0
back
 

diskuze k tématu: Ford Tourneo Courier - zkušenost po 1. roce ježdění

category of topic classification: německá vozidla
eCORE
number of posts94
date of registration12.03.2014
Tuesday 30.05.2017 15:39, Výkon motoru
Zajímavá recenze. Můžete prosím více rozepsat svoje zkušenosti s jízdní dynamikou při větším zatížení vozu (např. srovnání s něčím jiným)? Vysoká "dodávka" s touhle motorizací snad ani nemůže uvézt papírový užitečný náklad....

respond
JARDA3
number of posts89
date of registration15.01.2010
Tuesday 30.05.2017 21:54, hm
taky me bude zajímat životnost tohodle motoru
respond
eCORE
number of posts94
date of registration12.03.2014
Wednesday 31.05.2017 15:30, RE: hm
JARDA3 posted by:
taky me bude zajímat životnost tohodle motoru


Podle dosavadních recenzí z různých zdrojů je ten motor spolehlivý. Z mojí zkušenosti je výtečný ve Fiestě, ale vážně by mně zajímal jeho projev v relativně velkém autě, a zvlášť s nákladem.
respond
ivánek
number of posts3
date of registration01.01.2017
Thursday 01.06.2017 19:15, Doplnění majitele vozidla k původnímu článku.
Majitel Ford Tourneo Courier. Doplnění k původnímu článku. Jak dlouho a kolik toho motor Ecoboost 1.0 vydrží neví asi nikdo. Je to motor, který jezdí ve světě cca 4-5 let. Musel by se přihlásit majitel se stovkou nebo stovkami tisíc ujetých km. I časopisy a odborné články uvádějí, že se musí počkat. Pokud se týká plně naloženého auta, tak nemohu zatím sloužit zkušeností. Jezdíme pouze ve dvou, dohromady máme 150 kg. Loni "dálkovka" do Komárna, vozidlo naloženo batožinou cca 40 kg. Tedy nic moc. Je však pravdou, že jsem zatím nepociťoval snížený výkon díky větší zátěži, jízdě do kopce a pod. Motor opravdu frčí. Letos pojedu v pěti a naložen batožinou do Itálie. V případě zájmu dám vědět jak si motor vedl. Jinak stále chválím až na sedadlo řidiče. Na jiném nesedím.
respond
Delous
number of posts1
date of registration04.06.2017
Sunday 02.07.2017 19:53, Ford Tourneo Courier
Jsem od prosince uživatelem tohoto auta ve výbavě Trend s motorizací 1,5 Tdci 71 kw, předtím jsem měl 5 let Roomstera a předtím ještě dvojkovou Fabii a starší verzi Fordu Tourneo Connect, takže mohu porovnávat hlavně s těmito třemi auty. Popravdě nesdílím z auta takové nadšení , jako autor článku. Ano, je to hezké auto, ale z hlediska praktičnosti mi mnohem více vyhovoval Roomster. Na délku i váhu jsou ta auta skoro stejně dlouhá, bohužel u Forda na úkor dlouhého čumáku. Ford má docela malý kufr, s výše uvedenou motorizací je to i při prázdném autě o tom, jezdit s ním jako s dodávkou. Když je plné, zapomeňte na svižnou jízdu, s průměrnou spotřebou se u něj dostávám pod 5,9 L/100 km málokdy. Navíc díky, tomu, že má nádrž pouze na 48L a vyšší spotřebu, jezdím častěji na pumpu. Co se týče pohodlí, ve srovnání s Roomsterem je nepatrně pohodlnější, hlavně na přední sedačkách je to příjemné. Bohužel to, co dali do dlouhého čumáku, zoufale chybí na zadních sedačkách, které nelze posouvat, takže pokud se v autě sejde větší počet osob většího vzrústu, tak vyšší osoby musí sedět vzadu napříč. Šťastně řešené není ani uchycení sklápěcích stolečku na zadní straně předních sedadel, vychází přesně do míst, kde vyšší osoby maji kolena.
