0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo MK3 - 120 tis.km a 200 nocí

category of topic classification: německá vozidla
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Tuesday 14.06.2016 07:26, Spotřební materiál
Ano, elektroinstalace je u všech aut spotřebním materiálem, zcela běžně se jen tak odpálí. S vyřazeným ABS a ESP nemůže auto projít STK, a pokud se to stalo v létě 2014, tak i kdyby to bylo čerstvě po STK, další kontrolou projít nesmí. Navíc jsou to závady (nefunkčnost části brzdového systému), za které může na místě odebrat policie malý TP a odstavit auto kdykoliv. Jestliže díly na opravu nejde sehnat (za rozumné peníze, předpokládám, že nové ano), je to dobré varování pro zájemce a zároveň tento kus patří už jen rozebrat na díly. Taky mě zaráží, že někomu přijde normální jezdit s autem, kde půlka kontrolek hlásí závadu (nejen brzdy, ale třeba i ten airbag), a ještě takové auto doporučovat. Chápu, že horolezci si asi života tolik neváží, ale do takové vraždy takového řidiče/majitele bych teda nesedl.
respond
PavelKeprt
number of posts121
date of registration28.10.2015
Tuesday 14.06.2016 08:37, technická
Nevím, jak to na "technické" funguje teď, když jsou nová pravidla, ale za drobný příplatek pracovník STK dvě oranžové kontrolky na přístrojovce "snadno přehlédne".

Dělal jsem tam technickou v červnu 2015, tedy cca rok po tom incidentu s vyhořelou elektroinstalací.

V podstatě je to jak říkáte - auto už byla "vražda", ale taky se podívejte, za kolik se Mondea r.v. 2002 prodávají - 30 000 - 40 000 Kč. Se "svítící" přístrojovkou řekněme tak 20 - 25 000 Kč. Za takové peníze nikdo nemůže čekat voňavku, do které jen bude lít naftu a měnit olej. U 14 let starého auta s 400 000 tis km na hrbu by byl asi zázrak, kdyby nemělo jedinou vadu ...
respond
Andrew21
number of posts5
date of registration13.03.2012
Tuesday 14.06.2016 08:39, souhlas
V mondeu je perfektní svezení o tom není pochyb, ale tyto závady jasně ukazují proč se velkej vybavenej kombík prodává za takové směšné částky, mít doma takovou pokladničku tak mě trefí...
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Tuesday 14.06.2016 09:16, Mondeo
No já nevím, vždyť jste dvakrát v podstatě nedojel a jednou málem shořel.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 14.06.2016 13:29, Léta jsou tady
Co si budeme vykládat, 15-ti letá auta, která jsou spolehlivá nejsou na prodej. To protože ta zdánlivá spolehlivost taky není úplně zadarmo. Tady je těch problémů více a jsou řešitelné, jen by to prostě stálo nějaké peníze a tady je potřeba vždy zvážit, zda si auto pak ještě nechat nebo ho prodat.
Dokud auto jezdí a k řešení závad se dostane po vlastní ose, tak to ještě jde. V okamžiku, kdy by se často opakoval odtah, dlouho by doma nevydrželo.
Moje Mondeo 6 let jezdilo bez problémů, ale letos si prostě o údržbu řeklo. Je to přesně ten moment, kdy si koupíte auto za 50 tisíc a co čert nechtěl, dalších 30 se do něj musí nasypat. Tak by to dopadlo, kdybych auto vloni prodal v dobré víře, že je v pořádku. Ono šlo de-facto většinou o předpokládatelný servis a jen jednu vyloženou opravu.
Já jsem letos preventivně vyměnil rozpadený katalyzátor, vlnovec a 2 lambda sondy (10 tkč)
Pak mi začalo hučet zadní ložisko, a protože měl vůli i druhé, šly obě (7 tKč)
Rozsvícení kontrolky motoru + zhoršené startování - rekonstrukce kompletního podtlakového rozvodu (4 tKč) -klesla spotřeba oleje
Opětovné rozsvícení kontrolky (původní závada neodstraněna) - výměna čerpadlové jednotky (13 tKč) - všechny problémy se startováním se odstranily

