0
back
 

diskuze k tématu: Mondeo, Superb, Passat

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Dave91
number of posts13
date of registration23.05.2014
Thursday 31.12.2015 17:44, Mondeo, Superb, Passat
Dobrý den, v nejbližší době se chystám vyměnit své Mondeo z roku 2002 za něco jiného. Rozhoduji se mezi vozy Ford mondeo, Škoda superb nebo Volksvagen passat. Všechno by měly být vozy od r. 2011,popř. 2010. Ročně najezdím cca 20 000km. Prosím o případné rady, čemu se vyhnout, jaký motor by byl nejlepší variantou a nebo tip nějakého dalšího auta. Moc děkuji, s pozdravem David
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Sunday 03.01.2016 01:02, Volil bych jednoznačně Ford Mondeo
Zdravím, z mého pohledu bych volil Ford Mondeo. Nejsou u něj totiž žádné vyloženě zákeřnosti. U koncernových aut je třeba se vyhnout problémovým verzím motorů 2.0 TDI a také občas zlobí motorky od klapek automatické klimatizace, což je docela drahá oprava pak.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 03.01.2016 11:11, xxxx xxxx xxxxx
Urcite bych se vyhnul Superbu, krom delky do teto tridy vubec nepatri. Passat i Mondeo jsou daleko pohodlnejsi.
Mondeo vyjde nejlevneji, ma ale podle me strasny interier a vyssi vybavy to neresi, spise naopak.
U aut od roku 2011 jsou TDI CR a tam nejaky zasadni problem neni, tedy nic co by nebylo i jinde.
Mozna bych se podival i na Lagunu nebo 508.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Sunday 03.01.2016 14:29, 2.0 TDI mají problémy i od roku 2011
Pan Vaculík ze Světa Motorů varuje, že se množí "propadlé ventily" novějších motorů 2.0 TDI, a to zejména po nájezdu nad 200000km, takže zvážit riziko...
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 03.01.2016 17:11, xxxx xxxx xxxxx
Zadny motor neni dokonalej, ale je dobre taky dodat ze tech TDI CR se u nas prodalo zdaleka nejvic. Proto je jasne ze maji i nejvice poruch.
Ty motory meli problem s nejakou hridelkou ale dle vyjadreni servisu je to uz ok. Sam mam stale jedno biturbo a ted uz tri normalni. Problemy zadne, biturbo jezdim od nova na longlife, ostatni po 15t.
Co vim tak jediny diesel ktery zarucene odejde bez ohledu na peci ted ma Mazda. Jinak by to melo byt ok napric znackama. Ja osobne bych se jeste bal Subaru a Chevroletu z duvodu maleho rozsireni.
respond
PavelKeprt
number of posts121
date of registration28.10.2015
Tuesday 05.01.2016 10:16, naprosto stejná situace
Dobrý den,

jsem momentálně v přesně stejné situaci jako Vy, tzn. vlastním Mondeo kombi MK3 r.v. 2002 TDCi a chystám se jej vyměnit za mladší kousek, rozpočet na to mám 300 000 Kč, pokukuji po autech vyrobených v letech 2010 - 2012.

Zapoměl jste uvést dost podstatnou informaci, a sice, zda preferujete naftu nebo benzín, resp. v jakém provozu nejvíce z uvedených 20 000 km ročně najezdíte. Osobně jsem jsem se rozhodl, že mé příští auto bude benzínové, jednak proto, že jezdím hodně po městě + kratší vzdálenosti do 20 km, jednak proto, že dieselový motor po roce 2010 už v podstatě nejde sehnat bez filtru pevných částic, který může při častém ježdění krátkých tras (ale nejenom) nadělat spoustu neplechy. I z tohoto důvodu jsem do výběru kromě Vámi uvedené trojky zařadil ještě Mazdu 6 a Toyotu Avensis, které mají benzínové motory povedené.

