0
back
 

diskuze k tématu: Rozbité turbo u galaxy

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.04.2014 21:50, Rozbité turbo u galaxy
Dobrý den,

koupila jsem starý Ford Galaxy. 2001. Přesně po týdnu a po necelých 350 ujetých kilometrech auto přestalo jet. Automechanik zjistil rozbité turbo. Myslíte, že můžu požadovat alespoň částečné hrazení opravy, nebo odstoupení od smlouvy? Chápu, že je to staré auto, ale koupit ho skoro za 100 000 a hned do něj sypat další tisíce se mi nechce. Děkuji za radu.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Thursday 03.04.2014 22:20, Cena
Připadá mi to, že jste koupila první auto, na které jste narazila. Navíc Vás někdo pěkně natáhl, když jste za takhle staré auto dala tolik peněz.. Možná by se to dalo uhrát na skrytou vadu.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Friday 04.04.2014 12:02, RE: Cena
Zvirak posted by:
Připadá mi to, že jste koupila první auto, na které jste narazila. Navíc Vás někdo pěkně natáhl, když jste za takhle staré auto dala tolik peněz.. Možná by se to dalo uhrát na skrytou vadu.


cena mimo mísu úplně není, sice jdou sehnat o dva roky mladší, ale jestli bylo udržované a slušně vybavené...
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Friday 04.04.2014 12:07, RE: Rozbité turbo
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, koupila jsem starý Ford Galaxy. 2001. Přesně po týdnu a po necelých 350 ujetých kilometrech auto přestalo jet. Automechanik zjistil rozbité turbo. Myslíte, že můžu požadovat alespoň částečné hrazení opravy, nebo odstoupení od smlouvy? Chápu, že je to staré auto, ale koupit ho skoro za 100 000 a hned do něj sypat další tisíce se mi nechce. Děkuji za radu.


turbo odchází v 99% případů na chybu obsluhy a s trochou snahy lze zničit i za pár set km. zvlášť když není nové...
je otázkou, jak máte napsanou smlouvu a dobrého právníka

edit: jen bych doplnil, že drtivá většina řidičů jezdí s turbomotory stejně jako s atmosférami a diví se, že mění turbo každých 20-30 tisíc km
respond
Falco
number of posts55
date of registration09.05.2007
Friday 04.04.2014 14:34, skrytá závada
Obecně u soudu prokázat skytou závadu je velmi obtížné a nemyslím si, že se Vám to v tomto případě podaří a už vůbec ne u tak starého vozidla. Snad by se o tom dalo uvažovat v tom případě, že byste měl ve smlouvě výslovně uvedeno prohlášení prodávajícího, že je turbo nové, repasované apod. a znalec by zjistil, že tomu tak nebylo.

Z osobní zkušenosti (jsem právník) vím o jednom případu, kdy kupující vyhrál soudní spor. Bylo to v případě, že bylo prodané vozidlo, kde po týdnu zjistili, že je problém s hlavou motoru. Podařilo se mu prokázat, že prodávající byl před cca. měsícem v tom stejném autorizovaném servisu, kam dali oni auto a servis jej na tuto závadu upozornil.

Přijde mi, že zrovna v tomto segmentu si mnoho lidí myslí, že koupí 10 let staré vozidlo a budou s ním jezdit bez investic mnoho let, což není a ani nemůže být pravda, protože jinak by se staré vozidla neprodávali za desetinové ceny nových. Samozřejmě je mnoho případů, kdy je vozidlo nachystáno, aby chvíli jezdilo a pak se rozsypalo, ale unést důkazní břemeno není vůbec jednoduché.
respond
Falco
number of posts55
date of registration09.05.2007
Friday 04.04.2014 14:37, RE: skrytá závada
Falco posted by:
Obecně u soudu prokázat skytou závadu je velmi obtížné a nemyslím si, že se Vám to v tomto případě podaří a už vůbec ne u tak starého vozidla. Snad by se o tom dalo uvažovat v tom případě, že byste měl ve smlouvě výslovně uvedeno prohlášení prodávajícího, že je turbo nové, repasované apod. a znalec by zjistil, že tomu tak nebylo. Z osobní zkušenosti (jsem právník) vím o jednom případu, kdy kupující vyhrál soudní spor. Bylo to v případě, že bylo prodané vozidlo, kde po týdnu zjistili, že je problém s hlavou motoru. Podařilo se mu prokázat, že prodávající byl před cca. měsícem v tom stejném autorizovaném servisu, kam dali oni auto a servis jej na tuto závadu upozornil. Přijde mi, že zrovna v tomto segmentu si mnoho lidí myslí, že koupí 10 let staré vozidlo a budou s ním jezdit bez investic mnoho let, což není a ani nemůže být pravda, protože jinak by se staré vozidla neprodávali za desetinové ceny nových. Samozřejmě je mnoho případů, kdy je vozidlo nachystáno, aby chvíli jezdilo a pak se rozsypalo, ale unést důkazní břemeno není vůbec jednoduché.


PS: omlouvám se, za gramatické chyby

respond
Roman AX
number of posts134
date of registration09.12.2011
Friday 04.04.2014 18:26, turbo
Nechci se plést, ale není ten motor od VW? To by turbo nemuselo být až tak drahé a mělo by být snadno k sehnání.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 04.04.2014 19:06, RE: turbo
Roman AX posted by:
Nechci se plést, ale není ten motor od VW? To by turbo nemuselo být až tak drahé a mělo by být snadno k sehnání.


taky tipuju na obyč 1.9 TDI. nebude to žádná hrůza. navíc si nemyslím, že by to prodejce chtěl na Vás narafičit. to by musel být neobyčejně šikovný, aby se to po týdnu rozsypalo a týden to předtím v pohodě jezdilo...

respond
Falco
number of posts55
date of registration09.05.2007
Friday 04.04.2014 21:54, RE: turbo
Roman AX posted by:
Nechci se plést, ale není ten motor od VW? To by turbo nemuselo být až tak drahé a mělo by být snadno k sehnání.


