0
back
 

diskuze k tématu: Jaký motor pro Ford Mondeo r.v. 2004?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 07:48, spotřeba
Mám Mondeo z roku 2001, jsem klidný řidič, spotřeba 7 až 7,5 l na 100 km. Bezproblémové auto.

Kika
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 08:27, až na foto
nehezkého kombi místo hatchbacku (neboli liftbacku), byl vynechán výtečný 2,5 V6. Spotřeba pravda o litr vyšší, ale ten pocit zátahu, bezproblémovost a ouškám lahodící zvuk, prostě k nezaplacení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 10:30,
Rada k nezaplacení:)Jsem se zaradoval když jsem viděl že bude řeč o mondeu, protože o něm sám uvažuji, zaradoval jsem se ještě vic kdy autor tazatel psal že by se nebál ani nafty protože já také ne ale o ní tam nebylo ani slovo.To je škody...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 10:37, RE: bez předmětu
Tomik posted by:
Rada k nezaplacení:)Jsem se zaradoval když jsem viděl že bude řeč o mondeu, protože o něm sám uvažuji, zaradoval jsem se ještě vic kdy autor tazatel psal že by se nebál ani nafty protože já také ne ale o ní tam nebylo ani slovo.To je škody...
Jestli to nebude tím, že se tazatel pídí po spolehlivém motoru a tam TDCi proti benzínovým agregátům poněkud zaostává.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 10:42, RE: bez předmětu
David V posted by:
Jestli to nebude tím, že se tazatel pídí po spolehlivém motoru a tam TDCi proti benzínovým agregátům poněkud zaostává.
Já teda TDCi nemám, ale přece jen - po roce 2003 byla spolehlivost motorů TDCi zlepšena a vzhledem k tomu, na co se tazatel ptal, tak se to dalo taky probrat. Nezmínit se o naftě ani slovem, když se tazatel na ni výslovně zeptá, to je přinejmenším podivné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 10:49, RE: bez předmětu
Koloss posted by:
Já teda TDCi nemám, ale přece jen - po roce 2003 byla spolehlivost motorů TDCi zlepšena a vzhledem k tomu, na co se tazatel ptal, tak se to dalo taky probrat. Nezmínit se o naftě ani slovem, když se tazatel na ni výslovně zeptá, to je přinejmenším podivné.
Spolehlivost byla zlepsena, ale problemy vymyceny nebyly. TDCi mame (2004) zatim (tuk, tuk) celkem dobry, ale pocitam ze casem pujdou vstriky, trojkombinaci jsem uz vymenil, obcas odchazi i dvouhmotak. Turba pri dobrem zachazeni drzi, s tim mel problemy akorat stary TDDi. Osobne kdybych kupoval dalsiho forda tak pravdepodobne 2.5V6. Obe TDCi jenom po zvazeni a smireni se s dodatecnymi naklady na udrzbu - muzou prijit, ale nemusi, nicmene je lepsi s casteji se objevujicimi se zavadami pocitat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 10:54, RE: bez předmětu
sybok_ok posted by:
Spolehlivost byla zlepsena, ale problemy vymyceny nebyly. TDCi mame (2004) zatim (tuk, tuk) celkem dobry, ale pocitam ze casem pujdou vstriky, trojkombinaci jsem uz vymenil, obcas odchazi i dvouhmotak. Turba pri dobrem zachazeni drzi, s tim mel problemy akorat stary TDDi. Osobne kdybych kupoval dalsiho forda tak pravdepodobne 2.5V6. Obe TDCi jenom po zvazeni a smireni se s dodatecnymi naklady na udrzbu - muzou prijit, ale nemusi, nicmene je lepsi s casteji se objevujicimi se zavadami pocitat.
Mě by právě hodně zajímal motor 2.2TDCI.Tak jestli někdo máte zkušenost tak se prosím podělte:)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 11:08, Odbyté
Ačkoli s doporučenou motorizací musím víceméně souhlasit, sám ji mám, přesto si neodpustím kritiku.

