0
back
 

diskuze k tématu: S jakým dieselem koupit starší Jeep Cherokee V?

category of topic classification: americká vozidla
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Thursday 02.01.2020 21:51, doživotní
může mi prosím autor odpovědi vysvětlit jaká je životnost automatické převodovky? nedokáži si představit,že ten olej v převodovce má stejnou konzistenci když vyjede z fabriky a když má odkrouceno 400 000km...opravdu tam není nikdy potřeba měnit?
respond
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Monday 06.01.2020 12:10, RE: doživotní
citation:
reakce na: stréc od piva, 02.01.2020 21:51 (může mi prosím autor odpovědi ...)


Dobrý den, přikládám odpověď autora článku: Dobrý den, v některých případech výrobce výměnu oleje v převodovce předepisuje. Děje se tak, pokud je olejová náplň příliš malá, nebo je převodovka vystavena zvýšenému namáhání. Jindy je výrobcem náplň v převodovce specifikována jako doživotní, ale po problémech z minulosti je doporučeno olej měnit preventivně. Ve třetím případě je převodovka vzhledem k provoznímu zatížení dimenzována dostatečně, má velký objem olejové lázně a ani po velkém kilometrovém proběhu v minulosti nedocházelo k jakémukoli poškození převodovky vinou degradovaného oleje. Pak není opravdu nutné olej měnit.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Monday 06.01.2020 13:11, RE: RE: doživotní
Doživotní olejová náplň v čemkoliv je kravina, tečka.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 06.01.2020 15:00, RE: RE: RE: doživotní
citation:
reakce na: vavrisimo, 06.01.2020 13:11 (Doživotní olejová náplň v čemk ...)


K tomuto tvrzení bych se s dovolením připojil. Vzhledem k tomu, že už půl druhého roku provozuji auto s AT a zpočátku ve mě k tomuto zařízení byla jistá nedůvěra, aproto jsem načetl spoustu různých článků a bez ohledu na jejich odbornost a erudovanost pisatelů se všechny článka shodovaly v tom, že za 90% problémů AT jsou zanedbané výměny právě těch "doživotních" kapalin. Tedy pokud mluvíme o klasice s hydroměničem. U dvojspojek těch % bude méně, aby zbylo i na jiné "lahůdky".
A teď trocha matematiky: aniž bych znal nějaká přesná data, troufnu si odhadnout, že motor a převodovka spíše než na km proběh je navrhovaná na "motohodiny". Takže dejme tomu, že se pohybujeme někde na hodnotách 3-5 tisíc motohodin (ano tak málo) a na tuto hodnotu je dimenzovaná i "doživotní" náplň. Potom je podstatný rozdíl v kilometrovém proběhu, kde se auto pohybuje. Pokud poskakuje po městě s průměrnou rychlostí do 30 km/h, tak za životnost najede 100-150 tkm, ale pokud jezdí dálnice s průměrnou rychlostí 100 km/h, tak jsme rázem na hodnotách 300-500 tkm. To si myslím málo lidí uvědomuje. Zjednodušeně se dá říci, že 1 km ve městě odpovídá 3-4km mimo město (ustálený provoz). Bohužel auta neukazují čítač motohodin, ale najeté km, kde není vidět, kolik má auto skutečně odslouženo, a proto při nákupu ojetiny považuji za to naprosté minimum, vyměnit pokud možno všechny náplně, čímž se zcela jistě prodlouží životnost agregátů.
respond
Wolodyjowski
number of posts5
date of registration24.04.2012
Tuesday 03.09.2024 14:31, RE: RE: RE: RE: doživotní
citation:
reakce na: David V, 06.01.2020 15:00 (K tomuto tvrzení bych se s dov ...)


"Doživotní" náplň AT ("plnokrevné" tj. s měničem) lze skutečně akceptovat za předpokladu, že predikovaná střední doba životnosti AT je kolem 250 tis. km což odpovídá těm motohodinám (při příměstském provozu málokdy dosáhnete průměru více jak 50 km/h, jde tedy o cca 5000 Mth)

Koupili byste si pak vozidlo s AT s nájezdem dejme tomu 200 000 km (což se běžně děje) bez potvrzeného provedení této výměny náplně převodovky v minulosti?
Prodejce ojetin vám samozřejmě bude tvrdit "pane, to se vůbec nemění..."
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.