0
back
 

diskuze k tématu: Nový Ford Ranger - první jízdní dojmy

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.05.2012 15:38, vyměklost a DPF
Tak nám postupně měkne další pracovní stroj. Pick-upů jezdí v mém okolí celkem dost, protože každý má nějaký kus lesa, pole, je myslivec atd... A majitelé vyžadují hlavně robustnost, spolehlivost a servisní nenáročnost. Jenže staré pick-upy dost hnijí (vč. rámů) a nastává otázka co vlastně koupit? Hlavně my mě zajímalo jak mají řešené DPF, protože většina těchto aut nejezdí dlouhé trasy, ale spíš kolem stavení, menšími rychlostmi po lesních cestách.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 26.05.2012 08:57, RE: vyměklost a DPF
Paul posted by:
Tak nám postupně měkne další pracovní stroj. Pick-upů jezdí v mém okolí celkem dost, protože každý má nějaký kus lesa, pole, je myslivec atd... A majitelé vyžadují hlavně robustnost, spolehlivost a servisní nenáročnost. Jenže staré pick-upy dost hnijí (vč. rámů) a nastává otázka co vlastně koupit? Hlavně my mě zajímalo jak mají řešené DPF, protože většina těchto aut nejezdí dlouhé trasy, ale spíš kolem stavení, menšími rychlostmi po lesních cestách.
No vidíš...já o téhle kategorii přemýšlím nějaký ten pátek (pracuju ve stavebnictví) - líbil by se mi univerzální pracant - do lehčího "terénu",dost často na dálnici, vzadu bordel, v kabině čisto, 4x4 na hory dobrý... Aby to moc nežralo, vypadalo to majestátně, ale přitom kulturně... Ranger x Amarok x Navara, možná ještě ten Hilux...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 26.05.2012 12:50, RE: vyměklost a DPF
Pepe posted by:
No vidíš...já o téhle kategorii přemýšlím nějaký ten pátek (pracuju ve stavebnictví) - líbil by se mi univerzální pracant - do lehčího "terénu",dost často na dálnici, vzadu bordel, v kabině čisto, 4x4 na hory dobrý... Aby to moc nežralo, vypadalo to majestátně, ale přitom kulturně... Ranger x Amarok x Navara, možná ještě ten Hilux...
S kamarádem co taky dělá ve stavebnictví jsme řešili problém pick-up skoro rok, a nakonec nevyřešili, resp. koupil transita s náhonem na zadek. Potřeboval náhradu za starého pick-upa Feldu, který se 1) rozpadal, 2)měl problém táhnout těžší přívěs kvůli slabému motoru, přednímu náhonu, slabším brzdám a malé max.povelené hmotnosti pro přívěs. Pro jeho činnost by byl nejlepší pick-up velikosti a třídy Ford Ranger a spol. Jenže sehnat pěkný kus za rozumné peníze bylo nemožné a novým, složitým dieselům v pracovních autech nevěří (zvlášť když se serou i v osobních). A zákazníka nezajímá, že se ti posralo auto... Z nových fakt nevím co bych koupil, kdybych musel. Z hlediska spolehlivosti asi Ranger, teď už minulé generace. Motor transit, snad tam ani není DPF a zdá se být robustní. Amarok mě dost láká designem a výběrem použité mechaniky. Dávají na výběr pohon všech kol pomocí dif. Torsen jako u quattra, což je super na častější jízdy po kluzkých cestách a taky blbuvzdorné. Nebo klasicky náhon na zadek a přiřaditelný předek. S mauální převodovkou už hrozí jen problémy s motorem, ale ty už dnes trápí každého výrobce...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 26.05.2012 18:19, RE: vyměklost a DPF
Paul posted by:
S kamarádem co taky dělá ve stavebnictví jsme řešili problém pick-up skoro rok, a nakonec nevyřešili, resp. koupil transita s náhonem na zadek. Potřeboval náhradu za starého pick-upa Feldu, který se 1) rozpadal, 2)měl problém táhnout těžší přívěs kvůli slabému motoru, přednímu náhonu, slabším brzdám a malé max.povelené hmotnosti pro přívěs. Pro jeho činnost by byl nejlepší pick-up velikosti a třídy Ford Ranger a spol. Jenže sehnat pěkný kus za rozumné peníze bylo nemožné a novým, složitým diesel...
DPF alias FAP je stejnej mýtus a strašák jako kdysi váha vzduchu u VW. Nechám dolejt kapky a provést regeneraci (některé servisy to řeší proplachem . nemá se to, ale funguje to za 1). Investice 3-5tisKč za 120-150tkm. Aktuálně mám najeto 260tkm, 1x dolití, 1x regenerace, 1x proplach. Kolega má najeto 120tkm, zatím se nic neozvalo. Fakt tuhle hysterii nechápu.
