Model Kia Shuma I (r. v. 2002) s benzínovým motorem 1.5 jsem měl možnost využívat v letech, kdy se ještě korejská automobilka učila vyrábět auta (ne, že by se teď nemusela učit
). Na jejím stylu provedení interiéru to bylo skutečně vidět, nicméně toto auto splňovalo již tehdy docela dobré podmínky prostornosti pro cestující a rozumný komfort. Auto jsem využíval v rozmezí od 50 000 km asi do 100 000 km ke každodennímu dojíždění do práce na zhruba 30km trase. Uváděná průměrná spotřeba v článku byla stejná i pro motor 1.5. V průběhu se neobjevila žádná těžká závada, kvůli které by auto zůstalo stát a nebylo opravitelné.
Závady které byly řešeny:
-------------------------------------
- výměna brzdového válce při zjištění malého prolínání brzdové kapaliny, neprojevovalo se to na brzdném účinku nějakým zvadnutím, upozornil mě na to servis, preventivně vyměněno (cena 4000Kč i s prací ve značkovém servise v roce 2005)
- nepříjemné vibrace v podvozku při najetí do louže ve vyšší rychlosti za deště (v servisu sděleno, že se jedná o konstrukční vadu při použití nevhodného materiálu pro výfukové potrubí, které se zchladí z vysoké teploty a rozpínání materiálu je doprovázeno nepříjemným koncertem různých a silných tónů). Otázka zvyku a vhodného umění kličkování za deště
- občasné zatuhnutí mechaniky zámků při dálkovém zamykání především v zimě za nízkých teplot, nutnost obcházet auto jako zloděj a kontrolovat spolehlivost zamčení
, pokud nebylo zamčeno, provedl jsem ruční zamčení na konkrétních dveřích
- občasné zlobení při startu, pravděpodobně problém startovací skříně nebo možná startér, ale vždy bylo nastartováno (tato závada byla asi nejvíce nepříjemná, ale povedlo se najít vhodný způsob jak ji při startu co nejvíce eliminovat)
- doporučuji vozit od každé pojistky v autě 1 záložní, alespoň od hlavní skříně v motorovém prostoru. Jednou za parného léta se stalo, že při startu všechno zhaslo a už se nic nerozsvítilo ani na palubní desce. Spálila se jedna z hlavních pojistek a auto bylo najednou jako bez duše. Naštěstí to bylo v těsné blízkosti domova. Možná tato závada souvisela s předchozí uvedenou chybou při startech
- v parném létě také praskaly hodně za denního svícení žárovky, ale to už byly maličkosti, asi se dá dneska nahradit LEDkovým denním svícením
Více už toho není. Takže pokud zmíněný konkrétní model netrpí ani jednou vadou, tak přeji hodně šťastných km.