0
back
 

diskuze k tématu: Jak vybrat úsporné auto a jak jezdit za co nejméně peněz

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.10.2008 13:39, Ztráta ceny nového vozu versus spotřeba..
není tohle spíš k zamyšlení? To, jestli mi auto bude brát 7 nebo 10l mi zas takovou díru do kapsy neudělá..
Pokud budu brát 5 let strarou ojetinu koupenou za 300tisíc, tak tady mž mě to bude asi zajímat o něco víc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.10.2008 14:46, RE: Ztráta ceny nového vozu versus spotřeba..
karlos posted by:
není tohle spíš k zamyšlení? To, jestli mi auto bude brát 7 nebo 10l mi zas takovou díru do kapsy neudělá..
Pokud budu brát 5 let strarou ojetinu koupenou za 300tisíc, tak tady mž mě to bude asi zajímat o něco víc.
PROBER SE CHLAPČE, doba ledová skončila již před 10 000lety!!!, technika jde stále kupředu a tím páden stačí menší obsah na stejný výkon, který před 20 lety produkoval motor s daleko větším objemem, jak je psáno v textu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.10.2008 17:58, RE: Ztráta ceny nového vozu versus spotřeba..
anril posted by:
PROBER SE CHLAPČE, doba ledová skončila již před 10 000lety!!!, technika jde stále kupředu a tím páden stačí menší obsah na stejný výkon, který před 20 lety produkoval motor s daleko větším objemem, jak je psáno v textu.
Celá táto záležitosť je momentálne silne módneho charakteru. Je totiž silne módne byť tzv. ekologický pozér, sezónny budhista a podobne. Nie je na tom síce nič zlé. Otázne je, či sú tieto autá naozaj sporivejšie, keďže toto záleží predovšetkým na vodičovi a jeho štýle jazdy. Problém je, že toto si uvedomujeme len my v Európe. Amerika a Ázijci to majú ťažko v paži. Zatiaľ čo my kultivovaní Európania sa tu uskromňujeme, Číňankovia si kludne jazdia na 12 -valcoch, aby ukázali, že na to majú. Minule sa mi v mailboxe ocitla prezentácia, kde bola jedna veľká nákladná loď...zaujala ma spotreba: 6500l/hod !!! Priatelia, nech mi tu nikto nehovori o nejakej ropnej krize a ekologii. Tolko nespotrebujem ja za cely zivot!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.10.2008 21:20, RE: Ztráta ceny nového vozu versus spotřeba..
A.K.Alex posted by:
Celá táto záležitosť je momentálne silne módneho charakteru. Je totiž silne módne byť tzv. ekologický pozér, sezónny budhista a podobne. Nie je na tom síce nič zlé. Otázne je, či sú tieto autá naozaj sporivejšie, keďže toto záleží predovšetkým na vodičovi a jeho štýle jazdy. Problém je, že toto si uvedomujeme len my v Európe. Amerika a Ázijci to majú ťažko v paži. Zatiaľ čo my kultivovaní Európania sa tu uskromňujeme, Číňankovia si kludne jazdia na 12 -valcoch, aby ukázali, že na to majú. Minule...
