0
back
 

diskuze k tématu: Ford Maverick či mondeo?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.03.2015 10:22, Ford Maverick či mondeo?
Dobry den, jezdim uz sest let spokojene Mondeem MKIII, r.v. 2001, 2.0 benzin, 107 kw. Ovsem auto uz starne, a i kdyz je pro mou rodinu
(2 dospeli, 2 deti, pes) dostacujici, zacinam se poohlizet po necem jinem. Netouzim po zadne novince, jednak z hlediska rozpoctu, jednak z duvodu, ze se mi \"dnesni\" tvary aut moc nelibi, mam rad jednoduche linie a spis hranatejsi tvary, bez zbytecnych kudrdlinek, protahovani svetlometu vsemi smery, nekonecnymi prolisy apod.

Ale k jadru dotazu: chtel bych pokracovat v pouzivani benzinoveho motoru, naftu pri svem rocnim najezdu (do 7 000 km) myslim nevyuziji,
a take mam obavy z nakladnejsich oprav. Nejradeji bych zustal verny Fordu, jsem moc spokojeny s podvozkem Mondea, oproti predeslym autum (Vectra B, Fabia kombi,...) tohle auto proste na silnici v jakekoliv zatacce drzi jako pribite. Take prostor je prijemny. Nejezdim nijak
zavodne, vetsinou mam plne auto rodiny a bagaze, ale mam rad dostatecny vykon k bezpecnemu predjizdeni, pripadne vykon vyhrabat ze z mensi blative louze pri ceste z chaty apod. Spotreba soucasneho auta (kombinovana cca 9 l) je prijatelna, jsem ochoten jit i vys, jelikoz zase
tolik nenajezdim. Rozpocet mam do 180 000 Kc, vcetne pripadnych pocatecnich dodelavek (rozvody?, olej? filtry? druha sada pneu?atd.).

V hledacku mi po sahodlouhem probirani nabidek uvizly tyto dva vozy:

opet Ford Mondeo MKIII, pouze od roku 2004 vys (po faceliftu, do r. 2007), s motorem 2.5, 125 kw

nebo

Ford Maverick (Mazda Tribute), 2.3, 110 kw, od roku 2004 (take po faceliftu), 4x4.

A muj dotaz, ci spise dotazy zni:

Doporucili byste mi nektery z uvedenych vozu? Zajima me hlavne spolehlivost vozu, vydrz, pripadne jaka je dostupnost nahradnich dilu
v pripade Mavericka (Tribute)? Zejmena o techto dvou autech se temer nedaji sehnat informace, jelikoz s nimi u nas skoro nikdo nejezdi. Je pohon 4x4 v popsanem voze (vozech) spolehlivy? Nejvice se mi libi Ford Maverick, ale vaham, zda je to dobra volba pro rodinu z hlediska spolehlivosti a prostoru...

Moc Vam dekuji za pripadnou odpoved.

M. Kouba
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 17.03.2015 23:47, RE:
Dobrý den. Vzhledem k tomu, že Ford Maverick i Mazda Tribute se u nás prakticky nevyskytují a s dostupností náhradních dílů i kvalifikovaného servisu by mohl být problém, doporučuji Vám spíše zůstat u mondea. Benzínový šestiválec je velmi spolehlivý, stejně jako celé auto a ceny náhradních dílů a servisních prací nízké.
respond
salix
number of posts35
date of registration17.02.2009
Wednesday 18.03.2015 10:24, maverick-tribute
Můj kamarád měl před lety mazdu tribute 3,0 benzin v nejvyšší výbavě s automatickou převodovkou kupovanou jako novou, jako služební auto ve firmě na leasing.Říkal, že to bylo jeho nejlepší služební auto.Pohodlné, bezporuchové , se zpětnou odezvou které ho vysloveně bavilo řídit.Mělo prý jedinou vadu, velkou spotřebu.Praha-Brno a zpět a byla prázdná nádrž a tak po splacení lesingu se auta firma zbavila a on dostal v rámci úspor přidělenou novou oktávku 1,6 benzin.Taky je spokojenej a navíc jezdí za polovic , akorát, že na řízení té mazdy se těšil, u oktávky mu to je jedno jestli řídí nebo ne.
respond
Michal Š. Kouba
number of posts1
date of registration16.06.2014
Wednesday 18.03.2015 13:28, Maverick 2.3
Já nakonec Mavericka koupil, 2.3, nechal jsem si ho dovezt z Nemecka v plne vybave a musim rict, ze nelituju. Auto je krasne jednoduche, stridme tvary, uvnitr hodne mista, zadna zbytecna elektronika, tak, jak jsem chtel, ale nechybi nic podstatneho. Snad jen palubni pocitac, ale to resim aplikaci v mobilu a ODB zasuvkou, navic ma mobilni aplikace po zadani profilu mnohem vic moznosti, vcetne cteni chybovych hlasek apod. Jizdni vlastnosti jsou "kocarovite", rekl bych, sedadla v kuzi pocit pohodli jen umocnuji, ale i pres pohodli je citit, ze je podvozek tvrdsi, a tudiz na tak vysoke auto prekvapive sedi. Neni to velke SUV, takze s parkovanim neni problem. Co se tyce spotreby, pod deset litru se vetsinou dostanu jen mimo mesto, jinak popojizdenim v mestskem provozu okolo jedenacti, coz mi pripada docela prijatelne a naftove SUV neberou zas o tolik min, aby me to odlakalo od benzinu. Trilitr asi bude mnohem vetsi zrout, ale o nem jsem vubec neuvazoval, jelikoz jednou z podminek pri koupi noveho auta byla manualni prevodovka, 3.0 ma jen automat, navic ctyrstupnovy.

Co se tyce nahradnich dilu - delal jsem zatim jen povinnou vymenu oleje a filtru, spolu s vymenou volnobezky a napinaku ke klinovymu remenu - vse v pohode objednatelne a dorucene do druheho dne.

Jeste k tomu, ze tady v CR tyhle auta moc nejezdi - je to samozrejme tim, ze u vetsich aut a SUV Cesi vyzaduji naftu, ktera se tomuhle vozu nedelala v zadne verzi. Je to proste jeste cistokrevna amerika. Ale me to vyhovuje - nez bych se bal u neznamyho auta problemu spojenych se starsim dieslem, radeji sahnu po jednodussim benzinu. Maverick navic muze tankovat i nizsi 91 oktanovy benzin.

Mimochodem, docetl jsem se, ze byl tenhle Ford (celosvetove zvany Escape) jednim z nejprodavanejsich kompaktnich SUV ve sve dobe - cilove trhy byly hlavne USA, Rusko, Asie, ale i Evropa, hlavne Nemecko, kde jich jezdi hodne. Zkratka vsude tam, kde obyvatele nemusi moc hledet na spotrebu, rekl bych. Vyrabi se mimochodem dal, v ruznych modifikaci, v Evrope je jeho nastupcem Ford Kuga (ve svete stale pod jmenem Escape), ale ta uz ma pro me podivne tvary vselijakych extravagantnich protazenin u svetel a ruznorodych prolisu...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.