Duratec HE 2.0 je rozhodně povedený motor, je tichý, výkonný a ve velkém autě i překvapivě úsporný. Víceméně to platí i o motorech 1.8 s výkonem 81 a 92kW (rozdíl mezi nimi je patrně pouze v proměnlivém sacím potrubí) nicméně pro zvolený vůz jsou relativně slabé. Relativně píšu proto, že tazatel nenapsal způsob využití. Dvoulitr je s jedním až dvěma lidmi ve voze velice příjemný motor, ale celá rodinka s nákupem nebo nabalená na dovolenou mu už přece jen radost ze života trochu ubere. Neměl jsem zkušenost s 1.8, ale chybějící výkon při naloženém autě bude citelný. A vzhledem k tomu, že dvoulitr má víceméně stejnou spotřebu jako jmenované 1.8, tak bych jim vyhnul. Rozdíl v povinném ručení je směšný vzhledem k ceně plné nádrže.

1.8 SCi je z jiného soudku. Jedná se o motor s přímým vstřikováním paliva a má nejen vyšší výkon, ale je schopen jezdit především s nižší spotřebou. Přímý vstřik totiž umožňuje provoz s chudou směsí a v době kdy nepotřebujeme plný výkon, je schopen spalovat méně než Duratec HE. A jedna důležitá informace - SCi se vždy dodával se šestistupňovou převodovkou, která je dvoulitru i slabším osmnáctistovkám zapovězená (bohužel).

2.5 V6 si rozhodně zmínku zaslouží - velmi dobrou práci odváděl už v předchozí generaci Mondea a patřil již tam k pověstným držákům. Bohužel o trochu přesahoval hranici 2500 ccm, takže spadal do nejvyšší sazby povinného ručení a ta už je dost poznat. V Mondeu 2001 ale je upravená verze, která je ve stejné sazbě jako dvoulitr. Výkon 125kW je velmi příjemný, ale spotřeba vyšší. Nicméně vzhledem k slabší prodejnosti větších objemů se může stát, že jej koupíte za cenu, že i ten litr navíc se nakonec rozprostře do rozdílu cen ostatních motorizací. Sice jsem se s tím nesetkal, ale tento motor se dodával i se šestistupňovou převodovkou (alespoň podle technické dokumentace Fordu). To by mohlo spotřebě rozhodně prospět.

S TDCi jsem neměl zkušenost, ale po roce 2003 by měly být odolnější a poruchovost by se měla blížit ostatním dieslům. Navíc důsledkem poruchovosti prvních TDCi je dnešní snadnější opravitelnost a oprava TDCi by měla vyjít levněji než stejná oprava u konkurence.

Všechny motory v Mondeu 2001 mají rozvod řetězem, takže investice do rozvodů hned po koupi vozu tady zcela odpadá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 11:18, RE: bez předmětu
Tomik posted by:
Mě by právě hodně zajímal motor 2.2TDCI.Tak jestli někdo máte zkušenost tak se prosím podělte:)
Problemy ma podobne t.j. vstriky, trojkombinace a dvouhmotak. Co se tyce projevu, osobni nemam, ale podle referenci lidi co meli oboje (2.0 i 2.2), tak spotreba podobna, 2.2 ma lepsi zatah z nizkych otacek - 2.2 jede uz od 1300, 2.0 chce min 1500 (1700 lepsich). Pri normalni jizde bych predpokladal lepsi reakce a na dalnicich vetsi rezerva.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 11:37, RE: bez předmětu
Tomik posted by:
Rada k nezaplacení:)Jsem se zaradoval když jsem viděl že bude řeč o mondeu, protože o něm sám uvažuji, zaradoval jsem se ještě vic kdy autor tazatel psal že by se nebál ani nafty protože já také ne ale o ní tam nebylo ani slovo.To je škody...
Kvalita naftových motorů se časem doopravdy zlepšila, přesto je nemohu označit za stejně spolehlivé jako benzínové agregáty. A při dnešní ceně Naturalu 95 (23 Kč), nemá cenu vůbec řešit osmilitrovou spotřebu u benzínového motoru. Navíc benzínový motor doporučuji i vzhledem k malému ročnímu kilometrovému nájezdu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 12:18, RE: Odbyté
Koloss posted by:
Ačkoli s doporučenou motorizací musím víceméně souhlasit, sám ji mám, přesto si neodpustím kritiku.

