0
back
 

diskuze k tématu: Kam se poděla praktická auta?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, volná diskuze
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 25.07.2024 15:11, Kam se poděla praktická auta?
Protože štěstí přeje připraveným, tak se připravuji na nějakou budoucí výměnu auta. Jeho čas ještě nenadešel, a když vidím tu zoufalou a tristní nabídku na všech frontách, tak mám strach, že budu muset fungovat v módu, jako na Kubě.
Ale teď k věci. Donedávna jsem měl jasno, mou dnes již postarší Insignii vyměním, za nějakou mladší a smířím se se 4 válcem výměnou za o trochu lepší spotřebu a mladší méně unavené auto. Jenže ceny jsou dnes na 1/2 mega za 6-7 let starý auto a navíc mohu si nakonfigurovat služební a nezatěžovat rodinné finance. To by si jeden řekl, že je super cesta.
Jo, do té doby, než člověk zjistí, jaké má limity, a to teď nemyslím ty finanční.
Tak předně hledám nějaký kombík (lépe liftback) střední třídy, který bude mít slušný výkon (zrychlení pod 8 s), automat, pohon 4x4, kufr aspoň 500 ltr a emise CO2 do 150g/km.
A víte co, takové auto dneska neexistuje.
Pokud to bude 4x4 a mám se vejít do gramů, tak to bude plug-in stodola typu CX-60, RAV 4, Kuga, XCxx (a to si nejsem u těch aut jistý kufrem) nebo existují plug-in Arteony, A7, Volva Vxx, ale ty mají kvůli baterkám kufr cca 400 - 450 (dobře Volvo V60 má 480) litrů a ještě stojí raketu.
Pak jsou přijatelné plug-in, které umí papírově udělat slušné emise, mají i sušný kufr a jsou to kombíky i výkonově to ujde, ale nejsou ve čtyřkolce, protože na ni kvůli baterkám asi nezbylo zástavbové místo.
A protože vím, že můj rozhled je omezený, proto posledním zoufalým činem je zkusit, zda zde někoho nenapadne nějaké kouzelné řešení. Strop pro služebáka jsem si dal 1,5 MCZK.
Prostě ekvivalentní náhrada Insignie:
- 5 dveří
- benzín / hybrid /plug-in (do 150 g/km)
- automat
- 4x4
- zrychlení 8s a méně (teď mám papírových 6,9)
- výbava vyšší standard (adaptivní světla, tlumiče, tempomat, ergo sedadla, ventilace, atp.)
- kufr 500 ltr a více
- cena do 1,5 M
žádné SUV, crossroad a podobné kombinace
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 05.09.2024 13:53, RE: Kam se poděla praktická auta?
citation:
reakce na: David V, 25.07.2024 15:11 (Protože štěstí přeje připraven ...)


No koukám, že to byl těžký úkol i sem...

Nicméně asi to vyhraje to Volvo V60...těch chybějících 19 litrů kufru nějak zvládneme a rozpočet na skladovku bude stačit.
respond
subarák
number of posts108
date of registration22.03.2010
Friday 06.09.2024 10:45, RE: RE: Kam se poděla praktická auta?
citation:
reakce na: David V, 05.09.2024 13:53 (No koukám, že to byl těžký úko ...)


Buď musíš někde slevit, nebo někde přidat, život je holt kompromis.
Pokud bys přihodil finance tak bych zkusil tohle: https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-e/207074850
Pokud slevit, tak se zamysli, jestli to nutně musí být 4x4, pokud ne tak je výběr dobrý, klidně bych vzal superb iv.
Osobně jdu zatím "kubánskou" cestou a udržuju to co mám, neboť si nemám co koupit, a fakt to není problém finanční, ale praktický, to co bych si představoval se už nevyrábí.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 06.09.2024 11:54, RE: RE: RE: Kam se poděla praktická auta?
citation:
reakce na: subarák, 06.09.2024 10:45 (Buď musíš někde slevit, nebo n ...)


Víš jak, nemusí to být nic, na všech frontách se dá slevit, ale já mám auta rád a rád řídím, takže si nechci koupit s mnoha kompromisy. Mohl bych vybrat třeba Dacii, která ve správném karosářském provedení splní poslání auta, přepravit posádku a náklad z bodu A do bodu B (nic proti Dáciím, jako koncept dostupného auta je to fajn). Jenže já už se postupem času s auty někam dostal, vím co chci a vím proč to chci, jen narážím na tu realitu módy a politiky.

Prémie určitě řešení má, ale mimo rozpočet, který jsem ochoten dát. Z dvoukolek mi zbyl Superb 4 iv a Astra GSe. Koncepčně jiná auta, ale krom pohonu 4x4 nabízejí vše požadované a jsou ve všech limitech. Zklamalo Subaru, protože motor v Outbacku je dýchavičný (zrychlení je tristní) a gramy jsou mimo rozsah. Z ostatních ryze kombíkových japonců jsem si taky nevybral.

