0
back
 

diskuze k tématu: Honda CRX - rady a zkušenosti majitele

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 07:25, až na detaily ok
Honda s takovým motorem je velmi navýková.
1. s těmi díly to není taková divočina,osobně vím,že ty díly jdou sehnat,ne snadno,čekání 2-3týdny je běžná lhůta.Já např. pro takové auto na opravu neobjednám nový standardní díl,ale řekněmě výkonnější "performance" když tomu budu šlapat na krk.
2.zvýšená spotřeba oleje není u každého VTECu s víc km,to znamená,že už ten motor není v kondici.Je velmi citlivý na kvalitu a zejména dodržení intervalu výměny,což se mu zpravidla nedostávalo kvůli střídání mnoha majitelů rychle po sobě a tak go motoru vyjde na tebe když to myslíš vážně.
3.chtělo to lépe popsat úpravy motoru co na tom dělal.Zvednout otáčky na 9300 je už riziko pro motor,navíc pro jízdu bezpředmětná věc.
4.radost z jízdy to auto dávat umí,vyzvednout lze motor a podvozek,brzdy až po úpravě,žádné jedovky to nejsou a motoru spíš nestíhají což by měl vědět pokud jezdí na okruhu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 08:31, RE: až na detaily ok
Tomi posted by:
Honda s takovým motorem je velmi navýková.
1. s těmi díly to není taková divočina,osobně vím,že ty díly jdou sehnat,ne snadno,čekání 2-3týdny je běžná lhůta.Já např. pro takové auto na opravu neobjednám nový standardní díl,ale řekněmě výkonnější "performance" když tomu budu šlapat na krk.
2.zvýšená spotřeba oleje není u každého VTECu s víc km,to znamená,že už ten motor není v kondici.Je velmi citlivý na kvalitu a zejména dodržení intervalu výměny,což se mu zpravidla nedostávalo kvůli střídání mn...
Brzdy mu budou stíhat i na okruhu, protože za ten rok pořád couval - má najeto míň než při koupi )
Sorry - vím že to sem nepatří ale nedalo mi to
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 08:59, RE: až na detaily ok
duch posted by:
Brzdy mu budou stíhat i na okruhu, protože za ten rok pořád couval - má najeto míň než při koupi )
Sorry - vím že to sem nepatří ale nedalo mi to
Opraveno, díky za upozornění...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 09:18, dobra recenze
Ac je videt ze majitel je do auta tak trochu zamilovany je recenze napsana velmi vecne a rozumne, to se jen tak nevidi. Jinak tech 8 resp. 9 tis. otacek, to musi byt pekna pila ;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 09:37, Paráda
Myslím, že tato recenze celkem jde. Hlavně že se pořád dokola neřeší Octavie versus cokoliv jiného.
Připomíná mi to léta dávno minulá, když mi bylo asi devatenáct let a v jednom autobazaru jsem uviděl Hondu CRX, tenkrát to byl 110 koňový motor, starší karoserie, rok výroby ani obsah motoru už nevím (zhruba 1988 a motor 1.6). Měl jsem o ni velký zájem a jel se s ní projet. Byl to neskutečný zážitek.
Nakonec jsem ji nekoupil jelikož za tu cenu nebyla v dobrém technickém stavu.
Na ten zážitek kdy jsem přesedl ze Škody 120 do tohohle žihadla, ale nikdy nezapomenu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 09:45, RE: dobra recenze
mikes posted by:
Ac je videt ze majitel je do auta tak trochu zamilovany je recenze napsana velmi vecne a rozumne, to se jen tak nevidi. Jinak tech 8 resp. 9 tis. otacek, to musi byt pekna pila ;o)
Trochu se mi nezdá to "poladění" otáček... i kdyby zvedl max. otáčky o 800 min-1 (což není ani 10%), jakto, že se max rychlost zvýší z 226 na 260??? A to už ani raději nepíši o klesajícím kroutícím momentu, myslím, že k žádnému nárůstu výkonu nemohlo dojít. CRX bylo na svou dobu opravdu špičkové auto, ale majitel je příliš zamilovaný do svého auta a nechce si přiznat skutečnost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 10:03, RE: až na detaily ok
Tomi posted by:
Honda s takovým motorem je velmi navýková.