Co se týče praktičnosti, používám auto jako služební na stavbách, takže vozím dost věci v kufru a v závěsu na vozíku. Co se týče vnitřku, sedačky vyndat nejdou, leda odmontovat, takže v kufru překáží. V kufru nečekejte žádný záchytný systém na zavazadla či háčky, prostě tam není a s ohledem na poplastování kufru nejde ani řešit nějakou roztaženou trubkou s háčky. Celé auto má docela dost nízkou světlou výšku, takže to co jsem si předtím dovolil se Škodovkami a staršími Fordy Tourneo Connect v lehkém trénu, na to mohu zde klidně zapomenout. Na tažném člověk utáhne v bržděné i nebržděné verzi pouze 550 kg, samotné uchycení elektriky tažného je zatraceně blízko země a už jsem měl párkrát namále. Zadní dveře mám zvedané nahoru, takže u některých přívěsných vozíků musím s ohledem na uchycení, když chci do kufru, nejdříve odpojit vozík, jinak se do kufru musím dobývat vnitřkem. Co se týče rozjíždení do kopce, asistent je fajn, ale stačí trocha bláta nebo mokrého listí na cestě a kvůli prokluzu se dopředu nerozjdete, ani když to zkoušíte jen lechtat. Auto mám vyzkoušené v rychlosti do 145 km/h, při rychlosti nad 150 km/h je už znát, že tohle auto není stavěné na vyšší rychlosti. .Díky své větší výšce je s ním jízda v bočním větru celkem nepříjemná, ale to asi jako s každým větším autem. No a abych nezapomněl, Ford používá v elektrice na pár obvodech nějaké své specielní pojistky, které vypadají jak kostky z lega a které se zatraceně blbě shání i na Ford pobočkách(leda na objednání). Klasických pojistek, které seženete na každé pumpě, těch je tam minimum. A taky mne krapet zamrzela absence možnosti při otevření auta zároveň na dálku stáhnout přední elektricky ovládaná okýnka, jako mají některé Škodovky. Zde holt člověk musí teď v létě vlézt do přetopeného auta a teprve po otočení klíčku okénka stáhnout. A poslední věc, která mne hlavně v zimně neskutečně lezla krkem. dokud bylo cca do +3 stupnu, auto se zvladlo behem jizdy ohrat a vyhrat i vnitrek. Pokud teplota klesla pod +3 stupne celsia, musel jsem jezdit bud minimalni rychlosti 80 km/h, nebo ve svetru. Anebo to projet po nejake rychlostni komunikaci či dálnici, tam se to také dokázalo ohřát, jinak docela krize, to auto vůbec netopilo. A to do práce jezdím 26 km.
Ale abych jen nepomlouval, Courier má i svá plus :
- kufr je zároveň se zadním nárazníkem, což je příjemné při nakládání těžších věcí, nebo když jenom jedete někam sportovat/na brusle, tak příjemně vyřešíte přezouvání
- Co se mi všeobecně líbí na všech krabicoidních Fordech je jejich přihrádka nad palubovkou
- Jsem člověk s delšími nohami, líbí se mi řešení jejich středního sloupku , netlačí tolik na koleno
- Líbí se mi jejich způsob řešení odvádění vody kolem dveří a jejich systém gum. V Roomsteru jsem měl věčně od prachu, nebo od deště špinavé prahy. Zde to čisté vydrží déle
- Starý hranatý Tourneo Connet měl tragický přístup k žárovkám při výměně. U Rooomstera to už bylo lepší, ale i tak jsem musel vždy rozebrat kus motorového prostoru, abych se vůbec dotal k žárovkám. Zde kvůli dlouhému čumáku místa dostatek., zase na druhou stranu přístup k baterce je u tohoto auta nic moc. Už jsem na kabely startoval kolegu, naštěstí ještě bylo kde čelistmi chytit. Když jsem teď koukal, jak má baterku umístěn kolega, který má současnou verzi Tourneo Connectu,, tak jsem ještě docela rád za to, co mám.
- jeden z důvodů, proč jsem kývl na Forda jako další služební auto, bylo přední vyhřívané okno, nebavilo mne každou zimu škrábat námrazu. Je to prima mít
- no a samozřejmě boční posuvné dveře

