0
back
 

diskuze k tématu: Jaky benzinovy motor pro Mondeo na dalnice?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.07.2013 13:09, Jaky benzinovy motor pro Mondeo na dalnice?
Dobry den,

Chtel bych poradit s vyberem motorizacii pro Ford Mondeo Mk3. Auto chci pouzivat na presun do mista pracoviste 250km tam a 250km zpatky jednou za dva tydny takze to vyjde do 15 000 km rocne. Cesta bude 95% dalnice a 5% mesto. TDCI motory mne odradily citlivosti na naftu, takze bych zvolil benzin. Jsem vsak zacinajici ridic a nevim ktery motor by byl nejvhodnejsi na takovyhle dalnicni dojizdeni. Taky bych chtel vedet ktery motor by byl nejlepsi volbou vzhledem k provoznim nakladum a spotrebe. Jezdit budu nejspise rychlosti mezi 110 az 120 km/hod. Cestovat budu sam s prazdnim autem.
Vybirat budu z aut po faceliftu nejlepe po r.v. 2004 a na koupi auta, druhou sadu pneu a spraveni pripadnych zavad mam cca 180 000 Kc.
Pokud znate lepsi auto na tenhle ucel rad si necham poradit :) V takovem pripade bych ale potreboval liftback, do sedanu nevlezou rozmernejsi veci a kombi kvuli obcasne preprave rozmernejsich predmetu povazuji za zbytecne velke.

Dekuji!
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 18.07.2013 13:49, RE: Jaky benzinovy motor pro Mondeo na dalnice?
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobry den,Chtel bych poradit s vyberem motorizacii pro Ford Mondeo Mk3. Auto chci pouzivat na presun do mista pracoviste 250km tam a 250km zpatky jednou za dva tydny takze to vyjde do 15 000 km rocne. Cesta bude 95% dalnice a 5% mesto. TDCI motory mne odradily citlivosti na naftu, takze bych zvolil benzin. Jsem vsak zacinajici ridic a nevim ktery motor by byl nejvhodnejsi na takovyhle dalnicni dojizdeni. Taky bych chtel vedet ktery motor by byl nejlepsi volbou vzhledem k provoznim nakladum a spotrebe. Jezdit budu nejspise rychlosti mezi 110 az 120 km/hod. Cestovat budu sam s prazdnim autem. Vybirat budu z aut po faceliftu nejlepe po r.v. 2004 a na koupi auta, druhou sadu pneu a spraveni pripadnych zavad mam cca 180 000 Kc.Pokud znate lepsi auto na tenhle ucel rad si necham poradit :) V takovem pripade bych ale potreboval liftback, do sedanu nevlezou rozmernejsi veci a kombi kvuli obcasne preprave rozmernejsich predmetu povazuji za zbytecne velke.Dekuji!


