0
back
 

diskuze k tématu: Hyundai Getz 1,4i - test spotřeby

category of topic classification: korejská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.03.2006 09:15, Porovnání
Chválím, že jsou do testu spotřeby zařazeny údaje o pohotovostní hmotnosti a otáček motoru při určité rychlosti. Přivítal bych ještě údaj o rozměru pneumatik testovaného vozu, případně údaje Cx a S (čelní plocha vozu). Ale tyto údaje jsou někdy těžko dostupné.
Když porovnám zde provedené testy spotřeby tří aut (Yaris 1,0 VVT-i ; Getz 1,4 DOHC 16V ; Fabia 1,2HTP/47kW) tak mi vychází, že při klidné, plynulé a pohodové jízdě je spotřeba všech aut přibližně stejná – cca 4,8 l/100km. Až při využívání potenciálu motoru se spotřeby liší více ((Yaris 6,2 l/100km, Getz 8,13 l/100km, Fabia 9,4 l/100km). A zde se projevuje konstrukční vyspělost motoru (proměnné časování apod.).
Ještě bych chtěl upozornit,že auta jsou stejně těžká (neplatí tedy často neprávem uváděné, že jen Fabia je těžká). Vím, že to neustálé zvyšování hmotnosti je špatně, ale to už je otázka materiálů, technologie a tedy EKONOMIKY výroby. Což platí i pro již zmiňovanou konstrukční vyspělost motoru.
Vše dobré.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.03.2006 09:39, RE: Porovnání
pafe posted by:
Chválím, že jsou do testu spotřeby zařazeny údaje o pohotovostní hmotnosti a otáček motoru při určité rychlosti. Přivítal bych ještě údaj o rozměru pneumatik testovaného vozu, případně údaje Cx a S (čelní plocha vozu). Ale tyto údaje jsou někdy těžko dostupné.
Když porovnám zde provedené testy spotřeby tří aut (Yaris 1,0 VVT-i ; Getz 1,4 DOHC 16V ; Fabia 1,2HTP/47kW) tak mi vychází, že při klidné, plynulé a pohodové jízdě je spotřeba všech aut přibližně stejná – cca 4,8 l/100km. Až při využíván...
Rozměry pneumatik naleznete zanedlouho v testu hototo vozu, údaj cx se Vám pokusím zjistit.
Yaris a Getz byl testovanán na stejném okruhu za téměř stejných podmínek a se stejným řidičem, tudíž ho můžeme výsledky za objektivní. Spotřeba mimo město u obou vozů při klidné jízdě byla u obou výše zmiňovaných ještě lepší. Jelikož jsou vozy určeny do měst, jejich testování ve městě mi přijde smysluplnější.
Navíc mezi Yarisem a Getzem byl v konstrukci motorů velký rozdíl, tudíž celkem shodné výsledky při jízdě na pohodu mě překvapily.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.03.2006 09:42, RE: Porovnání
pafe posted by:
Chválím, že jsou do testu spotřeby zařazeny údaje o pohotovostní hmotnosti a otáček motoru při určité rychlosti. Přivítal bych ještě údaj o rozměru pneumatik testovaného vozu, případně údaje Cx a S (čelní plocha vozu). Ale tyto údaje jsou někdy těžko dostupné.
Když porovnám zde provedené testy spotřeby tří aut (Yaris 1,0 VVT-i ; Getz 1,4 DOHC 16V ; Fabia 1,2HTP/47kW) tak mi vychází, že při klidné, plynulé a pohodové jízdě je spotřeba všech aut přibližně stejná – cca 4,8 l/100km. Až při využíván...
