0
back
 

diskuze k tématu: Ake mate skusenosti s Jeep Grand Cherokee 2005-2010

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, americká vozidla
relaxprimori
number of posts18
date of registration28.09.2012
Monday 19.10.2015 17:17, Ake mate skusenosti s Jeep Grand Cherokee 2005-2010
Aky motor odporucate na Jeep grand cherokee 2005-2010,laka ma diesel 3,0 a ake poruchy a problemy ocakavat,plus ceny nahr.dielov v porovnani Huyndai Santa fe a Kia Sorento od r.2006,Jeep lepsia volba ako korejci?
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 20.10.2015 19:09, RE: Ake mate skusenosti s Jeep Grand Cherokee 2005-2010
relaxprimori posted by:
Aky motor odporucate na Jeep grand cherokee 2005-2010,laka ma diesel 3,0 a ake poruchy a problemy ocakavat,plus ceny nahr.dielov v porovnani Huyndai Santa fe a Kia Sorento od r.2006,Jeep lepsia volba ako korejci?


Diesel od MB, tam se není moc čeho obávat. Dneska už je tam VM Motori. Převodovka tuším ZF? Taky žádný zásadní problém.

respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 20.10.2015 19:18, jeep
Jak píše Reno, motor i zbytek by měl být ok. Určitě lepší než ty korejci.
Jediný problém vidím servis - Mercedes už ho nedělá a Fiat nemá zkušenosti. Znám člověka co má Comandera a současný servis Jeep neuměl vyměnit olej v převodovce s tím že to nejde a je doživotní.
Jinak současné VM neni o nic horší, dokonce možná i lepší než Mercedes.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 20.10.2015 20:45, RE: jeep
PetrT posted by:
Jak píše Reno, motor i zbytek by měl být ok. Určitě lepší než ty korejci. Jediný problém vidím servis - Mercedes už ho nedělá a Fiat nemá zkušenosti. Znám člověka co má Comandera a současný servis Jeep neuměl vyměnit olej v převodovce s tím že to nejde a je doživotní. Jinak současné VM neni o nic horší, dokonce možná i lepší než Mercedes.


Tak tuto mi fakt nedá. Ač zavilý příznivec nafty, do ameriky téhle váhové kategori benzín, ideálně V8, pro kolenovrty teda s plynem, no . Hezky s dálkovým startem, v zimě je za pár minut teplo, k tomu autu to jaksi patří
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 20.10.2015 21:02, RE: jeep
Pepe posted by:
PetrT posted by:
Jak píše Reno, motor i zbytek by měl být ok. Určitě lepší než ty korejci. Jediný problém vidím servis - Mercedes už ho nedělá a Fiat nemá zkušenosti. Znám člověka co má Comandera a současný servis Jeep neuměl vyměnit olej v převodovce s tím že to nejde a je doživotní. Jinak současné VM neni o nic horší, dokonce možná i lepší než Mercedes.
Tak tuto mi fakt nedá. Ač zavilý příznivec nafty, do ameriky téhle váhové kategori benzín, ideálně V8, pro kolenovrty teda s plynem, no . Hezky s dálkovým startem, v zimě je za pár minut teplo, k tomu autu to jaksi patří



No ten V8 v minulé generaci než o které je dotaz nebyl žádný držák a šestiválec taky ne. Docela rád se i při dobré údržbě zadírá. Jestli je nějaká změna netuším.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 21.10.2015 10:18, ....
HEMI 5,7 se přidíral? To se mi nějak nezdá, to je rokama prověřený motor...

Tvrdit, že do ameriky přijde osmiválec je takové zjednodušené vidění světa, ad jedna, v US stojí benzín pár šušňů, při spotřebě okolo 17-18 litrů bych chtěl vidět někoho, kdo takové auto, hlavně jako ojeté, provozuje na benzín, ad dvě, od 2011 tuším je Jeep italský, takže od té doby už tam benzín nepatří?

