0
back
 

diskuze k tématu: Octavia kombi vs hyundai i 3o kombi

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě
jauznevim
number of posts8
date of registration13.12.2017
Wednesday 03.03.2021 20:24, Octavia kombi vs hyundai i 3o kombi
Zdravím. Poradíte mi co je lepší a v jaké motorizací? Zvažují oktávku nebo hyundai. Cena 1oo-15o ooo ale raději k těm 1oo.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 04.03.2021 12:46, RE: Octavia kombi vs hyundai i 3o kombi
citation:
reakce na: jauznevim, 03.03.2021 20:24 (Zdravím. Poradíte mi co je lep ...)

Ahoj, H i30 má celkem povedené benzínové motory 1.4 a 1.6 MPI, které v první generaci i30 neměly aušusový katalyzátor a tak nehrozílo jeho rozsýpání s následným nasátím do motoru a jeho destrukcí. Dvojková i30 je riziková, napadá mě jedině chtít slevu a dát tam kvalitní katalyzátor, jenže pokud už není pozdě a mikročástice katal. nebrousí válce...

Octávie II s ben. motory 1.4 mpi a 1.6 mpi může vypadat jako volba rozumu, ale zejména jednašestka nejednoho majitele překvapila spotřebou oleje. Otázníkem je, proč stejné motory v Golfu V mají tento problém sporadicky. Můj kamarád měl flotilu Octávi II facelift 1.6 MPI a vozy byly často v servisu, čidla ABS, tekl chladič, odcházely mechaniky otevíraní oken, v liftbacku praskl zadní sklo ad... Prostě nic moc

Hmm za mě bych lovil v jiných vodách:
1. Opel Astra J 1.4i ale lepší je 1.6i - stále vynikající vůz s dobrým interiérem, nadčasovým dizajnem a celkem fortelnou technikou

2. Přimlouval bych se došetřit na Ford Focus III 1.6 Ti-VCT, který se kvalitativně posunul oproti dvojce ve všech ohledech i antikorozní ochraně. Poslední generace motoru Ti-VCT seká dobrotu, není už tak žravá a tak dle mého vyplatí se i vyšší cena cca kolem těch 150+ tis.kč

3. Skvělý je i Golf VI 1.4 MPI/1.6MPI, které nemívají takový problém se spotřebou oleje, jsou daleko na vyšší kvalitativní úrovni než O2, včetně komfortu, odhlučnění a stěžejních dílů. O servis se nemusíš bát, většina Škoda servisů má akreditaci i na VW...

4. Takovou jistotou je pak Honda Civic UFO 1.4/1.8VTEC, je to sice liftback , kufr 440l, jenže je spolehlivá až za hrob s odolným interiérem i dalšími díly. Opravdu zkus projet, mile Tě překvapí a to i spotřebou!

Držím palec!
respond
jauznevim
number of posts8
date of registration13.12.2017
Thursday 04.03.2021 14:00, Sdadsa
Chci auto které by mě i servisně nesežralo což Japonci jsou servisně drazí. V této cenové relaci už s tím musím počítat.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 04.03.2021 16:07, RE: Sdadsa
citation:
reakce na: jauznevim, 04.03.2021 14:00 (Chci auto které by mě i servis ...)

Ahoj, nejdražší originál díly mají právě většinou Korejci, naštěstí nechceš diesel s filtrem pevných částic, ten stojí totiž 120 000kč s DPH - to není vtip, ptal jsem přímo u dealera.

Honda Civic UFO nemá nic dražšího, než korejci nebo ostatní. Možná výfuk, ale i to bych si ověřil, připadně koupil kvalitní druhovýru jako Walker apod. Ostatně u ojetin mám zkušenost, že pokud člověk ví jakou značku z druhovýroby, má vyhráno a nákladově si hodně uleví.
Dělal jsem to tak u Fábie II, Focusu II(pozor chce originál svíčky a olej), a nyní ve velkém v R. Megane III, kde dokonce druhovýroba pružin(KYO) a spojky(SACHS) je kvalitnější Příkladem budiž také kamarádova Honda Accord 2010 2.0 VTEC, kde brzdy nebo mechaniku otevíraní okna má z osvědčené druhovýroby a vůz funguje jak má.

