0
back
 

diskuze k tématu: TDCI - skutecne takove zlo?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, ostatní, automobilky, německá vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní
pavel.novak.796FB
number of posts3
date of registration20.02.2015
Friday 20.02.2015 21:40, TDCI - skutecne takove zlo?
Ahoj vsem,

rad bych se zeptal, jak jsou na tom skutecne TDCI motory?

Mam vyhlednuty slusny Ford Mondeo TDCI 2.0 z roku 2005, pekny stav, po jednom majiteli, jezdeno pouze v nemecku, ma to najeto 180t km.

Auto vypada perfektne, ale co me desi - neustale probirane TDCI. Je to skutecne tak hrozne, jak se vsude pise? Jake jsou Vase zkusenosti? Na internetu ctu spousty kladnych recenzi, kde se vychvaluje a pak spousty recenzi, ktere jsou opakem a kritizuje se predevsim mala zivotnost vstrikovacu atd. Docetl jsme se, ze jejich oprava muze vyjit i na 30-40 tisic korun, coz mi prijde jako neuveritelne velke cislo. Kde je tedy pravda?

Je treba se techto poruch obavat pokdu clovek jezdi rozumne, kazdy rok meni filtry/oleje a pouziva kvalitni palivo?

Moc dekuji za Vase zkusenosti a nazory...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 20.02.2015 22:08, RE: TDCI - skutecne takove zlo?
pavel.novak.796FB posted by:
Ahoj vsem,rad bych se zeptal, jak jsou na tom skutecne TDCI motory?Mam vyhlednuty slusny Ford Mondeo TDCI 2.0 z roku 2005, pekny stav, po jednom majiteli, jezdeno pouze v nemecku, ma to najeto 180t km. Auto vypada perfektne, ale co me desi - neustale probirane TDCI. Je to skutecne tak hrozne, jak se vsude pise? Jake jsou Vase zkusenosti? Na internetu ctu spousty kladnych recenzi, kde se vychvaluje a pak spousty recenzi, ktere jsou opakem a kritizuje se predevsim mala zivotnost vstrikovacu atd. Docetl jsme se, ze jejich oprava muze vyjit i na 30-40 tisic korun, coz mi prijde jako neuveritelne velke cislo. Kde je tedy pravda?Je treba se techto poruch obavat pokdu clovek jezdi rozumne, kazdy rok meni filtry/oleje a pouziva kvalitni palivo?Moc dekuji za Vase zkusenosti a nazory...


Napíšu to úplně jednoduše.... Do 2001/02 by se šlo průseru hodně naproti, 2005, najeto (možná) 180tkm asi problém nebude. Počítám, že to bude do 4.000 euro, při nájezdu 30tkm/rok a době používání alespoň 4 let si na vstřiky (6tKč/kus - nepotečou všechny najednou), dvouhmotu (20tKč), FAP (7tKč) našetříte, a minimálně další 4 roky jezdíte bez "navýšení" ceny za spotřebu 2,0i, kterou stejně neseženete (bezproblémovou). Ford údajně neumožňuje ověření servisování v evropské síti, ale TUV by se podle mě měl dát vyhledat podle VIN. Dejte si práci, těch aut je mraky, když se bude kdokoliv cukat, hned jet pryč. Jestli někdo není schopen vést 10 let servisku, tak ty peníze radši (s mírným navýšením) dám tomu, kdo to schopen je. Pakliže budete používat naftové auto k tomu, k čemu bylo stvořeno (delší jízdy), neměl by být problém. P.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 20.02.2015 22:23, tdci
Podle mě je to pořád lepší alternativa než benzín, který nakonec, jak píše kolega, v dobrém stavu skoro neseženete. Naftové mondeo se prodává za legrační ceny, kor když třeba má už problem s vstřiky. A i pokud se investuje hned do vstřiků tak potom může odejít jen dvouhmota. I tak to s tím o kolik mín tdci žere oproti benzínu vyplatí už tak při 20t/rok.
Navíc mondeo 1,8 vůbec nejede a i dvoulitr je oproti 96kW tdci slabší.
respond
pavel.novak.796FB
number of posts3
date of registration20.02.2015
Friday 20.02.2015 22:35, tdci
Pocitam ze najedu ze najedu tak 18-20 tisic rocne, vim, neni to moc, ale rikam si ze uz je to takova mez mezi benzin/nafta.