Vážený pane, zvyšování hmotnosti automobilů nesouvisí nijak s ekonomikou výroby, resp. použitím technologií a materiálů. Vyplývá z nutného požadavku zvyšování pasivní a aktivní bezpečnosti vozidel. Tuhá konstrukce karoserie, elektronické systémy, airbagy atd. prostě něco váží, ale tomu odpovídá i úroveň zabezpečení posádky v případě havárie.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.03.2006 10:35, RE: Porovnání
Donald posted by:
Vážený pane, zvyšování hmotnosti automobilů nesouvisí nijak s ekonomikou výroby, resp. použitím technologií a materiálů. Vyplývá z nutného požadavku zvyšování pasivní a aktivní bezpečnosti vozidel. Tuhá konstrukce karoserie, elektronické systémy, airbagy atd. prostě něco váží, ale tomu odpovídá i úroveň zabezpečení posádky v případě havárie.
Máte pravdu, nové nejen bezpečnostní systémy zvyšují hmotnost automobilu. Ale hmotnost automobilu se dá i přesto snížit (udržet) použitím "jiných technologií". Příkladem Vám jsou například studie automobilů či vývoj motocyklů od sedumdesátých let až do současnosti. Pokud jde o ekonomiku tak ta bohužel stojí ve výrobě na prvním místě.
Z vlastní zkušenosti mohu například uvést jak se dlouze a tvrdě vedla porada při vývoji automobilu zda budou použity povrchově zušlechtěné šrouby M8 (8 ks na jedno auto) nebo ne. Šlo o korunové hodnoty, ale při počtu 200 000 vyrobených aut za rok se to nasčítá. A auto má několik desítek tisíc jiných součástek... Jak to dopadlo nemusím ani dodávat. Rozdíly mezi zadáním, vývojem a konečně sériovou výrobou jsou ohromné. Hádejte proč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.03.2006 15:44, RE: Porovnání
pafe posted by:
Máte pravdu, nové nejen bezpečnostní systémy zvyšují hmotnost automobilu. Ale hmotnost automobilu se dá i přesto snížit (udržet) použitím "jiných technologií". Příkladem Vám jsou například studie automobilů či vývoj motocyklů od sedumdesátých let až do současnosti. Pokud jde o ekonomiku tak ta bohužel stojí ve výrobě na prvním místě.
Z vlastní zkušenosti mohu například uvést jak se dlouze a tvrdě vedla porada při vývoji automobilu zda budou použity povrchově zušlechtěné šrouby M8 (8 ks na jedn...
Souhlasím, že výrobce nejvíc zajímá, za kolik vyrobí a za kolik prodá v dlouhodobém horizontu. Každá koruna na jednom kusu dělá půl milionu za rok (Škoda Auto). Avšak snaha snižovat náklady byla patrná i v době, kdy auta byla až o třetinu lehčí. Ne proto, že tenkrát se tolik nekoukalo na úsporné technologie a materiály, ale chyběly bezpečnostní prvky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.03.2006 21:12, RE: Porovnání
pafe posted by:
Chválím, že jsou do testu spotřeby zařazeny údaje o pohotovostní hmotnosti a otáček motoru při určité rychlosti. Přivítal bych ještě údaj o rozměru pneumatik testovaného vozu, případně údaje Cx a S (čelní plocha vozu). Ale tyto údaje jsou někdy těžko dostupné.
Když porovnám zde provedené testy spotřeby tří aut (Yaris 1,0 VVT-i ; Getz 1,4 DOHC 16V ; Fabia 1,2HTP/47kW) tak mi vychází, že při klidné, plynulé a pohodové jízdě je spotřeba všech aut přibližně stejná – cca 4,8 l/100km. Až při využíván...
Informace z testu dobré, jen mi schází informace o počtu najetých km v době testu, protože každý ví, že po zajetí spotřeba klesne. Sám mám ve svém novém (1500 km) autě stejný motor a proto mě tento údaj v testu chybí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.03.2006 22:27, RE: Porovnání
Kokos posted by:
Informace z testu dobré, jen mi schází informace o počtu najetých km v době testu, protože každý ví, že po zajetí spotřeba klesne. Sám mám ve svém novém (1500 km) autě stejný motor a proto mě tento údaj v testu chybí.
Testovaný vůz měl při vyzvednutí od importéra najeto 8300 km.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.