0
back
 

diskuze k tématu: Ojetá Kia Shuma – koupit, či nekoupit?

category of topic classification: korejská vozidla
TIP CARS JE OD 27.9. ULTRA SRAČKA
number of posts9
date of registration21.12.2024
Tuesday 17.06.2014 08:13, Dochodce
Věta typu: "Auta po řidičích důchodového věku bývají většinou v dobrém technickém stavu" je vždy pěkná, ale většina důchodců nemá na opravy a i přes skutečný malý nájezd, tyto auto jsou v horších stavech jak po obchoďákovy s plnou serviskou a 300tkm na tachometru za 6roků.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 17.06.2014 09:15, Pane Sašo!
Kolik má to auto najeto? Nebylo by nejlepší zjistit u původního majitele /rodičů/, jestli se jim za jejich
provozu nějaké závady přihodily? Jinak mi to přijde jako jednoduchý automobil, na kterém se toho nemá moc co pokazit...
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 17.06.2014 09:39, Zkušenost s Kia Shuma I 1.5
Model Kia Shuma I (r. v. 2002) s benzínovým motorem 1.5 jsem měl možnost využívat v letech, kdy se ještě korejská automobilka učila vyrábět auta (ne, že by se teď nemusela učit ). Na jejím stylu provedení interiéru to bylo skutečně vidět, nicméně toto auto splňovalo již tehdy docela dobré podmínky prostornosti pro cestující a rozumný komfort. Auto jsem využíval v rozmezí od 50 000 km asi do 100 000 km ke každodennímu dojíždění do práce na zhruba 30km trase. Uváděná průměrná spotřeba v článku byla stejná i pro motor 1.5. V průběhu se neobjevila žádná těžká závada, kvůli které by auto zůstalo stát a nebylo opravitelné.

Závady které byly řešeny:
-------------------------------------
- výměna brzdového válce při zjištění malého prolínání brzdové kapaliny, neprojevovalo se to na brzdném účinku nějakým zvadnutím, upozornil mě na to servis, preventivně vyměněno (cena 4000Kč i s prací ve značkovém servise v roce 2005)

- nepříjemné vibrace v podvozku při najetí do louže ve vyšší rychlosti za deště (v servisu sděleno, že se jedná o konstrukční vadu při použití nevhodného materiálu pro výfukové potrubí, které se zchladí z vysoké teploty a rozpínání materiálu je doprovázeno nepříjemným koncertem různých a silných tónů). Otázka zvyku a vhodného umění kličkování za deště

- občasné zatuhnutí mechaniky zámků při dálkovém zamykání především v zimě za nízkých teplot, nutnost obcházet auto jako zloděj a kontrolovat spolehlivost zamčení , pokud nebylo zamčeno, provedl jsem ruční zamčení na konkrétních dveřích

- občasné zlobení při startu, pravděpodobně problém startovací skříně nebo možná startér, ale vždy bylo nastartováno (tato závada byla asi nejvíce nepříjemná, ale povedlo se najít vhodný způsob jak ji při startu co nejvíce eliminovat)

- doporučuji vozit od každé pojistky v autě 1 záložní, alespoň od hlavní skříně v motorovém prostoru. Jednou za parného léta se stalo, že při startu všechno zhaslo a už se nic nerozsvítilo ani na palubní desce. Spálila se jedna z hlavních pojistek a auto bylo najednou jako bez duše. Naštěstí to bylo v těsné blízkosti domova. Možná tato závada souvisela s předchozí uvedenou chybou při startech

- v parném létě také praskaly hodně za denního svícení žárovky, ale to už byly maličkosti, asi se dá dneska nahradit LEDkovým denním svícením