Servisni kniha byla radne vedena a kazdy rok bylo auto v orig. servisu ford.

Pepe: Uplne ted nechapu tvou odpoved. Myslel jsi tim, ze s tim vozem mohu jeste podle tveho odhadu 4 roky jezdit v pohode a pak ty opravy, nebo jsi to myslel tak, ze bych mel rovnou po koupi investovat do vstriku/dvouhmoty/... a pak 4 roky v pohode?

Jinak moc vam dekuju za odpovedi...
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 20.02.2015 22:48, RE: tdci
pavel.novak.796FB posted by:
Pocitam ze najedu ze najedu tak 18-20 tisic rocne, vim, neni to moc, ale rikam si ze uz je to takova mez mezi benzin/nafta.Servisni kniha byla radne vedena a kazdy rok bylo auto v orig. servisu ford.Pepe: Uplne ted nechapu tvou odpoved. Myslel jsi tim, ze s tim vozem mohu jeste podle tveho odhadu 4 roky jezdit v pohode a pak ty opravy, nebo jsi to myslel tak, ze bych mel rovnou po koupi investovat do vstriku/dvouhmoty/... a pak 4 roky v pohode?Jinak moc vam dekuju za odpovedi...


Když investuješ hned do motoru + dvouhmoty tak máš 150t km klid minimálně. Tdci nemá řemen, takže rozvody se neřeší. Jen olej a nafta. Zbytek auta je až na reznutí v pohodě.
Ještě jsem viděl tdci s vadným čerpadlem, ale to je spíš vyjímka. To může odejít i u benzínu, i když asi bude levnější.

respond
pavel.novak.796FB
number of posts3
date of registration20.02.2015
Friday 20.02.2015 23:08, tdci
Super, diky za odpoved. Ted se zeptam asi hloupe, ale - auto bylo kazdy rok v orig. servise, naposled pred par mesici - pokud by bylo neco ze zmineneho (vstriky, dvouhmota, ...) v horsim stavu, nemel by servis doporucit vymenu? Nebo se tohle na prohlidkach typicky nekontroluje (porad se bavime o Nemecku)?

Pokud by vse zminene bylo castecne opotrebene, ale zatim v poradku funkcni, je treba to menit hned, nebo se na to da treba jeste 20-30 tisic naject s tim, ze tim nepodelam neco dalsiho?

Mate nekdo predstavu kolik stoji kontrola vstriku? Daji se cistit, nebo je to vzdy na uplnou vymenu?

Jinak diky moc
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Saturday 21.02.2015 00:14, RE: tdci
pavel.novak.796FB posted by:
Super, diky za odpoved. Ted se zeptam asi hloupe, ale - auto bylo kazdy rok v orig. servise, naposled pred par mesici - pokud by bylo neco ze zmineneho (vstriky, dvouhmota, ...) v horsim stavu, nemel by servis doporucit vymenu? Nebo se tohle na prohlidkach typicky nekontroluje (porad se bavime o Nemecku)?Pokud by vse zminene bylo castecne opotrebene, ale zatim v poradku funkcni, je treba to menit hned, nebo se na to da treba jeste 20-30 tisic naject s tim, ze tim nepodelam neco dalsiho? Mate nekdo predstavu kolik stoji kontrola vstriku? Daji se cistit, nebo je to vzdy na uplnou vymenu?Jinak diky moc


Jasně že je zbytečný to měnitr když to funguje, kor když je k tomu autu nějaká historie.
Já to myslel spíš tak že když za levno koupíš auto před vstřikovou smrtí a investuješ do motoru pořád to vyjde celkem dobře. U Forda. Jo, byla doba kdy to stálo ranec a hodně lidí z toho má špatné sny dodnes, ale ted už to jde.
Já jinak ojeté diesly nerad, ale při cenách mondea tdci to dává celkem smysl.

respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Saturday 21.02.2015 00:17, RE: tdci
pavel.novak.796FB posted by:
Super, diky za odpoved. Ted se zeptam asi hloupe, ale - auto bylo kazdy rok v orig. servise, naposled pred par mesici - pokud by bylo neco ze zmineneho (vstriky, dvouhmota, ...) v horsim stavu, nemel by servis doporucit vymenu? Nebo se tohle na prohlidkach typicky nekontroluje (porad se bavime o Nemecku)?Pokud by vse zminene bylo castecne opotrebene, ale zatim v poradku funkcni, je treba to menit hned, nebo se na to da treba jeste 20-30 tisic naject s tim, ze tim nepodelam neco dalsiho? Mate nekdo predstavu kolik stoji kontrola vstriku? Daji se cistit, nebo je to vzdy na uplnou vymenu?Jinak diky moc


