0
back
 

diskuze k tématu: Honda HR-V s automatem - vyplatí se koupit?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.06.2011 23:55, rada
V samotné HR-V bych neviděl problém, ale 1.6 v poměrně těžkém "kredenciózním" autě, ve spojení s automatem bude až otravně líná a užraná. Rozhodně bych se podíval po modelu aspoň s dvoulitrem a manuální převodovkou. Spotřeba dvoulitru a 1.6 v malém SUV bude prakticky stejná a dynamika daleko lepší. Automatu v tak starém autě bych se určitě vyhnul. Nemá smysl riskovat opravu v řádech desítek tisíců u auta, které stojí 90 tisíc. Snad jediný automat, kterého bych se u ojetiny nebál je klasický Tiptronic od koncernu VW, který při správné a pravidelné údržbě vydrží opravdu hodně a řadí pěkně hladce a poměrně rychle. Každopádně na HR-V bych se víc informoval. Není to zrovna obvyklé auto...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.06.2011 00:41, rada
Ahoj,
mam hondu HR-V r.v.2003 automat uz cca 2 roky a no problem,pritom ma najazdene 200 tis.km ale bol robeny pravidelny servis.Prevodovka radi plynule,ani necitit pradenie.Ked boli problemy s prevodovkou u tychto aut,tak iba koli tomu ze v nej nebol olej alebo ho bolo malo,tak isto prve rocniky vyroby nemali prevodovky este celkom OK co ti potvrdia aj v autorizovanom servise.Moja rada kup tak r.2003-04 Co sa tyka rychlosti ked ste dvaja nebude problem auto ma dobre odpichy aj pri predbiehani pokial niesi pretekar.V meste nadhera.Spotreba ked to moc neprehanas s plynom je prijatelna 8-9L na dialnici neodporucam ale rychlejsie ako 110,potom to uz zerie dost.Ma to predsa len 4st.a motor to zenie do dost vysokych obratok.Jazdi na nej manzelka,ale ja si ju tiez rad poziciam-hlavne v zime na snehu ) odporucam
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.06.2011 08:04, rada
Osobně nemám s HR-V zkušenost, ale v okolí jezdí jeden úplně od koroze prožraný kus...raději bych šel do nějakého novějšího modelu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.06.2011 08:11, rada
V HR-V je CVT (to mi připomíná jeden hit od Ivana Mládka) tzn. bezstupňový automat...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.06.2011 09:21, rada
minulý týden jsem viděl Nisan Xtrail s 2,0i za 102 tisíc. Nějak víc jsem ho víc nezkoumal, ale podle mě je to auto úplně jinde než HRV
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.06.2011 10:26, rada
Honda HR-V není špatné auto, bohužel Honda pro HR-V dávala pouze dvě výkonové verze motorů 1,6l a to 77kW bez VTEC a 92 kW s VTEC. Auto to vůbec není špatné, ale ta 1,6 se s poměrně velkým a těžkým HR-V docela trápí, což se konstruktéři snažili zachránit krátkou převodovkou a ve výsledku na dálnici pro 130 motor točí snad 4500 ot. Díky tomu HR-V trpí víc na "předčasné úmrtí motorů" což u Hondy není zvykem. Někteří majitelé mění olej už po 5000 km a ještě se k autu chovají šetrně. Jinak zbytek auta je klasická poctivá japonská konstrukce 90tých let a ani s pohonem 4x4 nejsou žádné problémy. Automatu od Hondy bych se vůbec nebál, Honda si automaty vyvíjí a vyrábí sama a při pravidelné výměně originálního oleje od Hondy jsou spolehlivé jako slunce. Pokud se o auto někdo pečlivě staral, tak bych do HR-V šel, ale lepší bude něco připlatit a poohlédnout se po CR-V.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.06.2011 14:54, rada
LOL s tim dvoulitrem to byla dobra hlaska. HRV bylo jen s 1,6kou (coz je skoda). Auto se mi opravdu moc libi. Neni to zadnej trhac, ale do 150 to jede docela dobre. Motor malicko vic toci, ale jinak se to zda byt docela ok. Nesype se to moc a jednou z toho bude peknej veteran. Pokud se nemylim, tak HRV zavedlo pojem SUV. Podobne jako Espace MPV.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.06.2011 08:11, rada
pojem SUV zavedla toyota RAV...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.06.2011 10:10, rada
Ta zmíněná RAVka by nemusela být špatná alternativa, když nad tím tak přemýšlím...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.06.2011 20:07, rada
auto jsem měla nové v roce 1999, na leasing, a docela mě zklamala...velmi vysoká spotřeba (10l)a na dálnici se hodně vytáčelo, v kabině byl hluk...pokud ji ještě chcete s autamatem, připravte si peněženku:)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.06.2011 20:16, rada
jinak oprava během 100tis km byla jediná, ložisko u kola, spolehlivé to auto bylo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.06.2011 10:45, OT
Již zítra - "Tři čtvrtiny Čechů si přejí více Kryštofů“ - nevšiml jsem si, proběhla zde snad nějaká anketa? Půjde jen o převzatý článek z iDnes, nebo se i tipcars přidá k šikaně řidičů vlastní cestou? Nakonec je to teď v módě, že...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.06.2011 10:56, RE: OT
Alda posted by:
Již zítra - "Tři čtvrtiny Čechů si přejí více Kryštofů“ - nevšiml jsem si, proběhla zde snad nějaká anketa? Půjde jen o převzatý článek z iDnes, nebo se i tipcars přidá k šikaně řidičů vlastní cestou? Nakonec je to teď v módě, že...