Jinak Amarok se mi líbí nejvíc, přeci jen chci něco, co nějak vypadá. Akorát, že u nás nás mají všichni za blbce, v D se stejný auto nechá nový pořídit levněji o 100-150 tKč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 26.05.2012 19:13, RE: vyměklost a DPF
Pepe posted by:
DPF alias FAP je stejnej mýtus a strašák jako kdysi váha vzduchu u VW. Nechám dolejt kapky a provést regeneraci (některé servisy to řeší proplachem . nemá se to, ale funguje to za 1). Investice 3-5tisKč za 120-150tkm. Aktuálně mám najeto 260tkm, 1x dolití, 1x regenerace, 1x proplach. Kolega má najeto 120tkm, zatím se nic neozvalo. Fakt tuhle hysterii nechápu.
Jinak Amarok se mi líbí nejvíc, přeci jen chci něco, co nějak vypadá. Akorát, že u nás nás mají všichni za blbce, v D se stejný auto nech...
DPF u auta které jezdí hodně a delší trasy není takový problém, ale u pick-upa, který bude často popojíždět po staveništi, s polostudeným motorem, a pak najednou dostane nálož plná korba + přívěs, tady jsou obavy opodstatněné. Nebo budu v lese tahat dřevo a auto bude chtít provést regeneraci. Po lesní cestě naložený dřevem to bude problém. Škoda že se Amarok nedodává taky s nějakým velkým atmo. čtyř nebo šestiválcem s originální přestavbou na LPG nebo CNG. Možná by byl problém s umístěním nádrží, ale od toho jsou konstruktéři, ne?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 26.05.2012 20:12, RE: vyměklost a DPF
Paul posted by:
DPF u auta které jezdí hodně a delší trasy není takový problém, ale u pick-upa, který bude často popojíždět po staveništi, s polostudeným motorem, a pak najednou dostane nálož plná korba + přívěs, tady jsou obavy opodstatněné. Nebo budu v lese tahat dřevo a auto bude chtít provést regeneraci. Po lesní cestě naložený dřevem to bude problém. Škoda že se Amarok nedodává taky s nějakým velkým atmo. čtyř nebo šestiválcem s originální přestavbou na LPG nebo CNG. Možná by byl problém s umístěním nádrží...
Regenerace není takový problém jak se říká - nezáleží tolik na rychlosti auta jako na zatížení motoru, teplotě spalin a otáčkách. Když bude například chtít regeneraci v lese naložený dřevem, stačí zařadit redukci a držet motor nad 2500 RPM - regenerace proběhne úplně normálně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 27.05.2012 10:14, RE: vyměklost a DPF
Pavlik posted by:
Regenerace není takový problém jak se říká - nezáleží tolik na rychlosti auta jako na zatížení motoru, teplotě spalin a otáčkách. Když bude například chtít regeneraci v lese naložený dřevem, stačí zařadit redukci a držet motor nad 2500 RPM - regenerace proběhne úplně normálně.
Ale jak dlouho to bude trvat? To mám jezdit tu dobu po lese naložený dřevem? Nestačilo by třeba držet ty otáčky na volnoběh? A jak často se to při zmíněném způsobu užívání bude opakovat?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 27.05.2012 13:54, RE: vyměklost a DPF
Paul posted by:
Ale jak dlouho to bude trvat? To mám jezdit tu dobu po lese naložený dřevem? Nestačilo by třeba držet ty otáčky na volnoběh? A jak často se to při zmíněném způsobu užívání bude opakovat?
Dobrej dotaz...na prodejce. Nechci to paušalizovat, ale cca 10-15min stačí. Odpovídá to 20km po dálnici. Jinak samozřejmě existuje alternativa vyjmutí FAPu + nahrání odpovídajícího programu do ŘJ. Jsou firmy, co se na to specializujou, cena snad kolem 5tKč. Link sem dávat nebudu, neb z toho nic nemám
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 27.05.2012 15:18, RE: vyměklost a DPF
Paul posted by:
Ale jak dlouho to bude trvat? To mám jezdit tu dobu po lese naložený dřevem? Nestačilo by třeba držet ty otáčky na volnoběh? A jak často se to při zmíněném způsobu užívání bude opakovat?