Každopádně, vše má svoje pro a proti, a nevidím důvod, proč do Grandu ne naftu, obzvlášť když nabídka dieselových aut z CZ bude daleko větší, než téhož s V8 benzín. Osobně jsem znal jednoho majitele HEMI od novoty, auto jsem párkrát řídil, dynamika pěkná, ale ta spotřeba byla prostě šílená...
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 21.10.2015 16:26, Starý Jeep 4l a cosi benzín:-)
Jsem jen tak z hecu zkusil kdysi v nějakém bazaru v Úsově na Zábřežsku a pocit byl tento:
rozjíždím lokomotivu. Rozjel jsem ji a musím ji zastavit. ANi jedno se nedaří. Lokomotiva vjíždí do terénu= louka s mokrou trávou navíc ve svahu. Lokomotiva ožívá a slušně zvládá docela příkrý svah, aniž by jí to vadilo. Převodovka byla automatická, kupodivu se vždy trefila a řadila obstojně. Motor má zvuk jako strý dýzl, navzdory tomu, že je na benzín. Třepe celým autem.
Sedadla by potřebovala zábradlí, aby člověk v zatáčce z lety vyleštěné koženky (býka to nevidělo ani omylem!) nesjel kdesi mezi sedadla nebo mezi sedadlo a dveře. Volant je třeba držet v gumových rukavících, plast je dokonale vyleštěný do zrcadlového lesku.
Rám je slušně chycený liškou bystrouškou. V motorovém prosotru je asi 150km haiček, kabelů, táhel a jiné šepleti, kuna by se vařádila. Tlumiče jsou v posledním tažení, ale zase jízda notně připomíná jízdu na velbloudovi, jak jsem to zažil předlonit v Saudské Arábii

Auto stálo tehdy 100.000Kč. Děkuji, Nechci. Jinak bylo v plné olní, tzn asi 5 displejů, klima, výhřev, elektrika, díra v dachu, atd... Byl to ten hranatá GC zroku asi 2001-2002 nebo tak nějak.

Dle řeči bazarníka byl v top stavu (Jen nutný servis by stál cca 50 tisíc - všechny brzdy, oleje, filtry, výfuk - byl děravý, tlumiče, rozvody, baterka, řemeny příslušenství). prostě 12 let starý bitevník. Od té doby GC nemusím. Dojem na mě neudělal žádný.
respond
Schumi/nick
number of posts50
date of registration08.08.2014
Wednesday 21.10.2015 16:58, Jeep
Zdeny,ja Ti rozumim,ale vis jak,kazdy jsme nejak cinklej,Ty mas Subaru,ja bawo a alfu,ikdyz ted jezdim audi(S6 a neba me),nekdo chce Jagose,nekdo Jeepa,vime,ze jsou lepsi pseudo Suv a off roady,ale chce ho a tyhle mouchy,kazde auto je ma(Subaru,BMW,Alfa-vse pocho v benzinu nevyjimaje),ho neodradi,kdyz o nich ovsem vi.Nebo nevi a necha si poradit....Nebo taky ne a pak je problem...
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 21.10.2015 19:18, RE: ....
Reno posted by:
HEMI 5,7 se přidíral? To se mi nějak nezdá, to je rokama prověřený motor...Tvrdit, že do ameriky přijde osmiválec je takové zjednodušené vidění světa, ad jedna, v US stojí benzín pár šušňů, při spotřebě okolo 17-18 litrů bych chtěl vidět někoho, kdo takové auto, hlavně jako ojeté, provozuje na benzín, ad dvě, od 2011 tuším je Jeep italský, takže od té doby už tam benzín nepatří?Každopádně, vše má svoje pro a proti, a nevidím důvod, proč do Grandu ne naftu, obzvlášť když nabídka dieselových aut z CZ bude daleko větší, než téhož s V8 benzín. Osobně jsem znal jednoho majitele HEMI od novoty, auto jsem párkrát řídil, dynamika pěkná, ale ta spotřeba byla prostě šílená...


