího zájmu zlodějů, zapadnutí mezi běžnou šeď a nulové výhody... A ano, nevím co chci, protože kdybych věděl, tak sem nepíšu, ale sleduji inzeráty na konkrétní značku a typ a pro ten nejlepší kousek si po pár týdnech hledání jedu...


Petr-Tipcars:
Pardon za OT, ale zajímala by mne Vaše motivace vedoucí Vás k volbě (atmo) dieselu (nájezd, s dovolením i věk hovoří spíš pro benzín...). Pokud na něm trváte, tak asi vzít to, co píše David, neoturbené diesely. Nicméně za dané peníze to bude trochu loterie a je radno připlatit si pár korun za někoho v montérkách...Náklady na servis budou obecně u neoturbeného dieselu a benzínu podobné (možná přední náprava bude pod těžším motorem trochu víc trpět), rozdíl ve spotřebě samozřejmě bude 2 a víc litrů v neprospěch benzínu, na druhou stranu jít do dnešního provozu a vůbec na silnici hned takto rezignovaně, mi přijde Škoda (a to i Fábie SDi). Nebudu Vám radit svá oblíbená auta, ty lze i v této cenové relaci dohledat tady na stránkách, spíš jen abyste se projel více vozy a pobavil se s více lidmi, než do toho praštíte a koupíte si super úsporné auto, které Vás začne nudit ještě cestou domů...

Petr-Tipcars:
Jinak abych se jen neptal, tak i něco doporučím: vyloučil bych i starší prémii, starší prémie se musí servisovat jako jiná auta a přece jen ty věci stojí drobátko víc, než na starší mainstream, low end...tzn. ne německou trojku, ne LR, raději ani ne Volvo. Nebo jít do rizika ale nechat si polovinu ceny auta na mimořádný servis (to již po provedení řádného ponákupního: náplně, filtry, rozvody, atd.). Takže jsme vlastně pak u aut za 40t...jen pro představu. Naproti tomu běžný mainstreamový hatch lze koupit i za 55, zaservisovat za cca 6-10 a nechat si v rezervě již jen 5 pro případ potřeby...a koukejte i na gumy na nichž auto stojí, ať hned nemusíte objíždět pneuservisy a hledat, kde mají "jen trochu jeté" za 400/ks s rokem výroby 1999-2004.
respond
Phate1x
number of posts7
date of registration03.01.2011
Tuesday 26.03.2013 02:32, RE: Víš co chceš???
cz9998 posted by:
Phate1x posted by:
jenoff posted by:
Chlapče chlapče....taky jsem byl student, taky jsem chtěl pěkné auto, taky jsem měl naftového Peugeota 205....potud dobrý....ale zkus si přečíst svůj dotaz jako čtenář, který čte příspěvek někoho jinýho! Vždyť Ty nevíš co chceš a jen střílíš názvy aut, který jsi viděl projíždět kolem školy....Nesnažím se tě nijak urazit, ale mezi Fabií, Citroenem C5 a LR Freelanderem je pořádný rozdíl..navíc cenové rozpětí do 70.000....Přeji šťastnou ruku při výběru, mnoho šťastných kilometrů a přeci jen jedna rada na závěr - Nikdy si nekupuj škodovky! Nejezdi ve škodovkách! Nebuď průměr! Jestli jsi jednou začal jezdit na zahraničním autě tak u nich zůstaň a do těch českých pekáčů který jsou snem každýho průměráka ani nestrkej nos natožpak peníze!
Neurazil jste mě, ale ani neporadil... Ano, vím, že mezi těmito vozy je rozdíl a věřte mi, že jsem je neviděl jen projet kolem školy. Fabií jsem toho dost najezdil a C5kou ještě víc, s Freelanderem jsem to štěstí zatím neměl (pouze s Discovery II)... Fabie je průměr, kterým člověk asi nic nezkazí a nebude vyčnívat z davu. Citröen C5 je zejména o komfortu, který jiné auto v podobné cenové relaci rozhodně nenabídne. A LR Freelander? To je auto, jehož značka má duši, ale spotřebou bude někde jinde. Konkrétně u těchto tří budou zřejmě diametrálně odlišné náklady na vše, ale proto se ptám... Vzal bych LR i za cenu vyšší spotřeby, ale ptám se na spolehlivost a nákladnost servisu. Vzal bych i C5, kde je riziko poruchy hydropodvozku, ale ten komfort... A je to riziko opravdu tak vysoké? A Fabii bych vzal jen proto, že je to auto ověřené a s relativně levným a dostupným servisem, ale za cenu vyššího zájmu zlodějů, zapadnutí mezi běžnou šeď a nulové výhody... A ano, nevím co chci, protože kdybych věděl, tak sem nepíšu, ale sleduji inzeráty na konkrétní značku a typ a pro ten nejlepší kousek si po pár týdnech hledání jedu...