Možná se zdá, že jsem vůči Fordu vysazenej, a že spíše straním Škodovce, ale i Ford umí dobrá auta, třeba novej Focus v Titaniu není vůbec špatné auto(až na ty odkládací prostory ve dveřích), na druhou stranu třeba trojkovou Fabii jsem docela zklamanej.
Ford Tourneo Courier není špatné auto, záleží jen na tom, co od něj čekáte a co u něj hledáte. A i když je to i přes různé zkrášlovací snahy pořád jenom krabice, tak se zvenku chlapům i ženským líbí...tedy do chvíle, než zjistí, jak velký kufr v něm je ....
respond
Ivánek
number of posts3
date of registration20.08.2014
Friday 21.07.2017 11:33, Názor na poslední recenzi
Ford Tourneo Courier v žádném případě nebrat jako auto do terénu, stavby a pod. Není to žádné SUV. Jako dodávka tak jedině na rozvoz pizzi. Dost se divím, že tento typ využíváte jako služební na stavby. Kritizovat, že má malou světlou výšku, málo úchytných bodů v kufru a pod. u Ford Tourneo Courier mě překvapuje. Já sám jsem s autem spokojen. Jsem dost starý abych věděl co kupuji a co mohu od auta tohoto typu očekávat. Věděl jsem, že nekupuji BMW nebo Volvo a ani NIVU nebo Rovera. Není to auto na denní mnohakilometrové úseky s nákladem, blátem, terénem a ještě se zavěšeným přívěsem. A že je toto vozidlo vyráběno i jako dodávka ? Záleží k jakému účelu, na stavbu tedy rozhodně ne. Je to auto pro 4 dospělé lidi normálního vzrůstu a váhy. Tj. do 90 kg a 180 cm výšky na člověka celkem norma. Samozřejmě po běžné silnici. Tam je to velmi dobré a naprosto vyhovující auto.
respond
Ivánek
number of posts3
date of registration20.08.2014
Tuesday 22.08.2017 20:16, Původní hodnocení - doplnění
Ford Toureno Courier Ecoboost 1.0 Spotřeba benzinu při plném naložení vozidla. Cesta do Itálie a zpět cca 1600 km. 4 dospělí, 1 díte - 10 let. Plně naloženo,cca 50 kg. 70 % dálnice, 70% cesty déšť. Pneu na plné zatížení, př. 2.5 atm. zadní 3.2 atm. Prům. rychlost 65 km/h. 40% cesty s klimatizací. Spotřeba 5,9 - 6 l/100 km dle počítače, oveřeno počtem najetých km při tankování. Kdo nevěří ať tam běží. Příspěvek podávám ke spotřebě motoru Ecoboost 1.0. při velkém zatížení vozidla.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Wednesday 23.08.2017 15:11, RE: Ford Tourneo Courier
Delous posted by:
Jsem od prosince uživatelem tohoto auta ve výbavě Trend s motorizací 1,5 Tdci 71 kw, předtím jsem měl 5 let Roomstera a předtím ještě dvojkovou Fabii a starší verzi Fordu Tourneo Connect, takže mohu porovnávat hlavně s těmito třemi auty. Popravdě nesdílím z auta takové nadšení , jako autor článku. Ano, je to hezké auto, ale z hlediska praktičnosti mi mnohem více vyhovoval Roomster. Na délku i váhu jsou ta auta skoro stejně dlouhá, bohužel u Forda na úkor dlouhého čumáku. Ford má docela malý kufr, s výše uvedenou motorizací je to i při prázdném autě o tom, jezdit s ním jako s dodávkou. Když je plné, zapomeňte na svižnou jízdu, s průměrnou spotřebou se u něj dostávám pod 5,9 L/100 km málokdy. Navíc díky, tomu, že má nádrž pouze na 48L a vyšší spotřebu, jezdím častěji na pumpu. Co se týče pohodlí, ve srovnání s Roomsterem je nepatrně pohodlnější, hlavně na přední sedačkách je to příjemné. Bohužel to, co dali do dlouhého čumáku, zoufale chybí na zadních sedačkách, které nelze posouvat, takže pokud se v autě sejde větší počet osob většího vzrústu, tak vyšší osoby musí sedět vzadu napříč. Šťastně řešené není ani uchycení sklápěcích stolečku na zadní straně předních sedadel, vychází přesně do míst, kde vyšší osoby maji kolena.Co se týče praktičnosti, používám auto jako služební na stavbách, takže vozím dost věci v kufru a v závěsu na vozíku. Co se týče vnitřku, sedačky vyndat nejdou, leda odmontovat, takže v kufru překáží. V kufru nečekejte žádný záchytný systém na zavazadla či háčky, prostě tam není a s ohledem