Warning: strpos(): Empty needle in /home/ebm/www/tipcars6/moduly/interlink/interlink.php on line 78
Diskuze - Koupit Hyundai i30 1,4 nebo Renault Megane 1,6 SCe?
0
back
 

diskuze k tématu: Koupit Hyundai i30 1,4 nebo Renault Megane 1,6 SCe?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit
Dandan
number of posts3
date of registration24.01.2021
Sunday 24.01.2021 22:30, Koupit Hyundai i30 1,4 nebo Renault Megane 1,6 SCe?
Moc prosím o radu. Hledám lehce ojeté auto, ideálně kombi. Plánovaný rozpočet cca 300-350 tis. Z dostupných informací, které je můj ženský mozek schopen přeložit do srozumitelného jazyka jsem vylučovací metodou došla ke dvěma tipům, oba dva v benzínu (jezdím většinou krátké tratě) a s manuální převodovkou. Ráda bych se zeptala, kterou z těchto dvou konkrétních motorizací byste mi doporučili.
1) Renault Megane kombi 1,6 SCe Limited (1598 ccm, 84 kW), který je mi sympatický mj. tím, že nemá turbo. Ostatní negativa/pozitiva ale posoudit neumím.
2) Hyundai i30 kombi 1,4 (1353 ccm, 103 kW) v benzínu, u kterého je mi pro změnu sympatická 5ti letá tovární záruka (hledám auto staré max 1-2 roky nebo např. předváděčka apod.).
Hledám asi to co většina řidičů: spolehlivost, pohodlnost, rozumnou náročnost na údržbu, rozumnou spotřebu – samozřejmě v rámci uvedeného rozpočtu. Prosím, pomůže mi tady někdo? Díky předem.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 25.01.2021 08:33, RE: Koupit Hyundai i30 1,4 nebo Renault Megane 1,6 SCe?
citation:
reakce na: Dandan, 24.01.2021 22:30 (Moc prosím o radu. Hledám lehc ...)


Vyjádřím se k tomu Méganu.
1,6SCe je atmosférická 1,6 s nepřímým vstřikem prapůvodem v Nissanu. Bohužel splnění přísné emisní normy EURO6 ji připravilo o veškerou živost. Takže auto s tímto motorem moc nejede, úsporné taky není a spolehlivost taky není nic moc. Některá auta celkem brzy začala žrát nepřiměřené množství oleje.
Jaké je to složení tras a celkový nájezd? Možná by 1,33tCe byla vhodnější...
respond
Dandan
number of posts3
date of registration24.01.2021
Monday 25.01.2021 09:12, RE: RE: Koupit Hyundai i30 1,4 nebo Renault Megane 1,6 SCe?
citation:
reakce na: KoobaS, 25.01.2021 08:33 (Vyjádřím se k tomu Méganu.1,6S ...)


Většina roku popojížděčky po Praze, 20 km do práce, 20 km z práce, občas delší výlet po ČR, ale to v podstatě jen v době prázdnin
Sakra ... a to jsem se někde dočetla že 1,6 SCe je "nesmrtelný motor", naopak všude o Meganech čtu, že se mám vyhnout 1,2.
No ještě, že jsem se zeptala. A tomu Hyundai se dá něco zásadního vytknout?
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 25.01.2021 10:08, RE: RE: RE: Koupit Hyundai i30 1,4 nebo Renault Megane 1,6 SCe?
citation:
reakce na: Dandan, 25.01.2021 09:12 (Většina roku popojížděčky po P ...)


ano, 1,2tCe je skutečně lepší se yvhnout. Ta funguje jen při velmi specifickém užití a při nákupu ojetiny je to fakt riziko.
1,6SCe je podstatně lepší, ale není dokonalá. Oni ji nejvíc adorují ti, kteří o autech ví akorát to, že turbo se kruví a na dlouhý trasy je nafta. Jenže to už dávno neplatí.
Pokud opravdu převažují trasy s délkou 20km, tak bych doporučil 1,33tCe. Ten to v pohodě zvládne, spotřebou i jízdním projevem bude na mnohem lepší úrovni než 1,6SCe. A když zkrátíte servisní interval a výměnu oleje na 10 000km, nebo jeden rok, tak bude jezdit dlouho...
O hjondé bohužel nic nevím.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 25.01.2021 10:59, RE: Koupit Hyundai i30 1,4 nebo Renault Megane 1,6 SCe?
citation:
reakce na: Dandan, 24.01.2021 22:30 (Moc prosím o radu. Hledám lehc ...)

Dobrý den,
ohledně Renaultu a motoru 1.6 Sce: v podstatě bere olej všem. Není to nic tragického, ani se spotřeba zpravidla nezvětšuje, ale je riskatní vůbec něco takového koupit. Raději ruce pryč holt

Největší katastrofou je 1.2 Tce, který se při krátkých trasách odporoučí do věčných lovišť klidně po 30tis.km. Výměna motoru v záruce nic nevyřeší. Po pravdě i diesel 1.5 Dci by Vám sloužil déle a lépe a to i ve městě, protože v Megane IV je k neutahání.

