Wednesday 04.03.2009 11:35,
Dobrá recenze
Dobrý den, díky za celkem dobrou recenzi. Já sám jsem stejně starý (a stejně barevný) CRX vlastnil 5 let, používal jsem jej denně na cesty do školy, na nákupy, o víkendech za rodiči, v zimě na lyže (to myslím vážně), no prostě ideální přibližovadlo pro studenta VŠ. Najel jsem s ním cca 100 km, před pěti lety jsem jej prodal, už jsem potřeboval větší auto, navíc se CRXo začalo nepříjemně sypat (zadní ložisko - atyp, alternátor, zadní brzdy) a reznout - více viz moje recenze na Tipcars někdy z léta 2006, v archívu to někde bude. Já jsem ovšem neměl to štěstí, a nenatrefil jsem na VTEC, který by byl alespoň trochu ve stavu, že by se nebál v něm jezdit, většinou to byly bouračky na předek anebo pokusy o rádoby tuning, popř. obojí, i tak jsem ho sháněl skoro půl roku. Nakonec jsem vzal zavděk dovozu z Ameriky (nejsilnější verze mimo VTEC, tuším 96 kW), což mělo kromě nevýhod (H7 s americkou paticí, tusím se tomu říká B7) i své nesporné výhody (šíbr, klima, elektrická okna, pásy ve dveřích). S potížemi s ND souhlasím, něco se na vrakáči nedá sehnat i na normální CRX II, jako třeba zadní ložisko, což je vyložený atyp dohromady s nábojem (cena tuším 6.500,- Kč po známosti - originál Nippon), jiné věci se při troše štěstí na vrakáči sehnat dají (alternátor za 2.500,- Kč). Možná bych se v případě VTECu porozhlédnul v Německu, tak jich přece jen jezdí víc. Pokud jde o zvýšení otáček - asi bych se do toho nepouštěl, těch 9000 je na tak starý motor fakt moc (v Hondě v Brně mi vyložene nedoporučovali to honit v otáčkách moc dlouho, nevydrží to ojnice, s címž souhlasím). Ta spotřeba oleje - nesouhlasím s Vámi, Honda není Alfa, vypovídá to o stavu motoru, už tam jsou vůle. Moje CRXo začalo papat olej trošku víc (i když to pořád ještě bylo v normě - tak 1 l/1000 km, když mělo nalítáno kolem 200.000 km. Měřili jsme tenkrát kompresní tlaky - jeden válec už trošku zaostával, zbytek OK. Co mě osobně na tom autě vyloženě pilo krev, byly brzdy, hlavně zadní - brzdiče jsou vyloženě umístěny a konstruovány tak, aby do šel sajrajt do válečků, které se musely i několikrát za zimu rozhýbávat. U žádného jiného auta se mi nestávalo, že by mi přimrzávaly brzdy (opět zadní) tak kolem minus patnácti, aniž bych zatahoval ručku (to ze zásady nedělám, neb bydlím v Praze, a dříve v Brně). Jinak nesouhlasím s Vámi také v tom, že by to chtělo posilovač řízení, do tak lehkého auta je to zbytečnost, navíc to řízení je při rychlostech nad 180 km/hod citlivé až běda - nedokážu si to představit s posilovačem. Co dál? Občas mě vytočily dost nepříjemné maličkosti, jako ihned zamrzající ostřikovače tak při teplotách kolem minus osmi, i když tam byla nemrznoucí směs - auto totiž nemá vyhřívané trysky, topení sice celkem stíhá i při nižších teplotách, ale nešikovně umístěněné výdechy na dveřích mají za následek, že při teplotách pod mínus deset zamrzne celé okno kromě malého kousku, aby člověk viděl do zrcátek - to je hodně nepříjemné. Jinak si nemyslím, že by v autě bylo málo místa - auto řídil i kamarád, který má 198 cm a neměl problém. Spíše mívají problém vystoupit spolujezdci, protože se tam sedí jako v motokáře. Takže abych to uzavřel, strávil jsem s CRX pět krásných let, motoricky naprosto bezvadné auto (max. dle techničáku 212 km/hod) se spotřebou menší než felicie nebo oktávka se srovnatelným motorem, velmi spolehlivé, na údržbu nenáročné, avšak se svými mouchami (většinou konstrukčního rázu). Škoda, že Honda už s něčím takovým od konce devadesátých let nepřišla, asi bych do toho šel znovu, Honda by už ale byla třetím autem v rodině.
respond