Zabývám se koupí nového vozu už několik měsíců, snažil jsem se načíst si co nejvíce informací a objel jsem i pár bazarů a pravidelně sleduji inzerci, a zatím mi jako nejlepší volba stále vychází Mondeo, a to hned z několika důvodů:
- relativně velký výběr ojetin
- z uvedených značek nejnižší cena
- z uvedených značek největší prostor
- jednoduchý a spolehlivý motor 2.0 duratec (107 kW)
- v porovnání s VW a Škoda menší nájezdy km u ojetin (benzínové motory)
- levné náhradní díly

U Mazdy a Toyoty je největší problém, že je jich hrozně malý výběr. Dieselů bude asi víc, ale benzíňák je problém sehnat. Další mínus jsou dražší a méně dostupné náhradní díly, v okolí neznám jediné vrakoviště, na kterém by byly k dispozici díly na japonské vozy ve větší míře. Před cca 6 lety jsem měl Toyotu Avensis a měl jsem s tím velký problém.

Co se týče vzhledu, více se mi líbí Passat i Superb, ale vadí mi u nich, že u aut z let 2010 a mladší už neseženete poctivý benzínový motor, do 1.4 TSi u tak velkého auta bych nešel, a 1.8 TSi mají podobné nájezdy jako diesely. Nemluvě o tom, že ojeté Passaty a Superby jsou oproti Mondeu řádově o 50 - 100 tis. dražší.

U mě tedy padla volba na Mondeo kombi po faceliftu, tzn. výroba 10/2010 a mladší, s motorem 2.0 Duratec, teď už jen řeším otázku, zda koupit v bazaru v ČR (momentálně jsou k dispozici v celé ČR cca 4 kusy s danými parametry) nebo zajet do SRN - resp. vyčkávám, zda se v našich bazarech něco objeví.

Přeji šťastnou ruku při výběru
respond
Dave91
number of posts13
date of registration23.05.2014
Tuesday 05.01.2016 14:49, mondeo
Dobrý den, prvně velmi děkuji za Váš komentář. Jsme na tom velice podobně, ale já spíše přemýšlím o dieselu, sice to mám do práce cca 25km, ale občas to budou i cesty po dálnicích,takže u mně asi padne volba na diesel. Mazda 6 se mi taky líbí, ale v dieslu to nemá cenu brat, podle toho co jsem se dočetl a benzínových motorů je málo. Taky už to sleduji delší dobu a popravdě, zřejmě si auto nechám dovézt od známého, protože ikdyž jsem viděl pár hezkých kusů v bazarech, tak po přečtení recenzí na autobazar, se tomu raději vyhnu. Přeji taky šťastnou ruku při výběru
respond
Albi1
number of posts91
date of registration26.01.2009
Tuesday 05.01.2016 19:24, RE: naprosto stejná situace
PavelKeprt posted by:
Dobrý den, jsem momentálně v přesně stejné situaci jako Vy, tzn. vlastním Mondeo kombi MK3 r.v. 2002 TDCi a chystám se jej vyměnit za mladší kousek, rozpočet na to mám 300 000 Kč, pokukuji po autech vyrobených v letech 2010 - 2012. Zapoměl jste uvést dost podstatnou informaci, a sice, zda preferujete naftu nebo benzín, resp. v jakém provozu nejvíce z uvedených 20 000 km ročně najezdíte. Osobně jsem jsem se rozhodl, že mé příští auto bude benzínové, jednak proto, že jezdím hodně po městě + kratší vzdálenosti do 20 km, jednak proto, že dieselový motor po roce 2010 už v podstatě nejde sehnat bez filtru pevných částic, který může při častém ježdění krátkých tras (ale nejenom) nadělat spoustu neplechy. I z tohoto důvodu jsem do výběru kromě Vámi uvedené trojky zařadil ještě Mazdu 6 a Toyotu Avensis, které mají benzínové motory povedené. Zabývám se koupí nového vozu už několik měsíců, snažil jsem se načíst si co nejvíce informací a objel jsem i pár bazarů a pravidelně sleduji inzerci, a zatím mi jako nejlepší volba stále vychází Mondeo, a to hned z několika důvodů:- relativně velký výběr ojetin- z uvedených značek nejnižší cena- z uvedených značek největší prostor- jednoduchý a spolehlivý motor 2.0 duratec (107 kW)- v porovnání s VW a Škoda menší nájezdy km u ojetin (benzínové motory)- levné náhradní dílyU Mazdy a Toyoty je největší problém, že je jich hrozně malý výběr. Dieselů bude asi víc, ale benzíňák je problém sehnat. Další mínus jsou dražší a méně dostupné náhradní díly, v okolí neznám jediné vrakoviště, na kterém by byly k dispozici díly na japonské vozy ve větší míře. Před cca 6 lety jsem měl Toyotu Avensis a měl jsem s tím velký problém. Co se týče vzhledu, více se mi líbí Passat i Superb, ale vadí mi u nich, že u aut z let 2010 a mladší už neseženete poctivý benzínový motor, do 1.4 TSi u tak velkého auta bych nešel, a 1.8 TSi mají podobné nájezdy jako diesely. Nemluvě o tom, že ojeté Passaty a Superby jsou oproti Mondeu řádově o 50 - 100 tis. dražší. U mě tedy padla volba na Mondeo kombi po faceliftu, tzn. výroba 10/2010 a mladší, s motorem 2.0 Duratec, teď už jen řeším otázku, zda koupit v bazaru v ČR (momentálně jsou k dispozici v celé ČR cca 4 kusy s danými parametry) nebo zajet do SRN - resp. vyčkávám, zda se v našich bazarech něco objeví. Přeji šťastnou ruku při výběru