Já bych to se svítícíma kontrolkama nedal a musel bych to spravit.
Mimochodem, včera jsem dělal nové emise a vše OK, ale je to tedy procedura...
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Tuesday 14.06.2016 14:24, Jo, to je holt život
Většina lidí si představuje, že si za 40 kkč koupí káru ta bude jezdit. Ale že udržet ji v dobrém stavu bude stát kolem 20 kkč ročně, to už jim nedojde.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Tuesday 14.06.2016 20:38, Ford Mondeo Mk3 s motorizací TDDI
si zakoupila dcera od známého její kamarádky,který bydlí a pracuje v Německu. Mondeo Mk 3 z r. 2002, mělo najeto 221 t. km., pořizovací cena 50 t. kč. Důvodem prodeje byla žlutá známka a nově stanovená zelená zóna ve městě, kde bydlí. A potom to, že nemůže pracovně do měst se zelenou zónou. Prodejce bez vyzvání předložil fascikl se servisní historií, společně s fakturami za opravu. Dech vyrážející bylo to, že za necelé poslední 2 roky investoval do auta částku dosahující 2850,- Euro (ca 77 t. kč). Výměna spojky, tlumičů pérovaní, kotoučů brzd a brzdičů, výfuku, baterie, nové pneumatiky, servis motoru včetně filtrů ve 210 t. km.,servis klimatizace, kontrola geometrie. Mělo při prodeji pouze jednu vadu a to, že neuzamykaly na DO zámky zadních dveří - opraveno za 500,- kč., výměnou za zámky z vrakoviště, kde byly zároveň za 9500,- kč zakoupeny kompletní kola na zimu s téměř novými pneumatikami. Ve 225 t. byl standardně vyměněn olej v motoru,bez dolévání. Olej měl běžný standard obsahu sazí. Auto je prosté koroze, motorový prostor čistý (prostě čistota půl zdraví), bylo garážované, Jezdí opravdu dobře, pěkně se ovládá, prosté jakýchkoliv pazvuků. Jenom motor je uvnitř při malých rychlostech ve městě trochu víc slyšet, než na co jsme zvyklí u P 508,307, či Š Oct.III. V současné době má najeto 238 t. km.
respond
bedoslav
number of posts2
date of registration14.04.2014
Friday 17.06.2016 11:25, Nástupce?
Chybí mi v recenzi jedna věc - jaké auto je nástupcem? Taktéž vlastním MK3, ale 2.0 benzín z roku 2001, pomalu budu muset řešit něco podobného, vzhledem ke vzrůstajícím investicím nutným k udržení v provozu... Díky
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 17.06.2016 12:12, RE: Nástupce?
bedoslav posted by:
Chybí mi v recenzi jedna věc - jaké auto je nástupcem? Taktéž vlastním MK3, ale 2.0 benzín z roku 2001, pomalu budu muset řešit něco podobného, vzhledem ke vzrůstajícím investicím nutným k udržení v provozu... Díky


Tohle už řeším minimálně rok a momentálně jsem se ustálil na tom, že MK3 budu udržovat ve slušném stavu, dokud to bude únosné ze spolehlivostního hlediska, protože z finančního už cena zásadně padat nebude, takže je vcelku jedno, zda investuji 25 tisíc ročně do oprav nebo 25 tisíc ztratím pádem ceny nového nástupce.
Momentálně balancuji mezi Mondeem IV 2.5T a Vectrou 2.8T případně Insignií 2.8T, ale ta nemá dobré ohlasy na prostor a zpracováni interiéru (vrzání).
respond
Tycoon
number of posts62
date of registration05.11.2011
Sunday 19.06.2016 17:02, Lituju nového majitele
Nefunkční ABS a ESP, nějaký problém s airbagem, čili auto je nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích (otázkou je, jak legální je ta přestavba z xenonů na halogeny). K tomu přidejme zkratující elektroinstalaci, věčně kolabující vstřikovače a další závady. Lituju nového majitele.
respond
PavelKeprt
number of posts121
date of registration28.10.2015
Sunday 19.06.2016 20:03, RE: Nástupce?
bedoslav posted by:
Chybí mi v recenzi jedna věc - jaké auto je nástupcem? Taktéž vlastním MK3, ale 2.0 benzín z roku 2001, pomalu budu muset řešit něco podobného, vzhledem ke vzrůstajícím investicím nutným k udržení v provozu... Díky