To je relativismus. Velké dopravní letadlo má spotřebu něco, kolem 3 -3,5 l kerosinu (nižší kvalita než benzín) na 100 km a osobu, a přesto vyjádřeno v hodinách letu, je to číslo třeba 6,5 t kerosinu/hod. Ktdyž jedeš v běžném autě sám, máš spotřebu 2x větší, pohybuješ se 8-15x pomaleji a máš několikanásobně vyšší pravděpodobnost, že se Ti něco stane. Obsah není rozhodující pro spotřebu. Je rozhodující právě odebíraný výkon. Kdo jezdí brzda plyn bude mít vysokou spotřebu i s malým motorem, protože se z něho ten výkon bude snažit pořád mačkat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.10.2008 05:53, vliv najetých km
Všichni tu řeší, aby bylo auto co nejúspornější . Což je primárně samozřejmě moc hezké. Ovšem je třeba se na dívat celkově. Možnost A) vyhlásíme ohromnou ekologii a všichni si koupíme tahací kačenu typu Audi A2 1.2TDI se spotřebou ke 3 litrům ropného derivátu. Ovšem díky tomu, že to jezdí skoro zadarmiko, pojezdíme kde co. 20-30tkm. B) já si koupím normální auto se spotřebou nějakých 13L, ovšem vyřídím spousty věcí po internetu, není mi líno sednout občas do hmd (zejména když je posoleno) atd a najedu ročně 10tkm. Výsledek je: benzínu a emisí uděláme za ten rok +- stejně, ja navíc nebudu pořád překážet na cestě. Takže není třeba nakupovat drahé supermoderní enoňuňo technologie, stačí se vzdát ročně pár jízd (přiznejme si kolik jízd je doopravy nutných) a výsledek je podobný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.10.2008 07:12, Nové auto
Ráďa posted by:
Všichni tu řeší, aby bylo auto co nejúspornější . Což je primárně samozřejmě moc hezké. Ovšem je třeba se na dívat celkově. Možnost A) vyhlásíme ohromnou ekologii a všichni si koupíme tahací kačenu typu Audi A2 1.2TDI se spotřebou ke 3 litrům ropného derivátu. Ovšem díky tomu, že to jezdí skoro zadarmiko, pojezdíme kde co. 20-30tkm. B) já si koupím normální auto se spotřebou nějakých 13L, ovšem vyřídím spousty věcí po internetu, není mi líno sednout občas do hmd (zejména když je posoleno) a...
Někdo to tu nakousnul, a je to pravda, před rokem jsem pořídil nové auto, vybíral jsem to s co nejmenší spotřebou, ale že jsem za rok tratil půl miliónu na ceně vozu už jsem neřešil))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.10.2008 21:06, RE: Nové auto
Reno posted by:
Někdo to tu nakousnul, a je to pravda, před rokem jsem pořídil nové auto, vybíral jsem to s co nejmenší spotřebou, ale že jsem za rok tratil půl miliónu na ceně vozu už jsem neřešil))
Nechci být rýpavý, ale co to prosím Vás bylo za auto, když za rok ztratilo 500 tisíc na ceně?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.10.2008 23:01, RE: vliv najetých km
Ráďa posted by:
Všichni tu řeší, aby bylo auto co nejúspornější . Což je primárně samozřejmě moc hezké. Ovšem je třeba se na dívat celkově. Možnost A) vyhlásíme ohromnou ekologii a všichni si koupíme tahací kačenu typu Audi A2 1.2TDI se spotřebou ke 3 litrům ropného derivátu. Ovšem díky tomu, že to jezdí skoro zadarmiko, pojezdíme kde co. 20-30tkm. B) já si koupím normální auto se spotřebou nějakých 13L, ovšem vyřídím spousty věcí po internetu, není mi líno sednout občas do hmd (zejména když je posoleno) a...
No řek bych, že to je spíš o povaze člověka než o typu a spotřebě stroje. Někdo jede autem i do trafiky pro noviny a je mu úplně šumák, že tím ničí motor a má velkou spotřebu. Někdo si prostě myslí, že na to má. Ročně taky najedu tak desítku, do práce jezdím "šmirglem".Kamarád se mi snažil zpočátku naznačit, že nejsem žádná socka, abych jezdil šalinou, ale touto poněkud ubohou argumentací mě nepřesvědčil.
