Ahoj,
Fiestu 1.0 Ecoboost měl kamarád a s lehkým vozem dělá divy

Při běžné jízdě a akceleraci je dokonce tižší než moje 1.2 TSI, což je 4-válec. Kde zase koncern šetřil nevím

EB 1.0 motor už se osvědčil, vlastně od samého počátku 2012 nemá skandály, problémy, slouží jak má. Jinak ve Světě Motorů mají Focus III 1.0 Ecoboost, najeto přes 170tis.km a vše je v pořádku...
Ja mám Rapid 1.2 TSI 2016, to je řada E211, kde je rozvodový řemen, topí už rychle, což byl nešvar E111 a zatím se neředí tak olej benzínem. Jezdím výhradně na OMV MaxxMotion100, protože to má aditiva a nemá biosložku od Babiše, která dělá docela nepořádek v motoru

Ano je to dražší, ale zase mi klesne spotřeba cca o 0,3l, takže se to srovná a motor je čistý. Ono vůbec lidi moc nechápou, že 100oct. benzín není jakési palivo do stíhačky, jen je kvalitnější a má menší počet samozápalů, které dávají zabrat každému motoru. Méně samozápalů znamená méně zásahů řídící jednotky a tak výkonová křivka je hladší, to poznáš že motor táhne tak nějak plynuleji a dokonce se sníží spotřeba. Jinak mám najeto jen 15000km, turbo je ok, občas něco cvrliká na volnoběh, ale to je u TSI norma bohužel.
U Fordu bych se nebál turbo motoru, u koncernu ano. Pokud vím, tak problémy u Fordu dělal jen motor 2.0 Ecoboost.
Jinak ještě Kia dělá MPV Carens, nová s fajn atmo motorem 1.6 GDI vyjde kolem 400tis.kč jako skladovka. Co se týka skladovek, tak u Oplu najdeš Zafiru 1.4 Turbo za cca 450tis.kč a to už je kus auta