Na tuto cestovní rychlost s prázdným autem postačí i základní 1.8-ka, takže je poměrně velký výběr aut. Pokud jde o dálniční rychlosti, tak rozdíly mezi výkonem se projevují v kopcích nebo při akceleraci, kdy s menším výkonem to buď trvá déle nebo je nutné podřadit. Výkonnější motor tak nabídne větší pohodlí a v případě 2-litru i s prakticky totožnou spotřebou.
Pokud narazíte na 2-litr v dobrém stavu, tak jej kupte, ale klidně vybírejte i mezi 1.8. Pozor na speciální 1.8 SCi, které má své specifické problémy, neboť je to přímovstřkový motor s propracovanějším (tedy potenciálně problémovějším) systémem přípravy směsi a čištění spalin.
Myslím, že se se spotřebou pohodlně vejdete do 7,5 litrů (při uváděném tempu a složení tras).
2,5 V6 nabídne ještě větší pohodu za volantem za cenu o cca 1 ltr. větší spotřeby.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 18.07.2013 16:22, RE: Jaky benzinovy motor pro Mondeo na dalnice?
David V posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobry den,Chtel bych poradit s vyberem motorizacii pro Ford Mondeo Mk3. Auto chci pouzivat na presun do mista pracoviste 250km tam a 250km zpatky jednou za dva tydny takze to vyjde do 15 000 km rocne. Cesta bude 95% dalnice a 5% mesto. TDCI motory mne odradily citlivosti na naftu, takze bych zvolil benzin. Jsem vsak zacinajici ridic a nevim ktery motor by byl nejvhodnejsi na takovyhle dalnicni dojizdeni. Taky bych chtel vedet ktery motor by byl nejlepsi volbou vzhledem k provoznim nakladum a spotrebe. Jezdit budu nejspise rychlosti mezi 110 az 120 km/hod. Cestovat budu sam s prazdnim autem. Vybirat budu z aut po faceliftu nejlepe po r.v. 2004 a na koupi auta, druhou sadu pneu a spraveni pripadnych zavad mam cca 180 000 Kc.Pokud znate lepsi auto na tenhle ucel rad si necham poradit :) V takovem pripade bych ale potreboval liftback, do sedanu nevlezou rozmernejsi veci a kombi kvuli obcasne preprave rozmernejsich predmetu povazuji za zbytecne velke.Dekuji!
Na tuto cestovní rychlost s prázdným autem postačí i základní 1.8-ka, takže je poměrně velký výběr aut. Pokud jde o dálniční rychlosti, tak rozdíly mezi výkonem se projevují v kopcích nebo při akceleraci, kdy s menším výkonem to buď trvá déle nebo je nutné podřadit. Výkonnější motor tak nabídne větší pohodlí a v případě 2-litru i s prakticky totožnou spotřebou. Pokud narazíte na 2-litr v dobrém stavu, tak jej kupte, ale klidně vybírejte i mezi 1.8. Pozor na speciální 1.8 SCi, které má své specifické problémy, neboť je to přímovstřkový motor s propracovanějším (tedy potenciálně problémovějším) systémem přípravy směsi a čištění spalin. Myslím, že se se spotřebou pohodlně vejdete do 7,5 litrů (při uváděném tempu a složení tras). 2,5 V6 nabídne ještě větší pohodu za volantem za cenu o cca 1 ltr. větší spotřeby.


Zmíněná SCi má ale i podstatnou výhodu v podobě 6°převodovky. Na dálnici se navíc hodně projevuje přímovsřiková technologie - umožňuje při konstantním režimu jízdy hodně ochudit směs a dosáhnout výtečné spotřeby. Je jich ale málo a z toho mála je dost jednotek po GO z důvodu zadření - má poměrně málo oleje a tak se dá snadno zničit.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 18.07.2013 16:26, RE: Jaky benzinovy motor pro Mondeo na dalnice?
Pavlik posted by:
David V posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobry den,Chtel bych poradit s vyberem motorizacii pro Ford Mondeo Mk3. Auto chci pouzivat na presun do mista pracoviste 250km tam a 250km zpatky jednou za dva tydny takze to vyjde do 15 000 km rocne. Cesta bude 95% dalnice a 5% mesto. TDCI motory mne odradily citlivosti na naftu, takze bych zvolil benzin. Jsem vsak zacinajici ridic a nevim ktery motor by byl nejvhodnejsi na takovyhle dalnicni dojizdeni. Taky bych chtel vedet ktery motor by byl nejlepsi volbou vzhledem k provoznim nakladum a spotrebe. Jezdit budu nejspise rychlosti mezi 110 az 120 km/hod. Cestovat budu sam s prazdnim autem. Vybirat budu z aut po faceliftu nejlepe po r.v. 2004 a na koupi auta, druhou sadu pneu a spraveni pripadnych zavad mam cca 180 000 Kc.Pokud znate lepsi auto na tenhle ucel rad si necham poradit :) V takovem pripade bych ale potreboval liftback, do sedanu nevlezou rozmernejsi veci a kombi kvuli obcasne preprave rozmernejsich predmetu povazuji za zbytecne velke.Dekuji!
Na tuto cestovní rychlost s prázdným autem postačí i základní 1.8-ka, takže je poměrně velký výběr aut. Pokud jde o dálniční rychlosti, tak rozdíly mezi výkonem se projevují v kopcích nebo při akceleraci, kdy s menším výkonem to buď trvá déle nebo je nutné podřadit. Výkonnější motor tak nabídne větší pohodlí a v případě 2-litru i s prakticky totožnou spotřebou. Pokud narazíte na 2-litr v dobrém stavu, tak jej kupte, ale klidně vybírejte i mezi 1.8. Pozor na speciální 1.8 SCi, které má své specifické problémy, neboť je to přímovstřkový motor s propracovanějším (tedy potenciálně problémovějším) systémem přípravy směsi a čištění spalin. Myslím, že se se spotřebou pohodlně vejdete do 7,5 litrů (při uváděném tempu a složení tras). 2,5 V6 nabídne ještě větší pohodu za volantem za cenu o cca 1 ltr. větší spotřeby.
Zmíněná SCi má ale i podstatnou výhodu v podobě 6°převodovky. Na dálnici se navíc hodně projevuje přímovsřiková technologie - umožňuje při konstantním režimu jízdy hodně ochudit směs a dosáhnout výtečné spotřeby. Je jich ale málo a z toho mála je dost jednotek po GO z důvodu zadření - má poměrně málo oleje a tak se dá snadno zničit.


