0
back
 

diskuze k tématu: Kia Ceed 1,6 CRDi - zkušenost po 20 000 km

category of topic classification: korejská vozidla
figo
number of posts37
date of registration28.05.2007
Tuesday 13.06.2017 11:16, Ceed
recenze je tedy na můj vkus slušná slátanina, ale budiž. V práci máme Ceedy jako služební, cca 30 ks současné generace, které používáme cca 2 roky a předtím jsme jezdili 4 roky předchozí, tedy recenzovanou, generací. Zkušeností mám tedy hodně. Předchozí generace byla 1,6 CRDi, současná generace je vybavena ze 2/3 1,4 CRDi, zbytek pak 1,6 CRDi, nejzásadnější zjištění, je, že s žádným, opakuji žádným! kusem nebyly sebemenší problémy po technické stránce. Auta dostávají pouze pravidelný značkový servis, ale pouze to co je v servisním plánu, nic navíc (servisní interval 30 tis. km) a pak lijeme jenom naftu. Jinak je to typicky spotřební auto, neurazí, nenadchne. Esteticky celkem na výši, určitě se za něj nestydíte, přepravní kapacita velmi dobrá, jízdní vlastnosti nezáludné, komfort velmi dobrý, většina vozů s pěknou výbavou, celkově velmi povedený vůz který rozhodně doporučím všem co chtějí spolehlivě jezdit, spokojeni nebudou pouze 2 skupiny lidí, 1.) ti co řeší že soused má auto se znakem prestižnější automobilky než je KIA, 2.) ti co rádi řežou zatáčky a dokáží ocenit vybroušené jízdní vlastnosti některého z konkurentů, ostatní budou spokojeni
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Tuesday 13.06.2017 13:07, Recenze
Dobrý den, budeme rádi, když také sepíšete Vaše zkušenosti do samostatné recenze: https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Díky, hezký den
respond
prowaz
number of posts2
date of registration13.06.2017
Tuesday 13.06.2017 15:14, Ceed
Nojo, moje prvotina :) Jinak teda už půl roku stará, až teď to sem nahodili. Jinak souhlas, já jsem se Ceedem stále spokojen.
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Wednesday 14.06.2017 01:52, Já věhlas značky neřeším,
ale řešil bych dle recenze po lehkém překročení 100tis. km údajně vyměněny všechny prvky přední nápravy a je tam hvízdající turbo. Měl jsem tedy různá auta, ale při tomto nájezdu takové závady ne.
Měl jsem u jednoho TDi nájezd asi 200tis., když začalo hvízdat turbo.
To je pro autora recenze - co ho čeká.
Kašlal jsem na to, protože to přece jelo, ..... až jednou po cestě do kopce s rodinou klesl výkon tak na polovinu a já se sotva doploužil domů a potom do servisu. Repas mi udělali za 4tis. a jezdilo se dál.
respond
prowaz
number of posts2
date of registration13.06.2017
Wednesday 14.06.2017 09:23, RE: Já věhlas značky neřeším,
rojack posted by:
ale řešil bych dle recenze po lehkém překročení 100tis. km údajně vyměněny všechny prvky přední nápravy a je tam hvízdající turbo. Měl jsem tedy různá auta, ale při tomto nájezdu takové závady ne.Měl jsem u jednoho TDi nájezd asi 200tis., když začalo hvízdat turbo.To je pro autora recenze - co ho čeká.Kašlal jsem na to, protože to přece jelo, ..... až jednou po cestě do kopce s rodinou klesl výkon tak na polovinu a já se sotva doploužil domů a potom do servisu. Repas mi udělali za 4tis. a jezdilo se dál.


