0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Bravo nebo Lancia Delta za 150 tis. Kč?

category of topic classification: italská vozidla, italská vozidla
Pavel70
number of posts16
date of registration11.04.2012
Tuesday 03.10.2017 21:49, Lancie Delta
Bravo jsem měl, Delty mám dosud a dokonce dvě. I z toho je asi zřejmé, co bych doporučil - ano, Deltu. Delta je vlastně natažené Bravo o 20 cm, z toho 10 cm na rozvoru náprav a 10 na zbytku auta. Díky tomu je pohodlnější, ať už větším vnitřním prostorem, ale i jízdními vlastnostmi. Jediné, co by mohlo v tomto srovnání hrát pro Bravo, je jeho menší nápadnost. Delta je (a hlavně v roce 2008, kdy vyjela, byla hodně) futuristická. Podle některých škarohlídů je ošklivá, ale to je jejich problém. Pokud by tedy prioritou kupujícího byla snaha moc nevyčnívat z řady, pak by mohl volit Bravo. Ve všech ostatních úhlech pohledu se lépe jeví Delta. O design už jsem se otřel, v interiéru je příbuznost vidět také, ale v Deltě jsou lepší materiály a třeba zadní sedačky, ty tvoří doslova gauč. Ještě na závěr, ale to je asi jasné, stejně bude víc záležet na konkrétním kusu a jeho historii, protože samozřejmě opečovávané Bravo bude potom lepší volbou než nějaká zdevastovaná Delta. Ale kdyby to měla být auta ve stejném stavu ... tak berte Deltu.
respond
5702h
number of posts3
date of registration20.10.2015
Wednesday 04.10.2017 19:14, Bravo nebo Delta
Plně souhlasím a Pavlem-jednoznačně DELTA!!!
respond
Pavel70
number of posts16
date of registration11.04.2012
Friday 06.10.2017 11:36, Tak tohle je ta avizovaná odborná rada?
Teda sorry autore, ale tohle má být odborná poradna? Třeba ty neduhy Brava, to říkal Franta v hospodě na rohu? Na 99% je na volantu stejná kůže jako u Delty a ještě jsem neviděl auto s ošklivým volantem, i v mojí Deltě s cca 107 tis. km je volant jako nový, možná trochu lesklejší. Schválně jsem projel pár fotek na mobile.de, všechna Brava jsem vzal nad 100 tis. km a volanty (v kůži) byly úplně OK. Asi byly všechny přečalouněné, co? Nebo ta chybějící madla na víku kufru, to nevím, jestli existuje chudobka bez, ale podle mě standardní výplň víka kufru má hned dvě kapsy na uchopení, vlevo i vpravo, stejně jako u Delty. A ty zbývající problémy jsou jen obecné problémy, které se stejnou pravděpodobností mohou potrápit jakéhokoli auto - nefunkční klima, děravý chladič apod. Na rozdíl od autora článku si také myslím, že pokud má Jirka možnost nechat si auto dovézt, je lepší výběr v Německu, solidních prodejců je tam určitě víc než u nás a výběr je řádově větší. Pokud to bude auto se servisní historií, dá se ověřit u prodejců Fiatu podle VIN, co a kdy na tom autě bylo děláno, tím pádem i km, takže bych se toho nebál.
respond
Martin72
number of posts82
date of registration30.09.2016
Friday 06.10.2017 21:26, Bravo vs Delta ..........
Před rokem jsem řešil stejnou situaci. Delta nabízela větší variabilitu se zadními sedáky, vyzývavý vzhled,Bravo zase dostupnější díly plechařiny a míň provokuje o to víc zase překvapí. Hlavním kritériem se mi stal poměr cena výkon, za stejné peníze jsem v podobě Brava dostal víc. Bravo ve verzi Emotion nebo Sport je srovnatelné s Deltou. O nižší výbavě bych u Brava ani neuvažoval. Na konec jsem za 150tisic pořídil Bravo ve verzi Emotion 110kW s nějakou tou nadstandardní výbavou a doloženou historii ( servisní knížka, kopie faktur z autorizovaného servisu, protokoly z technické) - dovoz z Dánska. Co se týká technických problémů, tak jeden, který bych zmínil, je společný pro oba vozy. Je jím profláknutá převodovka od GM M32 a její mutace. Největší problémy s ní měl Opel, ale jisté problémy se s ní objevily i u ostatních automobilek, které ji také používaly. Pokud měla konstrukční vadu, tak se odporoučela do 40tis., další kritérium pro bezproblémový provoz spočíval v pravidelné výměně oleje po 60tis. a to bez experimentů ve volbě oleje. Nejvíce info o této převodovce lze najít na opelfórum.
respond
Michal 22
number of posts51
date of registration09.10.2008
Saturday 07.10.2017 00:09, Delta
Posledních pár let se v diskuzích člověk dozví víc, než v samotném článku
V dohledné době budu tohle též řešit a sice čím nahradit Fiat Ulysse pro použití 4-členné rodiny. Akorát nevolím mezi Bravem, ale líbí se mi 500L a klidně i s "batohem" living. Pětistovka je MPV, což mi maximálně vyhovuje, ale s horšími zadními sedadly pro odrůstající děti. Delta je v podstatě prodloužený HB se zadním gaučem, ale zase bude chybět ten pocit vzdušnosti.
V případě Delty ještě váhám u motoru, zda místo 1,4 T-JET nezvolit silnější 1,4 Multi-Air. Četl jsem, že v případě poruchy Multi-Airu se mění celý systém za 25.000,- Kč.
O problémech s převodovkou jsem též slyšel, je údajně relativně "levně" opravitelná bez nutnosti demontáže z vozu.
respond
Martin72
number of posts82
date of registration30.09.2016
Saturday 07.10.2017 01:19, Převodovka, T-jet vs Multiair
Co se týče převodovek, tak tam odcházely vnější ložiska. Hodně se o tom diskutovalo. Příčin bylo několik, špatná ložiska (při stahování se ložisko i zkroutilo), další byla špatná montáž - velké montážní přepětí ložisek, nízká hladina oleje od výroby, Opel měnil specifikaci oleje podle Fiatu a nakonec neprobíhala výměna oleje a ten zdegradoval. Někdy v roce 2010 prošla převodovka konstrukční úpravou , byla zvětšena vnější ložiska a přidali mazací kanál.