1. s těmi díly to není taková divočina,osobně vím,že ty díly jdou sehnat,ne snadno,čekání 2-3týdny je běžná lhůta.Já např. pro takové auto na opravu neobjednám nový standardní díl,ale řekněmě výkonnější "performance" když tomu budu šlapat na krk.
2.zvýšená spotřeba oleje není u každého VTECu s víc km,to znamená,že už ten motor není v kondici.Je velmi citlivý na kvalitu a zejména dodržení intervalu výměny,což se mu zpravidla nedostávalo kvůli střídání mn...
Ahoj.
1.S dílama je to relativní. Osobně jsem scháněl právě převodovku, kvůli horším synchronům. Je jiná než u klasických CRX. Shoduje se pouze s Civic 4g VTEC. Byl problém ji sehnat ( oprava sychronů by byla řádově 10 000,- za jeden - údaj servismena zabívající se pouze Hondami)
Dále jsem scháněl lampu a pozičku. Nové zakoupit nelze (pozička pasuje z klasického CRX, ale liší se v detailech a upevnění), trvalo asi měsíc než jsem mezi fandama z clubu objevil někoho kdo ji má.
Měl jsem napůl nefunkční budíky (díky polepům předchozího majitele nefungoval ukazatel palivoměru a teploty). Sehnat druhé, taktéž nadlidský úkol. Stály 2500,- použité.
2.olej - používám jen polosyntetický, tak jako předchozí majitel. Plná syntetika se údajně ve vyšších otáčkách rychle odpařuje. Nepotvrdím ze zkušeností, ale tyto informace mi sdělilo více fandů i odborníků Hond. Spotřebu jsem vysledoval při časté jízdě na dálnici, kde v kuse jedete na vyšší otáčky. Od výměny do výměny oleje zřejmě k úniku dojde u většiny VTEC. U mě asi čtvrt litru na jeden tisíc km.
3.úpravy- zvětšený průměr sání a klapky (použity z jiné Hondy - tuším ITR), filtr, nerez svody 4-1 se zvětšeným průměrem, celý výfukový systém - materiál nerez, nahrazení originálního KATu za sportovní a další úpravy přispívající k lepšímu odvodu, chip ve vozidle již bych. Poznatek - otáčky. VTEC spínal 6500, Maximum 9300. Odlehčený setrvačník, řemenice, zvětšený průměr brzdových kotoučů a třmenů - drážkované zn. Brembo. ( Na okruhu brzdy ani tak nestíhaly)
Celkově kdo vlastní VTEC díly jako kapoty, nárazníky, budíky, poloosy moc prodávat nechce i když je má navíc. Prostě se mizerně schání a je to hodně i otázka peněz. O proti dílům klasického CRX je schánění nároročné.
Jirka,Zlín
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 10:06, RE: dobra recenze
MilanK2 posted by:
Trochu se mi nezdá to "poladění" otáček... i kdyby zvedl max. otáčky o 800 min-1 (což není ani 10%), jakto, že se max rychlost zvýší z 226 na 260??? A to už ani raději nepíši o klesajícím kroutícím momentu, myslím, že k žádnému nárůstu výkonu nemohlo dojít. CRX bylo na svou dobu opravdu špičkové auto, ale majitel je příliš zamilovaný do svého auta a nechce si přiznat skutečnost.
150k a 222kmh (oprava údaje) mám uvedeno v TP. Skutečnt je jiná. Většina VTECů umí 250kmh i bez úprav.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 10:08, RE: dobra recenze
MilanK2 posted by:
Trochu se mi nezdá to "poladění" otáček... i kdyby zvedl max. otáčky o 800 min-1 (což není ani 10%), jakto, že se max rychlost zvýší z 226 na 260??? A to už ani raději nepíši o klesajícím kroutícím momentu, myslím, že k žádnému nárůstu výkonu nemohlo dojít. CRX bylo na svou dobu opravdu špičkové auto, ale majitel je příliš zamilovaný do svého auta a nechce si přiznat skutečnost.
