0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo COMBI 2.2 TDCi

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky
petrajs
number of posts2
date of registration14.10.2016
Friday 14.10.2016 13:39, Ford Mondeo COMBI 2.2 TDCi
Zdravím,
chtěl bych poprosit o radu, předesílám, že nejsem vůbec odborník přes auta a celkově se moc nevyznám.

Sháním nějakou ojetinu kolem 80tis, primárně se dívám hlavně po Focusu II, ale ta nabídka v této cenové relaci je nic moc, nebo když už, tak je to většinou moc daleko.

Ještě se mi docela líbí Ford Mondeo, narazil jsem, respektive bylo mi doporučeno toto:
https://www.sbazar.cz/autohupra/detail/16154937-ford-mondeo-combi-22-tdci-titanium-navi

Moje laická otázka zní, má vůbec smysl o tom uvažovat? Vzhledem k tomu, že je to nafta se skoro 300tkm, jak moc pravděpodobné je, že to po technické stránce bude mít už dávno za sebou, a případné investice přesáhnou cenu auta? Jen dodávám, že bych rád, aby mit auto vydrželo aspoň pár let, předpokládaný roční nájezd 10-15tkm.

Díky za případné postřehy.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 14.10.2016 14:50, Ajdjfjgk gkkdjjfiidjdndjfkf kvkmdf
Ahoj. Tohle auto si pred par lety koupil bratr, s vyrazne mensim najezdem ( i kdyz samozrejme kdo vi ) a postupne se mu na tom po.ralo temer vse,co si jen lze predstavit. Cena oprav presahla porizovaci cenu. Muzu rict,ze motor tahne krasne, spotreba nizka a zavazadlovy prostor ohromny,ale jinak si dovolim tvrdit, ze rozhodne nebrat. Ale mozna to byla jen smula.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 14.10.2016 15:02, RE: Ford Mondeo COMBI 2.2 TDCi
petrajs posted by:
Zdravím,chtěl bych poprosit o radu, předesílám, že nejsem vůbec odborník přes auta a celkově se moc nevyznám.Sháním nějakou ojetinu kolem 80tis, primárně se dívám hlavně po Focusu II, ale ta nabídka v této cenové relaci je nic moc, nebo když už, tak je to většinou moc daleko. Ještě se mi docela líbí Ford Mondeo, narazil jsem, respektive bylo mi doporučeno toto:https://www.sbazar.cz/autohupra/detail/16154937-ford-mondeo-combi-22-tdci-titanium-naviMoje laická otázka zní, má vůbec smysl o tom uvažovat? Vzhledem k tomu, že je to nafta se skoro 300tkm, jak moc pravděpodobné je, že to po technické stránce bude mít už dávno za sebou, a případné investice přesáhnou cenu auta? Jen dodávám, že bych rád, aby mit auto vydrželo aspoň pár let, předpokládaný roční nájezd 10-15tkm.Díky za případné postřehy.


Kdyby v tom autě byl benzínový motor, tak řeknu, berte ho, ale takhle řeknu: Za 80 tisíc si najděte nějaký auto s benzínovým motorem, protože při Vašem nájezdu ušetříte na palivu s naftou jen pár tisíc, ale servisní náklady mohou být vyšší i o jeden řád a u auta s 300 tkm musíte prostě počítat s tím, že něco přijde.
respond
Driver79
number of posts130
date of registration20.11.2014
Friday 14.10.2016 22:51, Snad ani neuvazovat
Tyhle motory v Mondeich jsou povestne svymi problemy. Jsou jich plne bazary. Do nich se tato auta davaji hlavne proto, ze nefunguji. Nema tudiz smysl si je tam chodit kupovat.
Za tuhle cenu to bude nejspis pekna slupka. A kdyby nebyla tak bud neni na prodej, nebo je riziko ze se neco podela porad moc velky. Ve svem okoli jsem videl konec 2 techto stroju. Opravy, vymeny motoru atd. A dalsi priklady na netu atd...

Neni to nic prijemneho. Problemy jsou pochopitelne dnes jiz slusne resitelne, ale porad to znamena naklady v radech desitek tisic Kc. Zalezi, jestli Vam to za to stoji. Pokud dojde na bezne zavady, tedy vstriky, cerpadlo. Pripadne turbo a dalsi veci na tom aute mohou chtit vymenit, tak jsme na tom v prvnim 1-2 letech za opravy min. na cene toho auta samotneho...

Mimochodem na Vas avizovany najezd a s timhle rozpoctem bych volil nejakej staromilskej atmo benzin a mel klidnejsi spani.
respond
pikao85
number of posts11
date of registration30.01.2014
Saturday 15.10.2016 15:53, mondeo..
Ahoj..

Mondeo 2,2 TDCI euro 3 ( motor Ford Puma ) vlastním již pěknou řádku let. Jedná se o 5-ti dvířko ve výbavě GHIA.