Koupil jsem Mondeo MK4 kombi, r.v. 2010, s benzínovým 2.0i Duratec 107 kW (verze Flexifuel z továrny upravená na provoz na E85) a hned jsem to nechal předělat na LPG.

Mám ho teprve necelé 3 měsíce a najel jsem s ním cca 10 000 km, takže je ještě brzo hodnotit, ale zatím jsem s ním velmi spokojený. Jen ten motor by to chtělo silnější, na tak velké auto je to slabé - ta 2.5T by byla mnohem lepší.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Monday 20.06.2016 09:44, RE: Nástupce?
PavelKeprt posted by:
bedoslav posted by:
Chybí mi v recenzi jedna věc - jaké auto je nástupcem? Taktéž vlastním MK3, ale 2.0 benzín z roku 2001, pomalu budu muset řešit něco podobného, vzhledem ke vzrůstajícím investicím nutným k udržení v provozu... Díky
Koupil jsem Mondeo MK4 kombi, r.v. 2010, s benzínovým 2.0i Duratec 107 kW (verze Flexifuel z továrny upravená na provoz na E85) a hned jsem to nechal předělat na LPG. Mám ho teprve necelé 3 měsíce a najel jsem s ním cca 10 000 km, takže je ještě brzo hodnotit, ale zatím jsem s ním velmi spokojený. Jen ten motor by to chtělo silnější, na tak velké auto je to slabé - ta 2.5T by byla mnohem lepší.


Dobrý den, až najedete víc, budeme se těšit na recenzi! Hezký den.
respond
bedoslav
number of posts2
date of registration14.04.2014
Wednesday 22.06.2016 12:09, RE: Nástupce?
DavidV> U mě by to právě už bylo i více než těch cca 25 tisíc, pokud bych chtěl mít auto plně fční. Letos se zadařila spojka včetně dvouhmoty, je nefunkční klima (oprava by byla za cca 14 tisíc - výměna kompresoru a kondenzátoru), rez na spodcích dveří a prahu neřeším.. Do toho se jistě ještě něco objeví. MK IV by byla taková logická volba, ale z 2.5T mám obavy, ani ne tak kvůli spotřebě, ale nákladům na servis. A nové ecoboosty jsou zatím cenově mimo Takže to začínám vidět na něco jako Zafira B, případně S-Max, ale tam je stejný problém jako u Mondeí

PavelKeprt> Díky za odpověď, já mám tento Duratec v MK3 a přijde mi to dostatečné, pokud člověk nejede naložený. V těžší MKIV už to je asi na hraně. Hlavně at to jezdí!
respond
luky
number of posts1
date of registration25.07.2016
Monday 25.07.2016 02:05, spolehlivost
Autor článku má velký smysl pro humor. Jeho "spolehlivost je naprosto průměrná" podle mě ostře kontrastuje s výčtem vážných závad vozu. Obdivuji jeho trpělivost. Já bych to mondeo už neopravoval v polovině seznamu závad, asi proto že mám japonce.
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Monday 25.07.2016 07:56, Náhradní díly na Japonce
luky posted by:
Autor článku má velký smysl pro humor. Jeho "spolehlivost je naprosto průměrná" podle mě ostře kontrastuje s výčtem vážných závad vozu. Obdivuji jeho trpělivost. Já bych to mondeo už neopravoval v polovině seznamu závad, asi proto že mám japonce.


