0
back
 

diskuze k tématu: Je ekologičtější diesel nebo benzínový motor?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, ostatní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 01:30, benzín byl je a bude
Povídačky hezké, ale výsledek žádný. Dejte tu 2 tabulky od moderních, např EU IV motorů. Jednu všecko co vznikne spálením 9L nafty, druhou všecko co vznikne z 13L benzínu. Samořejmě, každý bude mít své specifické splodiny, ale jasně půjde vidět, co je diesel za ekologickou katastrofu !!! Bude přímé porovnání kolik čeho vznikne na 100km při jízdě těchto dvou aut. Super zelený diesel je kravina a PR automobilek, aby jste měli pocit něčeho moderního. První všichni zanechte své zastaralé atmo benál vraky, nakupte zelené diesely až se trh nasytí. Nyní zase zanechte své diesely, a všichni nakupte maloobjemový turbo benzín. Za pár let zas zanechte maloobjemový turbo benzín a kupte hybrid. Ono je to vlastně fuk, hlavně co chvíli kupte něco nového myslím že bohatě stačí bursíkovné a propojení registrů pov ruč s evidenčkou. Ještě mýtné pod 3,5t, daň za vlastnění auta a poplatek nad 130g CO2/km a stěhuju se k Bin Ládinovi do bunkru a všecky Vás pak vyškolím, protože už tu vymýšlíte jen kraviny. Jo clean diesel, příště prosím o karkulce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 08:23, RE: benzín byl je a bude
Fénix56 posted by:
Povídačky hezké, ale výsledek žádný. Dejte tu 2 tabulky od moderních, např EU IV motorů. Jednu všecko co vznikne spálením 9L nafty, druhou všecko co vznikne z 13L benzínu. Samořejmě, každý bude mít své specifické splodiny, ale jasně půjde vidět, co je diesel za ekologickou katastrofu !!! Bude přímé porovnání kolik čeho vznikne na 100km při jízdě těchto dvou aut. Super zelený diesel je kravina a PR automobilek, aby jste měli pocit něčeho moderního. První všichni zanechte své zastaralé a...
Jedna pořádná loď vyprodukuje desetkrát tolik splodin co všechny auta v česku...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 09:08, RE: benzín byl je a bude
Reno posted by:
Jedna pořádná loď vyprodukuje desetkrát tolik splodin co všechny auta v česku...
Běžná erupce sopky vyprodukuje tolik CO2, jako průmysl za rok
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 09:31, Osvěta
Takový článek už tady měl být dávno a pevně věřím, že vude umístěn na hlavní stravě, jak jsou ty 3 dlouhodobé články.
Na druhou stranu ten, kdo si kupuje diesel, tak tak činí jen aby ušetřil na nákladech a ekologie ho pramálo zajímá, jinak by tohle všechno dávno věděl, a pokud by si chtěl opravdu koupit EKO motor, tak zaloví v benzínu. S naftou do osobních aut přišli kolenovrti Němci a zas takový terno to nebývalo, protože se musel kalkulovat nájezd, aby se to vyplatilo.
Co se týká CO2, tak jsem si jistý, že jeho vliv z produkce člověka na celkové klima na zemi je během 50-ti, 100, 150-ti let naprosto marginální a naprosto neexistují historická data, která by dala CO2 skeptikům za pravdu. Z tohoto titulu je bezpředmětný 2 litrový rozdíl spotřeby naftového a benzínového auta a v ostatních měřených parametrech jednoznačně čistotou spalin vítězí benzínový stroj.
Na druhou stranu ovšem vidím v těžkých strojích naftový motor jako opodstatněný, díky principu činnosti, tedy vysokém Mk v nízkých otáčkách.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 10:45, RE: benzín byl je a bude
Reno posted by:
Jedna pořádná loď vyprodukuje desetkrát tolik splodin co všechny auta v česku...
Jen drobnost - zplodiny z té lodi zůstanou na moři, které je absorbuje. Výfukové plyny z aut dýchají lidi ve městě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 10:49, RE: Osvěta
David V posted by:
Takový článek už tady měl být dávno a pevně věřím, že vude umístěn na hlavní stravě, jak jsou ty 3 dlouhodobé články.
Na druhou stranu ten, kdo si kupuje diesel, tak tak činí jen aby ušetřil na nákladech a ekologie ho pramálo zajímá, jinak by tohle všechno dávno věděl, a pokud by si chtěl opravdu koupit EKO motor, tak zaloví v benzínu. S naftou do osobních aut přišli kolenovrti Němci a zas takový terno to nebývalo, protože se musel kalkulovat nájezd, aby se to vyplatilo.
Co se týká CO2, tak js...
