0
back
 

diskuze k tématu: Je už čas začít jezdit na biopalivo?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 21.05.2011 11:16, A to se vyplatí...
...palivo E85 stojí o 12 korun méně, spotřeba je vyšší až o třetinu...
...B100 je osvobozeno od spotřební daně (která činí nějakých 15Kč/l), ve výsledku je levnější jen o 5 Kč...
Dá se tedy očekávat masivnější rozmach až v době, kdy ceny klasických PHM přerostou přes 40 Kč/l. A až těch aut bude jezdit fůra, spotřební daň se samozřejmě uvalí. Jako s CNG - tuším, že do roku 2015 je spotř. daň snížená...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 21.05.2011 14:17, RE: A to se vyplatí...
Pepe posted by:
...palivo E85 stojí o 12 korun méně, spotřeba je vyšší až o třetinu...
...B100 je osvobozeno od spotřební daně (která činí nějakých 15Kč/l), ve výsledku je levnější jen o 5 Kč...
Dá se tedy očekávat masivnější rozmach až v době, kdy ceny klasických PHM přerostou přes 40 Kč/l. A až těch aut bude jezdit fůra, spotřební daň se samozřejmě uvalí. Jako s CNG - tuším, že do roku 2015 je spotř. daň snížená...
Není na čem ušetřit, tento stát to prostě nedovolí...platit a platit, někdy o něco méně, jindy o něco více, ale stále draze. Místo lva navrhuji do znaku pijavici...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.05.2011 11:07, Spotřeba/emise/ekologie
Ano, jezdit bych dále mohl. Ale dobrý pocit bych z toho, že jezdím na žrádlo rozhodně neměl. V některých zemích tvoří podíl nákladů na jídlo i 70% příjmů a sebemenší zdražení silně pociťují, čehež jsme byli svědky v nedávné době - protesty v severní Africe keteré přerostly v politické převraty. V současnosti kdy vychází najevo, že emise biopaliv jsou až 2x vyšší než u konvenčních paliv mi vychází jediná omluva pro jejich použití - menší závislost na ropě. Ale i to je relativní. Na jednu 50-ti litrovou nádrž se spotřebuje tolik obilí kolik sní člověk za rok. I kdyby se osela všechna severomaerická zemědělská půda kukuřicí a vyrobila by se z ní biopaliva stejně by to stačilo jen na 20% amerických aut. Navíc prý široká pole s monokulturami mají decimující účinek na včelstva bez jejichž existence bychom zašli ještě dřív něž nějaká ropa dojde. Dokud se nebude vyrábět biopalivo tzv. 3. generace, tj. z něčeho co není primárně k jídlu, třeba právě z mořských řas které se uměle velmi rychle rozmnožují ale zatím neprodukují efektivní dostatek škrobu nutného pro výrobu lihu nejsem této alternativě nakloněn. (pominu-li ještě navíc špatné zkušenosti lidí s flexifuely - vyšší náklady na údržbu a servis, nižší výkon). Takže děkuji, ale toto zatím pro mně nee.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.05.2011 21:26, RE: A to se vyplatí...
Pepe posted by:
...palivo E85 stojí o 12 korun méně, spotřeba je vyšší až o třetinu...
...B100 je osvobozeno od spotřební daně (která činí nějakých 15Kč/l), ve výsledku je levnější jen o 5 Kč...
Dá se tedy očekávat masivnější rozmach až v době, kdy ceny klasických PHM přerostou přes 40 Kč/l. A až těch aut bude jezdit fůra, spotřební daň se samozřejmě uvalí. Jako s CNG - tuším, že do roku 2015 je spotř. daň snížená...
až na to, že vyšší spotřeba by neměla být u vozidel homologovaných na E85. Možná mírně vyšší v řádu desetin, ale rozhodně ne o třetinu. U garážově upravených vozů nelze zaručit ani spotřebu, ani životnost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.05.2011 09:38, E 85
Používám ve své nádrži u Mazdy 3 benzín Na 95 v poměru s Ethalonem E 85 1 :1 a naprostá spokojenost. Žádnou úpravu palivové soustavy a ani ŘJ jsem neprováděl. Motor je tižší, výkon je pocitově vyšší (pro potvrzení bych musel výkon nechat změřit na motorové brzdě) a spotřeba vzrostla jen nepatrně. Na jedné plné nádrži mám úsporu 275,- Kč. Mohu pouze doporučit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.05.2011 10:42, RE: Spotřeba/emise/ekologie
watchtower posted by:
Ano, jezdit bych dále mohl. Ale dobrý pocit bych z toho, že jezdím na žrádlo rozhodně neměl. V některých zemích tvoří podíl nákladů na jídlo i 70% příjmů a sebemenší zdražení silně pociťují, čehež jsme byli svědky v nedávné době - protesty v severní Africe keteré přerostly v politické převraty. V současnosti kdy vychází najevo, že emise biopaliv jsou až 2x vyšší než u konvenčních paliv mi vychází jediná omluva pro jejich použití - menší závislost na ropě. Ale i to je relativní. Na jednu 50-ti li...