Zhruba ve všem bych souhlasil, ale zajímalo by mě, co by jste chtěl na 3-5 roky staré auto shánět na vrakovišti?
respond
PavelKeprt
number of posts121
date of registration28.10.2015
Tuesday 05.01.2016 20:06, RE: naprosto stejná situace
Albi1 posted by:
PavelKeprt posted by:
Dobrý den, jsem momentálně v přesně stejné situaci jako Vy, tzn. vlastním Mondeo kombi MK3 r.v. 2002 TDCi a chystám se jej vyměnit za mladší kousek, rozpočet na to mám 300 000 Kč, pokukuji po autech vyrobených v letech 2010 - 2012. Zapoměl jste uvést dost podstatnou informaci, a sice, zda preferujete naftu nebo benzín, resp. v jakém provozu nejvíce z uvedených 20 000 km ročně najezdíte. Osobně jsem jsem se rozhodl, že mé příští auto bude benzínové, jednak proto, že jezdím hodně po městě + kratší vzdálenosti do 20 km, jednak proto, že dieselový motor po roce 2010 už v podstatě nejde sehnat bez filtru pevných částic, který může při častém ježdění krátkých tras (ale nejenom) nadělat spoustu neplechy. I z tohoto důvodu jsem do výběru kromě Vámi uvedené trojky zařadil ještě Mazdu 6 a Toyotu Avensis, které mají benzínové motory povedené. Zabývám se koupí nového vozu už několik měsíců, snažil jsem se načíst si co nejvíce informací a objel jsem i pár bazarů a pravidelně sleduji inzerci, a zatím mi jako nejlepší volba stále vychází Mondeo, a to hned z několika důvodů:- relativně velký výběr ojetin- z uvedených značek nejnižší cena- z uvedených značek největší prostor- jednoduchý a spolehlivý motor 2.0 duratec (107 kW)- v porovnání s VW a Škoda menší nájezdy km u ojetin (benzínové motory)- levné náhradní dílyU Mazdy a Toyoty je největší problém, že je jich hrozně malý výběr. Dieselů bude asi víc, ale benzíňák je problém sehnat. Další mínus jsou dražší a méně dostupné náhradní díly, v okolí neznám jediné vrakoviště, na kterém by byly k dispozici díly na japonské vozy ve větší míře. Před cca 6 lety jsem měl Toyotu Avensis a měl jsem s tím velký problém. Co se týče vzhledu, více se mi líbí Passat i Superb, ale vadí mi u nich, že u aut z let 2010 a mladší už neseženete poctivý benzínový motor, do 1.4 TSi u tak velkého auta bych nešel, a 1.8 TSi mají podobné nájezdy jako diesely. Nemluvě o tom, že ojeté Passaty a Superby jsou oproti Mondeu řádově o 50 - 100 tis. dražší. U mě tedy padla volba na Mondeo kombi po faceliftu, tzn. výroba 10/2010 a mladší, s motorem 2.0 Duratec, teď už jen řeším otázku, zda koupit v bazaru v ČR (momentálně jsou k dispozici v celé ČR cca 4 kusy s danými parametry) nebo zajet do SRN - resp. vyčkávám, zda se v našich bazarech něco objeví. Přeji šťastnou ruku při výběru
Zhruba ve všem bych souhlasil, ale zajímalo by mě, co by jste chtěl na 3-5 roky staré auto shánět na vrakovišti?


