0
back
 

diskuze k tématu: Spolehlivý malý diesel do combi nižší střední třídy

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, korejská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.05.2013 15:12, Spolehlivý malý diesel do combi nižší střední třídy
Chci vás poprosit o co nejrozsáhlejší srovnání maloobjemových dieselů v automobilech nižší střední třídy. Srovnat auta typu foccus combi 1,6 td, astra 1,7 td, i30 1,6 td, corolla combi 1,4 d, a další v této třídě. Který z těchto vozů by se hodil pro člověka, který jezdí do 20000 ročně a chce naftu, která je především spolehlivá. Auto s nájezdem do 100 000 km a s cenou do 200 000 kč.
respond
vlk1
number of posts19
date of registration11.11.2010
Thursday 16.05.2013 10:28, RE: Spolehlivý malý diesel do combi nižší střední třídy
nepřihlášený uživatel posted by:
Chci vás poprosit o co nejrozsáhlejší srovnání maloobjemových dieselů v automobilech nižší střední třídy. Srovnat auta typu foccus combi 1,6 td, astra 1,7 td, i30 1,6 td, corolla combi 1,4 d, a další v této třídě. Který z těchto vozů by se hodil pro člověka, který jezdí do 20000 ročně a chce naftu, která je především spolehlivá. Auto s nájezdem do 100 000 km a s cenou do 200 000 kč.

Myslím si, že pro nižší střední třídu je nafta nesmysl, pokud zrovna nehodláte sebou tahat těžké přívěsy či vozíky. Ty auta nejsou tak těžká, aby potřebovala tak vysoký krouťák. Benzínový motor v těchto autech nebude rozežraný a bude kultivovanější a pružnější. Na tak malý roční nájezd se to nevyplatí a u moderních naftových motorů bych o spolehlivosti moc nemluvil. Navíc je benzín čistčí, tišší, obecně v rámci kompletního spektra splodin šetrnější k životnímu prostředí a neprodukuje mikročástice dehtu, které způsobují rakovinu.Pořídil bych spíše benzín(bez turba), pokud je nejdůležitější spolehlivost. Pokud jde o starší model Hyundai I30 kombi(tenkrát se značil SW), tak bych ji spíše nahradil ve výberu Kia Ceed SW(kombi)-větší, lepší podvozek, lepší bezpečnost, delší záruka atd. Focus a Ceed budou mít z nich nejlepší podvozky co se týká jízdních vlastností. Toyota-bude asi nejspolehlivější, co se týká poruch, ale zase budou poruchy asi o něco dražší než třeba u Focusu.

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 16.05.2013 10:37, RE: Spolehlivý malý diesel do combi nižší střední třídy
vlk1 posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Chci vás poprosit o co nejrozsáhlejší srovnání maloobjemových dieselů v automobilech nižší střední třídy. Srovnat auta typu foccus combi 1,6 td, astra 1,7 td, i30 1,6 td, corolla combi 1,4 d, a další v této třídě. Který z těchto vozů by se hodil pro člověka, který jezdí do 20000 ročně a chce naftu, která je především spolehlivá. Auto s nájezdem do 100 000 km a s cenou do 200 000 kč.
Myslím si, že pro nižší střední třídu je nafta nesmysl, pokud zrovna nehodláte sebou tahat těžké přívěsy či vozíky. Ty auta nejsou tak těžká, aby potřebovala tak vysoký krouťák. Benzínový motor v těchto autech nebude rozežraný a bude kultivovanější a pružnější. Na tak malý roční nájezd se to nevyplatí a u moderních naftových motorů bych o spolehlivosti moc nemluvil. Navíc je benzín čistčí, tišší, obecně v rámci kompletního spektra splodin šetrnější k životnímu prostředí a neprodukuje mikročástice dehtu, které způsobují rakovinu.Pořídil bych spíše benzín(bez turba), pokud je nejdůležitější spolehlivost. Pokud jde o starší model Hyundai I30 kombi(tenkrát se značil SW), tak bych ji spíše nahradil ve výberu Kia Ceed SW(kombi)-větší, lepší podvozek, lepší bezpečnost, delší záruka atd. Focus a Ceed budou mít z nich nejlepší podvozky co se týká jízdních vlastností. Toyota-bude asi nejspolehlivější, co se týká poruch, ale zase budou poruchy asi o něco dražší než třeba u Focusu.


