0
back
 

diskuze k tématu: Kdy se vyplatí pořídit ojetinu do firmy?

category of topic classification:
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Saturday 21.06.2014 00:16, Asi chyba
Splátky pro:
Nové vozidlo: 10.148 Kč bez DPH
Ojeté vozidlo: 9.192 Kč bez DPH

Přitom nové auto stojí 618 tis a ojeté 327 tis. To je snad chyba v číslech, úspora na pronájmu starého auta je téměř žádná, přitom rozdíl kupních cen aut skoro dvojnásobný.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Saturday 21.06.2014 20:33, RE: Asi chyba
Petr S posted by:
Splátky pro:Nové vozidlo: 10.148 Kč bez DPHOjeté vozidlo: 9.192 Kč bez DPHPřitom nové auto stojí 618 tis a ojeté 327 tis. To je snad chyba v číslech, úspora na pronájmu starého auta je téměř žádná, přitom rozdíl kupních cen aut skoro dvojnásobný.


To ano, ale tohle je leasing se zpetnym odkupem a je treba si uvedomit, ze proti ojetine jde zustatkova cena vozidla po skonceni leasingu.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 22.06.2014 01:01, RE: Asi chyba
Ne321 posted by:
Petr S posted by:
Splátky pro:Nové vozidlo: 10.148 Kč bez DPHOjeté vozidlo: 9.192 Kč bez DPHPřitom nové auto stojí 618 tis a ojeté 327 tis. To je snad chyba v číslech, úspora na pronájmu starého auta je téměř žádná, přitom rozdíl kupních cen aut skoro dvojnásobný.
To ano, ale tohle je leasing se zpetnym odkupem a je treba si uvedomit, ze proti ojetine jde zustatkova cena vozidla po skonceni leasingu.


Nějak to pořád nechápu. Když financuju leasingem auto v hodnotě 600 tisíc a platím 10 tisíc měsíčně, a když financuju auto v hodnotě 300 tisíc a platím 9 tisíc měsíčně, tak mi tam něco nesedí. Nebo auto co leasingovka odkoupí ode mě je pro mě výrazně dražší než když si vezmu na leasing ojetinu po někom jiném?
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 22.06.2014 19:56, RE: Asi chyba
Petr S posted by:
Ne321 posted by:
Petr S posted by:
Splátky pro:Nové vozidlo: 10.148 Kč bez DPHOjeté vozidlo: 9.192 Kč bez DPHPřitom nové auto stojí 618 tis a ojeté 327 tis. To je snad chyba v číslech, úspora na pronájmu starého auta je téměř žádná, přitom rozdíl kupních cen aut skoro dvojnásobný.
To ano, ale tohle je leasing se zpetnym odkupem a je treba si uvedomit, ze proti ojetine jde zustatkova cena vozidla po skonceni leasingu.
Nějak to pořád nechápu. Když financuju leasingem auto v hodnotě 600 tisíc a platím 10 tisíc měsíčně, a když financuju auto v hodnotě 300 tisíc a platím 9 tisíc měsíčně, tak mi tam něco nesedí. Nebo auto co leasingovka odkoupí ode mě je pro mě výrazně dražší než když si vezmu na leasing ojetinu po někom jiném?


U OL je nejdůležitější zůstatková hodnota vozu. Ta je u ojetiny logicky o dost nižší než u nového auta. Splátky OL mají pokrýt hodnotu o kterou auto přišlo po dobu pronájmu. Cena auta tudíž neni nejdůležitější parametr. Poměrně levný OL je právě na Škodovky protože si drží cenu, třeba na Renault se platí vyšší částka za pronájem vozu i při nižší pořizovací ceně.
Taky jsou důležité služby co pronájem zahrnuje. U ojetiny už neni v záruce a majitel (leasingovka) platí vše sám, to se také musí promítnout do ceny nájmu.

respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Saturday 28.06.2014 00:23, RE: Asi chyba
PetrT posted by:
Petr S posted by:
Ne321 posted by:
Petr S posted by:
Splátky pro:Nové vozidlo: 10.148 Kč bez DPHOjeté vozidlo: 9.192 Kč bez DPHPřitom nové auto stojí 618 tis a ojeté 327 tis. To je snad chyba v číslech, úspora na pronájmu starého auta je téměř žádná, přitom rozdíl kupních cen aut skoro dvojnásobný.
To ano, ale tohle je leasing se zpetnym odkupem a je treba si uvedomit, ze proti ojetine jde zustatkova cena vozidla po skonceni leasingu.
Nějak to pořád nechápu. Když financuju leasingem auto v hodnotě 600 tisíc a platím 10 tisíc měsíčně, a když financuju auto v hodnotě 300 tisíc a platím 9 tisíc měsíčně, tak mi tam něco nesedí. Nebo auto co leasingovka odkoupí ode mě je pro mě výrazně dražší než když si vezmu na leasing ojetinu po někom jiném?
U OL je nejdůležitější zůstatková hodnota vozu. Ta je u ojetiny logicky o dost nižší než u nového auta. Splátky OL mají pokrýt hodnotu o kterou auto přišlo po dobu pronájmu. Cena auta tudíž neni nejdůležitější parametr. Poměrně levný OL je právě na Škodovky protože si drží cenu, třeba na Renault se platí vyšší částka za pronájem vozu i při nižší pořizovací ceně. Taky jsou důležité služby co pronájem zahrnuje. U ojetiny už neni v záruce a majitel (leasingovka) platí vše sám, to se také musí promítnout do ceny nájmu.


Díky za vysvětlení... Ale i tak bych u ojetiny čekal mnohem nižší splátky než pouhých cca 10% méně proti 2x dražšímu autu. I ojetina bude mít pak při prodeji nezanedbatelnou zůstatkovou cenu, o kterou by se měl leasing snížit. Těch 9000 mi přijde intuitivně nějak moc. Vypadá to, že ta ojetina jde po leasingu do rovnou do šrotu.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.