Petr-Tipcars: Pardon za OT, ale zajímala by mne Vaše motivace vedoucí Vás k volbě (atmo) dieselu (nájezd, s dovolením i věk hovoří spíš pro benzín...). Pokud na něm trváte, tak asi vzít to, co píše David, neoturbené diesely. Nicméně za dané peníze to bude trochu loterie a je radno připlatit si pár korun za někoho v montérkách...Náklady na servis budou obecně u neoturbeného dieselu a benzínu podobné (možná přední náprava bude pod těžším motorem trochu víc trpět), rozdíl ve spotřebě samozřejmě bude 2 a víc litrů v neprospěch benzínu, na druhou stranu jít do dnešního provozu a vůbec na silnici hned takto rezignovaně, mi přijde Škoda (a to i Fábie SDi). Nebudu Vám radit svá oblíbená auta, ty lze i v této cenové relaci dohledat tady na stránkách, spíš jen abyste se projel více vozy a pobavil se s více lidmi, než do toho praštíte a koupíte si super úsporné auto, které Vás začne nudit ještě cestou domů... Petr-Tipcars: Jinak abych se jen neptal, tak i něco doporučím: vyloučil bych i starší prémii, starší prémie se musí servisovat jako jiná auta a přece jen ty věci stojí drobátko víc, než na starší mainstream, low end...tzn. ne německou trojku, ne LR, raději ani ne Volvo. Nebo jít do rizika ale nechat si polovinu ceny auta na mimořádný servis (to již po provedení řádného ponákupního: náplně, filtry, rozvody, atd.). Takže jsme vlastně pak u aut za 40t...jen pro představu. Naproti tomu běžný mainstreamový hatch lze koupit i za 55, zaservisovat za cca 6-10 a nechat si v rezervě již jen 5 pro případ potřeby...a koukejte i na gumy na nichž auto stojí, ať hned nemusíte objíždět pneuservisy a hledat, kde mají "jen trochu jeté" za 400/ks s rokem výroby 1999-2004.


K atmodieselům mě vede jednak zkušenost s 1.8D od peugeotu, jednak jejich větší spolehlivost a šance na vyšší nájezd km než benzín a pak taky srovnatelná cena servisu v porovnání s benzínem, který bude mít vyšší spotřebu. A co se týče věku? Je mi sice "jen" 25, ale považuji se spíše za klidného a vyrovnaného řidiče. Nemám potřebu s někým závodit a honit si ego tím, že ve dvoulitrovém benzínu natřu tédéíčkovou oktávku... Netvrdím, že nemám rád svižnější jízdu, ale tu zvládám na okreskách i v současném peugeotu s dieselem Nechci benzínové auto, které s ohledem na cenu bude mít nalítáno 200tis. a za rok se ho budu chtít zbavit, protože motor už bude před smrtí a cenou servisu a spotřeby mě bude žrát za živa... Kdyby 205ka zvládala dálniční temto při úměrné hladině hluku a byla o něco větší, o novějším autě bych neuvažoval - motor totiž nemá chybu co se týče spolehlivosti a spotřeby... Auto zásadně na servisu ani na palivu nešidím, ale nechci za běžný servis (filtry, oleje, rozvody, atd.) dávat neadekvátní částky a nechci být v servisu víc než na silnici...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 26.03.2013 09:03, RE: Víš co chceš???
Phate1x posted by:
K atmodieselům mě vede jednak zkušenost s 1.8D od peugeotu, jednak jejich větší spolehlivost a šance na vyšší nájezd km než benzín a pak taky srovnatelná cena servisu v porovnání s benzínem, který bude mít vyšší spotřebu. A co se týče věku? Je mi sice "jen" 25, ale považuji se spíše za klidného a vyrovnaného řidiče. Nemám potřebu s někým závodit a honit si ego tím, že ve dvoulitrovém benzínu natřu tédéíčkovou oktávku... Netvrdím, že nemám rád svižnější jízdu, ale tu zvládám na okreskách i v současném peugeotu s dieselem Nechci benzínové auto, které s ohledem na cenu bude mít nalítáno 200tis. a za rok se ho budu chtít zbavit, protože motor už bude před smrtí a cenou servisu a spotřeby mě bude žrát za živa... Kdyby 205ka zvládala dálniční temto při úměrné hladině hluku a byla o něco větší, o novějším autě bych neuvažoval - motor totiž nemá chybu co se týče spolehlivosti a spotřeby... Auto zásadně na servisu ani na palivu nešidím, ale nechci za běžný servis (filtry, oleje, rozvody, atd.) dávat neadekvátní částky a nechci být v servisu víc než na silnici...


Silný motor není o závodění a prohánění ostatních aut, jak se mylně mnozí domnívají. Silný motor naopak přispívá k bezpečnosti provozu a redukuje stres. Se silným motorem nemusím čekat na ideální podmínky pro předjetí tahače s návěsem. Další věcí je např klima. Předpokládám, že v 205-ce nebyla, a tady bude. To je další spotřebič, který v případě SDi odebere nemalou část dostupného výkonu, takže z rozvážného auta se stane vyloženě líné, a to nemluvím o případu, že bude vozidlo naložené.
