0
back
 

diskuze k tématu: Ojetý Ford Mondeo III – jaký motor pro tažení karavanu?

category of topic classification: německá vozidla
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Tuesday 07.10.2014 11:10, mondeo na tahání
Pokud se Vám líbí tak si ho kupte, ale jestli za ním chcete něco tahat, tak bych volil jiné auto.
Hlavně bych se velkým obloukem vyhnul naftě. Pod vlekem nejede, žere a ještě se ničí dvouhmota.
Ideální je benzín 6 -8 válec od 2,5l nahoru. bmw 528i jede s 2t vlekem za 11l bmw 525tds jede se stejným vlekem za 10 ale jedete pomaleji. úspora 0 horší jízda a drahé opavy.... jinak na tahání vleku je super Mercedes ML v benzínu. o vleku ani nevíte. benzín se dá kombinovat s LPG a jezdíte levněji jak s naftou
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 07.10.2014 13:45, A zase ty výkony a momenty
Pane redaktore, uvědomte si, že točivý moment a výkon je dvojí představení jedné veličiny, takže pokud chcete autem něco tahat, musíte mít k dispozici výkon. 66kW turbo nafta sice dosahuje momentu 250 Nm, zatímco 100 kW atmo benzín vrcholí obvykle těsně pod 200 Nm, avšak tahání vleku s tak slabým motorem bude torura.
Co jsem tím chtěl říct..., ....že těch 420 Nm se odvíjí právě od toho vysokého výkonu, kterého je pro tahání těžkého vleku zapotřebí, a to z několika důvodů. Hlavní není nějaká schopnost akcelerace, ale navržení celé přenosové soustavy na trvalý přenos velkého výkonu a rovněž dispozice brzd koně zkrotit, i když takový přívěs bude jistě brzděný.
respond
Mati
number of posts13
date of registration09.12.2008
Tuesday 07.10.2014 15:50, Mondeo a 2t...nesmysl
Jak koukám do katalogu, tak Mondeoo III 2,2 TDCi má na kouli 1,8t
Je taky nesmysl zapřáhnout za auto, který má 1,6t pohotovostní hmotnost 2t vozejk........

Můj P307 má pohotovostní hmotnost 1,4t na kouli sice 1,5t ale tahám "jen" 1,3t karavan
a je to ažaž, i když mám v autě ESP i stabilizátor na karavanu.........
nejde o výkon, ale o stabilitu v zatáčkách, při bočním větru, když míjím autobus/kamion a
taky o brždění.

Martin
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 07.10.2014 21:42, RE: A zase ty výkony a momenty
David V posted by:
Pane redaktore, uvědomte si, že točivý moment a výkon je dvojí představení jedné veličiny, takže pokud chcete autem něco tahat, musíte mít k dispozici výkon. 66kW turbo nafta sice dosahuje momentu 250 Nm, zatímco 100 kW atmo benzín vrcholí obvykle těsně pod 200 Nm, avšak tahání vleku s tak slabým motorem bude torura. Co jsem tím chtěl říct..., ....že těch 420 Nm se odvíjí právě od toho vysokého výkonu, kterého je pro tahání těžkého vleku zapotřebí, a to z několika důvodů. Hlavní není nějaká schopnost akcelerace, ale navržení celé přenosové soustavy na trvalý přenos velkého výkonu a rovněž dispozice brzd koně zkrotit, i když takový přívěs bude jistě brzděný.


JJ, takový traktor John Deere má taky drtivý krouťák při 80 kW :) Holt má úměrně tomu nižší otáčky. Diesly mají obecně delší převody, takže krouťák na kolech už není až tak drtivý ve srovnání s benzíny, které mají převody kratší.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 08.10.2014 19:40, pár nesmyslů
Zaprvé - ty Mondea 2.2 TDCI co jsou kolem 100 tisíc, to je 2. generace označovaná Mk3. Mk4 s motorem 2.2 diesel seženete tak kolem 200 tisíc. Odhlédnu od toho, že diesly v Mk4 mají s těmi problémovými z Mk3 společný jen název, staré byly vlastní vývoj od Fordu a nové jsou převzaté od PSA. 1,8 TDCi je jediná bez DPF filtru, 2.0 i 2.2 ho mají vždy.

Co se týče hmotností - s přihlédnutím k maximální hmotnosti vozidla a celkové soupravy by 1.8 mohla táhnout max 1.6 tuny, 2.0 s automatem max 2 tuny, s manuálem ale jen 1.8 tuny. Jak je to s 2.2 nevím, můj starý prospekt o něm ještě nevěděl. Oba menší diesly mají krouťák 320 Nm, já myslím, že ten dvoulitr by mohl taky stačit.

A k těm benzínům - je tu jeden - 2.5T 162 kW, který může táhnout 1.8 tuny a krouťák má 320 Nm jako ty diesly, ovšem spotřeba bude jinde.
respond
cestovatel3000
number of posts1
date of registration06.07.2015
Monday 06.07.2015 19:14, Ford Mondeo - benzín 2.5 T
Motor 2.5T s manuálem má na tažení přívěsu výjimku na 2.000 kg do 8% stoupání. Při tahání spotřeba cca 13 l/100km. Výkon zcela v pohodě, 130 km/h není problém i s vlekem
respond
radek.slivaFB
number of posts181
date of registration16.03.2013
Tuesday 07.07.2015 12:10, 2.2tdci
Mam mondeo 2.2 Tdci 129kw ve velkem technicaku mam brzdeny vlek 2.0t. kroutak je 400 Nm. Prevody jsou opravdu dlouhe 6tku davam ve 100 . Jestli ten vlek nebo karavan nebude tahat kazdy den tak by to dvouhmota mohla prezit kdyz bude rozumne slapat na plyn ty..ony ty dvouhmoty vydrzi tech 200 tk realnych takze proste nekoupit nejakou vrazdu a radsi si priplatit a ozelet tech 500 za cebia certifikat...vykon je dostacujici urcite....problem vidim v brzdach ty mi prijdou opravdu slabe...mam brzdy zimmerman a strasne rychle se prehrivaji (origo motocraft jeste horsi)uz mi parkrat i palub pocitac zahlasil ze brzdy hori :D (samozrejme pri ostrejsi jizde) jsou tam 302 mm kotouce na predku.... 2.5t ma 316 myslim
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 08.07.2015 11:35, RE: 2.2tdci
radek.slivaFB posted by:
Mam mondeo 2.2 Tdci 129kw ve velkem technicaku mam brzdeny vlek 2.0t. kroutak je 400 Nm. Prevody jsou opravdu dlouhe 6tku davam ve 100 . Jestli ten vlek nebo karavan nebude tahat kazdy den tak by to dvouhmota mohla prezit kdyz bude rozumne slapat na plyn ty..ony ty dvouhmoty vydrzi tech 200 tk realnych takze proste nekoupit nejakou vrazdu a radsi si priplatit a ozelet tech 500 za cebia certifikat...vykon je dostacujici urcite....problem vidim v brzdach ty mi prijdou opravdu slabe...mam brzdy zimmerman a strasne rychle se prehrivaji (origo motocraft jeste horsi)uz mi parkrat i palub pocitac zahlasil ze brzdy hori :D (samozrejme pri ostrejsi jizde) jsou tam 302 mm kotouce na predku.... 2.5t ma 316 myslim


Dobrý den, ohodnoťte prosím vaše auto blíže a podělte se se svými zkušenostmi http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.