Více už toho není. Takže pokud zmíněný konkrétní model netrpí ani jednou vadou, tak přeji hodně šťastných km.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Tuesday 17.06.2014 10:19, RE: Zkušenost s Kia Shuma I 1.5
Co se týče problémů s pojistkami, pokud odpálíte hlavní pojistku, doporučuji vykuchat nějakou slabší třeba z posilovače řízení. Na čerpačku by to mohlo vydržet
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 17.06.2014 13:56, výfukové plyny v chladící kapalině
Možná by bylo dobré uvést, že se na chladící kapalinu nesmí dívat, když je horká, protože s téměř 100% jistotou po otevření víčka vyletí spousta horké kapaliny rovnou do obličeje.
respond
lukas.01
number of posts10
date of registration23.12.2008
Tuesday 17.06.2014 15:00, Kia Shuma - naše zkušenost
Také jsme vlastnili Shumu čtyři roky a za tu dobu najeli 50tis km. Jezdila s ním zejména moje drahá polovička, nemá rádá mini auta a vyhovoval jí celkem prostorný kufr. Měli jsme tam motor 1,5 a na pohodové ježdění byl dostačující. Shumu jsme kupovali starou 8 let (v roce 2006), na tachometru bylo 130tis km. Měla nefunkční ruční brzdu, byly zatuhnuté mechanizmy na zadních třmenech, rozhýbat to nešlo, repas obou vyšel na 4000,-Kč. Udělal se základní ponákupní servis (rozvody, olej, svíčky, filtry,brzdovka za cca 7000,-Kč), namontoval se parkovací asistent (odhad dozadu je horší) a jezdilo se. Po 4000 km odešlo něco v alternátoru, oprava vyšla na 1000,-Kč. Auto bylo vybaveno klimatizací (ta fungovala bez problémů po celou dobu co jsme auto měli) a ABS u kterého ve 160tis odešlo jedno zadní čidlo a ve 175tis to druhé zadní. Čidla byla drahá (v té době asi 7500,-Kč jedno, ale naštestí šlo nahradit z Golfa III). S elektrickou výbavou žádné problémy nebyly, ani s centrálem. Potíže s chlazením jsme žádné nezaznamenali. Co se týče koroze, tak ta se začala objevovat na zadních lemech a celkově některé věci více korodovaly než jsme zvyklí u ostatních značek (šrouby, různé lišty, držáky). Na podvozku se měnily pouze silentbloky a tyčky stabilizátoru zadní nápravy, jinak předek bez našeho zásahu byl OK. Auto sloužilo dobře a rádi na něj vzpomínáme.
respond
Muroň
number of posts71
date of registration10.06.2008
Tuesday 17.06.2014 15:03, Mladý důchodce
Sašo, kolik Vám je? Sháníte lepší děvče? Jen proto, že Vám Shumu nabízí dědeček levně, má jasný původ a historii, dobrý stav a péči, budete jezdit v autě s nulovým sexappealem a minimální prestiží? 3er báwo R36 nebo aspoň Golf III GTI působí před zábavním podnikem nebo kavárnou úplně jinak, než důchodcovská Shuma.
Teď vážně. Nejlepší cesta k ojetému autu je, když auto i majitele znáte a navíc to dostanete levně.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 17.06.2014 15:50, Pro pohodovou jízdu
Vždy je nejlepší kupovat auto od rodiny/známého, který ho měl od novoty a je přesně známo, co a jak se s autem dělo. To pak nemá smysl řešit značku. Zvlášť když je auto za hubičku a děda bude rád, že zůstane v rodině. Auto po důchodcích ale bývá lenivé a zatuhlé. Určitě je vhodné ho důkladně prohlédnout, zkontrolovat funkčnost všeho, hlavně klimy, o kterou důchodci často neví, jak ji pouštět, natož se o ní starat. A pak s autem jezdit spíš dynamicky na aditivovaný benzín i absolvovat delší cestu vyšší rychlostí po dálnici. Pročistí se tak celý motor a výfuková soustava, auto bude mít najednou spoustu oprášených koní navíc a spotřeba taky půjde dolů. Bacha na brzdy! Ty obvykle odnesou důchodcovské ježdění nejvíc a pokud má auto chlazené přední kotouče, tak i přes malé opotřebení můžou být zralé na vyhození kvůli vnitřní korozi, viděl jsem to už víckrát. Každopádně do Shumy jdi, má aspoň pořádný motor, a přeji mnoho šťastných km.
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Tuesday 17.06.2014 22:32, Auto z rodiny
Nechci říkat, že je to tenhle případ. Ale auto od známého nebo příbuzného bych nikdy nekoupil. Pokud to auto nebydlí s vámi v baráku, nemáte prakticky šanci uhlídat co se s ním děje. A i příbuzný nebo známí vás s klidným svědomím oškube. Navíc jsem zvědavej jak to auto za pár dnů tomu příbuznému reklamujete, že je to odlítaná šunka. Taky jsem udělal tu blbost,že jsem koupil auto od souseda a zbyl mi krám dobrej tak do šrotu. Ale asi záleží na úhlu pohledu, pro někoho je napůl rozpadající se šunt dobrej, pokud jezdí, já takové auto za dobré nepovažuji
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 18.06.2014 08:15, RE: Auto z rodiny
Rover623 posted by:
Nechci říkat, že je to tenhle případ. Ale auto od známého nebo příbuzného bych nikdy nekoupil. Pokud to auto nebydlí s vámi v baráku, nemáte prakticky šanci uhlídat co se s ním děje. A i příbuzný nebo známí vás s klidným svědomím oškube. Navíc jsem zvědavej jak to auto za pár dnů tomu příbuznému reklamujete, že je to odlítaná šunka. Taky jsem udělal tu blbost,že jsem koupil auto od souseda a zbyl mi krám dobrej tak do šrotu. Ale asi záleží na úhlu pohledu, pro někoho je napůl rozpadající se šunt dobrej, pokud jezdí, já takové auto za dobré nepovažuji


no vlastní rodič v důchodovém věku snad svoje dítě nemá zapotřebí okrást...

respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 18.06.2014 17:36, RE: Auto z rodiny
Reno posted by:
Rover623 posted by:
Nechci říkat, že je to tenhle případ. Ale auto od známého nebo příbuzného bych nikdy nekoupil. Pokud to auto nebydlí s vámi v baráku, nemáte prakticky šanci uhlídat co se s ním děje. A i příbuzný nebo známí vás s klidným svědomím oškube. Navíc jsem zvědavej jak to auto za pár dnů tomu příbuznému reklamujete, že je to odlítaná šunka. Taky jsem udělal tu blbost,že jsem koupil auto od souseda a zbyl mi krám dobrej tak do šrotu. Ale asi záleží na úhlu pohledu, pro někoho je napůl rozpadající se šunt dobrej, pokud jezdí, já takové auto za dobré nepovažuji
no vlastní rodič v důchodovém věku snad svoje dítě nemá zapotřebí okrást...


Zajímalo by mne, v jakém prostředí Rover623 žije, asi bychom ho měli politovat. To co napsal, staví na hlavu zkušenosti normálního života. Že by děda vyprodukoval šrot na rozpadnutí? Snad s ním kupující už párkrát jel jako spolujezdec a auto i chování majitele viděl. A oškubání? Cena obdobných ojetin není nic tajného, tak snad má tazatel rozum, aby si to porovnal.
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.