70 tisíc není mnoho peněz a od toho se odvíjí stáří vozů. Vzhledem k obecné úrovni technického vzdělání v oblasti motorových vozidel budete těžko hledat nezmanipulovaná vozidla s přijatelným kilometrovým proběhem. Řekněme, že pro 10-tiletá benzínová auta lze uvažovat rozptyl stavu tachometru mezi 100-250 tkm a u naftových klonů to bude 1,5 - 2x více. Kolem roku 2003 se vyráběly atmosférické zážehové motory s poměrně solidní životností při nízkých servisních nárocích a akceptovatelných cenách oprav. Naftové motory jsou na tom s cenami oprav mnohem hůře, takže je třeba pečlivě vybírat a pokud jde o jednoduchou konstrukci, tak skutečně SDi je jediná odpověď. TDi mají také vysokou míru spolehlivosti, ale už obsahují celky, jejichž opravy při malém nájezdu velmi snadno smažou úspory plynoucí z rozdílu spotřeb. Při motorizacích a výkonech, o kterých mluvíme činí rozdíl spotřeb 1,5-2 litry, a to převedeno do roční úspory znamená 5700 - 7600 Kč, což při hrozbách oprav v řádech desítek tisíc není mnoho.
Troufám si tvrdit, že k nákladům na provozování 205-ky se budete přibližovat velmi obtížně a z uvedených zástupců má šanci opravdu jen Fábia s SDi-čkem. Všechno ostatní bude horší.
respond
deleted user
number of posts32
date of registration12.12.2024
Tuesday 26.03.2013 09:07, RE: Víš co chceš???
Phate1x posted by:
cz9998 posted by:
Phate1x posted by:
jenoff posted by:
Chlapče chlapče....taky jsem byl student, taky jsem chtěl pěkné auto, taky jsem měl naftového Peugeota 205....potud dobrý....ale zkus si přečíst svůj dotaz jako čtenář, který čte příspěvek někoho jinýho! Vždyť Ty nevíš co chceš a jen střílíš názvy aut, který jsi viděl projíždět kolem školy....Nesnažím se tě nijak urazit, ale mezi Fabií, Citroenem C5 a LR Freelanderem je pořádný rozdíl..navíc cenové rozpětí do 70.000....Přeji šťastnou ruku při výběru, mnoho šťastných kilometrů a přeci jen jedna rada na závěr - Nikdy si nekupuj škodovky! Nejezdi ve škodovkách! Nebuď průměr! Jestli jsi jednou začal jezdit na zahraničním autě tak u nich zůstaň a do těch českých pekáčů který jsou snem každýho průměráka ani nestrkej nos natožpak peníze!
Neurazil jste mě, ale ani neporadil... Ano, vím, že mezi těmito vozy je rozdíl a věřte mi, že jsem je neviděl jen projet kolem školy. Fabií jsem toho dost najezdil a C5kou ještě víc, s Freelanderem jsem to štěstí zatím neměl (pouze s Discovery II)... Fabie je průměr, kterým člověk asi nic nezkazí a nebude vyčnívat z davu. Citröen C5 je zejména o komfortu, který jiné auto v podobné cenové relaci rozhodně nenabídne. A LR Freelander? To je auto, jehož značka má duši, ale spotřebou bude někde jinde. Konkrétně u těchto tří budou zřejmě diametrálně odlišné náklady na vše, ale proto se ptám... Vzal bych LR i za cenu vyšší spotřeby, ale ptám se na spolehlivost a nákladnost servisu. Vzal bych i C5, kde je riziko poruchy hydropodvozku, ale ten komfort... A je to riziko opravdu tak vysoké? A Fabii bych vzal jen proto, že je to auto ověřené a s relativně levným a dostupným servisem, ale za cenu vyššího zájmu zlodějů, zapadnutí mezi běžnou šeď a nulové výhody... A ano, nevím co chci, protože kdybych věděl, tak sem nepíšu, ale sleduji inzeráty na konkrétní značku a typ a pro ten nejlepší kousek si po pár týdnech hledání jedu...
Petr-Tipcars: Pardon za OT, ale zajímala by mne Vaše motivace vedoucí Vás k volbě (atmo) dieselu (nájezd, s dovolením i věk hovoří spíš pro benzín...). Pokud na něm trváte, tak asi vzít to, co píše David, neoturbené diesely. Nicméně za dané peníze to bude trochu loterie a je radno připlatit si pár korun za někoho v montérkách...Náklady na servis budou obecně u neoturbeného dieselu a benzínu podobné (možná přední náprava bude pod těžším motorem trochu víc trpět), rozdíl ve spotřebě samozřejmě bude 2 a víc litrů v neprospěch benzínu, na druhou stranu jít do dnešního provozu a vůbec na silnici hned takto rezignovaně, mi přijde Škoda (a to i Fábie SDi). Nebudu Vám radit svá oblíbená auta, ty lze i v této cenové relaci dohledat tady na stránkách, spíš jen abyste se projel více vozy a pobavil se s více lidmi, než do toho praštíte a koupíte si super úsporné auto, které Vás začne nudit ještě cestou domů... Petr-Tipcars: Jinak abych se jen neptal, tak i něco doporučím: vyloučil bych i starší prémii, starší prémie se musí servisovat jako jiná auta a přece jen ty věci stojí drobátko víc, než na starší mainstream, low end...tzn. ne německou trojku, ne LR, raději ani ne Volvo. Nebo jít do rizika ale nechat si polovinu ceny auta na mimořádný servis (to již po provedení řádného ponákupního: náplně, filtry, rozvody, atd.). Takže jsme vlastně pak u aut za 40t...jen pro představu. Naproti tomu běžný mainstreamový hatch lze koupit i za 55, zaservisovat za cca 6-10 a nechat si v rezervě již jen 5 pro případ potřeby...a koukejte i na gumy na nichž auto stojí, ať hned nemusíte objíždět pneuservisy a hledat, kde mají "jen trochu jeté" za 400/ks s rokem výroby 1999-2004.