Krátká zpráva se bude věnovat aktuálním výsledkům průzkumu. Diskuse pod článkem bude samozřejmě k dispozici pro případné vyjádření názorů čtenářů k uvedeným informacím...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.06.2011 21:49, Japonci
Co pomůže, že je japonská autoprodukce kvalitnější resp. spolehlivější než např. "das Auto", když to pak pohřbí převodovkou typu CVT. A že se CVT jednoho krásného dne pokazí na to můžete vzít jed. Říká se, že všichni se snažili vyvrobit spolehlivý variátor, ale ještě nikomu se to nepovedlo. Jako nové je to pohádka, ale ve starší ojetině nebo při větší porcí najetých kilometrů nebrat. Měnit olej v automatu není v českých luzích a hájích ještě tak zažité jako měnit motorový olej a převodovka je na to velice citlivá. CVT je konstrukčně nešťastná převodovka už tak dost a neměněný olej tomu ještě přidá. Bojím se, že při kupní ceně kterou tazatel uvádí, by ho cena za generálku CVT mohla vyjít ještě dráž ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.06.2011 23:59, RE: OT
Karel - TipCars.com posted by:
Krátká zpráva se bude věnovat aktuálním výsledkům průzkumu. Diskuse pod článkem bude samozřejmě k dispozici pro případné vyjádření názorů čtenářů k uvedeným informacím...
Nemám problém se zprávámi podobného typu. Jen doufám, že součástí bude i statistika kolik každý jeden "kryštof" zachránil životů, nebo spíše vybral peněz? Ostatně to je pro zmr. Tržila apod. přednější, co si budeme nalhávat.
Naštěstí existují i jiné servery pro masáží nepostižené informace...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.06.2011 01:22, Převodovka
CVT převodovka v Hondě je naprosto spolehlivá, pokud majitel dodrží výměny oleje. U CVT na rozdíl od klasických "automatů" Hondy odpadá velice komplikovaná výměna filtru, která se provádí kolem 150tis. kilometrů. Pokud však dojde k závadě. vychází případná oprava na cenu kolem 50 000,- CZK podle závažnosti poruchy. Ale teď k tomu největšímu problému, kde najdete v Česku někoho kdo to opraví, v celé republice znám pouze 2 lidi kteří o japonských automatech vědí dost na to aby zvládli případnou opravu nebo jen běžnou údržbu. CVT potřebuje výměnu oleje nejdéle po 5 letech provozu nebo v intervalu 40-60tis. kilometrů, nejlépe se to pozná podle barvy a vůně oleje. Základním požadavkem na jakoukoli převodovku Honda je, ale provedení tzv. výplachu, kdy se původní náplň vypustí, nalije se nový olej, s autem se provede krátká jízda (asi 20-30 kilometrů), následně se olej vypustí znovu a nalije se kompletní nová náplň, jinak si koledujete, že se nová náplň kontaminuje bezprostředně po naplnění a za 10tis. máte vymalováno. Používání originálních náplní je samozřejmě nesmysl, stačí dodržet specifikace dané výrobcem a můžete si do toho auta lít co chcete (upozorňuji, že označení motorového oleje 5W-40 nelze brát jako specifikaci). Jinak je nutné u CVT dodržet několik zásad, nikdy se nerozjíždět pod plynem tak aby prokluzovala kola, pro tuto činnost má převodovka speciální rychlost pro rozjezdy na nezpevněném povrchu. dále je nutné dát převodovce čas na změnu směru pokud chci couvat nebo po couvání jet dopředu, při parkování je to trochu otravné a je třeba na to myslet a nakonec je dobré (hlavně v zimě) nechat auto po nastartování chvilku běžet a nerozjíždět se okamžitě
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.06.2011 14:31, RE: Převodovka
Rover623 posted by:
CVT převodovka v Hondě je naprosto spolehlivá, pokud majitel dodrží výměny oleje. U CVT na rozdíl od klasických "automatů" Hondy odpadá velice komplikovaná výměna filtru, která se provádí kolem 150tis. kilometrů. Pokud však dojde k závadě. vychází případná oprava na cenu kolem 50 000,- CZK podle závažnosti poruchy. Ale teď k tomu největšímu problému, kde najdete v Česku někoho kdo to opraví, v celé republice znám pouze 2 lidi kteří o japonských automatech vědí dost na to aby zvládli případnou op...