Na 3 - 5 let staré auto doufám nic, ale plánuju s ním jezdit třeba 7 - 8 roků, a na 10i letém autě už občas je potřeba něco vyměnit. Napsal jsem to špatně, netýká se to jen dílů z vrakoviště, ale i nových součástí z druhovýroby, se kterými může být občas u těch Japonců problém.

V tom předchozím příspěvku jsem ještě zapomněl napsat, že zajímavou a kupodivu ani ne moc drahou alternativou by mohlo být Volvo V70. Sice jsem nikdy neměl možnost ho řídit, ale vzhledově je to pro mě naprostý ideál rodinného kombíku. Nicméně, tady na Tipcars je v poradně článek, kde porovnávají právě V70 s Mondeem, a Volvo z duelu vychází, dalo by se říct, poražené, z důvodu vysoké ceny náhradních dílu (skoro 2x vyšší než Ford) a horších jízdních vlastností.
respond
spiteful
number of posts71
date of registration18.06.2015
Wednesday 06.01.2016 06:40, V70
V70 má lepší sedačky a lepší bezpečnost. Víc ale žere a vzadu je méně místa. V naftě je ale těžký na čumák, když jsem měl obě auta na okruhu, tak pocitově lepší byl mondeo, V70 mě tahlo ze zatáčky čumákem napřed podstatně dřív. Pokud ale nejezdíte jak závodník, tak V70 bych uvážil, na servisu ale bude o fous dražší, nedá se na něj sehnat moc věcí z druhovýroby, pokud ale bude pětiletý už se na něj budou vztahovat zvýhodněný servisní akce. Volvo už má v řadách Momentum a Summum ale také víc elektronickejch sarapetiček, který Vás ohlídaj pro případ kolize. A Volvo vždycky roztříská na crashtestech víc aut než zbytek automobilek, než to pustěj do provozu. A hlavně testuje i nárazy zezadu a má to už vyřešeno, což zbytek automobilek poněkud opomíjí. Ale je to auto spíš pro klidnější řidiče, oproti mondeu se ale víc naklání v zatáčkách (mimo R designu).
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 06.01.2016 18:55, xxxx xxxx xxxxx
Volvo V70 treti generace je prekarosovane Mondeo a nekdejsi kvalita Volva je pryc. Neni duvod preferovat ho pred Mondeem, krom hezciho interieru (ale ne moc kvalitniho) a haldexu. I legendarmi petivalce uz diky eurum nejsou zadna hitparada.
Posledni dobre Volvo je druha generace V70, ja XC70 je to vy orne auto. Ale uz pomerne stare.
respond
Dave91
number of posts13
date of registration23.05.2014
Tuesday 19.01.2016 11:03, Volvo
Díky za tip, ale Volvo se mi moc nelíbí. Rozhoduji se mezi mondeem a superbem. Měl jsem možnost svézt se s oběma a víc se mi libíl superb. Obě auta měly naftové 2litry. Má někdo zkušenosti s motorem 2,2l v naftě v mondeu ?
respond
radek.slivaFB
number of posts181
date of registration16.03.2013
Tuesday 19.01.2016 12:06, mondeo 2.2
Dobrý den mám mondeo 2.2 v motoru nejsou zadne zaludnosti nebo zasadni konstrukcni problemy...spotreba je ovsem oproti 2.0 vyssi 0.5-1l/100 podle stylu jizdy...jedine co jsem menil zatim za mych 40 000 km nyni ma auto 150 000km bylo cidlo tlaku oleje(125kč), xenony a brzdy. Vykon je idealny pro takove auto protoze ma vyborny podvozek a byla by skoda mit rychly podvozek a slaby motor...hlavne nekoupit nejakou tocenku...autam z ciziny bych se vyhnul...nejlepe si udaje overit u aut. prodejce
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.