Regenerace dle manuálu trvá max. 10 minut - tak dlouho zhruba trvá vyhrabat se z lesa př použití redukce . A ja čast se to opakuje - to je otázka na značkové fórum, protože to je jiné u každého modelu / motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 27.05.2012 15:19, RE: vyměklost a DPF
Pepe posted by:
Dobrej dotaz...na prodejce. Nechci to paušalizovat, ale cca 10-15min stačí. Odpovídá to 20km po dálnici. Jinak samozřejmě existuje alternativa vyjmutí FAPu + nahrání odpovídajícího programu do ŘJ. Jsou firmy, co se na to specializujou, cena snad kolem 5tKč. Link sem dávat nebudu, neb z toho nic nemám
O možnosti vykuchání DPF vím a co jsem slyšel, tak pokud to dělali lidi co se vyznali, jsou zákazníci spokojeni. Jenže jsem měl na mysli regenerace v případě auta v záruce. Např. když budu mít u Amaroku prodlouženou záruku na 4 roky a vykuchám DPF, tak mě v případě závady na motoru (což dnes není u nového auta nic neobvyklého) pošlou do prd... Obávám se, že nepříjemnosti s DPF bych těžko reklamoval (řeknou mi, že jsem auto nepoužíval v souladu s příručkou a další kecy). Hlavně je to ztráta času a u pracovního stroje i peněz. Jinak si myslím, že víc informací se dozvím tady než u prodejce, ale až budu mít cestu kolem VWsalůnu a trochu času, schválně z nich zkusím nějaké moudra vypáčit ;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 27.05.2012 20:57, RE: vyměklost a DPF
Paul posted by:
O možnosti vykuchání DPF vím a co jsem slyšel, tak pokud to dělali lidi co se vyznali, jsou zákazníci spokojeni. Jenže jsem měl na mysli regenerace v případě auta v záruce. Např. když budu mít u Amaroku prodlouženou záruku na 4 roky a vykuchám DPF, tak mě v případě závady na motoru (což dnes není u nového auta nic neobvyklého) pošlou do prd... Obávám se, že nepříjemnosti s DPF bych těžko reklamoval (řeknou mi, že jsem auto nepoužíval v souladu s příručkou a další kecy). Hlavně je to ztráta času ...
Tak u novýho to nikdo řešit nebude, páč když s tím bude někdo jezdit v lese, těžko najede za 4 roky tolik km, aby se DPF odporoučel na generálku. A bavíme se o autě za 3/4 mio, takže i u ojetýho za nějakých 400 tKč nebudu řešit 5tis za definitivní eliminaci problému.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 27.05.2012 22:26, RE: vyměklost a DPF
Pepe posted by:
Tak u novýho to nikdo řešit nebude, páč když s tím bude někdo jezdit v lese, těžko najede za 4 roky tolik km, aby se DPF odporoučel na generálku. A bavíme se o autě za 3/4 mio, takže i u ojetýho za nějakých 400 tKč nebudu řešit 5tis za definitivní eliminaci problému.
Pepe, někdy mě až překvapuje jak se vyznáš - u vozů vybavených DPF se, při používání výlučně ve městě, oběvují problémy již při cca 30 tisících km. Takže klidně po roce nebo roce a půl....známý je tím např. koncernový 2,0 TDI.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 12:14, RE: vyměklost a DPF
Pavlik posted by:
Pepe, někdy mě až překvapuje jak se vyznáš - u vozů vybavených DPF se, při používání výlučně ve městě, oběvují problémy již při cca 30 tisících km. Takže klidně po roce nebo roce a půl....známý je tím např. koncernový 2,0 TDI.
Mě zase překvapuje, jak tady o sofistikovaných věcech ostatní poučujou ti, co nezvládli ani základku, ty oběve.
Když si někdo pořídí naftu s filtrem na skákání po městě, tak ať si ji užije. Komu není rady, pomozme mu tam...
Tak ať si dotyčnej pořídí Rangera s přestavbou na CNG (mělo by to jít - ty to jistě víš přesně), tam bude filtr čistej jak slovo Boží.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 13:32, RE: vyměklost a DPF
Pepe posted by:
Mě zase překvapuje, jak tady o sofistikovaných věcech ostatní poučujou ti, co nezvládli ani základku, ty oběve.
Když si někdo pořídí naftu s filtrem na skákání po městě, tak ať si ji užije. Komu není rady, pomozme mu tam...
Tak ať si dotyčnej pořídí Rangera s přestavbou na CNG (mělo by to jít - ty to jistě víš přesně), tam bude filtr čistej jak slovo Boží.
V technice se vyznám evidentně lépe než v pravopisu, to víš čeština je moje kobyla CNG jako přestavby neuznávám - při současném stavu (velké a těžké nádrže, malý dojezd + málo čerpaček) je to k ničemu - to jsi ale asi číst nechtěl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 15:26, RE: vyměklost a DPF
Pavlik posted by:
V technice se vyznám evidentně lépe než v pravopisu, to víš čeština je moje kobyla CNG jako přestavby neuznávám - při současném stavu (velké a těžké nádrže, malý dojezd + málo čerpaček) je to k ničemu - to jsi ale asi číst nechtěl.
Já jsem k jakémukoli DODO velmi odtažitý. Taky mi přijde, že v záplavě typů a tříd kolikrát není co vybrat - dokud nemám specifické požadavky, vypadá nabídka jako veeeelmi široká. Onen lesník může narazit na DPF, já na nedobré vlastnosti na dálnici... Například se vylučuje (mluvíme - li o Rangeru) typově dodávaná zamykací alu roleta (Wildtrak) s FUNKČNÍM rámem za kabinu (pro převážení dlouhých profilů a pod). Zase by se to muselo vyřešit někde u externího dodavatele "na koleně". To mě nebaví...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.