A jsme zase u toho. Je spolehlivá POKUD ... . Kolik majitelů na to myslelo? Silně pochybuju, že jezdili někam jinam než do autorizovaného servisu a že zrovna tam narazili na znalce této problematiky? Když i opraváři automatů řeknou, že "Japonce" nedoporučují tak jim věřím. Na Tiptronic jsou servisáci málem na každém rohu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.06.2011 08:11, RE: Převodovka
Tfun posted by:
A jsme zase u toho. Je spolehlivá POKUD ... . Kolik majitelů na to myslelo? Silně pochybuju, že jezdili někam jinam než do autorizovaného servisu a že zrovna tam narazili na znalce této problematiky? Když i opraváři automatů řeknou, že "Japonce" nedoporučují tak jim věřím. Na Tiptronic jsou servisáci málem na každém rohu
Bohužel skutečnost je taková, že automaty americké a japonské trpí u nás na naprostou neschopnost a neznalost servisu, kdy 90% lidí co provádějí opravy a údržbu automatů zvládá pouze převodovky z produkce evropských automobilek, ale co hůř 98% lidí u nás neumí s automatem vůbec jezdit, u nás jsou fatální poruchy automatických převodovek extrémně časté a skoro vždy se jedná o špatné zacházení majitele. Když jsem kupoval svůj poslední automat v Hondě, tak jsem koupil firemní auto po manažerovi a ačkoli se jednalo o vůz pro ČR, tak člověk co s ním jezdil byl němec a převodovka byla téměř jako nová. Kupovat jakýkoli automat po majiteli z Česka, Slovenska nebo Polska je velký hazard, pokud toho člověka osobně neznám, v 90% případů totiž koupíte něco co se po 5tis kilometrech rozpadne a vyžádá si to nákladný servis
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.06.2011 22:58, RE: Japonci
Tfun posted by:
Co pomůže, že je japonská autoprodukce kvalitnější resp. spolehlivější než např. "das Auto", když to pak pohřbí převodovkou typu CVT. A že se CVT jednoho krásného dne pokazí na to můžete vzít jed. Říká se, že všichni se snažili vyvrobit spolehlivý variátor, ale ještě nikomu se to nepovedlo. Jako nové je to pohádka, ale ve starší ojetině nebo při větší porcí najetých kilometrů nebrat. Měnit olej v automatu není v českých luzích a hájích ještě tak zažité jako měnit motorový olej a převodovka je ...
Už se asi opakuju. Ale celkem vydařená automatická převodovka s plynule měnitelným převodem je dle mého názoru full hybrid od Toyoty. Plynulá změna převodu se neděje mechanicky, ale elektromagneticky. Výsledkem by měla být větší spolehlivost a menší ztráty. Tím pádem i menší spotřeba. Celkem zajímavý článek na tohle téma:<br>
http://richardstrba.blog.sme.sk/c/198920/Nie-je-hybrid-ako-hybrid-ako-funguje-Toyota-Prius.html
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.07.2011 09:13, RE: Převodovka
Rover623 posted by:
Bohužel skutečnost je taková, že automaty americké a japonské trpí u nás na naprostou neschopnost a neznalost servisu, kdy 90% lidí co provádějí opravy a údržbu automatů zvládá pouze převodovky z produkce evropských automobilek, ale co hůř 98% lidí u nás neumí s automatem vůbec jezdit, u nás jsou fatální poruchy automatických převodovek extrémně časté a skoro vždy se jedná o špatné zacházení majitele. Když jsem kupoval svůj poslední automat v Hondě, tak jsem koupil firemní auto po manažerovi a a...
Jako kdyby ti co to prodávají věděli jak s tím jezdili a že se to za 5tis km rozpadne :)
Možná ty převodovky poté, co jim někdo hodně ubližuje nejsou schopny běžného provozu se "slušným" řidičem....
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.