Naštěstí se teď cítím mnohem lépe a od nového roku budu dýchat lepší vzduch, až začne platit ta ekologická daň, která zohledňuje normativní hodnoty výfukových plynů. Grrrr. Co takhle nějaká speciální exkluzivní managerská daň, něco jako daň z luxusu. Proč se pořád mají platit daně z chudoby, přičemž to co jsem uvedl není nic jiného.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 10:53, RE: vliv najetých km
David V posted by:
No řek bych, že to je spíš o povaze člověka než o typu a spotřebě stroje. Někdo jede autem i do trafiky pro noviny a je mu úplně šumák, že tím ničí motor a má velkou spotřebu. Někdo si prostě myslí, že na to má. Ročně taky najedu tak desítku, do práce jezdím "šmirglem".Kamarád se mi snažil zpočátku naznačit, že nejsem žádná socka, abych jezdil šalinou, ale touto poněkud ubohou argumentací mě nepřesvědčil.
Naštěstí se teď cítím mnohem lépe a od nového roku budu dýchat lepší vzduch, až začne plat...
Daň z luxusu je nesmysl, kdo má dost peněz na spousu benzínu, nebude řešit ani nějakou daň, takže čistý vzduch se opět konat nebude. Nehledě na to, že kdo víc projezdí, také víc zaplatí, díky dani z pohoných hmot....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 15:42, RE: vliv najetých km
David V posted by:
No řek bych, že to je spíš o povaze člověka než o typu a spotřebě stroje. Někdo jede autem i do trafiky pro noviny a je mu úplně šumák, že tím ničí motor a má velkou spotřebu. Někdo si prostě myslí, že na to má. Ročně taky najedu tak desítku, do práce jezdím "šmirglem".Kamarád se mi snažil zpočátku naznačit, že nejsem žádná socka, abych jezdil šalinou, ale touto poněkud ubohou argumentací mě nepřesvědčil.
Naštěstí se teď cítím mnohem lépe a od nového roku budu dýchat lepší vzduch, až začne plat...
Daň z luxusu je opravdu nesmysl - ale v něčem máte pravdu, daně platí jen chudí, hloupí a líní - dobře vám tak. Až budete za svou slušně vydělávat, to znamená pracovat - ne chodit do zaměstnání, dobrý daňový poradce udělá přímo divy (vlastní zkušenost). Zatím jste dokázal že umíte závidět.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 17:10, RE: vliv najetých km
Pavlik posted by:
Daň z luxusu je opravdu nesmysl - ale v něčem máte pravdu, daně platí jen chudí, hloupí a líní - dobře vám tak. Až budete za svou slušně vydělávat, to znamená pracovat - ne chodit do zaměstnání, dobrý daňový poradce udělá přímo divy (vlastní zkušenost). Zatím jste dokázal že umíte závidět.
Závidět? A co? Auta, domy, prosim Tebe, to je k závidění? No možná to někdo závidí, ale můj případ to není. A komu? Těm chudákům, co pracují 12-16 hodin denně a jejich rodiny je neznají, časem se rozpadnou, ale zato chodí ve značkovým vohozu, to je taky k závidění? Neustálé telefonáty ve dne v noci na dovolené o víkendu, to je taky k závidění?
Ten druhý odstavec, co vás tak zvedá ze židle, je lepší brát trochu s nadsázkou. A když už jsme u slušného pracování, navrhuju parní turbíny pro jeden velký nejmenovaný nadnárodní podnik a jezdím uzavírat obchody po téměř celém světě. Jejich aplikace jsou v elektrárnách, cukrovarech, spalovnách biomasy aodpadu, pro odsolovací kolony do petrochemie atd. Myslíš, že tohle se dá realizovat jako soukromé podnikání? A ty si dovolíš o mně tvrdit, že jsem chudý, líný a hloupý. V čem ty podnikáš, abych zase z druhé strany viděl, co pro tebe znamená pracovat. Nebo si myslíš, že je lepší to co dělám pověsit na hřebík a kvůli prachům si otevřít stavební firmu a zaměstnávat UKčka a podobně. A proč, kvůli prachům? Myslíš, že jsi něco víc, když podnikáš?
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.