Tuesday 07.10.2008 15:37,
ježíš, to jsou bláboly
Já chápu, že vyjádřit popis něčeho tak subjektivního jako je povedenost, vyváženost a vzhled vozu je těžké a od tvůrce (dizajnéra) se to očekává. Ale taktéž platí, že když se něco líbí, tak těch přívlastků a nápověda myšlenek není potřeba tolik. Mám taktéž umělecké vzdělání a tohle mě na kolezích architektech a dizajnérech vždycky neuvěřitelně sr.lo. Dnes se dá říct, že ač návrhář (nábytek) tak raději mám názor technika (sic stroze, ale jasně řekne nesmysl a proč) než dizajnéra. Vždycky je to stejné - lavírování s nicneříkajícími a nekonkrétními pojmy, lpění na důležitosti naprosto podružných a nepodstatných detailech, které nejsou technicky proveditelné apod. Z praxe vím, že důležitá je především dokonalá funkčnost výrobku pro konkrétního uživatele (kupce), tato potom sama přivodí majiteli určitou (předatelnou) sympatii k samotnému výrobku bez ohledu na popis tvůrce a dizajnéra.
Takže pane dizajnére: Já vím, že to není jednoduché vymýšlet stále nové tvary a to na popud vedení, které nemá šajn co a přesto něco chce, a že reklamní oddělení potřebuje těch pár změn na plastech co nejlépe vytroubit do světa. My bychom měli být opravdu stručnější a pohádky o filozofiích "zaměření na rodinu" a "škodovka nesoucí kulturnost národa" nechat jiným, ne?
respond