presne z dovodu že nie je možné páliť stravu toto nie je cesta. Stačí sa pozrieť na polia- kde včera bola pšenica a zemiaky máme dnes žlté more a vedľa fotovoltaiku. Neviem čo sa deje s tým repkovým olejom- možno si niekto dáva deci-dve 3x denne a stačí to. Potom máme nenormálne drahé zemiaky, drahú múku a drahú elekrinu. Keď toto je kapitalizmus tak už ničomu nerozumiem. Takže mohli by sme sa voziť ale nemali by sme čo " žrať". ceny palív idú hore ale nevidím žeby sa na cestách jazdilo nejako úsporne. Rýchla jazda, veľké autá, prázdne autá. Ľudstvo si vyčerpá všetko za pár generácií a potom naspať ku koníkom....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.05.2011 13:04, RE: A to se vyplatí...
rohYpnol posted by:
až na to, že vyšší spotřeba by neměla být u vozidel homologovaných na E85. Možná mírně vyšší v řádu desetin, ale rozhodně ne o třetinu. U garážově upravených vozů nelze zaručit ani spotřebu, ani životnost.
Dobře. Takže když připustím, že zvýšení spotřeby je max 10%, a vezmu - li, že nižší cena je daná daňovou vyjímkou, pořád docházím k tomu, že sotva za 2-3 roky vykompenzuju návratnost (homologace či přestavby) cena vzroste kvůli konci vyjímky na cenu konvenčního PHM - tak jak se to zdá být s CNG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.05.2011 15:11, RE: Spotřeba/emise/ekologie
hjundai posted by:
presne z dovodu že nie je možné páliť stravu toto nie je cesta. Stačí sa pozrieť na polia- kde včera bola pšenica a zemiaky máme dnes žlté more a vedľa fotovoltaiku. Neviem čo sa deje s tým repkovým olejom- možno si niekto dáva deci-dve 3x denne a stačí to. Potom máme nenormálne drahé zemiaky, drahú múku a drahú elekrinu. Keď toto je kapitalizmus tak už ničomu nerozumiem. Takže mohli by sme sa voziť ale nemali by sme čo " žrať". ceny palív idú hore ale nevidím žeby sa na cestách jazdilo nejako ú...
K té mouce, včera jsem ji kupoval v Globuse za 7,90 za kg My si tady v evropě fakt nemáme na co stěžovat. Máme se jak prasata v žitě a ani si toho moc nevážíme. Tím ale neříkám že není zvěrstvo současná politika EU ohledně paliv. Nicméně věčně na ropu jezdit taky nebudeme a měli bysme řešit z čeho budeme brát energii pak. Postoj že ropa tu bude navěky a se vším ostatním mně dejte pokoj taky není řešení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.05.2011 17:39, RE: Spotřeba/emise/ekologie
Petr S posted by:
K té mouce, včera jsem ji kupoval v Globuse za 7,90 za kg My si tady v evropě fakt nemáme na co stěžovat. Máme se jak prasata v žitě a ani si toho moc nevážíme. Tím ale neříkám že není zvěrstvo současná politika EU ohledně paliv. Nicméně věčně na ropu jezdit taky nebudeme a měli bysme řešit z čeho budeme brát energii pak. Postoj že ropa tu bude navěky a se vším ostatním mně dejte pokoj taky není řešení.
Jistě, že průměrný obyvatel Evropy je např. proti černouškovi z Afriky takové "prasátko v žitě", ale takto jednoduše se věci přeci posuzovat nedají a je to jen jeden zkreslený úhel pohledu. Já vidím, jak jde v mém okolí vše od 10 k 5 a lépe nebude...svět by měl jít kupředu, ne couvat ...aby za chvíli nebylo jenom na tu mouku a ještě pančovanou pilinami a rozemletými kartony...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.05.2012 14:57, 1Gen Common Rail
No a jak je to teda s EkoDieselem v případě vozidel s 1Generací CommonRailu....Výměna palivového filtru je to nejmenší, ale vážně to stačí?

V tomto na mne opravdu tlačí česká nedůvěřivost i přes to, že nevidím důvod to normálně netankovat....
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.