Hm, jen aby při té rychlosti nemusel většinu jezdit na 5-ku s lehčím převodem než u MTX75. Ale jo beru. MMT-6 může být výhodou. I u dvouapůllitru nějakou decku asi stáhne.
respond
base1000
number of posts3
date of registration18.07.2013
Thursday 18.07.2013 18:30, odpověď
Jsem majitelem jedné 1.8 SCI, a nemůžu říct, že by byla špatná... šestka je příjemná a hlavně auto je méně hlučné. Na přesuny dálniční rychlostí doporučuji. Měl jsem možnost vyzkoušet všechny možné benzínové motorizace (1.8 81kw, 1.8 92kw, 1.8 SCI, 2.0 107 kw, 2,5 125 kw) a doporučuji výběr z 1.8 SCI, nebo 2,0 107 kw. Ostatní motorizace: 1.8 81 kw je slabý, 1.8 92 kw je slabý a hlučný, 2,5 je zbytečný a spotřeba už je kolem 10 litrů.... Nebo se poohlédnout po 2.2 TDCI, který je méně choulostivý než 2.0 TDCI, ale to by muselo mít prověřené kilometry a perfektní stav....
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 18.07.2013 21:41, RE: odpověď
base1000 posted by:
Jsem majitelem jedné 1.8 SCI, a nemůžu říct, že by byla špatná... šestka je příjemná a hlavně auto je méně hlučné. Na přesuny dálniční rychlostí doporučuji. Měl jsem možnost vyzkoušet všechny možné benzínové motorizace (1.8 81kw, 1.8 92kw, 1.8 SCI, 2.0 107 kw, 2,5 125 kw) a doporučuji výběr z 1.8 SCI, nebo 2,0 107 kw. Ostatní motorizace: 1.8 81 kw je slabý, 1.8 92 kw je slabý a hlučný, 2,5 je zbytečný a spotřeba už je kolem 10 litrů.... Nebo se poohlédnout po 2.2 TDCI, který je méně choulostivý než 2.0 TDCI, ale to by muselo mít prověřené kilometry a perfektní stav....


Já bych i při tak "malém" nájezdu volil onu 2,2 naftu. Dovezená z D nebude mít při rozumném nájezdu odkráglované vstřiky nekvalitní naftou (zde se stírá výhoda benzínu v případě SCI, být to obráceně, tak někteří (viď, Davide) vloží alespoň 3 vykřičníky), nebude mít na dálnici FAP problém s regenerací (pokud pojede alespoň těch 120), při vyloženě dálničním režimu nebude tolik trpět ani dvouhmota. Čímž odpadají tolik oblíbené strašáky, a zbývají převážně jen výhody, a životní pozitiva...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 19.07.2013 08:00, RE: odpověď
Pepe posted by:
base1000 posted by:
Jsem majitelem jedné 1.8 SCI, a nemůžu říct, že by byla špatná... šestka je příjemná a hlavně auto je méně hlučné. Na přesuny dálniční rychlostí doporučuji. Měl jsem možnost vyzkoušet všechny možné benzínové motorizace (1.8 81kw, 1.8 92kw, 1.8 SCI, 2.0 107 kw, 2,5 125 kw) a doporučuji výběr z 1.8 SCI, nebo 2,0 107 kw. Ostatní motorizace: 1.8 81 kw je slabý, 1.8 92 kw je slabý a hlučný, 2,5 je zbytečný a spotřeba už je kolem 10 litrů.... Nebo se poohlédnout po 2.2 TDCI, který je méně choulostivý než 2.0 TDCI, ale to by muselo mít prověřené kilometry a perfektní stav....
Já bych i při tak "malém" nájezdu volil onu 2,2 naftu. Dovezená z D nebude mít při rozumném nájezdu odkráglované vstřiky nekvalitní naftou (zde se stírá výhoda benzínu v případě SCI, být to obráceně, tak někteří (viď, Davide) vloží alespoň 3 vykřičníky), nebude mít na dálnici FAP problém s regenerací (pokud pojede alespoň těch 120), při vyloženě dálničním režimu nebude tolik trpět ani dvouhmota. Čímž odpadají tolik oblíbené strašáky, a zbývají převážně jen výhody, a životní pozitiva...