Údaje v TP jsou často konstrukční nebo maximálně povolené hodnoty od výrobce. V praxi se u spousty aut tyto hodnoty liší, někdy i výrazně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 10:22, RE: dobra recenze
bjirka posted by:
Údaje v TP jsou často konstrukční nebo maximálně povolené hodnoty od výrobce. V praxi se u spousty aut tyto hodnoty liší, někdy i výrazně.
Vmax se reálně pohybuje +- u toho co píše výrobce,tacho v takové rychlosti už má značnou odchylku,lépe použít navigaci pro přesný údaj.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 10:27, RE: dobra recenze
Tomi posted by:
Vmax se reálně pohybuje +- u toho co píše výrobce,tacho v takové rychlosti už má značnou odchylku,lépe použít navigaci pro přesný údaj.
Navigace použita nebyla. Zde jde skutečně o hodnotu tachometru. Souhlasím s proměřováním tachometru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 10:27, RE: až na detaily ok
bjirka posted by:
Ahoj.
1.S dílama je to relativní. Osobně jsem scháněl právě převodovku, kvůli horším synchronům. Je jiná než u klasických CRX. Shoduje se pouze s Civic 4g VTEC. Byl problém ji sehnat ( oprava sychronů by byla řádově 10 000,- za jeden - údaj servismena zabívající se pouze Hondami)
Dále jsem scháněl lampu a pozičku. Nové zakoupit nelze (pozička pasuje z klasického CRX, ale liší se v detailech a upevnění), trvalo asi měsíc než jsem mezi fandama z clubu objevil někoho kdo ji má.
Měl jsem napůl nefu...
ok díky za info.
Přesto si myslím,že ty otáčky se zvedat neměli.
Motor to už namáhá "neadekvátně", někdo tvrdí,že v takových otáčkách nestíhá olej. čerpadlo,případně ventily.
Hlavne řídící jednotka neumí takové otáčky využít a použije stejně "mapu" co má do omezovače, to znamená žádný výkona navíc.
Myslím,že řadit na 8000 bohatě stačí na nezapomenutlný zážitek,a ten zvuk je prostě ... no víte co :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 10:42, RE: až na detaily ok
Tomi posted by:
ok díky za info.
Přesto si myslím,že ty otáčky se zvedat neměli.
Motor to už namáhá "neadekvátně", někdo tvrdí,že v takových otáčkách nestíhá olej. čerpadlo,případně ventily.
Hlavne řídící jednotka neumí takové otáčky využít a použije stejně "mapu" co má do omezovače, to znamená žádný výkona navíc.
