Zdeny60 posted by:
Reaguji na předchozí příspěvek o Oktávce TDI. 300tkm nájezd - je to moc a nebo málo? Jak kdy. V současném zamstnání máme Oktávku 1,9TDI 66kW a ke včerejšku, co jsem s ní přijel ze SC, má najeto 447.000km. Zvenku je obouchaná a otlučená, jako montážní auto. Ovšem, u nás dostává pravidelný servis olejů a filtrů a jak se zdá, na perfektní funkčnosti se u tohoto auta neprojevuje ani to,že se s ní jezdí kde kdo, na trasy od 0,5km po 4000km/1 cesta, pochybuji, že někdo kdy chladil turbo po jízdě, to opravdu silně pochybuji a o tom, jak se řadí, radši nemluvím. Plyn zná dvě pozice full down a nic, mezi tím jiná poloha není. Spotřeba oleje se neměří a nepamatuji, že by se mi rozsvítila kontrolka oleje na sebedelší cestě a spotřeba nafty je při opravdu drsné jízdě vysoce nad povolenými limity 5,9/100km.Měřítkem či etalonem toho, kolik má auto najeto, je podle mě, opotřebení volantu a prosezení sedaček. Argumenty typu, že z/do auta se často nastupuje a proto ve 150.000km je sedačka na šrot a volant vyleštěný jak úhoř, nemají šanci obstát. Auto, u kterého je zdeformované boční vedení a volant má poškozený povrch, má najeto minimálně 250-300.000km. Máme v práci 3 vozy s tímo nájezdem a je to u všech stejné.Čili, potvrzuji, že pokud má auto dobrý servis, opravdu neošizený a jezdí s tím lidí a ne bezmozci, není třeba se obávat vysokých nájezdů. je třeba zhodnoti celkový stav. Pokud je slušná kastle, není shnilá, tak vše se dá opravit, jako třeba spojka, či díly podvozku. Ale aspoň motor a převodové ústrojí musí být v cajku, bez hluku, vůlí a bez nadměrné spotřeby či úniku olejů.Znám majitele Hondy Legend s těžko uvěřitelným nájezdem velice přes 800.000km (benzín) a auto jezdí bez problémů, nežere olej a to všech bez jakékoliv opravy motoru či automatické převodovky. takže to jde.A náklaďáky to jen potvrzují, tahače mívají kolik milionů km...
off topic 1
oleštění volantu a řadící páky souvisí se sluncem, potem a prsteny.
dělal jsem pro firmu půjčující auta na full servis a pár set octavií (povětšinou dvojkových) mi rukama prošlo. některé volanty a řadičky byly po 150 tkm na výměnu, jiné ve 250 vypadaly jen lehce oleštěně. sedačky byly prosezené jen u extra hmotných řidičů.
ale je fakt, že se většina aut prodávala s nájezdem pod 200 tkm, ke 300 se blížila jen auta pro taxislužby
off topic 2
náklaďáky (tahače na dálkovou dopravu) konstrukčně z 90. let vydržely často ke dvou milionům km, ale po 1,5 milionu už si žádaly investice. současné náklaďáky (od modelu actros, tga, stralis, atp.) jsou konstruovány na co nejnižší emise a nejmenší servisní náklady pro prvního kupujícího. díky emisím se konstruují motory zbytečně složité a plné elektroniky - což má vliv jak na životnost, tak na případný servis. díky snaze o co nejnižší servisní náklady se auta prvních párset tisíc km chovají "úsporně", aby byly s 1,5 milionem km na vyhození (ale to už stejně nejsou v eu, neboť se tu nevyplatí provozovat díky silniční dani, mýtu, etc)