Proti gustu žádný dišputát. Dovezená z D bude mít 250 tkm (možná 200) a obvyklé kolečko může začít...
Další věc, z D bude sice auto v lepším stavu, ale jde o to, co sím udělá za pár tisíc km naše nafta, což s benzínem řešit nemusí. Upřímně řečeno konkrétně já bych se SCI-čku vyhnul a pro tyto účely volil Duratec HE. Ale jestli se tazatel rozhodne pro naftu, aby si mohl 8-10 tisíc ročně střádat na opravy, já ho přemlovat nebudu, moje peníze se na to nepoužijí.
Ještě bych zmínil, že i po eliminaci strašáků pořád zůstává charakteristické chování naftových motorů (vyšší hluk, vibrace, zápach) + lehce horší zimní provoz, což bych také zahrnul do rozhodování.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 19.07.2013 15:39, RE: odpověď
David V posted by:
Pepe posted by:
base1000 posted by:
Jsem majitelem jedné 1.8 SCI, a nemůžu říct, že by byla špatná... šestka je příjemná a hlavně auto je méně hlučné. Na přesuny dálniční rychlostí doporučuji. Měl jsem možnost vyzkoušet všechny možné benzínové motorizace (1.8 81kw, 1.8 92kw, 1.8 SCI, 2.0 107 kw, 2,5 125 kw) a doporučuji výběr z 1.8 SCI, nebo 2,0 107 kw. Ostatní motorizace: 1.8 81 kw je slabý, 1.8 92 kw je slabý a hlučný, 2,5 je zbytečný a spotřeba už je kolem 10 litrů.... Nebo se poohlédnout po 2.2 TDCI, který je méně choulostivý než 2.0 TDCI, ale to by muselo mít prověřené kilometry a perfektní stav....
Já bych i při tak "malém" nájezdu volil onu 2,2 naftu. Dovezená z D nebude mít při rozumném nájezdu odkráglované vstřiky nekvalitní naftou (zde se stírá výhoda benzínu v případě SCI, být to obráceně, tak někteří (viď, Davide) vloží alespoň 3 vykřičníky), nebude mít na dálnici FAP problém s regenerací (pokud pojede alespoň těch 120), při vyloženě dálničním režimu nebude tolik trpět ani dvouhmota. Čímž odpadají tolik oblíbené strašáky, a zbývají převážně jen výhody, a životní pozitiva...
Proti gustu žádný dišputát. Dovezená z D bude mít 250 tkm (možná 200) a obvyklé kolečko může začít... Další věc, z D bude sice auto v lepším stavu, ale jde o to, co sím udělá za pár tisíc km naše nafta, což s benzínem řešit nemusí. Upřímně řečeno konkrétně já bych se SCI-čku vyhnul a pro tyto účely volil Duratec HE. Ale jestli se tazatel rozhodne pro naftu, aby si mohl 8-10 tisíc ročně střádat na opravy, já ho přemlovat nebudu, moje peníze se na to nepoužijí. Ještě bych zmínil, že i po eliminaci strašáků pořád zůstává charakteristické chování naftových motorů (vyšší hluk, vibrace, zápach) + lehce horší zimní provoz, což bych také zahrnul do rozhodování.


