0
back
 

diskuze k tématu: Výběr auta pro montážníka

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla
bob70
number of posts3
date of registration23.02.2014
Sunday 23.02.2014 15:52, Výběr auta pro montážníka
Prosím o rady s výběrem auta na montáže, doposud jezdím s Fordem Galaxy 2.3i, auto ve všem vyhovuje, ale brzy mne sežere (spotřeba cca 11 l. / 100km).

Tedy hledám něco vhodného s následujícími požadavky:
- co nejvyšší spolehlivost, potřebuji ráno nastartovat a dojet tam, kam zamýšlím, v případě méně podstatné poruchy potřebuji dojet, ne aby kvůli nepodstatné závadě auto odmítlo jet dál
- spotřeba tak do 6l/100km (většinou dálnice 120 - 150km/h a okresky - prostě cesty do všech měst v republice). Pokud budu vědět, že na tom záleží, jsem schopen se na dálnici ještě mírnit s maximální rychlostí.
- cena co nejnižší, abych to, co ušetřím na spotřebě nevrazil do auta. Mělo by to být něco, co nebude atraktivní pro zloděje (tedy Oktávka asi vypadává ze hry)
- dostatek prostoru pro nářadí, složené štafle, krabice s materiálem, stačil by asi jakýkoliv rozumný kombík, kdyby se dovnitř vešel občas i cca 2,5 m dlouhý skládací žebřík (třeba i přes sklopenou sedačku spolujezdce), abych ho nemusel mít na střeše, bylo by to velké plus (do Galaxy se mi v pohodě vejde mezi přední sedačky, trochu blbě se pak řadí, ale jde to.
- spolehlivé auto, nájezd cca 200 000 km v následujících 2-3 letech - pokud bude hodně pravděpodobné, že to vydrží, nevadí mi v okamžiku koupě najeto třeba 300 000km
- "levný" servis, myšleno tak, že se nemohou pravděpodobně vyskytnout poruchy, které budou vyžadovat investice v řádu mnoha desítkek tisíc korun. Opravy typu "výměna čehosi na podvozku, co vydrží dalších 100000km a stojí to i s prací 7000" mi připadá přiměřená, pokud se nevyskytuje 5x do roka ..
- dostatek pohodlí a bezpečí pro řidiče, slušné jízdní vlastnosti, přijatelný vzhled (abych nevypadal u zákazníka jako poslední socka), ale žádnou velkou parádu honit nemusím. Asi preference šestirychlostní převodovky (méně hluku při cestovních rychlostech).
- nezáleží mi na výši povinného ručení, havarijní pojistku nebudu uzavírat (nikdy jsem vlastní vinou neboural, předpokládaná cena vozu nevyžaduje havarijní pojištění)

Zatím mi vychází jako vhodný kandidát třeba Ford Mondeo 2,0TDCi v ceně kolem 50 000,- , trochu se akorát bojím strašáka výměny vstřiků. Napadají vás nějací další vhodní kandidáti?
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Monday 24.02.2014 08:41, cena?
Dojala mně ta cena na konci jinak srozumitelného dotazu. Sehnat za ty peníze auto s takovými požadavky v dobrém stavu bute téměř nemožné. Přestavte si Galaxy na plyn a máte vyřešeno. Kdyby to motor nevydržel, náhradní koupíte za pár korun.
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Monday 24.02.2014 11:07, RE: cena?
Paul posted by:
Dojala mně ta cena na konci jinak srozumitelného dotazu. Sehnat za ty peníze auto s takovými požadavky v dobrém stavu bute téměř nemožné. Přestavte si Galaxy na plyn a máte vyřešeno. Kdyby to motor nevydržel, náhradní koupíte za pár korun.


Plně souhlasím A to mondeo tdci za 50 tis bude vrak, vstřiky jsou jen jedna věc za cca 30000kč, ale další bude turbo 15000kč, čerpadlo tuším repas kolem 20000kč, spojka s dvouhmotou 20000kč, rozvody a vodní pumpa 10000kč, zadní třmeny 10000kč, koroze 10000kč ceny jsou odhadem, ale myslím, že moc se nepletu, samozřejmě plus běžný servis jako oleje filtry przdy občas nějaký čep tlumiče atd.

jinak galxy 2,3i s LPG má známý a je s tím spokojený i přes vysoký nájezd nemá problémy

respond
bob70
number of posts3
date of registration23.02.2014
Tuesday 25.02.2014 09:25, LPG
Díky moc za názory, trochu jsem je čekal. Je část lidí, kteří mi navrhují právě to Mondeo, sami jej mají a jezdí bez větších nákladů a část lidí tvrdí, že to je samozřejmě možné, ale nepříliš pravděpodobně opakovatelné, hlavně u kusu odkudsi z bazaru.

S LPG do Galaxy mám trochu problém, je to současně rodinné auto a vzhledem k tomu, že jsem pražák, vjezdu do podzemních garáží se v podstatě nevyhnu, navíc nás třeba na dovolenou jede 6 + pes, nevozím prostřední sedačku druhé řady a nechci jezdit bez rezervy - tedy buďto by rezerva zabrala většinu prostoru za zadními sedačkami, nebo bych ji vozil v rakvi na střeše - obojí je blbě.