K atmodieselům mě vede jednak zkušenost s 1.8D od peugeotu, jednak jejich větší spolehlivost a šance na vyšší nájezd km než benzín a pak taky srovnatelná cena servisu v porovnání s benzínem, který bude mít vyšší spotřebu. A co se týče věku? Je mi sice "jen" 25, ale považuji se spíše za klidného a vyrovnaného řidiče. Nemám potřebu s někým závodit a honit si ego tím, že ve dvoulitrovém benzínu natřu tédéíčkovou oktávku... Netvrdím, že nemám rád svižnější jízdu, ale tu zvládám na okreskách i v současném peugeotu s dieselem Nechci benzínové auto, které s ohledem na cenu bude mít nalítáno 200tis. a za rok se ho budu chtít zbavit, protože motor už bude před smrtí a cenou servisu a spotřeby mě bude žrát za živa... Kdyby 205ka zvládala dálniční temto při úměrné hladině hluku a byla o něco větší, o novějším autě bych neuvažoval - motor totiž nemá chybu co se týče spolehlivosti a spotřeby... Auto zásadně na servisu ani na palivu nešidím, ale nechci za běžný servis (filtry, oleje, rozvody, atd.) dávat neadekvátní částky a nechci být v servisu víc než na silnici...


Petr-Tipcars:
Určitě máte pravdu v tom, že náklady na servis atmo dieselu budou s těmi na servis atmo benzínu srovnatelné (pokud budeme brát v potaz jen motor). Na druhou stranu při troše práce se dá najít atmo benzín ve velice slušném stavu, který ani při nájezdu kolem 200.000km nemusí být před smrtí (zkušební jízda, technik po ruce napoví). Zaměřil bych se nicméně i na to, jaký podvozek a zbytek celého vozu dostanete s tím atmo dieselem. Některé automobilky jej již delší dobu nenabízí, tzn. budete jezdit ve starších vozech a ten zbytek vozu nebude stát za moc (když odmyslím, že byl morálně zastaralý již před x lety, tak prostě lepší výbava, modely atd. zpravidla atmo dieselem osazené nebyly, pokud se nebavíme o vozech starších 25let). Prostě éra atmo dieselů skončila před relativně dlouhou dobou a bylo by škoda to nevzít na vědomí při výběru dalšího vozu a ochudit se tím o některé jiné zajímavé kandidáty. I toto by byl jeden z aspektů, který bych vzal v potaz. To, jestli se dá předjet TDI, je dospělým jedincům obvykle šumák. PS: šance na vyšší nájezd Vás nemusí při Vašem nájezdu 10.000km/ rok zajímat, to bych z kritérií vypustil...
respond
deleted user
number of posts32
date of registration12.12.2024
Tuesday 26.03.2013 09:13, RE: Víš co chceš???
David V posted by:
Phate1x posted by:
K atmodieselům mě vede jednak zkušenost s 1.8D od peugeotu, jednak jejich větší spolehlivost a šance na vyšší nájezd km než benzín a pak taky srovnatelná cena servisu v porovnání s benzínem, který bude mít vyšší spotřebu. A co se týče věku? Je mi sice "jen" 25, ale považuji se spíše za klidného a vyrovnaného řidiče. Nemám potřebu s někým závodit a honit si ego tím, že ve dvoulitrovém benzínu natřu tédéíčkovou oktávku... Netvrdím, že nemám rád svižnější jízdu, ale tu zvládám na okreskách i v současném peugeotu s dieselem Nechci benzínové auto, které s ohledem na cenu bude mít nalítáno 200tis. a za rok se ho budu chtít zbavit, protože motor už bude před smrtí a cenou servisu a spotřeby mě bude žrát za živa... Kdyby 205ka zvládala dálniční temto při úměrné hladině hluku a byla o něco větší, o novějším autě bych neuvažoval - motor totiž nemá chybu co se týče spolehlivosti a spotřeby... Auto zásadně na servisu ani na palivu nešidím, ale nechci za běžný servis (filtry, oleje, rozvody, atd.) dávat neadekvátní částky a nechci být v servisu víc než na silnici...
