0
back
 

diskuze k tématu: Ojetý Hyundai i30 – jaký diesel pod kapotu vybrat?

category of topic classification: korejská vozidla
michalst
number of posts6
date of registration22.04.2010
Friday 27.06.2014 08:55, i30
Zdravim, i30 v kombíku mám jako služební, dokonce jsem tu psal i recenzi po 100000 km. Mám nejslabší 1.6 CRDi s 66kw. Teď momentálně mám najeto necelých 160000 a stále bez výraznějších problémů. Jediné co jsem řešil byla klouzající spojka, ale tu mi vyměnili v záruce komplet . Pak akorát kotouče, destičky a jedna tyčka stabilizátoru, taktéž vyměněná v záruce. Mě osobně to auto překvapuje pro svůj zatím bezproblémový vcelku náročný provoz. Co bych naopak vytknul je kvalita některých materiálů uvnitř(zejména "kožený" potah volantu a řadičky) a slabý výkon, ve vyšších rychlostech mu už znatelně dochází dech. Proto kdybych si auto vybíral já a ne firma, tak bych šel do silnějšího 2.0 CRDi... Tak přeju šťastnou ruku při výběru...
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Monday 30.06.2014 12:07, 1,6 CRDi
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
respond
Falewick
number of posts25
date of registration07.09.2011
Monday 30.06.2014 12:56, 1.6
Z hlediska spolehlivosti určitě 1.6, dvoulitr to vyšší dynamikou nevyváží.
respond
radek.slivaFB
number of posts181
date of registration16.03.2013
Tuesday 01.07.2014 08:25, RE: 1,6 CRDi
Paul posted by:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...

respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 01.07.2014 10:47, RE: 1,6 CRDi
radek.slivaFB posted by:
Paul posted by:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...


EURO 5 bez FAPu bohužel nejde, ale pokud vím tak v 1,6 přibyl pouze ten (a nebývají s ním problémy), dvouhmota nepřibyla. Např. ani u 1,6 TDI dvouhmota není, ale to je jediná výhoda oproti 2,0 TDI CR, opačná situace než u hjondéé, to je ale jiné téma....
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 01.07.2014 12:40, RE: 1,6 CRDi
Paul posted by:
radek.slivaFB posted by:
Paul posted by:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...
EURO 5 bez FAPu bohužel nejde, ale pokud vím tak v 1,6 přibyl pouze ten (a nebývají s ním problémy), dvouhmota nepřibyla. Např. ani u 1,6 TDI dvouhmota není, ale to je jediná výhoda oproti 2,0 TDI CR, opačná situace než u hjondéé, to je ale jiné téma....


Koncernová 1,6 TDI samozřejmě dvouhmotový setrvačník má, minimálně ve verzi 77 kw je vždy na palubě.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 04.07.2014 05:59, ředění oleje
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Friday 04.07.2014 08:52, RE: ředění oleje
Fanda posted by:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.


dvě možná vysvětlení příčiny:
- filtr je natolik zanesen, že auto "více regeneruje než jede"
- změnil jsme styl provozu a jezdíte více po městě
případně kombinace obou
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 04.07.2014 11:13, RE: ředění oleje
xtrox posted by:
Fanda posted by:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.
dvě možná vysvětlení příčiny: - filtr je natolik zanesen, že auto "více regeneruje než jede" - změnil jsme styl provozu a jezdíte více po městě případně kombinace obou


Jezdí se stále stejně,pravda je že po dálnici jezdím zhruba dvakrát do měsíce 160 km tam a nazpět,zbytek jsou spíš kratší cesty,ale na častější regenerace to nevypadá,nezbývá než to sledovat.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 04.07.2014 11:43, RE: ředění oleje
Fanda posted by:
xtrox posted by:
Fanda posted by:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.
dvě možná vysvětlení příčiny: - filtr je natolik zanesen, že auto "více regeneruje než jede" - změnil jsme styl provozu a jezdíte více po městě případně kombinace obou
Jezdí se stále stejně,pravda je že po dálnici jezdím zhruba dvakrát do měsíce 160 km tam a nazpět,zbytek jsou spíš kratší cesty,ale na častější regenerace to nevypadá,nezbývá než to sledovat.


Kratší cestou pro diesel vnímám cokoliv pod 20 km v létě a pod 30 km v zimě.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Sunday 06.07.2014 10:39, RE: ředění oleje
Fanda posted by:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.


Jen podotknu, že upustit olej nestačí. Jestli byl naředěný naftou v takovém množství, je třeba ho vyměnit, tady se nic neušetří!
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Sunday 06.07.2014 10:41, RE: 1,6 CRDi
Pavlik posted by:
Paul posted by:
radek.slivaFB posted by:
Paul posted by:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...
EURO 5 bez FAPu bohužel nejde, ale pokud vím tak v 1,6 přibyl pouze ten (a nebývají s ním problémy), dvouhmota nepřibyla. Např. ani u 1,6 TDI dvouhmota není, ale to je jediná výhoda oproti 2,0 TDI CR, opačná situace než u hjondéé, to je ale jiné téma....
Koncernová 1,6 TDI samozřejmě dvouhmotový setrvačník má, minimálně ve verzi 77 kw je vždy na palubě.


Jo má, omlouvám se za mystifikaci, spletl jsem si model...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.