A stav vstřiků ti změří diagnostikou všude ve Fordu za pár stovek.

respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Saturday 21.02.2015 08:39, RE: tdci
pavel.novak.796FB posted by:
Pocitam ze najedu ze najedu tak 18-20 tisic rocne, vim, neni to moc, ale rikam si ze uz je to takova mez mezi benzin/nafta.Servisni kniha byla radne vedena a kazdy rok bylo auto v orig. servisu ford.Pepe: Uplne ted nechapu tvou odpoved. Myslel jsi tim, ze s tim vozem mohu jeste podle tveho odhadu 4 roky jezdit v pohode a pak ty opravy, nebo jsi to myslel tak, ze bych mel rovnou po koupi investovat do vstriku/dvouhmoty/... a pak 4 roky v pohode?Jinak moc vam dekuju za odpovedi...


Jak psal PetrT - pokud to funguje, nemá cenu to řešit . Vstřik může téct, pak stačí přetěsnění (nějakých 1500Kč/Ks), nebo se ucpat/zadřít - pak je to na výměnu, cca 6tKč/ks. Aby se všechno podělalo najednou, to by musela bejt hrozná past (v našich končinách ovšem ne neobvyklá), se zanedbaným servisem, kde jediný důvod ke zbavení se auta je reálná potřeba masivních investic. Pokud bylo auto řádně servisované, budou ty věci odcházet postupně, v závislosti na chování řidiče a kvalitě čerpané nafty. Proto jsou naftová auta z D v lepším stavu, co se týče vstřiků. Pokud najedeš těch 20tkm/rok, tak i kdyby se každý rok něco pos.alo, tak se to pořád vyplatí s výhledem do budoucna. Já mám (na naftě jiné automobilky) při najetých 340tkm všechny tyhle věci původní. Auto bylo kupované v D, se servisní historií, 4leté s nájezdem 140tkm...
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Saturday 21.02.2015 10:03, RE: tdci
Pepe posted by:
pavel.novak.796FB posted by:
Pocitam ze najedu ze najedu tak 18-20 tisic rocne, vim, neni to moc, ale rikam si ze uz je to takova mez mezi benzin/nafta.Servisni kniha byla radne vedena a kazdy rok bylo auto v orig. servisu ford.Pepe: Uplne ted nechapu tvou odpoved. Myslel jsi tim, ze s tim vozem mohu jeste podle tveho odhadu 4 roky jezdit v pohode a pak ty opravy, nebo jsi to myslel tak, ze bych mel rovnou po koupi investovat do vstriku/dvouhmoty/... a pak 4 roky v pohode?Jinak moc vam dekuju za odpovedi...
Jak psal PetrT - pokud to funguje, nemá cenu to řešit . Vstřik může téct, pak stačí přetěsnění (nějakých 1500Kč/Ks), nebo se ucpat/zadřít - pak je to na výměnu, cca 6tKč/ks. Aby se všechno podělalo najednou, to by musela bejt hrozná past (v našich končinách ovšem ne neobvyklá), se zanedbaným servisem, kde jediný důvod ke zbavení se auta je reálná potřeba masivních investic. Pokud bylo auto řádně servisované, budou ty věci odcházet postupně, v závislosti na chování řidiče a kvalitě čerpané nafty. Proto jsou naftová auta z D v lepším stavu, co se týče vstřiků. Pokud najedeš těch 20tkm/rok, tak i kdyby se každý rok něco pos.alo, tak se to pořád vyplatí s výhledem do budoucna. Já mám (na naftě jiné automobilky) při najetých 340tkm všechny tyhle věci původní. Auto bylo kupované v D, se servisní historií, 4leté s nájezdem 140tkm...