Silný motor není o závodění a prohánění ostatních aut, jak se mylně mnozí domnívají. Silný motor naopak přispívá k bezpečnosti provozu a redukuje stres. Se silným motorem nemusím čekat na ideální podmínky pro předjetí tahače s návěsem. Další věcí je např klima. Předpokládám, že v 205-ce nebyla, a tady bude. To je další spotřebič, který v případě SDi odebere nemalou část dostupného výkonu, takže z rozvážného auta se stane vyloženě líné, a to nemluvím o případu, že bude vozidlo naložené. 70 tisíc není mnoho peněz a od toho se odvíjí stáří vozů. Vzhledem k obecné úrovni technického vzdělání v oblasti motorových vozidel budete těžko hledat nezmanipulovaná vozidla s přijatelným kilometrovým proběhem. Řekněme, že pro 10-tiletá benzínová auta lze uvažovat rozptyl stavu tachometru mezi 100-250 tkm a u naftových klonů to bude 1,5 - 2x více. Kolem roku 2003 se vyráběly atmosférické zážehové motory s poměrně solidní životností při nízkých servisních nárocích a akceptovatelných cenách oprav. Naftové motory jsou na tom s cenami oprav mnohem hůře, takže je třeba pečlivě vybírat a pokud jde o jednoduchou konstrukci, tak skutečně SDi je jediná odpověď. TDi mají také vysokou míru spolehlivosti, ale už obsahují celky, jejichž opravy při malém nájezdu velmi snadno smažou úspory plynoucí z rozdílu spotřeb. Při motorizacích a výkonech, o kterých mluvíme činí rozdíl spotřeb 1,5-2 litry, a to převedeno do roční úspory znamená 5700 - 7600 Kč, což při hrozbách oprav v řádech desítek tisíc není mnoho. Troufám si tvrdit, že k nákladům na provozování 205-ky se budete přibližovat velmi obtížně a z uvedených zástupců má šanci opravdu jen Fábia s SDi-čkem. Všechno ostatní bude horší.


Petr-Tipcars:
Přesně tak, cokoli bude již jen a jen dražší, než servis archaické 205ky. To mi připomíná nedávný dotaz jiného tazatele, který dosud jezdil Felicií a chtěl něco také tak levného na provoz. Již nikdy nebude jezdit za tak levno. S tím se nelze než smířit...Pokud opravdu opravdu jde o každou korunu, tak Fabia SDi v dobrém stavu, což ale znamená rezignaci na jakýkoli jiný zážitek za volantem, než sledování spotřeby. Což mi subjektivně přijde škoda. To je auto pro houbaře nebo rybáře, ve vší úctě (houbařem jsem každý podzim, rybářem hodlám na stará kolena být). Dojet "nečím" k vodě, nebo do lesa...
respond
XaActiva
number of posts1
date of registration26.03.2013
Tuesday 26.03.2013 11:26, RE: Víš co chceš???
Phate1x posted by:
jenoff posted by:
Chlapče chlapče....taky jsem byl student, taky jsem chtěl pěkné auto, taky jsem měl naftového Peugeota 205....potud dobrý....ale zkus si přečíst svůj dotaz jako čtenář, který čte příspěvek někoho jinýho! Vždyť Ty nevíš co chceš a jen střílíš názvy aut, který jsi viděl projíždět kolem školy....Nesnažím se tě nijak urazit, ale mezi Fabií, Citroenem C5 a LR Freelanderem je pořádný rozdíl..navíc cenové rozpětí do 70.000....Přeji šťastnou ruku při výběru, mnoho šťastných kilometrů a přeci jen jedna rada na závěr - Nikdy si nekupuj škodovky! Nejezdi ve škodovkách! Nebuď průměr! Jestli jsi jednou začal jezdit na zahraničním autě tak u nich zůstaň a do těch českých pekáčů který jsou snem každýho průměráka ani nestrkej nos natožpak peníze!
Neurazil jste mě, ale ani neporadil... Ano, vím, že mezi těmito vozy je rozdíl a věřte mi, že jsem je neviděl jen projet kolem školy. Fabií jsem toho dost najezdil a C5kou ještě víc, s Freelanderem jsem to štěstí zatím neměl (pouze s Discovery II)... Fabie je průměr, kterým člověk asi nic nezkazí a nebude vyčnívat z davu. Citröen C5 je zejména o komfortu, který jiné auto v podobné cenové relaci rozhodně nenabídne. A LR Freelander? To je auto, jehož značka má duši, ale spotřebou bude někde jinde. Konkrétně u těchto tří budou zřejmě diametrálně odlišné náklady na vše, ale proto se ptám... Vzal bych LR i za cenu vyšší spotřeby, ale ptám se na spolehlivost a nákladnost servisu. Vzal bych i C5, kde je riziko poruchy hydropodvozku, ale ten komfort... A je to riziko opravdu tak vysoké? A Fabii bych vzal jen proto, že je to auto ověřené a s relativně levným a dostupným servisem, ale za cenu vyššího zájmu zlodějů, zapadnutí mezi běžnou šeď a nulové výhody... A ano, nevím co chci, protože kdybych věděl, tak sem nepíšu, ale sleduji inzeráty na konkrétní značku a typ a pro ten nejlepší kousek si po pár týdnech hledání jedu...