Toho Japonce bych tady moc nechválil. Bratr měl Mitsubishi Lancer a stál mu přes rok na špalcích kvůli tomu že nikde v Evropě nebyl k sehnání potřebný náhradní díl do nápravy a dodnes říká: "Japonce nikdy více".

respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Monday 25.07.2016 07:56, Náhradní díly na Japonce
luky posted by:
Autor článku má velký smysl pro humor. Jeho "spolehlivost je naprosto průměrná" podle mě ostře kontrastuje s výčtem vážných závad vozu. Obdivuji jeho trpělivost. Já bych to mondeo už neopravoval v polovině seznamu závad, asi proto že mám japonce.


Toho Japonce bych tady moc nechválil. Bratr měl Mitsubishi Lancer a stál mu přes rok na špalcích kvůli tomu že nikde v Evropě nebyl k sehnání potřebný náhradní díl do nápravy a dodnes říká: "Japonce nikdy více".

respond
PavelKeprt
number of posts121
date of registration28.10.2015
Monday 25.07.2016 10:39, RE: spolehlivost
luky posted by:
Autor článku má velký smysl pro humor. Jeho "spolehlivost je naprosto průměrná" podle mě ostře kontrastuje s výčtem vážných závad vozu. Obdivuji jeho trpělivost. Já bych to mondeo už neopravoval v polovině seznamu závad, asi proto že mám japonce.


Jako věřím, že pokud máte benzínovou Corolu z roku 1997, tak to byly opravdu spolehlivé auta, na kterých se jednak nemá moc co pokazit a jednak japonská kvalita v té době ještě něco znamenala.

Já jsem měl před Mondeem taky japonce, Toyotu Avensis r.v. 2001 v dieselu, a co se týče spolehlivosti, tak byla s tím Fordem naprosto srovnatelná, závad možná trochu méně, zato 3x vyšší cena za opravy.
respond
slevos
number of posts3
date of registration18.12.2016
Sunday 18.12.2016 13:07, Mondeo 2,0tddi
Ono podle me je uplne jedno jaky auto kdo ma vse je jen podle toho jak se onej stara ja mam mondeo 2001 2,0 tddi najeto 400 tisíc jedina oprava která byla delana je dvouhmota zacala klepat ve 370tis mam nejaky znamy takze i s praci 15 tis jinak cerpadlo vstřiky original porad ale jedno je jasne tankuji jen na benzine vervu auto je od novoty.samozrejme byly delany i tlumice a brzdy kotouce a desticky.Momentalne by se mely vymenit všechny silenbloky na zadni naprave cena priblizne cele sady 7tis coz na auto co se prodávalo za 800 tis není nic.Bohuzel mi auto po me chybe chciplo u baraku a uz neslo nastartovat na 90 procent nestihl dopnout retez napinak a ten preskocil. Oprava gen motoru se vstrikama a čerpadlem se nevleze ani do 70 tis a jiny motor se mi uz nechce shanet takze uz dosloužilo jinak to bylo hodne dobry a spolehlivy auto
respond
Rollinman
number of posts8
date of registration09.12.2019
Saturday 28.11.2020 23:59, zkušenost
Měl jsem Mondeo MKII, benzín 1.8 - koupeno za pár korun 13 let staré leč málo jeté (135.000). Žádná závada mě nepotkala, jen klima nechladila, neřešil jsem. Kromě děravého prahu a zadního lemu auto jezdilo jak nové, tiché, úsporné. 2 roky jsem jezdil, najel 30 tisíc a zas prodal, zdědil jsem jiné. Myslím že důležité je koupit méně jeté auto (tak prokazatelně do 150 tisíc km), pak má perspektivu na pár let bez poruch a nevadí že je starší... to bývají téměř výhradně BENZÍŇÁKY, proto diesely nekupuji. Měl jsem takovách ojetin několik a žádná nezklamala.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.