Chtěl jsem to napsat též, nicméně pak mě napadlo poradit Fiat Stillo 1.9 JTD, zrovna jeden, jak to tak vypadá, je zde k mání
respond
Michal03
number of posts2
date of registration29.03.2013
Thursday 16.05.2013 10:48, Chci diesel
Nic ve zlém, ale já jsem prosil o popsání malých dieselů. Nechci být přesvědčován o výhodnosti benzínu. Benzín mám teď a jsem nespokojen. Když naložím rodinu, případně dám na střechu kola, tak to prostě nejede a o spotřebě bych radši ani nemluvil. Chci tedy zkusit diesel a prosím o radu, které motory zhruba 8 let dozadu se povedly.
respond
vlk1
number of posts19
date of registration11.11.2010
Thursday 16.05.2013 11:04, RE: Chci diesel
Michal03 posted by:
Nic ve zlém, ale já jsem prosil o popsání malých dieselů. Nechci být přesvědčován o výhodnosti benzínu. Benzín mám teď a jsem nespokojen. Když naložím rodinu, případně dám na střechu kola, tak to prostě nejede a o spotřebě bych radši ani nemluvil. Chci tedy zkusit diesel a prosím o radu, které motory zhruba 8 let dozadu se povedly.


V přímém porovnání mohu srovnat jen předchzí KIA ceed 1,6 CVVT SW a 1,6CRDI SW.S kolama na střeše jsem ještě nejel, ale oba jsem jel zatížené v max povolené váze a mohu říct, že jsem rozdíl mezi nimi nepoznal. Dokonce mne překvapilo, že v tu chvíli CVVT nežral onic moc víc než běžně-asi to je díky proměnnému časování ventilů-těžko říct.Při menším zatížení je CVVT mnohem živější. Zato můj známý s Focusem I 1,8TDCI, pořád něco řeší-vstřiky, čerpadlo paliva, nějaká trubka k turbu apod. Ale je to Váš výběr. Hodně štěstí s konkrétním kusem.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 16.05.2013 11:11, RE: Chci diesel
Michal03 posted by:
Nic ve zlém, ale já jsem prosil o popsání malých dieselů. Nechci být přesvědčován o výhodnosti benzínu. Benzín mám teď a jsem nespokojen. Když naložím rodinu, případně dám na střechu kola, tak to prostě nejede a o spotřebě bych radši ani nemluvil. Chci tedy zkusit diesel a prosím o radu, které motory zhruba 8 let dozadu se povedly.


Z uvedených aut bych asi nejvíce věřil Astře s motorem 1.7 CDTi. Za 200 Kč tisíc lze pořídit 3 roky starý exemplář s nájezdem do 100 tisíc km. Podobně si vede i Focus s motorem 1.6 TDCi, který zatím taky nemá zásadnější "škraloup".
Nespokojenost s malým benzínem chápu, potýkal jsem se stejným problémem s předchozím vozem. Nedostatek výkonu při naloženém automobilu byl otravný, pro mě dokonce více, než koně navíc zaplacené vyšší spotřebou.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 16.05.2013 11:39, proč maloobjemový?
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.

Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
respond
peterson75
number of posts18
date of registration07.03.2013
Thursday 16.05.2013 11:50, RE: Chci diesel
Michal03 posted by:
Nic ve zlém, ale já jsem prosil o popsání malých dieselů. Nechci být přesvědčován o výhodnosti benzínu. Benzín mám teď a jsem nespokojen. Když naložím rodinu, případně dám na střechu kola, tak to prostě nejede a o spotřebě bych radši ani nemluvil. Chci tedy zkusit diesel a prosím o radu, které motory zhruba 8 let dozadu se povedly.


Z vlastní zkušenosti bych Vám doporučil Toyotu Corolla 1.4 D4D, motor má výkon 90 koní, je tichý, kultivovaný a na ten obsah i překvapivě živý. Mám jí od roku 2007 od 0 km a doposud najeto 160 000 km. V motoru jenom pravidelně měním olej a filtry (15000 km) jinak nic, mezi výměnou olej nedoplňuji.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 16.05.2013 12:08, RE: proč maloobjemový?
Paul posted by:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).


Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední).
Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi.
Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 16.05.2013 12:46, RE: proč maloobjemový?
Pavlik posted by:
Paul posted by:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.


Tak pokud chce někdo programově chrochtu, tak beru, že hlučnost má "vyřešenou".
respond
Tommmm
number of posts1
date of registration16.05.2013
Thursday 16.05.2013 13:12, RE: Chci diesel
Michal03 posted by:
Nic ve zlém, ale já jsem prosil o popsání malých dieselů. Nechci být přesvědčován o výhodnosti benzínu. Benzín mám teď a jsem nespokojen. Když naložím rodinu, případně dám na střechu kola, tak to prostě nejede a o spotřebě bych radši ani nemluvil. Chci tedy zkusit diesel a prosím o radu, které motory zhruba 8 let dozadu se povedly.