Nájezd mám v průměru krapet vyšší 15 - 20 tis./ rok. Je otázka, kde to auto bude jezdit. Já mám 80% dálnici a silnici první třídy. Prostě využiju výhody dieselu na dlouhé vzdálenosti.
Spolehlivost je v mém případě otázkou. Auto se nikdy nezastavilo, vždy jsem i se závadou dojel domů. Ale problémy byly:
Ve 150 tis. vstřiky a polomotor ( vinna servisu, nevyměnili všechny 4 vstřiky a propálil se píst ).
Ve 220 tis. znovu polomotor ( starší motor z jiného vozu ) vinna moje, havárka na spodek motoru. Zároveň dělána repase vstřiků ( údajně, cena 13tis. ).
Ve 275 tis. (9 let ) výměna origo baterie a chvilku předtím oprava alternátoru a výměna řemenice + ložiska ( gufera ) v převodovce kvůli úniku oleje.
Ve 300 tis. první investice do podvozku, přední tlumiče, horní uložení.
Ve 306 tis. praskla spojka hadice u servo řízení.
Ve 323 tis. zadní uložení předních ramen ( nevím přesnej název ). Momentálně auto po technické a servisu, najeto 323 tis. a stav je na ujeté km dobrý.
V brzké době čeká na opravu servo, vodní pumpa a komplet řemeny a napínáky, zadní tyčky + silentbloky zadní nápravy.

Po 300 tis. km se to začíná pomalu na podvozku a na příslušenství motoru sypat, což si myslím,že nárok už má.

Co se dál dělo s autem ve spotřebáku od 220 tis. km do dnes ( to jsem majitelem já ):
tyčky stabilizátoru, sada destiček brzdových ( předek,zadek ), 1x letní gumy, 1x zimní gumy, oleje+ filtry každých cca 17 - 20 tis. km + vzduchové filtry a kabinové ( měním pokaždé s olejem) , 2x palivový filtr, 2l chladící kapaliny, 1x výměna brzdové kapaliny, nějaká ta žárovka a pojistka. Čelní okno, trubka turba EGR - IC.

Chtěl bych upozornit, že spojka je původní včetně dvouhmoty, turbo taktéž, převodovka také a celej diesel aparát mimo vstřiků také. Podvozek krom popsaného výše a předních pružin také původní, kotouče na obou nápravách teprve druhé a stále ok.

Vyplatí se to auto?? Odpověz si sám.

Spotřebu mám dlouhodobou 5,3 ( jezdím na pohodu ).

Luboš..

respond
Greve
number of posts12
date of registration18.11.2014
Saturday 15.10.2016 20:02, Mondeo
Kupte si tohle:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mondeo/17026435?goFrom=list

Velmi silný a spolehlivý benzínový motor, navíc s LPG, takže provozní náklady jsou srovnatelné s naftou. Model z posledního roku výroby, dobrá výbava, sice má něco najeto, ale teoreticky může s tímto motorem vydržet i dvojnásobek.
Oproti naftě nehrozí desetitisícové opravy.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Sunday 16.10.2016 08:14, RE: Mondeo
Greve posted by:
Kupte si tohle: https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mondeo/17026435?goFrom=listVelmi silný a spolehlivý benzínový motor, navíc s LPG, takže provozní náklady jsou srovnatelné s naftou. Model z posledního roku výroby, dobrá výbava, sice má něco najeto, ale teoreticky může s tímto motorem vydržet i dvojnásobek.Oproti naftě nehrozí desetitisícové opravy.


Tak zrovna u LPG bych tak nadšením nejásal. Každej motor na LPG má problémy - větší, či měnší. když se zadaří, u V6 je to pak vše 2x Stačí blbě servisovaný ventily a je to. A zrovna Fordům LPG moc nešmakuje - měkký ventilový sedla a problém se zaklepáváním. K tomu si připočti častější výměny svíček (6ks), motorovýho oleje (kdo trvdí, že na LPG to není třeba , je idiot), časem ti kleknou zadní tlumiče, k tomu revize, a v kombinaci s kvalitním českým LPG je to pošušňáníčko. A po 15 letech nová nádrž LPG - to jen, kdybys koupil auto s plyniskem...Jo jo, na straou vránu LPG a o bezesené noci je postaráno.