___

Zdravím,
díky za info. Já jsem taky přemýšlel, že bych ten repas udělal hned, 4 tisíce je v klidu, mě řekli v autorizovaném servise asi 14 tis., v neautorizovaném asi 12. Takže šul nul. Je to pálka. Jinak hvízdá pořád stejně, já už s ním mám 25 000 naježděno a už párkrát dostal i docela kouř na dálnici a zatím v pohodě. Pokud se mi stane to, co Vám, tak snad to půjde opravit :) Hodlám si ho nechat tak ještě tři roky...
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Thursday 15.06.2017 15:31, RE: Já věhlas značky neřeším,
Pískání u turba ještě nemusí nutně znamenat okamžitou výměnu, záleží jestli se projev postupně nezhoršuje a také záleží na intenzitě hluku. U takových Octávek píská turbo celkem pravidelně a třeba u mě píská už 70tis km a zatím je v pohodě, mám najeto přes 230tis. Na repasi se chystám v létě, a slušná firma bude chtít min 8000 kč, jsou na trhu i levné repasy z polska ale těm bych se vyhnul, důležité je precizní vyvážení turbíny což u některých firem není úplná samozřejmost.
respond
kadilak
number of posts1
date of registration30.08.2018
Thursday 30.08.2018 13:54, Mam ceed uz 8 rokov a stale spokojny
Ja som kupil ceed v roku 2010 a to uz mal najazdenych 170 000, pri kupe som mal problem len so zadnou brzdou, ale po vymene kotuca a pakni sa vsetko vyriesilo. Asi pri 200 000 som zacal pocut piskajuce turbo a pri 230 000 som sa ho rozhodol vymenit. Vymienal som ho sam a pouzil som repasovane turobo ktore ma stalo 300 eur (7500 Kc). Teraz to auto ma najazdene 330 000 a motor stale slape dobre - priemenrna spotreba na palubnom pocitaci je tak 5.9 litra (jazdim vacsinou sam, max 2 ludia).

Mal som problem aj s prevodoukou ako bolo spominane v clanku, lenze sa ukazalo ze je to problem so spojkou. Ked malo auto asi 270 000, to prislo az do takeho stavu, ze som nevedel hodit jednotku a ani dvojku, ale ked sa motor vypol, hadzat rychlosti islo hladko ako na novm aute. tak som sa rozhodol vymenit spojku. Lenze po vymene spojky prislo neprijemne prekvapenie. Rychlosti sa hadzali lepsie, ale stale sa to po case zadrhavalo, po odvzdusneni, alebo naslapani spojoveho pedala sa to vzdy zlepilo, Tak som si povedal ze spojkovy valcek musi niekde brat vzduch, tak som vymenil aj ten. Zase nejak zlepsenie ale stale problem tam bol. A nakoniec pri demontazi valceka som zistil ze uchyt spojkoveho pedala v kabine je prasknuty a kvoli tomu stlacenim pedala az na podlahu som nikdy nevymackol spojku uplne - co sposobovalo problemy pri radeni. Tak som uchyt dal zavarit a problem bol vyrieseny.

Takze ak chces vyriesit tvoj problem s radenim navrhujem zacat so spojkovym pedalom mozno uchyt bude tiez prasknuty, kedze je urobeny len z tenkeho plechu. Kedze ja uz mam najazdenych 330 000 a po vyrieseni problemu so spojkou radenie ide velmi hladko, tak sudim ze prevodovka je kvalitna.

Inak co mi este odislo na tom aute su zamky a spinacia skrinka, inak na to kolko ma najazdene je to super auto. Teraz mam uz naplane len prelakovat...a dufam ze dalsich 100 na nom dam
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Friday 31.08.2018 08:47, RE: Mam ceed uz 8 rokov a stale spokojny
citation:
reakce na: kadilak, 30.08.2018 13:54 (Ja som kupil ceed v roku 2010 ...)