Duratec HE 2.0 je rozhodně povedený motor, je tichý, výkonný a ve velkém autě i překvapivě úsporný. Víceméně to platí i o motorech 1.8 s výkonem 81 a 92kW (rozdíl mezi nimi je patrně pouze v proměnlivém sacím potrubí) nicméně pro zvolený vůz jsou relativně slabé. Relativně píšu proto, že tazatel nenapsal způsob využití. Dvoulitr je s jedním až dvěma lidmi ve voze velice příjemný motor, ale celá r...
Sdělím vám takovou zajímavost. Převčírem jsem byl u kluků v servisu nechat si namontovat nové tlumiče. Měli tam přidřenýho Cougara s 2,5 V6 Duratec. A prý proto, že ten motor je v tomhle autě nakloněný, takže i hladina oleje je vlastně nakřivo a když je nižší než u horní hranice měrky, je to nebezpečné a hrozí zadření. Zajímavé, co?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 13:25, Mondeo 2,0 16V
Tak naše rodina se stala majitelem prave stejneho mondea jako je v dotazu. Tedy model 2004 s 2,0 benzinem, mame kombika. Urcite bych nekupoval 1.8, preci je uz presednuti z Toleda TDI 81kw 110PS je znatelne, myslim pro predjizdeci manevry or 3 rychlostniho stupne vys. Co potesi na mondeu je spotreba od 7 ¨do 12 litru. Prumer mam tak okolo tech 8 litru, na dalku papa okolo 7. Mysli ze kdyz mate stesti da se sehnat super kus za super penize stejne jako jsem mel ja tu moznost. Jinak od 16 palcůvých gum rozměru 205 jsem čekal více, ale to chce na tak těžké auto 225 na 17 palců :(
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 13:28, Elektrika
Nevíte někdo prosím co je špatně, když na neutrál kolísá napětí? osvětlění at vnitřní tak venkovní plus podsvícení displejů problikává. Ne tedy nějak hodně, pokud o tom nevíe, asi si toho nevšimnete, ale vše lehounce pohasíná a hned se zase rosvěcí, přesně jako když poklesne napětí. Dělá to tak v intervalu jedné vteřiny. Je to mondeo 2004 motor 2,0 benzin. Kolik má mít otáček na neutrál? Já mám 750 tak jestli to není tím,že nezvládá pořádně dobíjet? Staci totiž plynem zvášit na 1000 a nic nepohasíná....Děkuji za případnou pomoc
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 14:09, RE: Elektrika
mufik.martin posted by:
Nevíte někdo prosím co je špatně, když na neutrál kolísá napětí? osvětlění at vnitřní tak venkovní plus podsvícení displejů problikává. Ne tedy nějak hodně, pokud o tom nevíe, asi si toho nevšimnete, ale vše lehounce pohasíná a hned se zase rosvěcí, přesně jako když poklesne napětí. Dělá to tak v intervalu jedné vteřiny. Je to mondeo 2004 motor 2,0 benzin. Kolik má mít otáček na neutrál? Já mám 750 tak jestli to není tím,že nezvládá pořádně dobíjet? Staci totiž plynem zvášit na 1000 a nic nepoha...
Regulátor napětí, pravděpodobně to přebíjí. Nech to změřit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 14:48, RE: Odbyté
Muroň posted by:
Sdělím vám takovou zajímavost. Převčírem jsem byl u kluků v servisu nechat si namontovat nové tlumiče. Měli tam přidřenýho Cougara s 2,5 V6 Duratec. A prý proto, že ten motor je v tomhle autě nakloněný, takže i hladina oleje je vlastně nakřivo a když je nižší než u horní hranice měrky, je to nebezpečné a hrozí zadření. Zajímavé, co?
Hm, možné je všechno, ale takto podané je to chyba konstrukce auta a nikoli konstrukce motoru, který se jinak v Mondeu osvědčil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 14:51, RE: Mondeo 2,0 16V
mufik.martin posted by:
Tak naše rodina se stala majitelem prave stejneho mondea jako je v dotazu. Tedy model 2004 s 2,0 benzinem, mame kombika. Urcite bych nekupoval 1.8, preci je uz presednuti z Toleda TDI 81kw 110PS je znatelne, myslim pro predjizdeci manevry or 3 rychlostniho stupne vys. Co potesi na mondeu je spotreba od 7 ¨do 12 litru. Prumer mam tak okolo tech 8 litru, na dalku papa okolo 7. Mysli ze kdyz mate stesti da se sehnat super kus za super penize stejne jako jsem mel ja tu moznost. Jinak od 16 palcůvých...
Já jsem s 16" spokojenej, asi neřežu zatáčky tak moc, i když občas je říznu dost. Problém 17" gum je v tom, že je poloviční výběr a dvojnásobné ceny, než jsou u těch 16".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 14:53, RE: Elektrika
mufik.martin posted by:
Nevíte někdo prosím co je špatně, když na neutrál kolísá napětí? osvětlění at vnitřní tak venkovní plus podsvícení displejů problikává. Ne tedy nějak hodně, pokud o tom nevíe, asi si toho nevšimnete, ale vše lehounce pohasíná a hned se zase rosvěcí, přesně jako když poklesne napětí. Dělá to tak v intervalu jedné vteřiny. Je to mondeo 2004 motor 2,0 benzin. Kolik má mít otáček na neutrál? Já mám 750 tak jestli to není tím,že nezvládá pořádně dobíjet? Staci totiž plynem zvášit na 1000 a nic nepoha...
Já mám Mondeo 2001 2.0 benzín a při měřené emisí jsem měl volnoběh 700. Přijde mi to docela nízko, když stojím na semaforu, už to občas docela duní, ale jinak s tím problém nemám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 15:00, RE: Mondeo 2,0 16V
Koloss posted by:
Já jsem s 16" spokojenej, asi neřežu zatáčky tak moc, i když občas je říznu dost. Problém 17" gum je v tom, že je poloviční výběr a dvojnásobné ceny, než jsou u těch 16".
Nemyslel jsem ani tak rezani zatacek, tam nejvetsi problem nevidim, jako spis rozjezdy a brzdeni, preci jen kdyz se clovek potrebuje jen trosku svozneji rozjet aby odbocil v krizovatce (nemyslim sprinty) tak je obcas problem s prenosem sily a koal zacnou hrabat. To same obcas pri brzdeni, brzdy to ma skvele, prirovanl bych je k Puntu II. co jsem mel, ale sirsi gumy na brzdnou drahu by se taky urcite vyplatili, ale asi je to hlavne tim, ze tam mam zimaky :(
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 15:18, RE: Odbyté
Muroň posted by:
Sdělím vám takovou zajímavost. Převčírem jsem byl u kluků v servisu nechat si namontovat nové tlumiče. Měli tam přidřenýho Cougara s 2,5 V6 Duratec. A prý proto, že ten motor je v tomhle autě nakloněný, takže i hladina oleje je vlastně nakřivo a když je nižší než u horní hranice měrky, je to nebezpečné a hrozí zadření. Zajímavé, co?
Muroni, můžete napsat město, kde je ten přidřený Cougar ? Ptám se proto, že zrovna tohle sháním, a nerad bych trefil tenhle kousek, pospravený narychlo...Dík

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 15:37, RE: Odbyté
Muroň posted by:
Sdělím vám takovou zajímavost. Převčírem jsem byl u kluků v servisu nechat si namontovat nové tlumiče. Měli tam přidřenýho Cougara s 2,5 V6 Duratec. A prý proto, že ten motor je v tomhle autě nakloněný, takže i hladina oleje je vlastně nakřivo a když je nižší než u horní hranice měrky, je to nebezpečné a hrozí zadření. Zajímavé, co?
A jinak : i v Mondeu byl tenhle motor napříč (2,5 V6 Duratec ) a o něčem takovém jsem nikdy neslyšel...
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.