Podle r.v. by to měl být motor 1,9 TDI PD s 85 kW a 6 stupňovou prevodovkou.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Saturday 05.04.2014 11:09, co řešíte?
použité se dá koupit kolem trojky, repas za 6-7.000,-. považujte to za součást běžného spotřebního materiálu který jste jistě na voze měnila (oleje, filtry, rozvody, možná brzdy...) nebo jste jedna z těch co si myslí že koupí 13 let staré auto a jen budou jezdit a žádný servis? potom bůh s vámi...
respond
Falco
number of posts55
date of registration09.05.2007
Saturday 05.04.2014 11:42, RE: co řešíte?
tomaskrtek posted by:
použité se dá koupit kolem trojky, repas za 6-7.000,-. považujte to za součást běžného spotřebního materiálu který jste jistě na voze měnila (oleje, filtry, rozvody, možná brzdy...) nebo jste jedna z těch co si myslí že koupí 13 let staré auto a jen budou jezdit a žádný servis? potom bůh s vámi...


souhlas
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 05.04.2014 13:06, RE: Rozbité turbo u galaxy
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, koupila jsem starý Ford Galaxy. 2001. Přesně po týdnu a po necelých 350 ujetých kilometrech auto přestalo jet. Automechanik zjistil rozbité turbo. Myslíte, že můžu požadovat alespoň částečné hrazení opravy, nebo odstoupení od smlouvy? Chápu, že je to staré auto, ale koupit ho skoro za 100 000 a hned do něj sypat další tisíce se mi nechce. Děkuji za radu.


Již jen věta "koupit ho skoro za 100 000" mě fascinuje. Paní, uvědomte si, že jste koupila ojeté auto (tedy věc opotřebenou používáním), jejíž původní hodnota byla okolo 1 milionu korun. Koupila jste tedy auto za 10% jeho původní ceny - opravdu jste si myslela, že bude "jako nové"?
K dotazu: skrytou vadu neprokážete ani omylem (pokud se tedy nestane zázrak v podobě defektace závady turba zaznamenané v databázi nějakého servisu, na který ale musíte nějak přijít - to by byl ten zázrak). O odstoupení od smlouvy nemá cenu ani psát, původní majitel vás pošle k šípku a případný soud můžete vyhrát opět jen v případě onoho zázraku.
respond
autovoko
number of posts9
date of registration09.12.2018
Monday 07.04.2014 11:46, RE: Cena
Zvirak posted by:
Připadá mi to, že jste koupila první auto, na které jste narazila. Navíc Vás někdo pěkně natáhl, když jste za takhle staré auto dala tolik peněz.. Možná by se to dalo uhrát na skrytou vadu.


Jak můžete kritizovat cenu, když neznáte výbavu, celkový stav vozu a počet ujetých km?????
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 07.04.2014 12:44, RE: co řešíte?
tomaskrtek posted by:
použité se dá koupit kolem trojky, repas za 6-7.000,-. považujte to za součást běžného spotřebního materiálu který jste jistě na voze měnila (oleje, filtry, rozvody, možná brzdy...) nebo jste jedna z těch co si myslí že koupí 13 let staré auto a jen budou jezdit a žádný servis? potom bůh s vámi...


Turbodmychadlo, vstřiky, setrvačník jsou bohužel součásti motoru, které podléhají běžnému opotřebení, podobně jako, brzdové komponenty, tlumiče nebo třeba obyčejný akumulátor. Z mého úhlu pohledu na ně nelze aplikovat formuli o skryté vadě, neboť v době prodeje mohly fungovat, avšak po prodeji jejich životnost došla konce.
Právě z tohoto důvodu vesměs nedoporučuji nákup starých naftových ojetin, kde se tyto komponenty hranici životnosti přibližují a nelze aplikovat reklamaci na základě skryté vady. Je každého věc, jak důkladné expertýze podrobí nakupované auto, ale chápu, že při rozpočtu 100 tisíc by se při 4-té důkladné prohlídce (za 5000 Kč/ks) mohlo ukázat, že míříme do slepé uličky.
Jak bylo řečeno, koupila jste dost starý vůz za 10% původní ceny, což znamená, že je velká pravděpodonost, že budete muset na servis nějaké prostředky vynaložit, tím spíše pokud se jedná o starý naftový pohon, a to při tomto stáří myslím paušálně.
Budiž Vám to zkušeností do budoucna, že ojeté auto už má něco za sebou a nelze k němu přistupovat jak k novému, byť jste za něj utratila relativně dost peněz. Jsou ojetiny i 3x dražší, které žádají opravu v rámci běžného opotřebení.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 05.06.2014 13:29, re:
Dobrý den. Obávám se, že s případným vymáháním částky za opravu auta nemáte šanci uspět. Jedná se o ojetinu starou 13 let, nelze zde uplatnit žádnou záruku apod. Je sice možné, že předchozí majitel prodal auto s vědomím, že turbodmychadlo je špatné a bude nutná jeho brzká výměna, dokázat mu to ale bude prakticky nemožné.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.