HEMI asi ne,ale dával se tam i menší V8 a ten ano. Tuším něco jako 4,7L. Navíc u benzínů je třeba měnit olej max po 10t km, lépe však dřív. To už potom moc smysl nedává když to reálně žere 15+ a ještě má častější servis než nafta.
Medávno byl v SM test ojetiny Cherokee a tam to také zminují, ale já už to slyšel před lety. Kolem 200t km ty motory mají už dost problémy, to by člověk nečekal u takového ingotu. Je to podobné jako Nordstar u Cadilacu. Já měl od GM Chevrolet 4,2 šestiválec a v LPG mi bylo důrazně doporučeno měnit olej po 7,5t km.

Ještě bych doplnil Zdenyho že v GC je oproti očekávání fakt dost málo místa.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Thursday 22.10.2015 04:58, RE: Jeep
Schumi/nick posted by:
Zdeny,ja Ti rozumim,ale vis jak,kazdy jsme nejak cinklej,Ty mas Subaru,ja bawo a alfu,ikdyz ted jezdim audi(S6 a neba me),nekdo chce Jagose,nekdo Jeepa,vime,ze jsou lepsi pseudo Suv a off roady,ale chce ho a tyhle mouchy,kazde auto je ma(Subaru,BMW,Alfa-vse pocho v benzinu nevyjimaje),ho neodradi,kdyz o nich ovsem vi.Nebo nevi a necha si poradit....Nebo taky ne a pak je problem...


To je v pořádku, člověk si má dělat radost. GC se mi líbilo vzhledem a kdysi jsem ho bral jako protipol Landcuisera. Dnes už vím, že LC toho nabídne daleko více, zejména ve spolehlivosti, výdrži, kvalitě zpracování , v jízdním komfortu ( i když i tak je to jízda alias zdivočelý verlbloud, ale jen o trochu míň divoký ). Bohužel cena je diamtrálně odlišná nežádoucím směrem
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 22.10.2015 11:54, RE: Jeep
Zdeny60 posted by:
Schumi/nick posted by:
Zdeny,ja Ti rozumim,ale vis jak,kazdy jsme nejak cinklej,Ty mas Subaru,ja bawo a alfu,ikdyz ted jezdim audi(S6 a neba me),nekdo chce Jagose,nekdo Jeepa,vime,ze jsou lepsi pseudo Suv a off roady,ale chce ho a tyhle mouchy,kazde auto je ma(Subaru,BMW,Alfa-vse pocho v benzinu nevyjimaje),ho neodradi,kdyz o nich ovsem vi.Nebo nevi a necha si poradit....Nebo taky ne a pak je problem...
To je v pořádku, člověk si má dělat radost. GC se mi líbilo vzhledem a kdysi jsem ho bral jako protipol Landcuisera. Dnes už vím, že LC toho nabídne daleko více, zejména ve spolehlivosti, výdrži, kvalitě zpracování , v jízdním komfortu ( i když i tak je to jízda alias zdivočelý verlbloud, ale jen o trochu míň divoký ). Bohužel cena je diamtrálně odlišná nežádoucím směrem


V jakém ohledu mluvíme o jízdním komfortu? O projevu třílitrového čtyřválce Toyoty, který je mimořádně traktorový, nebo o houpavé jízdě, která je vlastní oběma jmenovaným?

respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 22.10.2015 14:37, RE: ....
Reno posted by:
HEMI 5,7 se přidíral? To se mi nějak nezdá, to je rokama prověřený motor...Tvrdit, že do ameriky přijde osmiválec je takové zjednodušené vidění světa, ad jedna, v US stojí benzín pár šušňů, při spotřebě okolo 17-18 litrů bych chtěl vidět někoho, kdo takové auto, hlavně jako ojeté, provozuje na benzín, ad dvě, od 2011 tuším je Jeep italský, takže od té doby už tam benzín nepatří?Každopádně, vše má svoje pro a proti, a nevidím důvod, proč do Grandu ne naftu, obzvlášť když nabídka dieselových aut z CZ bude daleko větší, než téhož s V8 benzín. Osobně jsem znal jednoho majitele HEMI od novoty, auto jsem párkrát řídil, dynamika pěkná, ale ta spotřeba byla prostě šílená...


