0
back
 

diskuze k tématu: Benzínové kombi na velmi krátké vzdálenosti

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, japonská vozidla, americká vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní, volná diskuze
Tomakony
number of posts3
date of registration23.03.2019
Saturday 23.03.2019 13:44, Benzínové kombi na velmi krátké vzdálenosti
Dobrý den,
hledám náhradu za už dosluhující benzínový VW Bora 1.6 SR 74kW (100k) r.v. 1999. Roční nájezd mám pouze 8-10tis. km na velmi krátké vzdálenosti se studeným motorem, který tak trpí. Do práce jezdím 7km mimo město po okresce, potom nákupy a návštěvy 5-10km, jinak klasika nějaká dovolená u nás nebo k moři. Bydlíme na malém městě, takže dálniční provoz a čekání s popojížděním v kolonách v podstatě neexistuje.

Podle nájezdu a charakteru většiny jízd (když pominu jízdní kolo) by potřebám vrchovatě vyhovovala nějaká 1.2. Řízení mám ale rád a za volantem si to užívám. I když Bora 1.6 v atmosféře určitě nepředstavovala nějaký zážitek v tom pravém smyslu slova. Prostě nechci žádnou atmosférickou 1.2 nebo 1.4, kdy se odezva na sešlápnutí plynu prostě nekoná. Stejně tak vzhledem k výše uvedenému odpadá jakákoliv úvaha nad dieslem.

Aktuálně jsme 3-členná rodina s 5-letým dítětem a druhé (a zároveň poslední) je na cestě. Proto preferuji verzi kombi, příp. liftback. Sedan máme nyní a i když je kufr poměrně objemný, otvor je svými rozměry limitující. MPV nepotřebuji a SUV (i když je asi v dnešní době atraktivní) nepovažuji úplně za praktické např. z důvodu spotřeby u benzínového motoru. Přesto tuto variantu úplně nezavrhuji. Při mém ročním nájezdu nějaký ten litr/100 asi není potřeba až tak řešit.

Bora nám až dosud sloužila spolehlivě 10 let. Prý se jedná na dnešní dobu o ještě poctivý a spolehlivý motor. V tomto ohledu jsem laik a nemohu věc posoudit. Nástupce by nám měl sloužit opět aspoň 10 let, což bude tou dobou zřejmě představovat nájezd cca do 100tis. km. Mám obavy ze starší a levnější ojetiny, kde by mohla číhat zase nějaká finanční past. Zároveň je pro mě asi nezajímavé úplně nové auto, když by víc stálo, než bylo v pohybu.

Hledám něco kolem r.v. 2014. Cenovky se pohybují kolem 300-350tis.
Celkem mě zaujala honda civic. Tady nevím, jestli by stačil HB nebo raději tourer. Každopádně bych preferoval benzínový 1.8 VTEC (i-VTEC). Četl jsem nějaké recenze o vyšším posezu z důvodu nádrže pod předními sedadly a o celkové výšce vozu. Měřím 185cm a řídit budu výhradně já, manželka je drobné postavy (místo spolujezdce, příp. vzadu) a zadní sedadla budou okupovat naše (malé) děti. Snad bysme se vlezli a prostor by nám vyhovoval. Hlavně se jedná o atmosférický motor, který se sice musí vytáčet, ale měl by být asi konstrukčně jednodušší než přeplňovaný turbomotor.
Další variantou je ford focus kombi cca stejného stáří. Motor 1.6 TI-VTC nebo pak oturbený 1.0 ecoboost. Prý jsou ale známé problémy se zakarbonováním motoru.
Taky mě po shlédnutí nějakých recenzí a testů zaujal seat leon ST. Motorizace spíš 1.4 TSI než 1.2 TSI. Je to koncernová obdoba octávky, ale na rozdíl od ní či golfu jsou zejména v interiéru znát jisté designové emoce, které se mi líbí. Octávku jsem z výběru rovnou vyloučil hlavně pro riziko krádeže. V mém okolí se jich za posledních 10 let ztratilo hodně. Slovensko je za rohem a cesta na východ "otevřená"...
I když nemám osobní zkušenost, moc mě nelákají nějaká francouzská, korejská, italská a obdobná auta - ve vší úctě k nim.

Prosil bych nějaké názory, zda pro výše popsaný provoz jednoznačně atmosféru nebo by bylo řešením i TSI, ecoboost, či jiný benzínový turbomotor...