asi takhle-kamarád má Mondeo 2.0 TDCi rv2003, koupil ho 4 nebo 5 let zpátky přesně s těmi kilometry co uvádíš, nějakých 180k. po známém co ho měl pár let a před tím si ho dovezl osobně z DE. aktuálně najeto cca 280k. měněny řemeny+řemenice (rozpadly se), problémy se zadní nápravou-geometrie, silentbloky, možná ještě něco. to je asi tak vše. začíná se mu ozývat dvouhmota. kolem motoru-vstřiky asi původní-on je neměnil, čerpadlo taky. naftu bere kde se dá, aditiva nepoužívá, servis jen nejnutnější. s následným prodejem nepočítá, koupí nové auto, nejspíš to samé z posledního roku výroby a tohle nechá na semeno. ale zase mohl mít jen kliku na kus... ono je nejhorší když se koupí auto které má deklarovaný nájezd a skutečnost je třeba dvojnásobná, někdy trojnásobná. pak je logické že se všechno začne srát, nový majitel je nešťastný, jeho peněženka ještě víc a potom se v hospodě negativně generalizuje nejen konkrétní model ale celá značka.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Saturday 21.02.2015 13:25, RE: tdci
tomaskrtek posted by:
Pepe posted by:
pavel.novak.796FB posted by:
Pocitam ze najedu ze najedu tak 18-20 tisic rocne, vim, neni to moc, ale rikam si ze uz je to takova mez mezi benzin/nafta.Servisni kniha byla radne vedena a kazdy rok bylo auto v orig. servisu ford.Pepe: Uplne ted nechapu tvou odpoved. Myslel jsi tim, ze s tim vozem mohu jeste podle tveho odhadu 4 roky jezdit v pohode a pak ty opravy, nebo jsi to myslel tak, ze bych mel rovnou po koupi investovat do vstriku/dvouhmoty/... a pak 4 roky v pohode?Jinak moc vam dekuju za odpovedi...
Jak psal PetrT - pokud to funguje, nemá cenu to řešit . Vstřik může téct, pak stačí přetěsnění (nějakých 1500Kč/Ks), nebo se ucpat/zadřít - pak je to na výměnu, cca 6tKč/ks. Aby se všechno podělalo najednou, to by musela bejt hrozná past (v našich končinách ovšem ne neobvyklá), se zanedbaným servisem, kde jediný důvod ke zbavení se auta je reálná potřeba masivních investic. Pokud bylo auto řádně servisované, budou ty věci odcházet postupně, v závislosti na chování řidiče a kvalitě čerpané nafty. Proto jsou naftová auta z D v lepším stavu, co se týče vstřiků. Pokud najedeš těch 20tkm/rok, tak i kdyby se každý rok něco pos.alo, tak se to pořád vyplatí s výhledem do budoucna. Já mám (na naftě jiné automobilky) při najetých 340tkm všechny tyhle věci původní. Auto bylo kupované v D, se servisní historií, 4leté s nájezdem 140tkm...
asi takhle-kamarád má Mondeo 2.0 TDCi rv2003, koupil ho 4 nebo 5 let zpátky přesně s těmi kilometry co uvádíš, nějakých 180k. po známém co ho měl pár let a před tím si ho dovezl osobně z DE. aktuálně najeto cca 280k. měněny řemeny+řemenice (rozpadly se), problémy se zadní nápravou-geometrie, silentbloky, možná ještě něco. to je asi tak vše. začíná se mu ozývat dvouhmota. kolem motoru-vstřiky asi původní-on je neměnil, čerpadlo taky. naftu bere kde se dá, aditiva nepoužívá, servis jen nejnutnější. s následným prodejem nepočítá, koupí nové auto, nejspíš to samé z posledního roku výroby a tohle nechá na semeno. ale zase mohl mít jen kliku na kus... ono je nejhorší když se koupí auto které má deklarovaný nájezd a skutečnost je třeba dvojnásobná, někdy trojnásobná. pak je logické že se všechno začne srát, nový majitel je nešťastný, jeho peněženka ještě víc a potom se v hospodě negativně generalizuje nejen konkrétní model ale celá značka.