Tak tady je těch furiantů, co "neřeší spotřebu" kopec. Tak vo co de? To jsou samý plky o "drahém servisu nafty", když přijde na věc, tak je spotřeba 15 moc. Dneska je benzín o 10 Kč levnější, než tuším předloni. Navíc má HEMI vypínání válců při ustálené jízdě, takže těch 18 je extrém. V6 nedává smysl, ta spotřeba není o moc lepší.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 22.10.2015 16:19, RE: ....
Pepe posted by:
Reno posted by:
HEMI 5,7 se přidíral? To se mi nějak nezdá, to je rokama prověřený motor...Tvrdit, že do ameriky přijde osmiválec je takové zjednodušené vidění světa, ad jedna, v US stojí benzín pár šušňů, při spotřebě okolo 17-18 litrů bych chtěl vidět někoho, kdo takové auto, hlavně jako ojeté, provozuje na benzín, ad dvě, od 2011 tuším je Jeep italský, takže od té doby už tam benzín nepatří?Každopádně, vše má svoje pro a proti, a nevidím důvod, proč do Grandu ne naftu, obzvlášť když nabídka dieselových aut z CZ bude daleko větší, než téhož s V8 benzín. Osobně jsem znal jednoho majitele HEMI od novoty, auto jsem párkrát řídil, dynamika pěkná, ale ta spotřeba byla prostě šílená...
Tak tady je těch furiantů, co "neřeší spotřebu" kopec. Tak vo co de? To jsou samý plky o "drahém servisu nafty", když přijde na věc, tak je spotřeba 15 moc. Dneska je benzín o 10 Kč levnější, než tuším předloni. Navíc má HEMI vypínání válců při ustálené jízdě, takže těch 18 je extrém. V6 nedává smysl, ta spotřeba není o moc lepší.


Do GC generace na kterou míří dotaz je v benzínu V6 3,7, V8 4,7 a Hemi. 3,7 a 4,7 jsou motory řady powertech a to neni žádná výhra. jak už jsem psal okolo 200t km mají dost zásadní problémy. Hemi je asi ok, ale smysl u nás dává fakt jen v plynu. V 300C jezdil reálně za 12-14l a v GC to bude tak o 2l více, i s vypínáním válců.
Díky slušnému naftáku dává nafta v tomhle GC celkem smysl i když pod 10l se asi dostane jen výjmečně. Soused s LC 3,0d jezdí za 11l, tedy když mu to zrovna jezdí :D

respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Thursday 22.10.2015 17:42, RE: Jeep
Reno posted by:
Zdeny60 posted by:
Schumi/nick posted by:
Zdeny,ja Ti rozumim,ale vis jak,kazdy jsme nejak cinklej,Ty mas Subaru,ja bawo a alfu,ikdyz ted jezdim audi(S6 a neba me),nekdo chce Jagose,nekdo Jeepa,vime,ze jsou lepsi pseudo Suv a off roady,ale chce ho a tyhle mouchy,kazde auto je ma(Subaru,BMW,Alfa-vse pocho v benzinu nevyjimaje),ho neodradi,kdyz o nich ovsem vi.Nebo nevi a necha si poradit....Nebo taky ne a pak je problem...
To je v pořádku, člověk si má dělat radost. GC se mi líbilo vzhledem a kdysi jsem ho bral jako protipol Landcuisera. Dnes už vím, že LC toho nabídne daleko více, zejména ve spolehlivosti, výdrži, kvalitě zpracování , v jízdním komfortu ( i když i tak je to jízda alias zdivočelý verlbloud, ale jen o trochu míň divoký ). Bohužel cena je diamtrálně odlišná nežádoucím směrem
V jakém ohledu mluvíme o jízdním komfortu? O projevu třílitrového čtyřválce Toyoty, který je mimořádně traktorový, nebo o houpavé jízdě, která je vlastní oběma jmenovaným?