Tak do aut nizsi stredni tridy se radi i velice oblibena Octavia. S rozpoctem budete asi muset sahnout po 1,9, ale nevidim rozdil mezi 1,6 az 1,9 ... tech par korun na povinnem asi nebude argumentem.

Jinak by me celkem zajimalo co znamena "mam benzin ... nejede to"? Co to bylo za vuz a motorizaci?
respond
peterson75
number of posts18
date of registration07.03.2013
Thursday 16.05.2013 13:57, RE: proč maloobjemový?
Pavlik posted by:
Paul posted by:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.[/quote

Když srovnám 1,6 co má Focus a 1,4 v Corolle, tak máte pravdu, Dynamicky je Focus na tom líp, ale rozdíl není zase tak velký jak by se mohlo zdát a ke všemu motor ve Fordu trpí větším turboefektem, což je docela nepříjemné. Za těch 160000 km co jsem s Toyotou najel se pohybuje spotřeba kolem 5 litrů. Bezpečnost nemohu posoudit a jsem za to rád, ale tvrdit, že není tak bezpečná bych si nedovolil. Prostorově máte pravdu Focus na tom bude líp.
respond
Roman AX
number of posts134
date of registration09.12.2011
Thursday 16.05.2013 16:15, Odpovědi
Já bych docela rád věděl, jak fungují někteří zdejší přispěvatelé v zaměstnání. Na dotaz na maloobjemovou naftu nabídnou benzín. Jsou zde notoričtí obhájci benzínu, tak ty jejich příspěvky chápu jako folklór, to s radou nemá nic společného, ale snad není problém držet se zadaného téma a napsat něco k věci. A já sám mám Clio dCi a jezdím s ním cca 5 tisíc ročně. Nízká spotřeba, motor i ve 200 tisících tahá pěkně. Kam se hrabe benzín, který mám. To svezení i při tak malém nájezdu je prostě lepší než 1,4 55 kW v benzínu.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 16.05.2013 20:34, RE: proč maloobjemový?
peterson75 posted by:
Pavlik posted by:
Paul posted by:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.[/quote Když srovnám 1,6 co má Focus a 1,4 v Corolle, tak máte pravdu, Dynamicky je Focus na tom líp, ale rozdíl není zase tak velký jak by se mohlo zdát a ke všemu motor ve Fordu trpí větším turboefektem, což je docela nepříjemné. Za těch 160000 km co jsem s Toyotou najel se pohybuje spotřeba kolem 5 litrů. Bezpečnost nemohu posoudit a jsem za to rád, ale tvrdit, že není tak bezpečná bych si nedovolil. Prostorově máte pravdu Focus na tom bude líp.


Rozdíl v bezpečnosti je jasný a markantní - výsledek testu EURO NCAP kdy Corolla získala 2* a Focus II dostal plných 5* hovoří za vše. Dokonce o generaci novější Corolla má "jen" 4*. Neříkám, že tyto testy jsou dogma, ale v současnosti jako jediné poskytují objektivní srovnání pasivní bezpečnosti v konkrétně dané situaci.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 16.05.2013 20:39, RE: proč maloobjemový?
David V posted by:
Pavlik posted by:
Paul posted by:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.
Tak pokud chce někdo programově chrochtu, tak beru, že hlučnost má "vyřešenou".


Davide, je vidět, že se v dieselech moc nevyznáš, jinak bys toto nemohl napsat. Motor 1,6 TDCi je moderní a relativně velmi tichý motor (podobně jako moje DCi). Naproti tomu 1,7 CDTi je stará mrcha na kterou pouze naroubovali CR vstřikování - je hlučná (a to řádově více proti TDCi) a výkonová charakteristika také nic moc v porovnání s Fordem.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 16.05.2013 20:47, RE: Chci diesel
Tommmm posted by:
Michal03 posted by:
Nic ve zlém, ale já jsem prosil o popsání malých dieselů. Nechci být přesvědčován o výhodnosti benzínu. Benzín mám teď a jsem nespokojen. Když naložím rodinu, případně dám na střechu kola, tak to prostě nejede a o spotřebě bych radši ani nemluvil. Chci tedy zkusit diesel a prosím o radu, které motory zhruba 8 let dozadu se povedly.
Tak do aut nizsi stredni tridy se radi i velice oblibena Octavia. S rozpoctem budete asi muset sahnout po 1,9, ale nevidim rozdil mezi 1,6 az 1,9 ... tech par korun na povinnem asi nebude argumentem. Jinak by me celkem zajimalo co znamena "mam benzin ... nejede to"? Co to bylo za vuz a motorizaci?