Od japonských aut mě někteří mechanici zrazují z důvodu velkého rizika koroze. Proto jsem taky vyřadil z výběru mazdy, které mě jinak motorově/ podvozkově výrazně oslovili. Auto ale bude před domem a u mazdy je obecně riziko koroze hodně diskutované téma. Nevím, jestli i pro civic je koroze taková hrozba.

Samozřejmě vím, že je potřeba si do auta sednout, projet se a udělat si názor. Pokud mi ale aspoň v rovině teorie pomůžete najít směr, budu rád. Koupi vozu bych pak preferoval někde u autorizovaných prodejců, než u "nejoblíbenějších a největších" bazaristů
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Saturday 23.03.2019 15:35, RE: Benzínové kombi na velmi krátké vzdálenosti
citation:
reakce na: Tomakony, 23.03.2019 13:44 (Dobrý den, hledám náhradu za u ...)


Na uváděný způsob jízd je pro tebe vražedný nejen diesel, ale i oturbené přímovstřiky. Takže hledej atmosféru. Focus 1,6 atmo je dobrá volba, jen to nejede. Teda na moje měřítka. Já bych obecně, kdybych byl v totožné situaci jako ty, tak bych hledal nějakou atmosféru, nejlépe více než 4 válce a motor ideálně od 2,5 nahoru. Bohužel tyhle auta valem ubývají. A je těžké sehnat kus v perfektním stavu. Takové Volvo s motorem 2,4i, pokud by bylo původ CZ, první majitel a nebyl to dojebaný, vybydlený pelech, tak by byla skvělá volba. Já takové Volvo měl, ale bohužel jeden idiot jel na červenou a nabral manželku na bok. Byla to totálka, takže jsem od pojišťovny viníka vyinkasoval prachy a vrak přes pojišťovnu nechal vydražit. A ten se asi za půl roku objevil jako nebouraný v ostravském bazaru. Ten motor jen co 60tkm(já měnil po 40tkm) svíčky a co 20tkm olej. Já dělal olej ročně a to s tím manželka najela cca 15tkm. Rozvody 180tkm. Jinak na tom vlastně není co servisovat a co by se kazilo. Fakt podle mě jeden z nejspolehlivější držáků, co kdy světlo světa spatřil. Ale je jich fakt málo a aby to bylo v originál stavu a fakt udržované na 1A, tak to je hledání jehly v kupce sena.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 25.03.2019 11:57, RE: Benzínové kombi na velmi krátké vzdálenosti
citation:
reakce na: Tomakony, 23.03.2019 13:44 (Dobrý den, hledám náhradu za u ...)

Ahoj, Civic předešlé generace v motorem 1.8 VTEC by měl být nezničitelný kus auta, prakticky nejde nic vyčíst, takže jediné co je třeba vyzkoušet je, jestli se do něj pohodlně vejdeš Také bych si ověřil, jestli není hlučnější na dálnici, jako předpředešlá generace.

Co se týká TSI motorů, není to tak hrozné, zejména pokud jde o řadu E211 1.2 TSI a snad i 1.4 TSI, kde jsem také moc stížností neslyšel u ročníků, které bys koupoval. V podstatě jestli se donutíš tankovat kvalitní benzín bez Babišovy řepky(sám si zvýšil její podíl v ben 95 :-S ) a ještě přidáš aditivum např.VIF Super, tak motor se s tím popere. To vím díky synovci, který má v práci dva Rapidy 1.2 TSI s téměř 200tis.km a jezdí kratší trasy po celý den, zatím je vše ok.
Takže ten Leon bych klidně také zvážil, zejména pokud budeš jezdít více časem.

To platí i pro Fordí Ecoboost, kde tvůj cenový limit dovoluje koupit Focus III facelift v docela dobré výbavě, kde ber určitě silnější variantu 92kw a nech si zkontrolovat hadičky chlazení - ve Fordu už budou vědět. Atmosféra 1.6 Ti-VCT je dobrá na tvé popojíždění, ale na dálniční přelety už trochu hučí a výkonově je to pro klidné řidiče. Pravdou je, že pokud bys mučil malé turbomotory rychlou jízdou hned po startu, tak nevím sám, co vydrží
Focus Tě dostane tím, jak se řídí, nabízí velkou radost z řízení a nemohu se zbavit dojmu, že je to takový Spitfire na kolech