Hydraulika podvozku je jedna z nejspolehlivějších věcí na C5. Hydrokoule mají životnost asi 200 000 km a jejich výměna přijde asi na tolik co výměna tlumičů. Problém je ale že do C5 je minimální použitelnej motor dvoulitr a to v případě že chceš naftu znamená jít do 2.0HDI. Mám zkušenost pouze s dvoulitrovým benzínem s automatem a i při nájezdu kolem 200 000 s ním nejsou žádné problémy . Spotřeba je ale kolem 8-9 litrů na sto.
respond
gablenz
number of posts137
date of registration12.01.2009
Tuesday 26.03.2013 13:30, ...
jenoff - to je dobrá odpověď (nechodí tu jenom iqáči) Jinak bylo velké štěstí, že za mých mladých let, kdy se kupovaly pekáče, tak nebyl k dispozici internet (ten byl jenom v Cernu nebo u Alkaidy ..teď nevím) a tak jsme nemohli OBTĚŽOVAT podobně hloupými dotazy. Museli jsme riskovat, hodně číst, hodně auta prolézat a stejně jsme z toho vyšli blbě. Patnáctiletá auta sloužila i přes spoustu prachů a nervů vždycky už jenom pár let a skončila na šroťáku nebo na náhradní díly. To bylo martýrium: plno inzerátů, volalo plno občanů z vesnic "že esli by to jako nebylo enem za odvoz prosím" a tak. A vždycky mě tu rozlítí dotazy lidí, kteří si ymslí, že dotazem ve fóru obejdou tu drsnou zkušenost s vylítaným autem. Naivita.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 26.03.2013 14:16, RE: Auto pro studenta
Phate1x posted by:
Dobrý den, chtěl bych poradit ohledně výběru \"nového\"-ojetého auta. Jsem student, takže pořizovací cenu bych viděl někde do 70 tis. I přes nízký kilometrový nájezd (10 000km/rok) preferuji diesel. Pátým rokem jezdím Peugeotem 205 1.8D a jsem přesvědčen, že po shrnutí všech nákladů by mě benzínový motor za těch 5 let vyšel podstatně dráž. Mé požadavky jsou: Diesel (klidně atmosféra), rozumná spotřeba a spolehlivost zejména motoru, bezpečnost, větší kufr, karoserie hatchback, případně i kombi, určitě ne sedan. V mém prozatimním výběru jsou: Fabia Combi a Octavia hatchback, Citröen C5, Volvo V40, Audi A4 kombi, Land Rover Freelander. Děkuji S pozdravem David


Pročetl jsem si celou diskuzi a souhlasím, že Octavia a Fabia není žádná exotika. Ale i tak radím sehnat si Fabii Combi 1,9 SDi po soukromníkovi. Nebo Golf 4 krátký s tím samým motorem. Octavia SDi je už líná opravdu hodně. Případně ještě popřemýšlet nad benzínem 1,4 16V (u obou aut). Reálná spotřeba je 6,5 - 7, olej a rozvody se v něm musí měnit taky a svezení to je daleko příjemnější. Osobně si nedokážu představit kombinaci: naložená Fabia Combi + SDi + puštěná klima. Za tu cenu snad něco pěkného seženeš. A mezi námi. A4 za 70 000 bych nechtěl ani zadarmo. Vyfocené můžou vypadat pěkně, ale reál je děs a hrůza. A navíc, jestli řešíš při nájezdu 10 000 km/rok cenu paliva, tak náklady na servis i staré prémiovky jsou úplně někde jinde než u tuctové Fabie.
respond
Phate1x
number of posts7
date of registration03.01.2011
Tuesday 26.03.2013 17:49, RE: ...
gablenz posted by:
jenoff - to je dobrá odpověď (nechodí tu jenom iqáči) Jinak bylo velké štěstí, že za mých mladých let, kdy se kupovaly pekáče, tak nebyl k dispozici internet (ten byl jenom v Cernu nebo u Alkaidy ..teď nevím) a tak jsme nemohli OBTĚŽOVAT podobně hloupými dotazy. Museli jsme riskovat, hodně číst, hodně auta prolézat a stejně jsme z toho vyšli blbě. Patnáctiletá auta sloužila i přes spoustu prachů a nervů vždycky už jenom pár let a skončila na šroťáku nebo na náhradní díly. To bylo martýrium: plno inzerátů, volalo plno občanů z vesnic "že esli by to jako nebylo enem za odvoz prosím" a tak. A vždycky mě tu rozlítí dotazy lidí, kteří si ymslí, že dotazem ve fóru obejdou tu drsnou zkušenost s vylítaným autem. Naivita.


Nepřijde mi ani tak hloupý dotaz jako spíš, že je hloupá Vaše odpověď. Nemám pocit, že bych obtěžoval. Od toho fóra jsou a asi je na čase se s mířit s tím, že internet je již mezi námi. Nikoho k odpovědi nenutím, překvapivě ani Vás, takže to obtěžování mi přijde trochu přehnané... Hodně čtu a auta prolézám, ale ani tak si nepřipadám jako odborník a proto se radši zeptám zkušenějších a očekávám konstruktivní rady a názory, a ne jen Vaše konstatování, že za vašeho mládí, jste to měli složitější... Ano i ne. Nebyl internet a tak jste se maximálně zeptali mechanika od vedle z garáže... Ale za vašeho mládí byly motory někde jinde a nemusel jste rozhodně přemýšlet nad tím, jestli je hydropodvozek u C5 nebo TDi od VW spolehlivé...