Ale určitě je to na tobě, projel bych si vozy, co Tě oslovily a uvidíš. Pokud Tě přesto zláká Octávie II 1.6 MPI, je dobré aby neměla prodloužený interval výměny oleje, protože to jen zrychlí proces opotřebení pístních kroužků apod a olej bude brát.
U staré i30 1.6 mpi jsem problémy nezaznamenal, má ji i můj kamarád a soused a je velmi spokojený. Řešil jen korozi na zadních dveřích. I30 1.6 MPI mi příjde i lépe odhlučněná od motoru, od kol zase Octávie. Oba vozy pak deklasuje Golf VI (ale i V). Ohledně např. Golfu V - díly vyjdou podobně, někdy jdou i zaměnit a druhovýroba je velmi dobře zastoupená..
respond
jauznevim
number of posts8
date of registration13.12.2017
Thursday 04.03.2021 16:47, Dfghjk
1.6 Octavia mě neláká , zda se mi to relativně slabé navíc ty rádi mlsání olej. Rád bych auto které by mělo něco kolem 1oo koní a víc a zas tolik to nezralo. U i 3o se mi líbí i už jsou to 6-kvalty. Mínus u škodovky je že jsou předražené a relativně slabá výbava .... I když ... Co potřebuji z výbavy? Central , Klímu solidní rádio a bez ostatního se minu , ale potěší to.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 05.03.2021 10:46, RE: Dfghjk
citation:
reakce na: jauznevim, 04.03.2021 16:47 (1.6 Octavia mě neláká , zda se ...)

Ahoj, do výbavy bych určitě chtěl ESP, protože celková kontrola trakce při krizové situaci je o úroveň výše. Nejde jen o zatáčku, ale například prudkou změnu povrchu vozovky..
Jinak mi v i30 SW souseda nic nechybělo překvapivě ta 1.6 CVVT není nijak hlučná, v mrazech startuje dobře, elektrika nestávkuje a hnědá metalíza stále vypadá pěkně a drží
Možná bych po koupi nechal nastříkat podvozek, pro jistotu..
respond
jauznevim
number of posts8
date of registration13.12.2017
Friday 05.03.2021 10:57, Weweeee
ESP v dnešní době beru už téměř jako samozřejmost, tak jako zrcátka v El a jejich vyhřívání. Samozřejmě jsou věci které bych uvítal jako vyhřívání sedaček , předního skla a spoustu jiného , ale bez toho se dá žít a navíc je o x min kazitek. Prostě věci které když se pokazí tak prostě nepůjdou a ničemu to vadit nebude viz takové vyhřívání sedadel. Jenže dnes už je tolik blbosti v autě které bohužel opravit musíte.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 05.03.2021 11:45, RE: Sdadsa
citation:
reakce na: jauznevim, 04.03.2021 14:00 (Chci auto které by mě i servisně nesežralo což Japonci jsou servisně drazí. )


Toto je názor co platil možná tak v devadesátkách, nicméně se bude různě po hospodách tradovat ještě hodně dlouho. Možná si obvolejte jednotlivé autoservisy a zjistěte kolik stojí pravidelná údržba u toho kterého modelu auta. Abyste pak nebyl překvapen.
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Friday 05.03.2021 13:37, RE: RE: Sdadsa
citation:
reakce na: Petr S, 05.03.2021 11:45 (Toto je názor co platil možná ...)


Běžný servis zvlášť když není autorizovaný je na auta stejné třídy v podobné cenové relaci.

Horší je to s karosařinou a některými specifickými díly motoru, elektriky nebo interiéru. Co nedělá druhovýroba je na korejce a japonce téměř vždy dražší než na evropské auta a někdy i násobně.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.