Pokud Mondeo, pak 1,8i, 2,0i a 2,0TDCI - výborný všechny tři, paradoxně dýzl proto, že základ je od Pežotů (2,0HDI). K 1,8i ti řeknu toto: má ji můj táta (r.v. 2006), nájezd nevím, ale na atchu to mělo 120tkm (jak jináč?) a za tři roky měnil jen olej a rozvody. Spotřeba do 8/100 couračky. Dlouhá trať 6,5/100. Naftu jen na velký nájezdy 25tkm a více, jinak to nemá smysl.
respond
petrajs
number of posts2
date of registration14.10.2016
Sunday 16.10.2016 10:09, Mondeo
Díky za postřehy. Celkově se mi Mondeo dost zalíbilo a hodně po něm teď koukám místo FFII.
Akorát, jak už jsem předesílal, nepředpokládám nějaký velký roční nájezd a jezdím především kratší trasy, tím pádem nafta tak nějak vypadává. Tak jako tak bych chtěl benzín, problém je, že slušných benzínů je na prodej zoufale málo. Všichni se zbavují především TDCI kolem 300tkm, a to už prostě smrdí hroznýma investicema. A když už narazím na nějaký s nájezdem do 200tkm, je to většinou nějaký dovoz a tomu údaji moc nevěřím.

Chtěl bych ideálně něco rv. min 2004, benzín 1.8/2.0. Samostatná kapitola je 1.8SCi, na které jsem našel rozporuplné ohlasy, ale jak je to ve skutečnosti nevím. Nebo má v mojí stiuaci smysl uvažovat i o nějakém dieslu?
respond
eCORE
number of posts94
date of registration12.03.2014
Monday 17.10.2016 09:41, Mondeo vs FF II
Jen poznámku k těm nájezdům, pokud to bude ročník do 2006, je nájezd kolem 200tis. km reálný, Mondeo si málokdo kupoval na pojíždění po nákupech ve městě. Spíš sloužili ve firemních flotilách.
respond
Greve
number of posts12
date of registration18.11.2014
Monday 17.10.2016 13:15, RE: Mondeo
Zdeny60 posted by:
Greve posted by:
Kupte si tohle: https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mondeo/17026435?goFrom=listVelmi silný a spolehlivý benzínový motor, navíc s LPG, takže provozní náklady jsou srovnatelné s naftou. Model z posledního roku výroby, dobrá výbava, sice má něco najeto, ale teoreticky může s tímto motorem vydržet i dvojnásobek.Oproti naftě nehrozí desetitisícové opravy.
Tak zrovna u LPG bych tak nadšením nejásal. Každej motor na LPG má problémy - větší, či měnší. když se zadaří, u V6 je to pak vše 2x Stačí blbě servisovaný ventily a je to. A zrovna Fordům LPG moc nešmakuje - měkký ventilový sedla a problém se zaklepáváním. K tomu si připočti častější výměny svíček (6ks), motorovýho oleje (kdo trvdí, že na LPG to není třeba , je idiot), časem ti kleknou zadní tlumiče, k tomu revize, a v kombinaci s kvalitním českým LPG je to pošušňáníčko. A po 15 letech nová nádrž LPG - to jen, kdybys koupil auto s plyniskem...Jo jo, na straou vránu LPG a o bezesené noci je postaráno.Pokud Mondeo, pak 1,8i, 2,0i a 2,0TDCI - výborný všechny tři, paradoxně dýzl proto, že základ je od Pežotů (2,0HDI). K 1,8i ti řeknu toto: má ji můj táta (r.v. 2006), nájezd nevím, ale na atchu to mělo 120tkm (jak jináč?) a za tři roky měnil jen olej a rozvody. Spotřeba do 8/100 couračky. Dlouhá trať 6,5/100. Naftu jen na velký nájezdy 25tkm a více, jinak to nemá smysl.



No tak popsal jste to naprosto pekelně, člověk by se málem bál k takovému autu i přiblížit; ale jakožto majitel tohoto vozu bych rád poznamenal, že všechno funguje velmi dobře. A že je potřeba občas vyměnit svíčky, olej a tlumiče, to jsem si všimnul - v autech se teda moc nevyznám, ale vždycky jsem měl za to, že stejnou finanční apokalypsou musí procházet každé auto, bez ohledu na druh paliva.
Už jenom chybí, abyste dostatečně pesimisticky popsal, jak musím každé dva roky na STK.