Souhlas. Jinak to CO2 - jeho podíl v atmosféře je snad kolem 5%, ale bylo zjištěno, že v historii tento podíl býval i 20% a žádná tepelná smrt se nekonala. Pravděpodobně se prostě rostlinám lépe dýchalo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 11:17, Odpověď lze najít u výrobců
ne náhodou staví automobilky hybridy na benzinových agregátech. Na kombinaci elektromotor+moderní diesel pracuje myslím PSA, nicméně pokud někdo požaduje nízké emise, pak jde do benzinu.
Ono dieselmá podle mě opravdu svoji logiku, jenže jen u hmotných strojů. Navíc u takvých kamionů to dává celkem smysl i v tom, že pokud vezmu ideální situaci, kdy města mají obchvaty a je vyhotovená dálniční síť, tak lidé v sídelních útvarech nejsou nuceni dýchat ten sajrajt. Místnímu rozvozu se samozřejmě vyhnout nejde...
Kombinace malý vůz+diesel je podle mě zcela absurdní a tuto kombinaci může koupit jen blázen. Dokonce ani u vozu nižší střední třídy bych o dieselu příliš neuvažoval. Pokud už někdo vyžaduje ekonomiku, s LPG a benzinem podle mě udělá lépe.
Možná by stálo za srovnání, jestli je více ekologický fullhybrid nebo benzin. Ono totiž tu elektřinu někdo někde také musí vyrobit. A může to být třeba Prunéřov... Už vidím ty davy ekologů, co jezdí ve fullhybridech a jezdí na demonstrace proti Temelínu2... a doma dobíjejí elektřinou vyrobenou v Temelnínu1 :/
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 11:17, RE: Osvěta
Koloss posted by:
Souhlas. Jinak to CO2 - jeho podíl v atmosféře je snad kolem 5%, ale bylo zjištěno, že v historii tento podíl býval i 20% a žádná tepelná smrt se nekonala. Pravděpodobně se prostě rostlinám lépe dýchalo.
Podíl CO2 v atmosféře je kolem 1%. Dříve ho bylo skutečně mnohem více, ale začaly jej mohutně spotřebovávat rostliny a produkovat kyslík. Jenže to mluvímse snad o přelomu prvohor a druhohor. Největší podíl na kyslíku měly jakési mořské řasy. Dokonce jsem četl, že bez průmyslu by neustále koncentrace kyslíku rostla až do 40-ti procent, kdy by se atmosféra stala silně třaskavou. Co mi ovšem nebylo z toho článku jasné, z čho by se ten kyslík uvolňval, když toho CO2 je už jen 1%.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 12:18, Fotosyntéza žene motor světa
David V posted by:
Podíl CO2 v atmosféře je kolem 1%. Dříve ho bylo skutečně mnohem více, ale začaly jej mohutně spotřebovávat rostliny a produkovat kyslík. Jenže to mluvímse snad o přelomu prvohor a druhohor. Největší podíl na kyslíku měly jakési mořské řasy. Dokonce jsem četl, že bez průmyslu by neustále koncentrace kyslíku rostla až do 40-ti procent, kdy by se atmosféra stala silně třaskavou. Co mi ovšem nebylo z toho článku jasné, z čho by se ten kyslík uvolňval, když toho CO2 je už jen 1%.
Hele ono si to chce něco přečíst o fotosyntéze. Já v tom nejsem taky odborník, ale protože mně jako zemědělce živý tak o ní něco tuším. Objasním ti ospoň to jak to ,že přibylo kyslíku o ubylo co2. Stalo se to tak, že rostliny(aji řasy např sinice) za miliardy let za pomoci energie ze slunečního záření spotřebovali mraky CO2 a H2O(voda), uhlík a vodík zabudovali do biomasy a kyslík vypustily do ovzduší z biomasy za ty milióny let vznikla např. ropa, uhlí ale i humus v půdě. Teď opačný jev je to že se ropa spálí ve správném poměru s tím O2 kyslíkem a uvolní se energie kterou tam kdysi rostliny ze slunce zabudovaly. Takže je to všechno v pořádku je to všechno přírodní, až na to, že když se to měnilo tím prvním směrem tak to trvalo asi nejméně milióny let a mi to zvládnem do 200let a sme tam kde to začlo někde v druhohorách až na to, že v takové atmosféře žily asi jenom nižší druhy rostlin a živočichů (řasy, jednobuněčné organismy). Je to všechno ohromě vymyšlený a všechno co se na světě děje fachá vlastně na slunce (motory, živočiši, rostliny, vítr, mořské proudy, odpařování z něj déšť a tím energie toků řek) Co možná asi nefunguje na slunce je příliv a odliv to ovlivňuje gravitace měsíce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 13:07, RE: benzín byl je a bude
David V posted by:
Běžná erupce sopky vyprodukuje tolik CO2, jako průmysl za rok
Když bouchla Kratatoa, tak možná co průmysl vyrobí za 100 let
