0
back
 

diskuze k tématu: Nákup ojetého Mondea

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2014 09:22, Nákup ojetého Mondea
Dobrý den, mám k Vám dotaz, zda nákup ojetého Fordu Mondeo, ročník 2011, TDCi 120kW s automatickou převodovkou se 130tisíci km, je dobrou volbou. O Fordech tady bylo napsáno již hodně, ale nenašel jsem info ohledně tohoto ročníku s daným motorem a automatem. Díky za radu.
S pozdravem Karel
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Wednesday 03.12.2014 14:20, RE: Nákup ojetého Mondea
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, mám k Vám dotaz, zda nákup ojetého Fordu Mondeo, ročník 2011, TDCi 120kW s automatickou převodovkou se 130tisíci km, je dobrou volbou. O Fordech tady bylo napsáno již hodně, ale nenašel jsem info ohledně tohoto ročníku s daným motorem a automatem. Díky za radu.S pozdravem Karel


možná si odpovězte:
- proč potřebuji(chci) automat ?
- budu mít na opravu automatické převodovky?
- využiji naftu (čili jezdíte převážně dlouhé dalnice nebo skáčete po městě)? a budu mít na případné opravy ?

pak lze řešit doporučenou motorizaci
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 03.12.2014 16:27, RE: Nákup ojetého Mondea
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, mám k Vám dotaz, zda nákup ojetého Fordu Mondeo, ročník 2011, TDCi 120kW s automatickou převodovkou se 130tisíci km, je dobrou volbou. O Fordech tady bylo napsáno již hodně, ale nenašel jsem info ohledně tohoto ročníku s daným motorem a automatem. Díky za radu. S pozdravem Karel


Už jen ta automatická převodovka by mě spolehlivě odradila. Není to klasický automat. Je to dvouspojkový powershift, stejně jako koncernové DSG - od toho se odvíjí analogicky náklady na servis a opravy. Není to pohodlné ani spolehlivé ani odolné jako klasický automat, navíc servisní interval jen 60 tisíc km.
respond
toskey
number of posts19
date of registration28.05.2010
Wednesday 03.12.2014 21:36, AUTOMAT
Nevím kde berete, že powershift není spolehlivej, naopak by měl být o chlup spohlivější než dsg. A za další nechápu proč někdo rozmlouvá automat obecně ted jsem jsi koupil po dlouhý době jebku s mauálem jako druhý auto , ptž jsem nemohl sehnat levně automat s lpg a vím že příště už tu chybu neudělám. Prostě kdo ochutná automat a vyhovuje mu to tak nějaký kvrdlání už nechce. Jako chápu,že takový ti nadrženci co si vytáhnou o víkendu auto a jedou s rodinkou na výlet tak mají nějakej pseudo pocit,že s tím chtějí jte sportovně a že se chtěj povozit a nevím co ještě mi tvrděj honiči řadičky, já autem musím jezdit denodenně 130 km do práce a o víkendu náký ty výlety, tak chci bejt co co nejmín unavenej a automat tomu pomáhá, hlavně ve městě. Už aby byl autopilot a bude to super.
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Wednesday 03.12.2014 23:23, RE: Nákup ojetého Mondea
Pavlik posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, mám k Vám dotaz, zda nákup ojetého Fordu Mondeo, ročník 2011, TDCi 120kW s automatickou převodovkou se 130tisíci km, je dobrou volbou. O Fordech tady bylo napsáno již hodně, ale nenašel jsem info ohledně tohoto ročníku s daným motorem a automatem. Díky za radu. S pozdravem Karel
Už jen ta automatická převodovka by mě spolehlivě odradila. Není to klasický automat. Je to dvouspojkový powershift, stejně jako koncernové DSG - od toho se odvíjí analogicky náklady na servis a opravy. Není to pohodlné ani spolehlivé ani odolné jako klasický automat, navíc servisní interval jen 60 tisíc km.


možná by bylo také dobré,kdyby tazatel doplnil roční nájezd a na jak dlouho auto plánuje.Ono pokud to auto bude provozovat minimálně 5let s ročním nájezdem 40 000,tak ten automat se tam možná bude měnit dvakrát..
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 04.12.2014 08:57, RE: AUTOMAT
toskey posted by:
Nevím kde berete, že powershift není spolehlivej, naopak by měl být o chlup spohlivější než dsg. A za další nechápu proč někdo rozmlouvá automat obecně ted jsem jsi koupil po dlouhý době jebku s mauálem jako druhý auto , ptž jsem nemohl sehnat levně automat s lpg a vím že příště už tu chybu neudělám. Prostě kdo ochutná automat a vyhovuje mu to tak nějaký kvrdlání už nechce. Jako chápu,že takový ti nadrženci co si vytáhnou o víkendu auto a jedou s rodinkou na výlet tak mají nějakej pseudo pocit,že s tím chtějí jte sportovně a že se chtěj povozit a nevím co ještě mi tvrděj honiči řadičky, já autem musím jezdit denodenně 130 km do práce a o víkendu náký ty výlety, tak chci bejt co co nejmín unavenej a automat tomu pomáhá, hlavně ve městě. Už aby byl autopilot a bude to super.