To je právě ono. Deklarovaný nájezd 200, reálný 400, servis jen ten nejnutnější... Koupit si to samý v benzínu, se stejným nájezdem, tak je z toho všechno možný, jen ne bezúdržbové vozidlo. Lehce ojetý benzín proti těžce ojeté naftě s velkou pravděpodobností vyjde nákladově stejně, ne-li lépe. Ale když srovnám naftu a benzín lehce ojeté, tak je ta nákladovost dost rozdílná. Všechno je jen o přístupu ke koupě ojetiny, zhodnocení vlastních potřeb/režimu provozu a pod.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 22.02.2015 23:08, RE: tdci
Pepe posted by:
tomaskrtek posted by:
Pepe posted by:
pavel.novak.796FB posted by:
Pocitam ze najedu ze najedu tak 18-20 tisic rocne, vim, neni to moc, ale rikam si ze uz je to takova mez mezi benzin/nafta.Servisni kniha byla radne vedena a kazdy rok bylo auto v orig. servisu ford.Pepe: Uplne ted nechapu tvou odpoved. Myslel jsi tim, ze s tim vozem mohu jeste podle tveho odhadu 4 roky jezdit v pohode a pak ty opravy, nebo jsi to myslel tak, ze bych mel rovnou po koupi investovat do vstriku/dvouhmoty/... a pak 4 roky v pohode?Jinak moc vam dekuju za odpovedi...
Jak psal PetrT - pokud to funguje, nemá cenu to řešit . Vstřik může téct, pak stačí přetěsnění (nějakých 1500Kč/Ks), nebo se ucpat/zadřít - pak je to na výměnu, cca 6tKč/ks. Aby se všechno podělalo najednou, to by musela bejt hrozná past (v našich končinách ovšem ne neobvyklá), se zanedbaným servisem, kde jediný důvod ke zbavení se auta je reálná potřeba masivních investic. Pokud bylo auto řádně servisované, budou ty věci odcházet postupně, v závislosti na chování řidiče a kvalitě čerpané nafty. Proto jsou naftová auta z D v lepším stavu, co se týče vstřiků. Pokud najedeš těch 20tkm/rok, tak i kdyby se každý rok něco pos.alo, tak se to pořád vyplatí s výhledem do budoucna. Já mám (na naftě jiné automobilky) při najetých 340tkm všechny tyhle věci původní. Auto bylo kupované v D, se servisní historií, 4leté s nájezdem 140tkm...
asi takhle-kamarád má Mondeo 2.0 TDCi rv2003, koupil ho 4 nebo 5 let zpátky přesně s těmi kilometry co uvádíš, nějakých 180k. po známém co ho měl pár let a před tím si ho dovezl osobně z DE. aktuálně najeto cca 280k. měněny řemeny+řemenice (rozpadly se), problémy se zadní nápravou-geometrie, silentbloky, možná ještě něco. to je asi tak vše. začíná se mu ozývat dvouhmota. kolem motoru-vstřiky asi původní-on je neměnil, čerpadlo taky. naftu bere kde se dá, aditiva nepoužívá, servis jen nejnutnější. s následným prodejem nepočítá, koupí nové auto, nejspíš to samé z posledního roku výroby a tohle nechá na semeno. ale zase mohl mít jen kliku na kus... ono je nejhorší když se koupí auto které má deklarovaný nájezd a skutečnost je třeba dvojnásobná, někdy trojnásobná. pak je logické že se všechno začne srát, nový majitel je nešťastný, jeho peněženka ještě víc a potom se v hospodě negativně generalizuje nejen konkrétní model ale celá značka.
To je právě ono. Deklarovaný nájezd 200, reálný 400, servis jen ten nejnutnější... Koupit si to samý v benzínu, se stejným nájezdem, tak je z toho všechno možný, jen ne bezúdržbové vozidlo. Lehce ojetý benzín proti těžce ojeté naftě s velkou pravděpodobností vyjde nákladově stejně, ne-li lépe. Ale když srovnám naftu a benzín lehce ojeté, tak je ta nákladovost dost rozdílná. Všechno je jen o přístupu ke koupě ojetiny, zhodnocení vlastních potřeb/režimu provozu a pod.