Myslím,že řadit na 8000 bohatě stačí na nezapomenutlný zážitek,a ten zvuk je prostě ... no víte co :)
Není zač. Původně je tuším omezovač na 8500ot. Zde otáčkoměr ukazuje hodnotu až 9300ot. Jestli je to pravda nebo chyba ukazatele nemůžu jisto jistě říct. Nemám ani možnost porovnat s jiným motorem VTEC v takovém voze. Prostě jde údaj na otáčkoměru. Docela mě překvapil fakt, s jakou rychlostí a lehkostí se na toto maximum otáček motor dostane. Do maxima motor nevytáčím záměrně. Hold mám při "ostré" jízdě tolik práce se sledováním dění v okolí a řízením, že se občas do maxima otáček dostanu. :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 11:35, Dobrá recenze
Dobrý den, díky za celkem dobrou recenzi. Já sám jsem stejně starý (a stejně barevný) CRX vlastnil 5 let, používal jsem jej denně na cesty do školy, na nákupy, o víkendech za rodiči, v zimě na lyže (to myslím vážně), no prostě ideální přibližovadlo pro studenta VŠ. Najel jsem s ním cca 100 km, před pěti lety jsem jej prodal, už jsem potřeboval větší auto, navíc se CRXo začalo nepříjemně sypat (zadní ložisko - atyp, alternátor, zadní brzdy) a reznout - více viz moje recenze na Tipcars někdy z léta 2006, v archívu to někde bude. Já jsem ovšem neměl to štěstí, a nenatrefil jsem na VTEC, který by byl alespoň trochu ve stavu, že by se nebál v něm jezdit, většinou to byly bouračky na předek anebo pokusy o rádoby tuning, popř. obojí, i tak jsem ho sháněl skoro půl roku. Nakonec jsem vzal zavděk dovozu z Ameriky (nejsilnější verze mimo VTEC, tuším 96 kW), což mělo kromě nevýhod (H7 s americkou paticí, tusím se tomu říká B7) i své nesporné výhody (šíbr, klima, elektrická okna, pásy ve dveřích). S potížemi s ND souhlasím, něco se na vrakáči nedá sehnat i na normální CRX II, jako třeba zadní ložisko, což je vyložený atyp dohromady s nábojem (cena tuším 6.500,- Kč po známosti - originál Nippon), jiné věci se při troše štěstí na vrakáči sehnat dají (alternátor za 2.500,- Kč). Možná bych se v případě VTECu porozhlédnul v Německu, tak jich přece jen jezdí víc. Pokud jde o zvýšení otáček - asi bych se do toho nepouštěl, těch 9000 je na tak starý motor fakt moc (v Hondě v Brně mi vyložene nedoporučovali to honit v otáčkách moc dlouho, nevydrží to ojnice, s címž souhlasím). Ta spotřeba oleje - nesouhlasím s Vámi, Honda není Alfa, vypovídá to o stavu motoru, už tam jsou vůle. Moje CRXo začalo papat olej trošku víc (i když to pořád ještě bylo v normě - tak 1 l/1000 km, když mělo nalítáno kolem 200.000 km. Měřili jsme tenkrát kompresní tlaky - jeden válec už trošku zaostával, zbytek OK. Co mě osobně na tom autě vyloženě pilo krev, byly brzdy, hlavně zadní - brzdiče jsou vyloženě umístěny a konstruovány tak, aby do šel sajrajt do válečků, které se musely i několikrát za zimu rozhýbávat. U žádného jiného auta se mi nestávalo, že by mi přimrzávaly brzdy (opět zadní) tak kolem minus patnácti, aniž bych zatahoval ručku (to ze zásady nedělám, neb bydlím v Praze, a dříve v Brně). Jinak nesouhlasím s Vámi také v tom, že by to chtělo posilovač řízení, do tak lehkého auta je to zbytečnost, navíc to řízení je při rychlostech nad 180 km/hod citlivé až běda - nedokážu si to představit s posilovačem. Co dál? Občas mě vytočily dost nepříjemné maličkosti, jako ihned zamrzající ostřikovače tak při teplotách kolem minus osmi, i když tam byla nemrznoucí směs - auto totiž nemá vyhřívané trysky, topení sice celkem stíhá i při nižších teplotách, ale nešikovně umístěněné výdechy na dveřích mají za následek, že při teplotách pod mínus deset zamrzne celé okno kromě malého kousku, aby člověk viděl do zrcátek - to je hodně nepříjemné. Jinak si nemyslím, že by v autě bylo málo místa - auto řídil i kamarád, který má 198 cm a neměl problém. Spíše mívají problém vystoupit spolujezdci, protože se tam sedí jako v motokáře. Takže abych to uzavřel, strávil jsem s CRX pět krásných let, motoricky naprosto bezvadné auto (max. dle techničáku 212 km/hod) se spotřebou menší než felicie nebo oktávka se srovnatelným motorem, velmi spolehlivé, na údržbu nenáročné, avšak se svými mouchami (většinou konstrukčního rázu). Škoda, že Honda už s něčím takovým od konce devadesátých let nepřišla, asi bych do toho šel znovu, Honda by už ale byla třetím autem v rodině.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 20:17, RE: dobra recenze
bjirka posted by:
Údaje v TP jsou často konstrukční nebo maximálně povolené hodnoty od výrobce. V praxi se u spousty aut tyto hodnoty liší, někdy i výrazně.