Jo, ať si pořídí za svý, co chce. Provozuju dovezený naftový auto již pátým rokem, kupodivu se jen 2x ozval FAP (dohromady za cca 7tKč) a řemenice pomocného hřídele. To vše za 150tkm, takže ani "naše" nafta to nezlikviduje za pár měsíců... Možná jdu štěstí naproti tankováním u Essa/Agipu. A hluk a vibrace? U 2,2 s vyvažovacím hřídelem? Sice to V6 benzín není, ale do (třeba) PD to má hlavně uvnitř dooost daleko. Jediný, co mě napadá, bude EGR ventil, ten nemá rád jednotvárný režim provozu...
respond
mires
number of posts22
date of registration22.11.2010
Monday 22.07.2013 10:06, odpověď
Taky bych bral místo benzínu diesel, i když nájezd je poměrně malý. Na dálnici zhruba o 2 litry nižší spotřeba, 6 rychlostních stupňů oproti 5 v benzínu, takže menší hluk při dálničních rychlostech a naprosto jiná pružnost. Sám provozuji 2.0 tdci r.v.2006 3 a půl roku a najel jsem za tu dobu celkem 72000 km bez jediné naftové závady. Celkem jsem ušetřil oproti benzinu zhruba 50000 Kč, takže i kdyby se vysypalo turbo, vstřiky, dvouhmota, pořád jsem na tom oproti benzinu +- stejně. Ty řeči o nespolehlivosti berte s nadhledem, už to dávno není pravda. Od roku 2005 je to nejlepší koupě ve střední třídě.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 22.07.2013 10:47, RE: odpověď
mires posted by:
Taky bych bral místo benzínu diesel, i když nájezd je poměrně malý. Na dálnici zhruba o 2 litry nižší spotřeba, 6 rychlostních stupňů oproti 5 v benzínu, takže menší hluk při dálničních rychlostech a naprosto jiná pružnost. Sám provozuji 2.0 tdci r.v.2006 3 a půl roku a najel jsem za tu dobu celkem 72000 km bez jediné naftové závady. Celkem jsem ušetřil oproti benzinu zhruba 50000 Kč, takže i kdyby se vysypalo turbo, vstřiky, dvouhmota, pořád jsem na tom oproti benzinu +- stejně. Ty řeči o nespolehlivosti berte s nadhledem, už to dávno není pravda. Od roku 2005 je to nejlepší koupě ve střední třídě.


Naprosto klasická ukázka rady mimo mísu.
1) Tazatel se ptá na benzín
2) Shání auto roku výroby od 2004 (čili exempláře 9 let staré a samozřejmě méně)
3) Najezdí málo, aby se rozdíly vyplatily
4) Jako příklad je uvedeno vozidlo, kteté bylo pořízeno jako 4-leté
5) Nespolehlivost složitějších aut při stlačovaných nákladech paušálně roste.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 22.07.2013 11:25, RE: odpověď
David V posted by:
mires posted by:
Taky bych bral místo benzínu diesel, i když nájezd je poměrně malý. Na dálnici zhruba o 2 litry nižší spotřeba, 6 rychlostních stupňů oproti 5 v benzínu, takže menší hluk při dálničních rychlostech a naprosto jiná pružnost. Sám provozuji 2.0 tdci r.v.2006 3 a půl roku a najel jsem za tu dobu celkem 72000 km bez jediné naftové závady. Celkem jsem ušetřil oproti benzinu zhruba 50000 Kč, takže i kdyby se vysypalo turbo, vstřiky, dvouhmota, pořád jsem na tom oproti benzinu +- stejně. Ty řeči o nespolehlivosti berte s nadhledem, už to dávno není pravda. Od roku 2005 je to nejlepší koupě ve střední třídě.
Naprosto klasická ukázka rady mimo mísu. 1) Tazatel se ptá na benzín 2) Shání auto roku výroby od 2004 (čili exempláře 9 let staré a samozřejmě méně) 3) Najezdí málo, aby se rozdíly vyplatily 4) Jako příklad je uvedeno vozidlo, kteté bylo pořízeno jako 4-leté 5) Nespolehlivost složitějších aut při stlačovaných nákladech paušálně roste.