Mondeo toho r.v. má celkem spolehlivý benzín 2.0i, téměř shodný s Mazdou 6 (až na problémové vířivé klapky v sání u Mondea). Kámoš koupil 5. leté Mondeo r.v. 2003 TDCi od tchána s poctivými 200 tkm a servisní knížkou. Ve 290 tkm se mu letos v lednu definitivně vysypalo. Pod autem olej s kovovými pilinami. Mezitím měnil dvouhmotu a čerpadlo. Kámoš auto pravidelně servisoval (měnil olej) u garážisty. Myslím že zrovna benzínový 2.0i by byl nejspíš ještě teď v pohodě.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 23.02.2015 01:40, RE: tdci
Pepe posted by:
tomaskrtek posted by:
Pepe posted by:
pavel.novak.796FB posted by:
Pocitam ze najedu ze najedu tak 18-20 tisic rocne, vim, neni to moc, ale rikam si ze uz je to takova mez mezi benzin/nafta.Servisni kniha byla radne vedena a kazdy rok bylo auto v orig. servisu ford.Pepe: Uplne ted nechapu tvou odpoved. Myslel jsi tim, ze s tim vozem mohu jeste podle tveho odhadu 4 roky jezdit v pohode a pak ty opravy, nebo jsi to myslel tak, ze bych mel rovnou po koupi investovat do vstriku/dvouhmoty/... a pak 4 roky v pohode?Jinak moc vam dekuju za odpovedi...
Jak psal PetrT - pokud to funguje, nemá cenu to řešit . Vstřik může téct, pak stačí přetěsnění (nějakých 1500Kč/Ks), nebo se ucpat/zadřít - pak je to na výměnu, cca 6tKč/ks. Aby se všechno podělalo najednou, to by musela bejt hrozná past (v našich končinách ovšem ne neobvyklá), se zanedbaným servisem, kde jediný důvod ke zbavení se auta je reálná potřeba masivních investic. Pokud bylo auto řádně servisované, budou ty věci odcházet postupně, v závislosti na chování řidiče a kvalitě čerpané nafty. Proto jsou naftová auta z D v lepším stavu, co se týče vstřiků. Pokud najedeš těch 20tkm/rok, tak i kdyby se každý rok něco pos.alo, tak se to pořád vyplatí s výhledem do budoucna. Já mám (na naftě jiné automobilky) při najetých 340tkm všechny tyhle věci původní. Auto bylo kupované v D, se servisní historií, 4leté s nájezdem 140tkm...
asi takhle-kamarád má Mondeo 2.0 TDCi rv2003, koupil ho 4 nebo 5 let zpátky přesně s těmi kilometry co uvádíš, nějakých 180k. po známém co ho měl pár let a před tím si ho dovezl osobně z DE. aktuálně najeto cca 280k. měněny řemeny+řemenice (rozpadly se), problémy se zadní nápravou-geometrie, silentbloky, možná ještě něco. to je asi tak vše. začíná se mu ozývat dvouhmota. kolem motoru-vstřiky asi původní-on je neměnil, čerpadlo taky. naftu bere kde se dá, aditiva nepoužívá, servis jen nejnutnější. s následným prodejem nepočítá, koupí nové auto, nejspíš to samé z posledního roku výroby a tohle nechá na semeno. ale zase mohl mít jen kliku na kus... ono je nejhorší když se koupí auto které má deklarovaný nájezd a skutečnost je třeba dvojnásobná, někdy trojnásobná. pak je logické že se všechno začne srát, nový majitel je nešťastný, jeho peněženka ještě víc a potom se v hospodě negativně generalizuje nejen konkrétní model ale celá značka.
To je právě ono. Deklarovaný nájezd 200, reálný 400, servis jen ten nejnutnější... Koupit si to samý v benzínu, se stejným nájezdem, tak je z toho všechno možný, jen ne bezúdržbové vozidlo. Lehce ojetý benzín proti těžce ojeté naftě s velkou pravděpodobností vyjde nákladově stejně, ne-li lépe. Ale když srovnám naftu a benzín lehce ojeté, tak je ta nákladovost dost rozdílná. Všechno je jen o přístupu ke koupě ojetiny, zhodnocení vlastních potřeb/režimu provozu a pod.


Pepe, k tomu znovu zopakuji, že u nákupu nafty u osobního auta je trouba buď ten první, který nevyužil její potenciál nebo ten druhý, který si myslí, že ten první nevyužil její potenciál o třetím a dalším v pořadí už nemluvě.
respond
Primcar
number of posts35
date of registration06.03.2014
Monday 23.02.2015 13:39, .
Jen dodam k tem klapkam, po faceliftu od roku 2003 je tento problem odstranen, ten plast je zesilen.
Ja muj rocnik 2001 resil trvalym odpojenim klapek a bylo po starosti...
Jinak servisovane mondeo z nemcka pouze origo servis, tak bych moc nevahal pokud je dobre bude za chvili pryc. A zase pokud nekdo to soupe pouze do drazsiho origo servisu, tak asi pripadnou vymenu jednoho ci dvou vstriku by prezil a hned by to neprodaval...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.