Hezká recenze. Zajímavé čtení, takhle to má vypadat)). Tohle auto jsem nikdy neměl, ale značka Honda patří k mým oblíbeným, ikdyž to skoro každá )))). Posilovač řízení se oficiálně v Evropě nikdy do CRX II nedával. Je to zajímavé, ale vozy pro japonský trh jej měly a to hned ve verzi s rychlostní charakteristikou (dergresí). Přitom řízení dostalo mnohem strmější převod s 2,8 otáčkami volantu mezi dorazy. Evropská verze má tuším hrozivých 4,1 což je dost, ale hondy nikdy nevynikaly příliš strmým řízením (to mimochodem ani BMW, VW, či Mercedesy). Dokonce i předchozí generace Accorda (7G), jinak mimochodem úžasného vozu, má otáček volantu o špetku více. Dnes bych asi CRX už nevolil, možná Del Sol, který se mi moc líbí, ale podle mých známých, co jsou na hondy ulítlý (jsou členi klubu) údajně del sol nejezdí zase tak dobře jak vypadá. No čert jim věř, až vyzkouším, dám vědět.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.03.2009 11:28, RE: dobra recenze
koos posted by:
Hezká recenze. Zajímavé čtení, takhle to má vypadat)). Tohle auto jsem nikdy neměl, ale značka Honda patří k mým oblíbeným, ikdyž to skoro každá )))). Posilovač řízení se oficiálně v Evropě nikdy do CRX II nedával. Je to zajímavé, ale vozy pro japonský trh jej měly a to hned ve verzi s rychlostní charakteristikou (dergresí). Přitom řízení dostalo mnohem strmější převod s 2,8 otáčkami volantu mezi dorazy. Evropská verze má tuším hrozivých 4,1 což je dost, ale hondy nikdy nevynikaly příliš s...
Jo, s tím převodem souhlasím, bylo to docela ručkování, než člověk dostal plný rejd. Teď jezdím občas s MB C I (pokud zrovna není v opravě), taky se člověk dost nadře. Na rozdíl od CRX tam ale posilovač má význam, při vypnutém motoru se nedá volantem ani pořádně otočit, inu diesel ist diesel. Nejčastěji řídím Volvo S40 I, tam to taková trága není, ani netřeba moc ručkovat, ale řízení zase není moc přesné. Člověk si nevybere.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.03.2009 18:51, dobrý vkus
Pěkná recenze, výborné auto, přímo sběratelský kousek řekl bych. Pokud jej majitel zachová v dobrém a původním stavu na ceně už klesat nebude. Hondy se mi z japonských aut vždycky líbily nejvíc a kdybych si měl někdy pořídit nějakou zábavnou předokolku byl by to Accord Type-R, dnes již předminulé generace. Opravdu hodně povedené autíčko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.03.2009 20:37, Pro vsechny chytroliny
Slusne receno drzte huby(dobrovolne se odpojte od netu), zalozte si nekde svuj blog a kritizujte si tam do zblbnuti coz je teda pekan blbost pac uz blby jste. Normalni clovek hledajici nejakou informaci oceni i pro vas otresnou recenzi pac je to lepsi nez nic. Kazdy rozumny clovek vidi jakym stylem je recenze napsana a jakou ma informacni hodnotu. A jen tupy hovada kritizuji jakoukoliv recenzi co tu vyjde. Rozhodne oceni i tu "nejblbejsi" recenzi vice nez vase pseudo hodnoceni. Piste sem pokud mate neco k tematu pokud mate potrebu se vyblejt a rozmazat si lejno na prsou tak jdete na zachod !
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.