A nemyslím si, že obejdu "tu drsnou zkušenost s vylítaným autem"-jedno už totiž mám-, ale myslím si, že díky radám zkušenějších a potažmo i starších můžu rizika minimalizovat.
respond
Phate1x
number of posts7
date of registration03.01.2011
Tuesday 26.03.2013 17:52, RE: Auto pro studenta
Paul posted by:
Pročetl jsem si celou diskuzi a souhlasím, že Octavia a Fabia není žádná exotika. Ale i tak radím sehnat si Fabii Combi 1,9 SDi po soukromníkovi. Nebo Golf 4 krátký s tím samým motorem. Octavia SDi je už líná opravdu hodně. Případně ještě popřemýšlet nad benzínem 1,4 16V (u obou aut). Reálná spotřeba je 6,5 - 7, olej a rozvody se v něm musí měnit taky a svezení to je daleko příjemnější. Osobně si nedokážu představit kombinaci: naložená Fabia Combi + SDi + puštěná klima. Za tu cenu snad něco pěkného seženeš. A mezi námi. A4 za 70 000 bych nechtěl ani zadarmo. Vyfocené můžou vypadat pěkně, ale reál je děs a hrůza. A navíc, jestli řešíš při nájezdu 10 000 km/rok cenu paliva, tak náklady na servis i staré prémiovky jsou úplně někde jinde než u tuctové Fabie.


Díky za radu. A4 byla v dotazu trochu úlet, uznávám...
respond
Phate1x
number of posts7
date of registration03.01.2011
Tuesday 26.03.2013 17:55, RE: Víš co chceš???
XaActiva posted by:
Hydraulika podvozku je jedna z nejspolehlivějších věcí na C5. Hydrokoule mají životnost asi 200 000 km a jejich výměna přijde asi na tolik co výměna tlumičů. Problém je ale že do C5 je minimální použitelnej motor dvoulitr a to v případě že chceš naftu znamená jít do 2.0HDI. Mám zkušenost pouze s dvoulitrovým benzínem s automatem a i při nájezdu kolem 200 000 s ním nejsou žádné problémy . Spotřeba je ale kolem 8-9 litrů na sto.


Díky za radu. S C5 jsem jezdil v manuálu v 1.8 16V a na tak těžký auto byl ten motor fakt slabej, takže spotřeba byla obdobná jako u Vašeho benzínového dvoulitru. Dvoulitrovej obsah by mi asi až tak nevadil, ale otázka je, jak jsou na tom HDi se spolehlivostí..
respond
Phate1x
number of posts7
date of registration03.01.2011
Tuesday 26.03.2013 18:05, RE: Víš co chceš???
cz9998 posted by:
Petr-Tipcars: Určitě máte pravdu v tom, že náklady na servis atmo dieselu budou s těmi na servis atmo benzínu srovnatelné (pokud budeme brát v potaz jen motor). Na druhou stranu při troše práce se dá najít atmo benzín ve velice slušném stavu, který ani při nájezdu kolem 200.000km nemusí být před smrtí (zkušební jízda, technik po ruce napoví). Zaměřil bych se nicméně i na to, jaký podvozek a zbytek celého vozu dostanete s tím atmo dieselem. Některé automobilky jej již delší dobu nenabízí, tzn. budete jezdit ve starších vozech a ten zbytek vozu nebude stát za moc (když odmyslím, že byl morálně zastaralý již před x lety, tak prostě lepší výbava, modely atd. zpravidla atmo dieselem osazené nebyly, pokud se nebavíme o vozech starších 25let). Prostě éra atmo dieselů skončila před relativně dlouhou dobou a bylo by škoda to nevzít na vědomí při výběru dalšího vozu a ochudit se tím o některé jiné zajímavé kandidáty. I toto by byl jeden z aspektů, který bych vzal v potaz. To, jestli se dá předjet TDI, je dospělým jedincům obvykle šumák. PS: šance na vyšší nájezd Vás nemusí při Vašem nájezdu 10.000km/ rok zajímat, to bych z kritérií vypustil...


Díky
Dobrá, bavme se tedy nezávisle na mém požadavku na atmosféru... Je pravdou, že těch motorů je dnes už málo a ve starších kusech...