na poplastování kufru nejde ani řešit nějakou roztaženou trubkou s háčky. Celé auto má docela dost nízkou světlou výšku, takže to co jsem si předtím dovolil se Škodovkami a staršími Fordy Tourneo Connect v lehkém trénu, na to mohu zde klidně zapomenout. Na tažném člověk utáhne v bržděné i nebržděné verzi pouze 550 kg, samotné uchycení elektriky tažného je zatraceně blízko země a už jsem měl párkrát namále. Zadní dveře mám zvedané nahoru, takže u některých přívěsných vozíků musím s ohledem na uchycení, když chci do kufru, nejdříve odpojit vozík, jinak se do kufru musím dobývat vnitřkem. Co se týče rozjíždení do kopce, asistent je fajn, ale stačí trocha bláta nebo mokrého listí na cestě a kvůli prokluzu se dopředu nerozjdete, ani když to zkoušíte jen lechtat. Auto mám vyzkoušené v rychlosti do 145 km/h, při rychlosti nad 150 km/h je už znát, že tohle auto není stavěné na vyšší rychlosti. .Díky své větší výšce je s ním jízda v bočním větru celkem nepříjemná, ale to asi jako s každým větším autem. No a abych nezapomněl, Ford používá v elektrice na pár obvodech nějaké své specielní pojistky, které vypadají jak kostky z lega a které se zatraceně blbě shání i na Ford pobočkách(leda na objednání). Klasických pojistek, které seženete na každé pumpě, těch je tam minimum. A taky mne krapet zamrzela absence možnosti při otevření auta zároveň na dálku stáhnout přední elektricky ovládaná okýnka, jako mají některé Škodovky. Zde holt člověk musí teď v létě vlézt do přetopeného auta a teprve po otočení klíčku okénka stáhnout. A poslední věc, která mne hlavně v zimně neskutečně lezla krkem. dokud bylo cca do +3 stupnu, auto se zvladlo behem jizdy ohrat a vyhrat i vnitrek. Pokud teplota klesla pod +3 stupne celsia, musel jsem jezdit bud minimalni rychlosti 80 km/h, nebo ve svetru. Anebo to projet po nejake rychlostni komunikaci či dálnici, tam se to také dokázalo ohřát, jinak docela krize, to auto vůbec netopilo. A to do práce jezdím 26 km.Ale abych jen nepomlouval, Courier má i svá plus :- kufr je zároveň se zadním nárazníkem, což je příjemné při nakládání těžších věcí, nebo když jenom jedete někam sportovat/na brusle, tak příjemně vyřešíte přezouvání- Co se mi všeobecně líbí na všech krabicoidních Fordech je jejich přihrádka nad palubovkou- Jsem člověk s delšími nohami, líbí se mi řešení jejich středního sloupku , netlačí tolik na koleno- Líbí se mi jejich způsob řešení odvádění vody kolem dveří a jejich systém gum. V Roomsteru jsem měl věčně od prachu, nebo od deště špinavé prahy. Zde to čisté vydrží déle- Starý hranatý Tourneo Connet měl tragický přístup k žárovkám při výměně. U Rooomstera to už bylo lepší, ale i tak jsem musel vždy rozebrat kus motorového prostoru, abych se vůbec dotal k žárovkám. Zde kvůli dlouhému čumáku místa dostatek., zase na druhou stranu přístup k baterce je u tohoto auta nic moc. Už jsem na kabely startoval kolegu, naštěstí ještě bylo kde čelistmi chytit. Když jsem teď koukal, jak má baterku umístěn kolega, který má současnou verzi Tourneo Connectu,, tak jsem ještě docela rád za to, co mám.- jeden z důvodů, proč jsem kývl na Forda jako další služební auto, bylo přední vyhřívané okno, nebavilo mne každou zimu škrábat námrazu. Je to prima mít- no a samozřejmě boční posuvné dveřeMožná se zdá, že jsem vůči Fordu vysazenej, a že spíše straním Škodovce, ale i Ford umí dobrá auta, třeba novej Focus v Titaniu není vůbec špatné auto(až na ty odkládací prostory ve dveřích), na druhou stranu třeba trojkovou Fabii jsem docela zklamanej. Ford Tourneo Courier není špatné auto, záleží jen na tom, co od něj čekáte a co u něj hledáte. A i když je to i přes různé zkrášlovací snahy pořád jenom krabice, tak se zvenku chlapům i ženským líbí...tedy do chvíle, než zjistí, jak velký kufr v něm je ....


