0
back
 

diskuze k tématu: Jaké jsou provozní náklady elektromobilu? (2. díl)

category of topic classification:
E.M.
number of posts5
date of registration09.06.2020
Tuesday 09.06.2020 22:11, Doplnění článku
- Osvobození od dálniční známky je od ledna 2020 už v platnosti, nezvažuje se. Je nutno mít registrační značku "EL".

- Co se týče poklesu kapacity, celkově odpovídá, ale průběh je přesně naopak. Na začátku (řádově 20 - 30 tisíc km) je nejvýraznější, poté se křivka vyrovnává a pokles je nadále pomalý. Výjimku tvoří Nissan Leaf (ve verzích 24, 30 a 40 kWh), který kvůli absenci chlazení trpí na přímo nehorázný pokles kapacity.

Jinak děkuji za pěkný článek a vůbec za zřízení této sekce
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Wednesday 10.06.2020 09:00, RE: Doplnění článku
citation:
reakce na: E.M., 09.06.2020 22:11 (- Osvobození od dálniční známk ...)


Dobrý den, děkujeme za upozornění na nesrovnalost ohledně osvobození od dálničních poplatků. Už jsme v článku opravili. Jsme rádi, že Vás elektrosekce potěšila! Přejeme hezký den!
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Saturday 20.06.2020 00:12, Srovnání nákladů
V textu mi srovnání nákladů přijde nepřehledné.

Přitom by stačila jednoduchá tabulka, kde by byly zaznamenány jednotlivé položky kumulativně po dobu provozu, aby se z toho pak dala odvodit km cena.

Představoval bych si v tabulce vidět položky:
- pořizovací cena respektive zbytková hodnota (časová ztráta hodnoty)
- náklady na palivo/elektřinu při ročním nájezdu např.: 10 tkm/15 tkm/20 tkm
- náklady na servis (olej, pneu, prohlídky ...)
- náklady na provoz (ručení, pojistka, STK ...)

A pak vyhodnocení pro: 4 / 6 / 8 / 10 let vlastnictví, kdy předpokládám podobnou životnost obou koncepcí, a tedy bez větších investic do oprav (neplést s předepsaným servisem).

Dle ročního nájezdu by se pak daly snadno vytvořit grafy do okamžiku, kdy se náklady na 1 km vyrovnají.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.