Ale navedli jste mne na jednu kacířskou myšlenku .... že bych měl Galaxyny dvě ;)
Ta co ji mám, je GI, je trochu obouchaná (to auto není asi vidět, vždy do mne někdo nacouvá z boku) - hodím do ní ke straně velkou válcovou LPG nádrž dovnitř, i tak se mi tam vejde hromada věcí a nepůjde tam holt dát jedna zadní sedačka. Aspoň to bude mít na LPG velký dojezd. Tohle auto mám už 6 let, za posledního půl roku jsem s ním najel asi 40tkm, najeto má 220t (dle tacho což asi nebude úplně pravda) a věřím, že dalších 200t klidně dá s naprosto přijatelnými náklady na servis.

No a koupím si nějakou GII voňafku také v 2.3 benzínu, ta bude stát polovinu toho, co stojí TDi, budu s ní jezdit s rodinou a případně za zákazníky když to bude důležité pro reprezentaci a pak mne spotřeba netrápí (najedu max 5000km ročně?).
Jediné, co mne trápí, že ta 2.3i nemá šestikvalt, má to výkonu až až, lítat se s tím dá super, akorát už okolo 120km/h to není úplně ono s hlučností motoru (nad 160 to už zase moc nevadí, to začíná být silnější aerodynamický hluk). No mám o čem přemýšlet ....
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Tuesday 25.02.2014 17:18, ...
k těm mondeím...podle toho, jak se k tomu obsluha chová, tak se auto sere (platí na všechna auta, jen některá jsou náchylnější jako celek nebo konkrétními komponenty)

nicméně popsané věci - vstřiky, turbo, čerpadlo, spojka, atp. - se vysype u auta s "prasetem" místo řidiče ve 100 tisících, u rozvážného řidiče ve 300 tisících (samozřejmě jednotlivé komponenty se sypou v závislosti na režimu jízdy, kvalitě nafty, atp)

většina známých, jezdící s naftovým mondeem (jako služebním autem) tyhle věci řešila mezi 150 a 200 tisíci...a od té doby auta zase makají spolehlivě
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 26.02.2014 21:25, CNG
A co to zkusit předělat na CNG? Podzemní garáže nejsou problém, nádrže se dají dáti pod auto, akorát ta cena vás bude asi trochu strašit...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 04.03.2014 11:51, RE: ...
xtrox posted by:
k těm mondeím...podle toho, jak se k tomu obsluha chová, tak se auto sere (platí na všechna auta, jen některá jsou náchylnější jako celek nebo konkrétními komponenty) nicméně popsané věci - vstřiky, turbo, čerpadlo, spojka, atp. - se vysype u auta s "prasetem" místo řidiče ve 100 tisících, u rozvážného řidiče ve 300 tisících (samozřejmě jednotlivé komponenty se sypou v závislosti na režimu jízdy, kvalitě nafty, atp) většina známých, jezdící s naftovým mondeem (jako služebním autem) tyhle věci řešila mezi 150 a 200 tisíci...a od té doby auta zase makají spolehlivě


To je pravda, ale u takové ojetiny se není většinou záměr majitele prozradit, co se chystá jít brzo zakukat, takže obvykle drží černýho petra kupující. Hlavně je potřeba mít při nákupu tohle stále na paměti a nenechat se uchlácholit nástřelama oprav za stokoruny.
Mondeo v naftě za 50? Proč ne, pokud počítám s tím, že mě může o dalších 50 připravit, budu na tom pořád lépe, než když je koupím za 100 a budu čekat, že bude jen jezdit.
respond
bob70
number of posts3
date of registration23.02.2014
Thursday 06.03.2014 23:03, re
David V: přesně tak to cítím, jestli dám za auto 50 nebo 150 je skoro jedno, opravy krátce po koupi mohou vyjít na úplně stejné peníze.

Momentálně se to vyvinulo takto: dvěma nezávislými automechaniky jsem byl přesvědčován, ať se vykašlu na LPG a koupím si Galaxynu (která mi jinak opravdu vyhovuje) v naftě 1.9 TDi PD a jezdím jenom s ní (za tu bych dal tak 150000). Oba svorně tvrdí, že dlouhé klidné cesty dám do max 5,5 litru (sám v autě, rozměrný, ale lehký náklad, možné vyndané sedačky). Trochu se bojím, že to tak nebude, ale stejně jsem chtěl Galaxynu omladit a spotřebu rozhodně nižší než 2.3 benzín mít bude.
No a pokud bude spotřeba nad 6 l., budu zase řešit auto na montáže a bude to buďto něco lehčího, než Galaxyna v dieslu, nebo opravdu něco v LPG (třeba Mondeo, Focus, nebonevimcoještějiného ;). Tam ale zase musím mít jistotu, že to bude žrát max třeba 9l LPG (= cca 4,5 l. benzínu). Holt 2l. spotřeby rozdíl pro mne znamená 150 000,- rozdílu ceny paliva za 2 roky.

Bohužel jsou tvrzení o spotřebě TDi značně rozdílná, osobně znám člověka, který lítá jak utrženej ze řetězu a jezdí za 6,5l (tedy tuším s Passatem), sem tam někdo s galaxynou také tvrdí průměr do 6,5l a dlouhé cesty do 5,5l, ale zase spousta jiných lidí má i na dlouhejch cestách prý s lehkou nohou běžně 7. Tak uvidím, co z toho vymáčknu já.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.