Dobrý den, vložte prosím Vaše zkušenosti s vozem do samostatné recenze: https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme, hezký den.
respond
ivánek
number of posts3
date of registration01.01.2017
Tuesday 23.07.2019 17:30, RE: Původní hodnocení - doplnění
citation:
reakce na: Ivánek, 22.08.2017 20:16 (Ford Toureno Courier Ecoboost ...)


Hodnocení Ford Tourneo Courier po cca čtyřech letech, najeto 30 tis. Není to moc, mám dvě auta. Courier naprosto bez závad, všechno funguje. Na jaře 2018 jsem nechal přečipovat na 92 Kw - 125 koní. Je to opravdu znát, zvláště při 1 a 2 rychlostním stupni. Sílu motoru až překvapující. Každému majiteli doporučuji. Od 3. stupně nepoznáte, že jde o tříválec. Motor šlape tiše a spotřeba stále stejná, kolem 6 l / 100 km. Zatím velká spokojenost.
respond
ivánek
number of posts3
date of registration01.01.2017
Thursday 11.03.2021 11:56, RE: RE: Původní hodnocení - doplnění
citation:
reakce na: ivánek, 23.07.2019 17:30 (Hodnocení Ford Tourneo Courier ...)


5 let provozu, vozidlo bez závad. Olej měním každý rok, letos vyměním i vzduchový. Využívám zatím cenově dostupný benzin Shell 100 oct. ale pokud načerpám jinde obyč. natural 95, na výkonu to nepoznám. Překvapila mě spotřeba, která najetím dalších km stále klesá, nyní průměr cca 5.7 l/100 km. Za dobu provozu dvě "dálkové" jízdy, Itálie a Komárno. Jinak jízdy cca 60 km v kuse mnohokrát do roka. Olej a filtry cenově velmi dostupné. Příkladem olejový filtr stejný jako u mého dalšího auta F. Fiesta z r.1998. Olej Castrol 5W-20 a další pro Fiestu spolu s filtry objednávám jednou do roka za cca 1800,- Kč. Do servisu nejezdím, mám svého takřka rodinného automechanika s vybavenou dílnou, neboť není nad to, když auto zná od začátku do konce. Stále si pochvaluji přečipování na 125 koní, je to opravdu znát. Negativa jsou stále stejná, tzn. nepohodlné sedadlo řidiče, otevírání pátých dveří a dostupnost při případné výměně baterie v motorovém prostoru. Zatím jsem neprováděl. Co je ale opravdu tragedie, je uchycení rezervního kola pod zavazadlovým prostorem. Ten kdo toto vymyslel je opravdu "genius" non plus ultra. Ocelové lanko, na kterém rezerva visí, odvíjíte otáčením matice ze zavazadlového prostoru a přitahujete ji rukou od spodku kufru mimo vozidlo.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Friday 12.03.2021 08:41, RE: RE: RE: Původní hodnocení - doplnění
citation:
reakce na: ivánek, 11.03.2021 11:56 (5 let provozu, vozidlo bez záv ...)


Dobrý den, máte-li chuť, napiště na svůj vůz recenzi:https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Pěkný den
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.