A Volvo V60 má zatím kompromisů nejméně -> 19 litrů kufru není deal breaker a cena se dá vyřešit šikovně trpělivě vybranou skladovkou. Čas mě zatím netlačí.
respond
subarák
number of posts108
date of registration22.03.2010
Friday 06.09.2024 12:40, RE: RE: RE: RE: Kam se poděla praktická auta?
citation:
reakce na: David V, 06.09.2024 11:54 (Víš jak, nemusí to být nic, na ...)


Je legrační, jak si vybíráme auta. Ty vybíráš především co tam chceš, já zas koukám na to co tam nechci, moje nejmladší auto bude letos 8smi leté, subaru forester XT, a bral jsem ho proto, že jsem nechtěl v autě start-stop, jizdní asistenty, který ti neustále kecaj do života a kompromis byl automat, klidně bych si připlatil za manuál, nechci všechno ovládat matláním po displeji ale otočnými ovladači nebo tlačítky, což je daleko bezpečnější při jízdě.
Outback je mimo kvuli emisím co2, protože to není hybrid, jinak máš pravdu že to není žádný trhač asfaltu, ale nemůžeš to srovnávat s turbo motory, je to prostě atmosfera a navíc atmosfera s CVT není úplně ideální na sportování, je to fakt pro klidné řidiče, na druhou stranu jinak to auto nemá chybu, jezdí to 7-8l, poruchovost nulová, podvozek skvělý, a dá se koupit za dobrý peníze, teda hlavně v Německu. Kamarád loni kupoval v Německu nový, výba Fild za 800tis bez dph. Ona ta jednoduchost se pak vrátí ve spolehlivosti, protože co v autě není, to se nerozbije. Je to opět kompromis, ale asi ne pro tebe.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 06.09.2024 13:37, RE: RE: RE: RE: RE: Kam se poděla praktická auta?
citation:
reakce na: subarák, 06.09.2024 12:40 (Je legrační, jak si vybíráme a ...)


Moje současné auto je rovněž prosto SS systému a asistentů, dokonce i tempomat je obyč a jsem za to rád, že furt nebrzdím a nezrychluji podle toho, jak se v zorném poli vyskytují auta.
U nového auta jsem smířen s mnoha deaktivacemi, protože tam z toho nelze uhnout. Takže povinné položky už neřeším a soustředím se, co tam chci, protože je to na cestování fajn.

Ad 4x4. To je přínosné v zimním období (jsme lyžařská rodina) nebo i v létě na mokré louce (máme chalupu, ke které je příjezd po travnaté cestě a po dešti mi tam zůstal viset řemeslník s Mazdou 6), ale člověk to použije v 5% případů. Je to jako klima, bez té se taky dá žít. Opravdu potřebná je pár dní v roce, ale každý ji chce, protože to zvyšuje jízdní komfort (přestože to zvyšuje spotřebu a musí se servisovat a tahá se v autě spousta harampádí navíc, stejně jako 4x4).
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 09.09.2024 22:11, RE: Kam se poděla praktická auta?
citation:
reakce na: David V, 25.07.2024 15:11
Prostě ekvivalentní náhrada Insignie:
- 5 dveří
- benzín / hybrid /plug-in (do 150 g/km)
- automat
- 4x4
- zrychlení 8s a méně (teď mám papírových 6,9)
- výbava vyšší standard (adaptivní světla, tlumiče, tempomat, ergo sedadla, ventilace, atp.)
- kufr 500 ltr a více
- cena do 1,5 M
žádné SUV, crossroad a podobné kombinace


Pokud bys byl ochotný akceptovat SUV, tak RAV4 to splňuje i obyč hybrid ne-plugin. 0-100 8,1 sec. My dlouho máme vyšší auta MPV (kvůli 3 dětem), teď SUV a do nízkého auta bych už zpět nešel. Nedávno jsem si sednul do Tesla 3 souseda a to nízké nastupování bych už zpět fakt nechtěl.

Jinak výše uvedené parametry by splňovala ještě taky třeba Tesla Y Long Range 4x4 0-100 5 sekund. Nebo Performance 4x4 0-100 3.7 sekund. Do 1,5M se vejdeš. Ale holt je to taky spíš SUV.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 11.09.2024 13:57, RE: RE: Kam se poděla praktická auta?
citation:
reakce na: Petr S, 09.09.2024 22:11 (Pokud bys byl ochotný akceptov ...)


Dík, ale SUV je no go. Mám garáž a s čímkoli na střeše už je problém. Navíc SUV považuji za kompilát většiny spíše negativních vlivů počínaje jízdní stabilitou a jízdními odpory a konče tím, že cokoliv na střeše je těžko dostupné a i s boxem se dá na kryté garáže zapomenout (respektive nesmí se zapomenout tam nevjíždět).

Ad nastupování: Mně naopak vadí sedět tak vysoko nad silnicí. U půjčených SUV musela sedačka až na podlahu. Zatím mi moje tělesné dispozice v nasedání do klasického auta neomezují.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Saturday 14.09.2024 07:17, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kam se poděla praktická auta?
citation:
reakce na: David V, 06.09.2024 13:37 (Moje současné auto je rovněž p ...)


Subaru není pro každého. Je to pro ty, co chtějí Subaru. Já to například vím už 15 let a čtvrtým autem této značky.
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.