Dobrý den, napište o svém Ceedu recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
Budeme se těšit. Hezký den
respond
opet5
number of posts2
date of registration07.11.2018
Wednesday 07.11.2018 15:48, RE: RE: Mam ceed uz 8 rokov a stale spokojny
Vážení, ačkoli to běžně nedělám, rozhodl jsem se podělit o zkušenosti s tímto vozem. Za prvé, nejsem proti korejským značkám, žena má doma GETZe 13 let starého. Více než 20 let používám služební vozy, většinou Octavie. Nyní mám auto v servise a náhradní mi dali zmiňovanou CEED 1,6 SW diesel. Auto má
najeto 40.000km. Každý měsíc najezdím cca 5.000km, dělám to i nyní, na týden zapůjčeným vozem. Co bych dal jako klad je to, že auto opravdu dobře drží na silnici ve všech směrech, zatáčky se dají řezat a auto se nenaklání, drží stopu. Spotřebu mám na úrovni Octávie 1,6 TDI 4x4, tedy 5,8-6,2. Tím bych ukončil blok klady.
Při prvním nástupu dio vozidla, jakobych se ocitl v GETZu své ženy. Zásadní rozdíl ve zpracování ( je dobré ) a ovladačů jsem nenašel. Ano , má navíc 4 stahovací okna, chromovanou páku řazení. Po nastartování jsem motor neslyšel, tedy další plus. Jakmile jsem překročil rychlost 60, ocitl jsem se ve 13 let starém GETZu. Všechno jde strašně plastově slyšet, pneumatiky byly ještě letní, při vyšších rychlostech zvyšuji i hladinu zvuku v rádiu. Což opět není zase zcela příjemné. Takže hluk velký i ve srovnání s 206kou z 2001. Ťukněte si do výplně dveří - platový box, ve ktrém je umístěn reproduktor, takže je jasné, jak to asi bude hrát. Ovládání tempomatu je složitější, když však máte pouze toto vozidlo, zvyknete si a nemáte s čím porovnat. Řazení fajn, hluboká odkládací schránka a opěrka za řadičkou pomáhá ke skolioze páteře. Nedá se vysunout nahoru. Sedadla jsou v nejnižší poloze vysoko a nevím, jak ůplně pak funguje bezpečnostní prvek ve dveřích vůči osobě uvnitř vozu. Sedadla jsou krátká a upřímně lituji obxhoďáky, kteří v tomto voze tráví svou pracovní dobu. Jet s tím k moři...no nevím. Hluk, nepohodlnost... Výrazně červené ukazatele a osvícení rádia-nechám na vkusu každého, poplatné roku 2018 to není. Ovládání kompjůtru je ne zcela fajn. Nemůžete si vybrat pouze to, co chcete vidět, resetování je v každé fázi zvlášť. Chcete vynulovat denní stav, musíte pak samostatně vynulovat čas, a samostatně spotřebu. Syn na kole má počítač z Lídlu a stačí mu k vynulování pouze jedno zmáčknutí. Co mi přijde opravdu jako podvod, je rádio. Slyšeli jste o pseudostereo ? To měl snad Teska Diamant v roce 1986. Nasadil jsem si k poslouchání flešku a pustil oblíbený Clash - Should I stay or Should I go. Začíná to kytarovým rifem. nejdříve vpravo, pak vlevo. V Ceedu je to pořád stejně. Ne, rádio stereo není a za tím si stojím. Ono , když to pak hraje z plastového boxu, vnímat to opravdu nelze. Vozím s sebou na chatu ženu, syna ( 7 ) a psa. Toho mám v kufru v přepravce. Ve Škodovce jsem schopen na přepravku i něco položit, tady není místo. Obecně je tam místa méně, kanystr s pitnou vodou na 10 l, jsem musel dát dovnitř. Další překvapení v zavazadlovém prostoru kombíku je silnější "plachta", kterou na několikrát stahujete a snažíte se, aby byla stejnoměrně natočená. Bohužel i ten náš 7letý syn mi řekl, ať raději vypnu rádio, protože hluku už je tam už tak od kol dost. Cestu na chatu i zpátky jsme absolvovali potichu. Hrát slovní fotbal nás omrzelo, protože musíte křičet.Použitá dětská sedačka ukazuje na méně místa vzadu a nutí spolujezdce se přitáhnout k palubní desce.
Kladem je víčko nádrže vlevo. Většinou bývá v pravo a proto je u stojanu vždy prázdno, čekat nemusíte.
Všechno tohle srovnávám s Octavii 2 a 3 kombi. Není to jablko s jablkem, i když marketéři z KIA a Hyundai to tak mají. Cena vozu 480.000 je značná v souladu s tím, co KIA nabízí v komfortu cestování a ovládání. Několikrát jsem jel, již zmiňovaným GETZem 400 km na letiště a můžu říct, že nová KIA je komfortnější, ale jen proto, že je nová.
Majitelé tohoto auta mi jistě za plnou pravdu nedají. Možná proto, že nemají srovnání. V e stodole 105ka užovka je horší, ale určená na stejnou vzdálenost cestování. 150km a pak odpočinek.
Megane, Focus, Octavia. Zkuste si je půjčit třeba na týden u prodejce, než uzavřete obchod v KIA, či HYUNDAI. Utracené peníze za půjčovné Vás mohou přesvědčit a zlehčit cestování.
CEED není špatným autem. Je nevhodným pro ty, co denně cestují, ty, kteří chalupaří a jezdí k moři.
Jde o můj subjektivní názor po ujetí 3.000km 70% dálnice, 30% město. 95% jízda sám a zbytek s rodinou. Ještě bych kladně vyhodnotil couvací barevnou kameru.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Thursday 08.11.2018 14:48, RE: RE: RE: Mam ceed uz 8 rokov a stale spokojny
citation:
reakce na: opet5, 07.11.2018 15:48 (Vážení, ačkoli to běžně nedělá ...)


Dobrý den, napište prosím o svém Ceedu samostatnou recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Děkujeme!
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.