citation:
reakce na: BobanHTP, 09.01.2021 10:29 (Ahoj, nejlepší je obvolat nejb ...)
Zdravím. Deset let provozuji Kiu Ceed SW. Co se týče servisní politiky, tak Kia ji má nastavenou velmi podobně jako H (jako jeho sesterská automobilka). Prvních 8 let jsem jezdil kvůli záruce do autor. servisu. Ceny posledních servisních prohlídek byly cca 5000 za malou (olej, filtry a předepsané úkony pro menší prohlídku - přejdou co mají předepsáno, prohlédnou a vyčistí brzdy) a 7400 za velkou, která je každý sudý rok (rozsah jako malá + svíčky a výměna kapalin, kabinový filtr). Krom předepsaných úkonů při těchto dvou prohlídkách nemuseli dělat nic navíc. Poslední 2 roky servisuji sám a když nepočítám svůj čas, tak se samozřejmě pohybuji ve zlomcích cen za prohlídky v autorizáku (díly kvalitní druhovýroba).
Co se týče reklamací, tak mám s přístupem mého konkrétního servisu veskrze pozitivní zkušenosti. Na záruku měnili uložení zadního tlumiče, chladič klimatizace (který na jednom inkriminovaném místě po 6,5 letech prožrala sůl - děje se to u tohoto modelu běžně, konstrukčně blbě vyřešený detail na chladiči, technik šel najisto), volant (po 5 letech se začal loupat na jednom místě - zbytek věnce byl jak nový) a cca po dvou letech od zakoupení jsem nechal na záruku kvůli puchýři lakovat vrata do kufru. Průběh reklamací byl vždy takový, že technik nafotil, nechal si u Kii schválit opravu a následně mě objednal na úkon. Za sebe jsem spokojený - to co jsem jim nastrkal navíc za prohlídky jsem si v podstatě vybral zpět při reklamacích (
. Myslím si, že servis u Kie nijak cenově nevybočuje z obvyklého průměru.
Další věc jsou "svolávačky" od automobilky, které se u mě řešily v rámci pravidelných prohlídek. Myslím si, že kdybych nedržel servisní prohlídky v autorizáku, tak bych nejspíše ani nebyl kontaktován. Jednalo se např. o výměnu třmenů držících nádrž, protože některým autům uhnily ještě před koncem záruky a nebo ošetření konkrétního místa na spodku auta protikorozním nástřikem.
O I30 s 1,5 DPI přemýšlím jako o nástupci. Motor má sice dva vstřikovače na válec, ale zase je prost většiny rádoby "proekologických" fičur včetně filtru pevných částic, který nepotřebuje. Žádný přímý vstřik, žádné turbo, jen trošku složitější atmosféra. Spolehlivost ukáže jen čas. Každopádně doporučuji důkladnou zkušební jízdu. Oproti starší 1,6 CVVT je motor trochu silnější v nižších otáčkách, ale ve vyšších už je to naopak. Charakterem je to ryzí atmosféra a kdo se chce svézt, musí to holt točit (
. Pokud budou při provozu převažovat kratší trasy a městský provoz, tak asi není lepší volby než nepřímovstřikový atmosférický motor.