Jinak francouzů už se delší dobu nebojím A takový Pegeot 308 1.2 Puretech je vlastně velmi příjemný vůz a kamarádka si 4-rokem náročného ježdění na nic nestěžuje..
respond
Tomakony
number of posts3
date of registration23.03.2019
Monday 25.03.2019 12:52, Civic
Ahoj, díky za reakci. Já vím, jedná se o nekonečně diskutované téma. Pročetl jsem mraky diskuzí a shlédl nespočet video testů. Tipy aut na stejné/ obdobné zadání se více méně opakují. Ford Fokus byl v mém hledáčku už před 10 lety. Ale tehdy se naskytla koupě Bory v benzínu a nebylo nad čím přemýšlet. Službu udělala a byla spolehlivá. Teď už asi dosloužila a je potřeba najít náhradu.
Zatím se lehce přikláním k tomu Civicu. Je to atmosféra a věřím, že spolehlivá. Design auta je pro mě zajímavý a nepotkávám takové auto na každém rohu. Zároveň jsem chtěl auto trošku "řidičské", které nebude úplně umělé bez jakékoliv odezvy. Tuším, že kokpit je víc orientovaný na řidiče a víc ho obklopí. Ale ještě jsem v tom neseděl, takže potřebuju tuto skutečnost ověřit a poté si udělat reálný úsudek. Podvozkově by měl být vyhovující i Fokus.
Každopádně vím, že musím jednoznačně vybírat benzín. Jen s vědomím charakteru jízd, které se hned tak nezmění, jsem měl (a pořád mám) obavy z životnosti turbomotoru. Atmosféra bude také trpět, ale myslím, že snad bude odolnější než jakýkoliv přeplňovaný motor. Přitom si jaksi snažím namluvit, že u Japonce to bude platit dvojnásob.
Bohužel mám pocit, že auta jsou už dnes čistě spotřební zboží jako většina tovaru a není zájem, aby někdo jezdil 15 let jedním autem. Ta doba je pryč. Přesto svůj peníz chci vložit do něčeho, kde je jakýsi aspoň trochu reálný předpoklad, že by snad auto mohlo nějakých 10 let sloužit.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 25.03.2019 14:14, RE: Civic
citation:
reakce na: Tomakony, 25.03.2019 12:52 (Ahoj, díky za reakci. Já vím, ...)

Ahoj, jen ještě odkaz na podrobnou recenzi: https://www.youtube.com/watch?v=ve0WDh_nZRk
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 25.03.2019 14:57, RE: Benzínové kombi na velmi krátké vzdálenosti
citation:
reakce na: Tomakony, 23.03.2019 13:44 (Dobrý den, hledám náhradu za u ...)


Jaký máte rozpočet? Nebylo by vhodné zauvažovat nad elektromobilem?
Turbomotory, ať už na naftu nebo benzín nemají vůbec smysl. I benzínové atmosféry budou při takovémto nájezdu řádně trpět...
respond
Tomakony
number of posts3
date of registration23.03.2019
Wednesday 27.03.2019 20:22, RE: RE: Benzínové kombi na velmi krátké vzdálenosti
citation:
reakce na: KoobaS, 25.03.2019 14:57 (Jaký máte rozpočet? Nebylo by ...)


Rozpočet uvažuji max. 300-350tis. Zatím se asi nejvíce přikláním k benzínové Hondě Civic tourer 1.8...
respond
subarák
number of posts108
date of registration22.03.2010
Thursday 28.03.2019 12:00, RE: RE: RE: Benzínové kombi na velmi krátké vzdálenosti
citation:
reakce na: Tomakony, 27.03.2019 20:22 (Rozpočet uvažuji max. 300-350t ...)


Mě by zajímalo, jak je to karbonem u aut na CNG, zatím jsem nenašel nikoho, kdo by s tím měl zkušenost s ohledem právě na krátké vzdálenosti. \Teoreticky by to mělo karbonovat minimálně, protože plyn je v podstatě čisté palivo, na druhou stranu je tu stále možnost spalování oleje z odvětrání klikovky nebo se může dostat přes turbo do sání, případně kolem pístních kroužků. Obecně nový motor s kvalitním olejem by při provozu na krátké vzdálenosti na karbon trpět neměl, ale je to jen moje teorie. Pak by se nabízela 1,4TSI na CNG . Pokud někdo víte, napište, moc by mě to zajímalo.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.