respond
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Monday 17.10.2016 13:33, RE: mondeo..
pikao85 posted by:
Ahoj..Mondeo 2,2 TDCI euro 3 ( motor Ford Puma ) vlastním již pěknou řádku let. Jedná se o 5-ti dvířko ve výbavě GHIA.Nájezd mám v průměru krapet vyšší 15 - 20 tis./ rok. Je otázka, kde to auto bude jezdit. Já mám 80% dálnici a silnici první třídy. Prostě využiju výhody dieselu na dlouhé vzdálenosti. Spolehlivost je v mém případě otázkou. Auto se nikdy nezastavilo, vždy jsem i se závadou dojel domů. Ale problémy byly: Ve 150 tis. vstřiky a polomotor ( vinna servisu, nevyměnili všechny 4 vstřiky a propálil se píst ). Ve 220 tis. znovu polomotor ( starší motor z jiného vozu ) vinna moje, havárka na spodek motoru. Zároveň dělána repase vstřiků ( údajně, cena 13tis. ). Ve 275 tis. (9 let ) výměna origo baterie a chvilku předtím oprava alternátoru a výměna řemenice + ložiska ( gufera ) v převodovce kvůli úniku oleje. Ve 300 tis. první investice do podvozku, přední tlumiče, horní uložení. Ve 306 tis. praskla spojka hadice u servo řízení. Ve 323 tis. zadní uložení předních ramen ( nevím přesnej název ). Momentálně auto po technické a servisu, najeto 323 tis. a stav je na ujeté km dobrý. V brzké době čeká na opravu servo, vodní pumpa a komplet řemeny a napínáky, zadní tyčky + silentbloky zadní nápravy. Po 300 tis. km se to začíná pomalu na podvozku a na příslušenství motoru sypat, což si myslím,že nárok už má.Co se dál dělo s autem ve spotřebáku od 220 tis. km do dnes ( to jsem majitelem já ):tyčky stabilizátoru, sada destiček brzdových ( předek,zadek ), 1x letní gumy, 1x zimní gumy, oleje+ filtry každých cca 17 - 20 tis. km + vzduchové filtry a kabinové ( měním pokaždé s olejem) , 2x palivový filtr, 2l chladící kapaliny, 1x výměna brzdové kapaliny, nějaká ta žárovka a pojistka. Čelní okno, trubka turba EGR - IC.Chtěl bych upozornit, že spojka je původní včetně dvouhmoty, turbo taktéž, převodovka také a celej diesel aparát mimo vstřiků také. Podvozek krom popsaného výše a předních pružin také původní, kotouče na obou nápravách teprve druhé a stále ok.Vyplatí se to auto?? Odpověz si sám. Spotřebu mám dlouhodobou 5,3 ( jezdím na pohodu ). Luboš..


Dobrý den, budeme rádi, když své zkušenosti s Mondeem shrnete v samostatné recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Vaše zkušenosti se tak dostanou k mnohem většímu počtu čtenářů... Děkujeme. Hezký den.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Monday 17.10.2016 17:26, RE: Mondeo
Greve posted by:
Zdeny60 posted by:
Greve posted by:
Kupte si tohle: https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mondeo/17026435?goFrom=listVelmi silný a spolehlivý benzínový motor, navíc s LPG, takže provozní náklady jsou srovnatelné s naftou. Model z posledního roku výroby, dobrá výbava, sice má něco najeto, ale teoreticky může s tímto motorem vydržet i dvojnásobek.Oproti naftě nehrozí desetitisícové opravy.
Tak zrovna u LPG bych tak nadšením nejásal. Každej motor na LPG má problémy - větší, či měnší. když se zadaří, u V6 je to pak vše 2x Stačí blbě servisovaný ventily a je to. A zrovna Fordům LPG moc nešmakuje - měkký ventilový sedla a problém se zaklepáváním. K tomu si připočti častější výměny svíček (6ks), motorovýho oleje (kdo trvdí, že na LPG to není třeba , je idiot), časem ti kleknou zadní tlumiče, k tomu revize, a v kombinaci s kvalitním českým LPG je to pošušňáníčko. A po 15 letech nová nádrž LPG - to jen, kdybys koupil auto s plyniskem...Jo jo, na straou vránu LPG a o bezesené noci je postaráno.Pokud Mondeo, pak 1,8i, 2,0i a 2,0TDCI - výborný všechny tři, paradoxně dýzl proto, že základ je od Pežotů (2,0HDI). K 1,8i ti řeknu toto: má ji můj táta (r.v. 2006), nájezd nevím, ale na atchu to mělo 120tkm (jak jináč?) a za tři roky měnil jen olej a rozvody. Spotřeba do 8/100 couračky. Dlouhá trať 6,5/100. Naftu jen na velký nájezdy 25tkm a více, jinak to nemá smysl.
No tak popsal jste to naprosto pekelně, člověk by se málem bál k takovému autu i přiblížit; ale jakožto majitel tohoto vozu bych rád poznamenal, že všechno funguje velmi dobře. A že je potřeba občas vyměnit svíčky, olej a tlumiče, to jsem si všimnul - v autech se teda moc nevyznám, ale vždycky jsem měl za to, že stejnou finanční apokalypsou musí procházet každé auto, bez ohledu na druh paliva. Už jenom chybí, abyste dostatečně pesimisticky popsal, jak musím každé dva roky na STK.


Vstrikovani kapalne faze uz vypada zajimave, ale celkove bych dal motoru to palivo, na jaky ho postavil vyrobce. Foukat mu plyn do sani me je proti srsti...

Kdyz se tak divam na nabidky, dost casto stoji auto s LPG zastavbou min, nez stejny bez LPG...

respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.