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 13:12, Všechno pěkné ale
bez naftových traktorů by neměl kdo obdělat pole, takže ti, co mají furt plnou hubu ekologie by se mohli živit akorát tou pažitkou z truhlíku. Potom by se možná probudili
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 16:55, RE: Všechno pěkné ale
Matka Kr posted by:
bez naftových traktorů by neměl kdo obdělat pole, takže ti, co mají furt plnou hubu ekologie by se mohli živit akorát tou pažitkou z truhlíku. Potom by se možná probudili
Však to v diskuzi mnohokrát padlo - pro těžké stroje dává diesel smysl. Však také v USA nejezdí nákladní auta na benzín, i tam mají pro ně jiné ekologické normy. Problémem celé diskuze je instalace dieslu do osobních aut a ohánění se jejich ekologičností založenou jen na produkci víceméně neškodného CO2.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 20:23, RE: Všechno pěkné ale
Koloss posted by:
Však to v diskuzi mnohokrát padlo - pro těžké stroje dává diesel smysl. Však také v USA nejezdí nákladní auta na benzín, i tam mají pro ně jiné ekologické normy. Problémem celé diskuze je instalace dieslu do osobních aut a ohánění se jejich ekologičností založenou jen na produkci víceméně neškodného CO2.
Ekologie je krásná věc - nicméně pokud správně počítám, ušetřil jsem na svých 140 tisících km za 4 roky s dieselem okolo 100 tisíc Kč. A to prosím po odpočtu vyšších nákladů na servis dieselu i smazání příplatku 50 tisíc za pořízení (proti benzínu 1,6). Navíc vůz nyní prodám za citelně více než benzínovou verzi (beru jako etalon stále 1,6). Jak říkám - ekologie je krásná, ale ekonomie je mi milejší.
PS: můj vůz plní zmiňovanou normu euro IV, má filtr pevných částic a emise CO2 na úrovni 140 g/km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.01.2010 01:09, skryta ekologicka zatez
Do vseho toho ekologickeho uvazovani je treba jeste zapocitat, jakou zatezi pro prirodu je vyroba a vyvoj vsech tech "ekologickych" pomucek jako egr, fap, katalyzator, adblue. Dale kolik paliva se spali navic kvuli navyseni hmotnosti aut diky temto zarizenim. A v neposledni rade vsechno spojene s opravami a udrzbou techto zarizeni (cesty doservisu, odtahy pri poruse, prace servisu). Mozna by nam vyslo, ze stary obycejny benzinovy motor s karburatorem je to nejekologictejsi, co muzeme mit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.01.2010 08:35, RE: Všechno pěkné ale
Pavlik posted by:
Ekologie je krásná věc - nicméně pokud správně počítám, ušetřil jsem na svých 140 tisících km za 4 roky s dieselem okolo 100 tisíc Kč. A to prosím po odpočtu vyšších nákladů na servis dieselu i smazání příplatku 50 tisíc za pořízení (proti benzínu 1,6). Navíc vůz nyní prodám za citelně více než benzínovou verzi (beru jako etalon stále 1,6). Jak říkám - ekologie je krásná, ale ekonomie je mi milejší.
PS: můj vůz plní zmiňovanou normu euro IV, má filtr pevných částic a emise CO2 na úrovni 140 g/km.
A co topit petláhvema s vyjetým olejem, to je taky ekonomičtější než plyn...
Jak říkal můj kamarád, člověk ze svého standardu nesleví ani, když bude muset chodit v plynové masce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.01.2010 12:30, RE: Všechno pěkné ale
David V posted by:
A co topit petláhvema s vyjetým olejem, to je taky ekonomičtější než plyn...
Jak říkal můj kamarád, člověk ze svého standardu nesleví ani, když bude muset chodit v plynové masce.
Bohužel vyjetý olej doma nemám - měním jej v servisu a ne doma v garáži.
Petlahve také nevedu, raději jsem si nechal nainstalovat kvalitní filtr vody - je to ekologičtější i ekonomičtější a jako bonus se nenadřu )
Ale máte pravdu - ze svého standardu slevovat nehodlám, neboť v tom nevidím smysl - vám v tom samozřejmě nebráním....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.01.2010 12:46, RE: Všechno pěkné ale
Pavlik posted by:
Bohužel vyjetý olej doma nemám - měním jej v servisu a ne doma v garáži.
Petlahve také nevedu, raději jsem si nechal nainstalovat kvalitní filtr vody - je to ekologičtější i ekonomičtější a jako bonus se nenadřu )
Ale máte pravdu - ze svého standardu slevovat nehodlám, neboť v tom nevidím smysl - vám v tom samozřejmě nebráním....