MNěl jsem možnost zkusit jak D4-D, tak 4,7 V8 benzín. Benzín je zcela mimo diskuzi o tom,. zdali je lepší GC nebo LC - tady je to na 300% ve prospěch LC. SPotřeba je srovnatelná, dynamika LC je proti V8 v GC o poznání lepší a paradoxně nižší postřeba. Bohužel, servis LC je o hodně dražší.

D4-D je normál projev, zvenku je slyšet traktor asi jako u 1,9TDI, v kabině klid ve smyslu "má to dýzl". Takže žádná katastrofa, jaky by jeden mohl z tvé ironie usuzovat. Houpání patří ke všem off roadům z této doby a nelze je srovnávat třeba s VW touareg nebo Cayenne. LC je ve všech detalech dál, zejména v kvalitě provedení, stačí se podívat do kufru a hude ti jasné o čem mluvím. A jako bonuis vem běžné údaje z kteréhokoliv inzertního serveru a tom, jaké nájezdy se uvádějí u LC vs. jejich cena. Myslíš, že to je ze srandy??

Amerika z této doby je prostě jen spotřební auto, kdežto LC byl stavně jako premiová třídě ve své kategorii.

respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 22.10.2015 18:16, RE: ....
PetrT posted by:
Pepe posted by:
Reno posted by:
HEMI 5,7 se přidíral? To se mi nějak nezdá, to je rokama prověřený motor...Tvrdit, že do ameriky přijde osmiválec je takové zjednodušené vidění světa, ad jedna, v US stojí benzín pár šušňů, při spotřebě okolo 17-18 litrů bych chtěl vidět někoho, kdo takové auto, hlavně jako ojeté, provozuje na benzín, ad dvě, od 2011 tuším je Jeep italský, takže od té doby už tam benzín nepatří?Každopádně, vše má svoje pro a proti, a nevidím důvod, proč do Grandu ne naftu, obzvlášť když nabídka dieselových aut z CZ bude daleko větší, než téhož s V8 benzín. Osobně jsem znal jednoho majitele HEMI od novoty, auto jsem párkrát řídil, dynamika pěkná, ale ta spotřeba byla prostě šílená...
Tak tady je těch furiantů, co "neřeší spotřebu" kopec. Tak vo co de? To jsou samý plky o "drahém servisu nafty", když přijde na věc, tak je spotřeba 15 moc. Dneska je benzín o 10 Kč levnější, než tuším předloni. Navíc má HEMI vypínání válců při ustálené jízdě, takže těch 18 je extrém. V6 nedává smysl, ta spotřeba není o moc lepší.
Do GC generace na kterou míří dotaz je v benzínu V6 3,7, V8 4,7 a Hemi. 3,7 a 4,7 jsou motory řady powertech a to neni žádná výhra. jak už jsem psal okolo 200t km mají dost zásadní problémy. Hemi je asi ok, ale smysl u nás dává fakt jen v plynu. V 300C jezdil reálně za 12-14l a v GC to bude tak o 2l více, i s vypínáním válců. Díky slušnému naftáku dává nafta v tomhle GC celkem smysl i když pod 10l se asi dostane jen výjmečně. Soused s LC 3,0d jezdí za 11l, tedy když mu to zrovna jezdí :D