Já ten rozdíl vidím, protože octavia za dané peníze bude suverénně nejstarší nebo v nejhorším stavu - drží si nesmyslně vysokou cenu. Navíc srovnávat 1,9 TDI PD s moderní "malorážkovou" konkurencí moc nejde - točivý moment mají stejný, výkon také, spotřebu má konkurence "o fous" lepší, hlučnost a otravné vibrace má konkurence diametrálně menší (snad s výjimkou 1,7 CDTi od Opelu), konkurence má motory mnohem lehčí.....
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 16.05.2013 21:30, RE: proč maloobjemový?
Pavlik posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
Paul posted by:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.
Tak pokud chce někdo programově chrochtu, tak beru, že hlučnost má "vyřešenou".
Davide, je vidět, že se v dieselech moc nevyznáš, jinak bys toto nemohl napsat. Motor 1,6 TDCi je moderní a relativně velmi tichý motor (podobně jako moje DCi). Naproti tomu 1,7 CDTi je stará mrcha na kterou pouze naroubovali CR vstřikování - je hlučná (a to řádově více proti TDCi) a výkonová charakteristika také nic moc v porovnání s Fordem.


To nezastírám, nicméně dotaz byl směřován na spolehlivost a ne hlučnost a CDTi na tom zas tak špatně nejsou.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 16.05.2013 22:44, RE: proč maloobjemový?
Pavlik posted by:
peterson75 posted by:
Pavlik posted by:
Paul posted by:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.[/quote Když srovnám 1,6 co má Focus a 1,4 v Corolle, tak máte pravdu, Dynamicky je Focus na tom líp, ale rozdíl není zase tak velký jak by se mohlo zdát a ke všemu motor ve Fordu trpí větším turboefektem, což je docela nepříjemné. Za těch 160000 km co jsem s Toyotou najel se pohybuje spotřeba kolem 5 litrů. Bezpečnost nemohu posoudit a jsem za to rád, ale tvrdit, že není tak bezpečná bych si nedovolil. Prostorově máte pravdu Focus na tom bude líp.
Rozdíl v bezpečnosti je jasný a markantní - výsledek testu EURO NCAP kdy Corolla získala 2* a Focus II dostal plných 5* hovoří za vše. Dokonce o generaci novější Corolla má "jen" 4*. Neříkám, že tyto testy jsou dogma, ale v současnosti jako jediné poskytují objektivní srovnání pasivní bezpečnosti v konkrétně dané situaci.


Která Corolla měla 2*?
Corolla z roku 2002 měla 4*
Focus o kterém mluvíš je o 2 roky mladší.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 17.05.2013 12:28, RE: proč maloobjemový?
Petr S posted by:
Pavlik posted by:
peterson75 posted by:
Pavlik posted by:
Paul posted by:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.[/quote Když srovnám 1,6 co má Focus a 1,4 v Corolle, tak máte pravdu, Dynamicky je Focus na tom líp, ale rozdíl není zase tak velký jak by se mohlo zdát a ke všemu motor ve Fordu trpí větším turboefektem, což je docela nepříjemné. Za těch 160000 km co jsem s Toyotou najel se pohybuje spotřeba kolem 5 litrů. Bezpečnost nemohu posoudit a jsem za to rád, ale tvrdit, že není tak bezpečná bych si nedovolil. Prostorově máte pravdu Focus na tom bude líp.
Rozdíl v bezpečnosti je jasný a markantní - výsledek testu EURO NCAP kdy Corolla získala 2* a Focus II dostal plných 5* hovoří za vše. Dokonce o generaci novější Corolla má "jen" 4*. Neříkám, že tyto testy jsou dogma, ale v současnosti jako jediné poskytují objektivní srovnání pasivní bezpečnosti v konkrétně dané situaci.
Která Corolla měla 2*? Corolla z roku 2002 měla 4* Focus o kterém mluvíš je o 2 roky mladší.


Promiň, máš pravdu, klepl jsem včera omylem o model vedle. Nicméně Focus II je na tom pořád o 1* lépe (předpokládám tedy, že se bavíme o II, protože 1,6 TDCi se do první generace nemontoval).
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 03.07.2013 21:40, Re:
Dobrý den. Co se týká dnešních moderních naftových motorů všeobecně - jsou velmi citlivé na kvalitu paliva, která je u nás bohužel dosti mizerná. Dříve, než by musely, potom odchází vstřikovače systému Common-Rail a někdy také vysokotlaká čerpadla (přijde ale čas, kdy oprava nebo výměna těchto dílů potká každý motor). Dalším hřebíčkem do rakve jsou dlouhé servisní intervaly (osobně doporučuji max. 15 tis. km). V dnešní době lze těžko odlišit, který motor je skutečně spolehlivý a který nikoli, jelikož automobilky je mezi sebou sdílí. Nějakou vážnou závadou netrpí ani jeden vůz vašeho výběru, pověst nejspolehlivějších mají ale diesely z Japonska.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.