No já se snažil parafrázovat ten výrok, že: "Ekologie je krásná věc - nicméně pokud správně počítám...." Někomu to možná došlo, někdo chápe pomaleji. Takže pokud správně počítám, tak za 20 litrů vyjetýho oleje ušteřím tak 40 kubíků plynu, a když si olej ještě budu měnit sám, tak ušetřím na servise. To mi klidně může udělat ročně až 25 tisíc. Jako etalon beru někoho, kdo mění olej v servise a topí spořádaně dřevem nebo plynem. Jak říkáš - ekologie je krásná, ale ekonomie je mi milejší. Je to úplně to stejný jen posunutý do jiný roviny.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.01.2010 15:31, RE: Všechno pěkné ale
David V posted by:
No já se snažil parafrázovat ten výrok, že: "Ekologie je krásná věc - nicméně pokud správně počítám...." Někomu to možná došlo, někdo chápe pomaleji. Takže pokud správně počítám, tak za 20 litrů vyjetýho oleje ušteřím tak 40 kubíků plynu, a když si olej ještě budu měnit sám, tak ušetřím na servise. To mi klidně může udělat ročně až 25 tisíc. Jako etalon beru někoho, kdo mění olej v servise a topí spořádaně dřevem nebo plynem. Jak říkáš - ekologie je krásná, ale ekonomie je mi milejší. Je to úpln...
Možná chápu pomaleji, možná by ses měl naučit lépe parafrázovat - opravdu jsem to nepochopil
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 28.01.2010 18:08, RE: skryta ekologicka zatez
Gravedigger posted by:
Do vseho toho ekologickeho uvazovani je treba jeste zapocitat, jakou zatezi pro prirodu je vyroba a vyvoj vsech tech "ekologickych" pomucek jako egr, fap, katalyzator, adblue. Dale kolik paliva se spali navic kvuli navyseni hmotnosti aut diky temto zarizenim. A v neposledni rade vsechno spojene s opravami a udrzbou techto zarizeni (cesty doservisu, odtahy pri poruse, prace servisu). Mozna by nam vyslo, ze stary obycejny benzinovy motor s karburatorem je to nejekologictejsi, co muzeme mit.
Já nechci žádnou myšlenku rozporovat, pouze bych přál autorovi tohoto příspěvku několikahodinovou jízdu v koloně těch vozidel s karburátorem. Warťasů a Trabantů. Ještě dnes mě bolí hlava při pomyšlení na dlouhé jízdy po našich silnicích kolem r. 1989. A porovnat to s jízdou na t zv. západě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 07.02.2010 21:47, RE: Všechno pěkné ale
Pavlik posted by:
Ekologie je krásná věc - nicméně pokud správně počítám, ušetřil jsem na svých 140 tisících km za 4 roky s dieselem okolo 100 tisíc Kč. A to prosím po odpočtu vyšších nákladů na servis dieselu i smazání příplatku 50 tisíc za pořízení (proti benzínu 1,6). Navíc vůz nyní prodám za citelně více než benzínovou verzi (beru jako etalon stále 1,6). Jak říkám - ekologie je krásná, ale ekonomie je mi milejší.
PS: můj vůz plní zmiňovanou normu euro IV, má filtr pevných částic a emise CO2 na úrovni 140 g/km.
Když to srovnáváš s 1.6 v benzínu, tak by mě zajímalo, jak si k těm číslům došel.

1.6 má proti výkonově srovnatelné naftě vyšší spotřebu při normálním režimu zhruba o 2 litry (5,0-5,5 vs. 7,0-7,5). Při prakticky srovnatelných nákladech na bezín i naftu v posledních letech to dělá rozdíl nějakých 0,56 Kč/km pro naftu. Při 140tkm - 78.400 Kč. Ztráta při prodeji díky vyšší pořizovací ceně bude také vyšší, odhadem o 30.000 Kč.

Když na servis za 4 roky přidám 10 litrů vůči benálu a na pojistku (předpokládám vyšší kategorii u nafty a havarijku z vyšší ceny vozu) dalších 10, tak se úspora smrskává na bídných 28.000 ... A to vše při nákladech, které jsi do auta vrazil, když bys ho dnes prodal okolo 0,6M. Úspora pod 5 procent, a to nepočítám náklady ušlé příležitosti, když bys 50 litrů ušetřené na začátku za nákup benzínové verze nějak spořil nebo konzervatiněji zhodnocoval, pak jsi okolo 3% ....

Pokud jsem se někde výrazně sekl, klidně mě oprav, počítal jsem to na kategorii auta OII 1.6 MPi vs srovnatelná nafta.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.