Co se týká motorů, tam je to na zvážení. Multiair by měl mít nižší spotřebu naproti tomu T-jet je nezmar. U Multiairu se občas objevil problém s unavenou slenoidovou jednotkou. Obligátně se mluvilo o oleji,ale je pravda, že jednotka byla revidovaná a zároveň došlo i k změně specifikace oleje. Pokud jde o výkon, tak tam není problém T-jet upravit a navýšit výkon na parametry Multiairu.

Osobně bych volil T-jet, jeho spolehlivost je pro mě prioritní a to hlavně u ojetého vozu. V případě výběru vozu, kde byl instalován pouze Multiair bych prostě počítal s tím, že mě může čekat výměna ventilové jednotky.
respond
Pavel70
number of posts16
date of registration11.04.2012
Saturday 07.10.2017 12:10, Motor pro Deltu
Diskutují se tu jen benzíny, ale podle mne u Delty bude největší výběr v turbodieselech, které k pohodlnému charakteru auta i tak nějak pasují. Nejčastější budou 1,6 MultiJet 105k a 120k, oba mají 300Nm a s oběma mám vlastní dobrou zkušenost, protože oba je vlastním. Proto si mohu dovolit tvrdit, že rozdíl ve výkonu je při stejném momentu téměř nepostřehnutelný, na šestku na dálnici na tempomat to jede kopec nekopec naprosto v klidu. Spotřeba se pohybuje někde od 5 litrů výš, když jezdím jen po městě, tak asi 6,2, manželka 6,8, takže žádná tragédie. Ani s jednou Deltou žádné podstatné problémy nejsou, starší je 2011, mladší 2014, mimo pravidelný servis (olej, brzdy, rozvody) na té starší 1x výměna lambda sondy a 1x přední pružiny. Ty pružiny asi nejsou úplný spotřebák, ale když uvážím, po čem jezdím domů (někdy i 8x za den), tak se vlastně divím, že ty auta ještě drží pohromadě.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.