Pro burana (podle "kvality" příspěvku nic jiného nejste) - nepsal jsem, že odsuzuji automatickou převodovku jako celek. Proti klasickému automatu s hydroměničem v silném autě nemám námitek. Tady se ale bavíme o konkrétním typu vozu se specifikovaným motorem a převodovkou. A jestli je powershift o chlup spolehlivější něž DSG (tedy se porouchá o chlup později) nic nemění na faktu, že tento typ převodovky není příliš spolehlivý, má drahý servis i opravy a je vhodný jen pro sportovní styl jízdy (při klidném stylu s autem zbytečně škube). Moje doporučení tedy zní - nebrat, nebo držet finanční rezervu min. 30 tisíc na opravu převodovky.
respond
toskey
number of posts19
date of registration28.05.2010
Friday 05.12.2014 08:05, manual
Pane Pavlku, nevím proč mě osočujete buranem. Já se na Vaší buranskou nótu nesnížím, Tak Vám nebudu odporovat, asi jistě mátě najeto spotustu km na dvouspojkách a hydroměničích, že o tom hodně víte.Já třeba ze svý zkuěenosti na dvouspojce neměl problém a teď na Aisinu budu měnít hydroblok. A u manuláu nemusí mít člověk rezervu? Když brácha dělal oravy na manálu u modnea tak ho to stálo taky přes 30000 (dvouhmoták,spojka,ložisko,synchrony,olej, a jeětě něco už nepamatuju)
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 05.12.2014 09:04, RE: manual
toskey posted by:
Pane Pavlku, nevím proč mě osočujete buranem. Já se na Vaší buranskou nótu nesnížím, Tak Vám nebudu odporovat, asi jistě mátě najeto spotustu km na dvouspojkách a hydroměničích, že o tom hodně víte.Já třeba ze svý zkuěenosti na dvouspojce neměl problém a teď na Aisinu budu měnít hydroblok. A u manuláu nemusí mít člověk rezervu? Když brácha dělal oravy na manálu u modnea tak ho to stálo taky přes 30000 (dvouhmoták,spojka,ložisko,synchrony,olej, a jeětě něco už nepamatuju)


Buranem jsem Vás nazval na základě "kvality" vyjadřovacích schopností předvedených u vašeho prvního příspěvku - pokud Vám nedochází proč, když si po sobě první příspěvek přečtete, nemá cenu Vás dále komentovat.
K tématu - u manuálu je riziko neočekávané opravy podstatně menší a vámi vyjmenované spotřební díly vydrží podle zacházení 200-300 tisíc km (ve městě u silného dieselu tak polovinu). U dvouspojky jsem se nesetkal s životností spojkových lamel přesahující 150 tisíc km (vydrží tedy max. poloviční nájezd) a jejich výměna stojí stejně jako klasická spojka včetně dvouhmoty. Převodovky DSG, ze kterých powershift konstrukčně vychází (mají stejného výrobce) jsou doslova pověstné závadami ovládací mechatroniky, kdy jen repasovaný celek stojí přes 10tisíc a cena nového přesahuje 30 tisíc. Proto bych tento konkrétní automat nedoporučil.
PS: podle rozsahu opravy převodovky "bratra" bych to viděl spíš na opotřebení vlivem "doživotní" olejové náplně - proto měním olej v převodovce současně s rozvody, těch pár stovek navíc mě nezabije.
respond
toskey
number of posts19
date of registration28.05.2010
Friday 05.12.2014 19:43, dsg
aha,takže to že u nás ve firmě najeli všechny octávky s dsg 2.0tdi pd přes 250, znamená že měla firma štěstí na 10 ks? určitě se Vaše zkušenosti zakládají na reálných zkušenostech a ne načtených pochybných informací někde kdovíkde
respond
toskey
number of posts19
date of registration28.05.2010
Friday 05.12.2014 19:52, dsg vs. powershift
Mimochodem s těmi výrobci taky nemáte pravdu ptž DSG vyvinul Borg Warner s VW a vyrábí se ve Vrchlabí a někde v Německu z hlavy si teď nepamatuju a powershift vyvinul Getrag a vyrábí se na Slovensku .
http://www.kaps.cz/aktuality/2006
http://www.auto.cz/getrag-dvouspojkove-prevodovky-se-zacinaji-vyrabet-na-slovensku-9167
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 11.12.2014 20:49, RE:
Dobrý den. Ford Mondeo s dvoulitrovým TDCi o výkonu 120 kW je dobrou volbou. Motor je poměrně spolehlivý, jen je třeba ho netrápit jízdou na kratší vzdálenosti kvůli přítomnosti filtru pevných částic. Se spolehlivostí automatické převodovky už je to horší. Pokud předchozí majitel neměnil olejovou náplň, existuje velké riziko, že se porouchá její šoupátková skříň.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.