Thursday 24.09.2020 12:45,
Klidně doporučím
Variantu 2,2 114 kW, Titanium mám jako nové od roku 2014 a aktuálně najeto přes 200 tis. Dlouhodobá spotřeba 9,2 , dle tankování na 100 tis. km. Jezdím ale pracovně, tedy bez rodiny a svižně. Auto je doma na okreskách, na dálnici nad 140 - 150 km/h, kvůli celkové velikosti a tvaru začne být hlučnější.
Výborně ovladatelné auto a i ve městě se dá dost slušně manévrovat. Určitě doporučím senzory parkovací senzory. Na rozdíl od jiných má vždy klidu a topení rozvedené i do zadních řad.
Pro cestování s rodinou a přáteli a i s větší výbavou naprosto pohodlné. Slušná variabilita, ale sedadla a obzvlášť dvojsedák jsou těžké. Berte variantu se dvěma samostatnými sedáky vepředu. Dvojsedák spolujezdce je nepohodlný.
Skvěle řešené jsou 3 sklopené příčníky střešního nosiče a zásuvka na 220V pod ruční brzdou.
Poruchy: 15 tis. km - nový zámek kapoty (záruka), 185 tis. čidlo na výfukovém systému (4.000 Kč)
Při velmi nízkých teplotách se stalo 2x, že nechtělo pořádně jet. Údajně je podle mechanika špatně vyřešen palivový filtr a fouká na něj, pak sem v palivu tvoří parafín a ucpává se. Jakmile se přes den oteplilo, problém přestal. Vyřešeno výměnou zaneseného filtru a dále tankováním aditivovaného paliva při - 10 a nižších teplotách.
Servisní interval na výměnu oleje jsem z předepsaných 50 tis. km zkrátil na polovinu.
Příbuzný má velmi podobný Transit Custom. 92 kW jede téměř stejně jako moje 114 kW, možná malinko hlučnější, ale praktičtější otevírání zadních dveří do stran a ne nahoru jako u Tournea, které jsou i těžké a pro manželku nepohodlné, dříve na ně děti daně nedosáhly. Bohužel mu rezly panty, které jsou z venku.
Za mne, klidně do něj.
respond