Ještě bych asi rozlišil, jestli za tím uživatel něco tahá (loď, koně). Osobně bych volil HEMI s plynem, přeci jen ten zvuk stojí za to. Jak jsem psal, V6 benzín bych vyřadil tak nějak intuitivně.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 22.10.2015 18:37, RE: ....
Pepe posted by:
Reno posted by:
HEMI 5,7 se přidíral? To se mi nějak nezdá, to je rokama prověřený motor...Tvrdit, že do ameriky přijde osmiválec je takové zjednodušené vidění světa, ad jedna, v US stojí benzín pár šušňů, při spotřebě okolo 17-18 litrů bych chtěl vidět někoho, kdo takové auto, hlavně jako ojeté, provozuje na benzín, ad dvě, od 2011 tuším je Jeep italský, takže od té doby už tam benzín nepatří?Každopádně, vše má svoje pro a proti, a nevidím důvod, proč do Grandu ne naftu, obzvlášť když nabídka dieselových aut z CZ bude daleko větší, než téhož s V8 benzín. Osobně jsem znal jednoho majitele HEMI od novoty, auto jsem párkrát řídil, dynamika pěkná, ale ta spotřeba byla prostě šílená...
Tak tady je těch furiantů, co "neřeší spotřebu" kopec. Tak vo co de? To jsou samý plky o "drahém servisu nafty", když přijde na věc, tak je spotřeba 15 moc. Dneska je benzín o 10 Kč levnější, než tuším předloni. Navíc má HEMI vypínání válců při ustálené jízdě, takže těch 18 je extrém. V6 nedává smysl, ta spotřeba není o moc lepší.


Těch 18 není žádný extrém, ale průměr
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/22-Jeep/207-Grand_Cherokee.html?exactmodel=HEMI
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 22.10.2015 18:52, RE: Jeep
Zdeny60 posted by:
Reno posted by:
Zdeny60 posted by:
Schumi/nick posted by:
Zdeny,ja Ti rozumim,ale vis jak,kazdy jsme nejak cinklej,Ty mas Subaru,ja bawo a alfu,ikdyz ted jezdim audi(S6 a neba me),nekdo chce Jagose,nekdo Jeepa,vime,ze jsou lepsi pseudo Suv a off roady,ale chce ho a tyhle mouchy,kazde auto je ma(Subaru,BMW,Alfa-vse pocho v benzinu nevyjimaje),ho neodradi,kdyz o nich ovsem vi.Nebo nevi a necha si poradit....Nebo taky ne a pak je problem...
To je v pořádku, člověk si má dělat radost. GC se mi líbilo vzhledem a kdysi jsem ho bral jako protipol Landcuisera. Dnes už vím, že LC toho nabídne daleko více, zejména ve spolehlivosti, výdrži, kvalitě zpracování , v jízdním komfortu ( i když i tak je to jízda alias zdivočelý verlbloud, ale jen o trochu míň divoký ). Bohužel cena je diamtrálně odlišná nežádoucím směrem
V jakém ohledu mluvíme o jízdním komfortu? O projevu třílitrového čtyřválce Toyoty, který je mimořádně traktorový, nebo o houpavé jízdě, která je vlastní oběma jmenovaným?
MNěl jsem možnost zkusit jak D4-D, tak 4,7 V8 benzín. Benzín je zcela mimo diskuzi o tom,. zdali je lepší GC nebo LC - tady je to na 300% ve prospěch LC. SPotřeba je srovnatelná, dynamika LC je proti V8 v GC o poznání lepší a paradoxně nižší postřeba. Bohužel, servis LC je o hodně dražší.D4-D je normál projev, zvenku je slyšet traktor asi jako u 1,9TDI, v kabině klid ve smyslu "má to dýzl". Takže žádná katastrofa, jaky by jeden mohl z tvé ironie usuzovat. Houpání patří ke všem off roadům z této doby a nelze je srovnávat třeba s VW touareg nebo Cayenne. LC je ve všech detalech dál, zejména v kvalitě provedení, stačí se podívat do kufru a hude ti jasné o čem mluvím. A jako bonuis vem běžné údaje z kteréhokoliv inzertního serveru a tom, jaké nájezdy se uvádějí u LC vs. jejich cena. Myslíš, že to je ze srandy??Amerika z této doby je prostě jen spotřební auto, kdežto LC byl stavně jako premiová třídě ve své kategorii.


ale já se bavím o 150ce, která by se cenově mohla hýbat zhruba tam co GC. Snad nechceme porovnávat 200ku s Gran Cherokee, to je úplně jiná kategorie, společně s Patrolem... hlavně cenově:)

respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.