Vyšší nájezd jsem nemyslel, že chci aby auto vydrželo v mých rukách půl milionu kilometrů, ale spíš aby auto, respektive motor, koupené s nájetými 200 000 mělo potenciál najezdit ještě jednou tolik - prostě že motor neklekne během prvního roku., protože prostě takovej je (např. Alfy)
Nájezd 10 000/rok mám teď jako student, ale počítám, že po státnicích se cca zdvojnásobí
respond
Honza_UH
number of posts1
date of registration27.03.2013
Wednesday 27.03.2013 00:28, Fabia SDI
Fabii Combi SDI mám a můžu doporučit. Koupil jsem ji taky ještě jako student, hlavním požadavkem byly nízké provozní náklady a rozumná spolehlivost. Za 2 roky jsem najel 60.000 km (auto má teď 205.000 km - skutečných) a žádné větší problémy se neobjevily, v podstatě jen běžná údržba (rozvody, olej, pneu atd.). Odešel jen spínač brzdových světel a častěj praskají žárovky. Je pravda že auto je celkem líné, ale není to zas tak hrozné, i s SDIčkem se dá jet poměrně svižně a rozhodně nemám problémy s předjížděním.. Dlouhodobá spotřeba je 5,2 - měřeno za celou dobu co s autem jezdím dle tankování. Jezdím 70% dálnice / 25% okresky / 5% město, po dálnici (D1) obvykle cca 130 kmh na tempomat.
respond
deleted user
number of posts32
date of registration12.12.2024
Wednesday 27.03.2013 09:43, RE: Víš co chceš???
Phate1x posted by:
cz9998 posted by:
Petr-Tipcars: Určitě máte pravdu v tom, že náklady na servis atmo dieselu budou s těmi na servis atmo benzínu srovnatelné (pokud budeme brát v potaz jen motor). Na druhou stranu při troše práce se dá najít atmo benzín ve velice slušném stavu, který ani při nájezdu kolem 200.000km nemusí být před smrtí (zkušební jízda, technik po ruce napoví). Zaměřil bych se nicméně i na to, jaký podvozek a zbytek celého vozu dostanete s tím atmo dieselem. Některé automobilky jej již delší dobu nenabízí, tzn. budete jezdit ve starších vozech a ten zbytek vozu nebude stát za moc (když odmyslím, že byl morálně zastaralý již před x lety, tak prostě lepší výbava, modely atd. zpravidla atmo dieselem osazené nebyly, pokud se nebavíme o vozech starších 25let). Prostě éra atmo dieselů skončila před relativně dlouhou dobou a bylo by škoda to nevzít na vědomí při výběru dalšího vozu a ochudit se tím o některé jiné zajímavé kandidáty. I toto by byl jeden z aspektů, který bych vzal v potaz. To, jestli se dá předjet TDI, je dospělým jedincům obvykle šumák. PS: šance na vyšší nájezd Vás nemusí při Vašem nájezdu 10.000km/ rok zajímat, to bych z kritérií vypustil...
Díky Dobrá, bavme se tedy nezávisle na mém požadavku na atmosféru... Je pravdou, že těch motorů je dnes už málo a ve starších kusech... Vyšší nájezd jsem nemyslel, že chci aby auto vydrželo v mých rukách půl milionu kilometrů, ale spíš aby auto, respektive motor, koupené s nájetými 200 000 mělo potenciál najezdit ještě jednou tolik - prostě že motor neklekne během prvního roku., protože prostě takovej je (např. Alfy) Nájezd 10 000/rok mám teď jako student, ale počítám, že po státnicích se cca zdvojnásobí


Petr-Tipcars:
Víte, co bych Vám možná poradil jako alternativu ke zvážení? Dojezdit stávající auto do "terminálního" stádia, počkat na prvních několik výplat po státnicích, počkat, kolik toho po státnicích opravdu najedete (ono najet soukromě 20.000km za rok něco málo přece jen stojí, možná reálný nájezd budete revidovat, ať již nahoru nebo dolů) a podle toho vybírat. Budete znát všechny proměnné: svůj příjem, nájezd...Teď se totiž vaří podle toho, co bude možná, snad, jednou. Ušetřené peníze se Vám nezkazí. Ten čas bych nebral jako ztracený, naopak bych jej využil k posbírání dalších informací a zkušeností s jinými vozy. Že Vám motor neklekne, Vám nikdo nezaručí, ano, některé motory jsou náchylnější k tomu, aby se vyskytly problémy, je toho plný internet. Spolehlivé agregáty jdou také dohledat. Dilema nafta vs. benzín se řeší u ojetin pro soukromé účely v článcích Davida V a v diskuzích pod nimi...
respond
ditmen1
number of posts9
date of registration28.05.2012
Thursday 28.03.2013 21:44, RE: Auto pro studenta
Phate1x posted by:
Dobrý den, chtěl bych poradit ohledně výběru \"nového\"-ojetého auta. Jsem student, takže pořizovací cenu bych viděl někde do 70 tis. I přes nízký kilometrový nájezd (10 000km/rok) preferuji diesel. Pátým rokem jezdím Peugeotem 205 1.8D a jsem přesvědčen, že po shrnutí všech nákladů by mě benzínový motor za těch 5 let vyšel podstatně dráž. Mé požadavky jsou: Diesel (klidně atmosféra), rozumná spotřeba a spolehlivost zejména motoru, bezpečnost, větší kufr, karoserie hatchback, případně i kombi, určitě ne sedan. V mém prozatimním výběru jsou: Fabia Combi a Octavia hatchback, Citröen C5, Volvo V40, Audi A4 kombi, Land Rover Freelander. Děkuji S pozdravem David


vše nejenom škoda,zapláčeš .......
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.