Jenže právě tazatel jako hlavní překážku pro naftu uvádí "citlivost TDCI", což je agument pro ročník 2004 a mladší lehce irelevantní. Takže naftový motor může být v klidu puštěn do hry. A při očekávaném "profilu" tratí se dá preferovat i při nevelkém nájezdu. Já nemám problém doporučit (nebo pořídit) benzínové auto, ale čekal bych i ze strany benzínových pravověrců schopnost ukázat, že mají koule, a nesoudit s vířivejma klapkama na očích.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 22.07.2013 12:53, RE: odpověď
Pepe posted by:
David V posted by:
mires posted by:
Taky bych bral místo benzínu diesel, i když nájezd je poměrně malý. Na dálnici zhruba o 2 litry nižší spotřeba, 6 rychlostních stupňů oproti 5 v benzínu, takže menší hluk při dálničních rychlostech a naprosto jiná pružnost. Sám provozuji 2.0 tdci r.v.2006 3 a půl roku a najel jsem za tu dobu celkem 72000 km bez jediné naftové závady. Celkem jsem ušetřil oproti benzinu zhruba 50000 Kč, takže i kdyby se vysypalo turbo, vstřiky, dvouhmota, pořád jsem na tom oproti benzinu +- stejně. Ty řeči o nespolehlivosti berte s nadhledem, už to dávno není pravda. Od roku 2005 je to nejlepší koupě ve střední třídě.
Naprosto klasická ukázka rady mimo mísu. 1) Tazatel se ptá na benzín 2) Shání auto roku výroby od 2004 (čili exempláře 9 let staré a samozřejmě méně) 3) Najezdí málo, aby se rozdíly vyplatily 4) Jako příklad je uvedeno vozidlo, kteté bylo pořízeno jako 4-leté 5) Nespolehlivost složitějších aut při stlačovaných nákladech paušálně roste.
Jenže právě tazatel jako hlavní překážku pro naftu uvádí "citlivost TDCI", což je agument pro ročník 2004 a mladší lehce irelevantní. Takže naftový motor může být v klidu puštěn do hry. A při očekávaném "profilu" tratí se dá preferovat i při nevelkém nájezdu. Já nemám problém doporučit (nebo pořídit) benzínové auto, ale čekal bych i ze strany benzínových pravověrců schopnost ukázat, že mají koule, a nesoudit s vířivejma klapkama na očích.


Myslím, že těžiště mého sdělení leží jinde, než že bych úplně paušálně odmítal naftu. Jen se snažím pokázat na to, že mezi 9 let starým TDCi a 4 roky starým TDCi mohou býti dost zásadní rozdíly. Takže pokud by se tazatel ptal na 4 roky starou naftu, dá se říci ano, ovšem u 9 let starého auta nejde o klapky na očích. Nicméně umím otevřeně přiznat, že nemám koule na to, abych koupil 9 let starou naftu s vidinou, že na tom ušetřím.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 22.07.2013 15:49, RE: odpověď
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
mires posted by:
Taky bych bral místo benzínu diesel, i když nájezd je poměrně malý. Na dálnici zhruba o 2 litry nižší spotřeba, 6 rychlostních stupňů oproti 5 v benzínu, takže menší hluk při dálničních rychlostech a naprosto jiná pružnost. Sám provozuji 2.0 tdci r.v.2006 3 a půl roku a najel jsem za tu dobu celkem 72000 km bez jediné naftové závady. Celkem jsem ušetřil oproti benzinu zhruba 50000 Kč, takže i kdyby se vysypalo turbo, vstřiky, dvouhmota, pořád jsem na tom oproti benzinu +- stejně. Ty řeči o nespolehlivosti berte s nadhledem, už to dávno není pravda. Od roku 2005 je to nejlepší koupě ve střední třídě.
Naprosto klasická ukázka rady mimo mísu. 1) Tazatel se ptá na benzín 2) Shání auto roku výroby od 2004 (čili exempláře 9 let staré a samozřejmě méně) 3) Najezdí málo, aby se rozdíly vyplatily 4) Jako příklad je uvedeno vozidlo, kteté bylo pořízeno jako 4-leté 5) Nespolehlivost složitějších aut při stlačovaných nákladech paušálně roste.
Jenže právě tazatel jako hlavní překážku pro naftu uvádí "citlivost TDCI", což je agument pro ročník 2004 a mladší lehce irelevantní. Takže naftový motor může být v klidu puštěn do hry. A při očekávaném "profilu" tratí se dá preferovat i při nevelkém nájezdu. Já nemám problém doporučit (nebo pořídit) benzínové auto, ale čekal bych i ze strany benzínových pravověrců schopnost ukázat, že mají koule, a nesoudit s vířivejma klapkama na očích.
Myslím, že těžiště mého sdělení leží jinde, než že bych úplně paušálně odmítal naftu. Jen se snažím pokázat na to, že mezi 9 let starým TDCi a 4 roky starým TDCi mohou býti dost zásadní rozdíly. Takže pokud by se tazatel ptal na 4 roky starou naftu, dá se říci ano, ovšem u 9 let starého auta nejde o klapky na očích. Nicméně umím otevřeně přiznat, že nemám koule na to, abych koupil 9 let starou naftu s vidinou, že na tom ušetřím.


S tím se dá souhlasit. Já bych 9letou naftu koupil maximálně tak sám od sebe... Ale jelikož jí mám, tak se spíš koukám zase po 3-5letém autě. Ale jelikož za to stávající nedostanu prakticky nic, navíc bezproblémů funguje (ťukyťuk), zůstávám u toho koukání...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.