V benzínu teprve nový motor 1.33 Tce má chlazení svodů a další vlastnosti, které by zvládly i náročný provoz krátkých tras, ale u konkurence máte možnost koupit kombík s atmosférickým nepřímovstřikovým motorem bez stresu, jestli to motor "zvládne". Ono 1.33 Tce je na trhu přes dva roky a nikdo neví, jaký bude po 100tis.km týrání ve městě Pro mě je Megane srdeční záležitost - je pohodlný, odhlučněný, prostě radost v něm jet
Zde je link na odzkoušené vozy:
https://ojete-vozy.renault.cz/nabidka-vozu/ojete-vozy/?cars_order_asc=1&cars_order_by=0&carlist_page=1&carlist_type=table#o=2&a=1&t=1&pp=20
... Pokud alespoň o víkendu jedete delší trasu, tak by to mohlo fungovat, ale olej musíte měnit každý rok/max 15tis.km, jezdit na prémiový benzín(např. OMV 100 MaxMotion) a raději dávat do něj i aditivum, stačí VIF Super.

FIAT
U Fiatu je to Tipo se skvělým motorem 1.4i, má jich několik můj kamarád ve flotile, jezdí třetím rokem kolem komína a nic jim není. Dobré bude akorát nechat "nastříkat" podvozek. Servis není drahý, vlastně Vám na voze nemusí vůbec nic vadit.

HYUNDAI
U korejců máte na výběr i30/ceed poslední generace před faceliftem s už bezproblémovým 1.4 CVVT - pozor musí to být opravdu stávající generace, ne ta předešlá. Vámi uvedená 1.4 103kw je ale přímovstřikový motor s turbem a ten ve městě může trpět.
Najít novou i30 s 1.4 CVVT je skoro nereálné, větší šanci máte sehnat "předváděcí" i30 po faceliftu s rovněž atmosférický nepřímovstřikovým motorem 1.5 Dpi,byť je to nový motor, má předpoklady fungovat, snad
https://clicktobuy.hyundai.cz/skladove-vozy

KIA
Můžete také zkusit hledat u značky Kia, kde Ceed se stále prodává s už odzkoušeným 1.4 CVVT, hledal bych předváděcí, skladovky a nebo mírně ojeté vozy.
např. https://www.kia.com/cz/vozy-ihned/skladove-vozy/#/vyhledavani

... U korejců si jen ověřte ceny servisu, jsou poviné a někde i jen výměna oleje stojí přes 4000kč. Na druhou stranu já tolik už platím i za lowcostovou Škodu Rapid

OPEL
Pak je tu možnost sehnat poslední generaci Opel Astra ST, s povedeným atm. motorem 1.4i 74kw. Za mě je to neprávem přehlížený vůz, minimálně bych jej zkusil projet, jestli Vám "nesedne".

FORD
Další příjemným kombíkem do města je Ford Focus III facelift 1.6 Ti-VCT 77kw, zkuste projet, spolehlivý robustní vůz, který se dobře řídí.

VW
Z mých zkušeností si troufán tvrdit, že koncernové přímovstřikové turbomotory 1.2 TSI, 1.0 TSI zvládnou i městský provoz. Je dobré jen měnit olej pravidelně každý rok/max 15tis.km a jezdit na kvalitní benzín, případě dávat do něj aditivum, stačí VIF Super.
Pak se nabízí VW Golf Variant VII 1.2 TSI nebo Seat Leon ST 1.2 TSI, případně i s motorem 1.0 TSI, který má dokonce lepší rozjezdovou adaptaci(nereptá při rozjezdu tolik).
S Golfem VII chybu neuděláte, do města je lépe mít menší kola R16, protože má typicky tvrdý "německý" podvozek.

DACIA
Jako alernativu bych také vyzkoušel novou skladovku Dacii Duster 1.0 TCe. Motor je to nepřímovstřikový, vůz ma odolný podvozek, nerezový výfuk, může snad vadit jen menší kufr, ale úplně malý také není
https://skladove-vozy.dacia.cz/duster/?filters=fuel:benzin&order=final-price&limit=30
... Velká škoda, že potřebujete kombík, jinak bych Vám všemi deseti doporučil nové Sandero Stepway 1.0 Tce! Nové Sandero totiž už vůbec není malé, podvozek má stejný jako Škoda Scala, což stále nemůžou rozchodit její majitelé na Škoda foru

Tož držím palec!
respond
Dandan
number of posts3
date of registration24.01.2021
Monday 25.01.2021 15:34, RE: RE: Koupit Hyundai i30 1,4 nebo Renault Megane 1,6 SCe?
citation:
reakce na: BobanHTP, 25.01.2021 10:59 (Dobrý den,ohledně Renaultu a m ...)


Páni, to je informací během chvíle. Díky moc oběma! Jdu se tím prokousat. Jsem ráda, že jsem sem napsala. Moc děkuju za vaší pomoc! D.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.