0
back
 

diskuze k tématu: rodinné auto do 150 000 Kč, nejlépe do 150 000 tis.km ideálně do 6-ti let staré

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, italská vozidla
petrovov
number of posts6
date of registration03.07.2014
Thursday 03.07.2014 10:00, rodinné auto do 150 000 Kč, nejlépe do 150 000 tis.km ideálně do 6-ti let staré
Prosím o radu při výběru rodinného vozu. Dosluhující Fiat Marea weekend 1,9TD 74 Kw odvedl doboru práci i přes drobné neduhy. Uvažuji o autu, které by mělo vydržet nejméně 6 let, do 150 000 Kč. Samozřejmě co nejnovější, pokud to bude ku prospěchu spolehlivosti a provozních nákladů...
Roční nájezd cca 25000km. Denně do práce a zpět skoro 100km, z toho polovina dálnice, polovina okresky a město. Měla by s tím jezdit i manželka a kvůli dennímu ježdění do města vylučuji velké vozy jako mondeo, passat, bohužel i croma, která mě jinak i zaujala.
Napadl mě Ford C-Max, možná i Mazda 5 jako MPV, jinak combi jako Ford Focus, Peugeot 308SW či Opel Astra. U Focusu a C-maxe předpokládám nejspíše hledání 1,8 TDCI, z důvodu absence filtru pevných částic. Prosím doporučete nějakou verzi i motorizaci, chci se pokud možzno vyhnout drahým opravám ihned po koupi (i když u ojetých aut je to vždy nejistá sázka)
Doporučíte něco z mnou uvedených, případně jakou motorizaci - uvažzoval jsem i o benzínu a předělat na plyn - s uvažovaným ročním nájezdem by se mi investice měla brzy vrátit - ale nevím, jestli si pouze nezadělám na další problémy?
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Thursday 03.07.2014 10:45, Re:
Vzhledem k Vašemu rozpočtu a nájezdu bych určitě doporučil benzín+LPG a volil bych cestu vlastní přestavby. Když odečteme náklady na přestavbu a prvotní servis, zbývá nám zhruba 100 000Kč. Pokud jste byl spokejený s Mareou, mrkněte po Stilu. Jinak v této cenové hladině už vždy záleží na stavu konkrétního kusu víc, než na značce, stáří, kilometrech. Co se týče vhodnosti toho kterého motoru pro přestavbu na plyn, dívejte se po fórech konkrétních modelů, vždy najdete nějaké uživatele se zkušenostmi s LPG.
respond
petrovov
number of posts6
date of registration03.07.2014
Thursday 03.07.2014 17:52, reakce Kooba S
Dobrý den, opravdu v dané cenové kategorii ojetin není disel vhodná volba? Docela mě lákala právě nějaká ta 1,8 TDCi... Nevím, jestli třeba pro C-Max je ve variantě 1,6 benzín vhodná přestavba na LPG - o tom motoru jsem slyšel, že na focuse ještě jde, ale na C-Max už je slabší, LPG ješě znamená pokles výkonu, nerad bych šlapal plyn k podlaze...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 03.07.2014 22:49, RE: reakce Kooba S
petrovov posted by:
Dobrý den, opravdu v dané cenové kategorii ojetin není disel vhodná volba? Docela mě lákala právě nějaká ta 1,8 TDCi... Nevím, jestli třeba pro C-Max je ve variantě 1,6 benzín vhodná přestavba na LPG - o tom motoru jsem slyšel, že na focuse ještě jde, ale na C-Max už je slabší, LPG ješě znamená pokles výkonu, nerad bych šlapal plyn k podlaze...


Ne, naftu ne. Zdejší benzínová lobby to nepřipustí. Radši pumpovat plyn ob den do toroidu (nebo zlikvidovat zavazadelník alespoň 120l nádrží), než nedejbože 1x za vlastnictví vozu vyměnit (repasovat) nějaký díl příslušící naftovému horrorovému pohonu. Jako by na benzínovém motoru neodcházely cívky, lambda sondy a pod. Stilo 1,9JTD (88kW) odvede při střízlivém výběru dobrou službu, vazby na servis máte díky Maree asi najetý. Pokud jste na charakteristiku nafty zvyklý, není důvod vymýšlet kraviny.
respond
petrovov
number of posts6
date of registration03.07.2014
Friday 04.07.2014 07:45, poradte výběr vozu
takže se dostáváme na začátek a na můj původní dotaz.
Vozidlo do 150 000 Kč, uvažoval jsem o C-Max, možná mazda 5, případně kombíky focus, astra či 308. Můžete poradit co se spolehlivosti týče - nebo je to opravdu jedno a záleži jen na kusu na který natrefím? A co motorizace - astra diesel, radši 1,7 nebo 1,9, fiaťácká, co 1,6 u peugeotu, ta asi má filtr pevných částic, že? Případně co u fordu, ať už focus neo C-max, jaký motor pro roční nájezd cca 25000 km, denně 50 Km do práce a 50 km zpět, polovina dálnice, polovina okresky a město...
za rady a tipy na dotaz předem velice děkuji.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Friday 04.07.2014 08:25, RE: reakce Kooba S
Pepe posted by:
petrovov posted by:
Dobrý den, opravdu v dané cenové kategorii ojetin není disel vhodná volba? Docela mě lákala právě nějaká ta 1,8 TDCi... Nevím, jestli třeba pro C-Max je ve variantě 1,6 benzín vhodná přestavba na LPG - o tom motoru jsem slyšel, že na focuse ještě jde, ale na C-Max už je slabší, LPG ješě znamená pokles výkonu, nerad bych šlapal plyn k podlaze...
Ne, naftu ne. Zdejší benzínová lobby to nepřipustí. Radši pumpovat plyn ob den do toroidu (nebo zlikvidovat zavazadelník alespoň 120l nádrží), než nedejbože 1x za vlastnictví vozu vyměnit (repasovat) nějaký díl příslušící naftovému horrorovému pohonu. Jako by na benzínovém motoru neodcházely cívky, lambda sondy a pod. Stilo 1,9JTD (88kW) odvede při střízlivém výběru dobrou službu, vazby na servis máte díky Maree asi najetý. Pokud jste na charakteristiku nafty zvyklý, není důvod vymýšlet kraviny.


Neber to špatně Pepe. Sám jezdím v P406 1,9Td, předtím jsem dlouho jezdil ve focusu 1,8 lpg. Takže oba systémy mám jakž takž naježděné... Ano, radši všem doporučuji benzín, protože jeho servis a údržba je levnější. Při nájezdu 25000km bude toroid doplňovat 1x týdně. A taky s tebou souhlasím, že na nafťáku vyměníš pár věcí za životnost auta, stejně jako na benzínu. Ty částky ale můžou (nemusí) být neporovnatelné. Zrovna TDCi ve focusech a C-maxech moc dobrou pověst nemají. Benzíny ve fordu jsou dobré, ale nevhodné pro přestavbu. A pokud by tazatel narazil na stilo JTD v udržovaném stavu, je to taky dobrá volba.

respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 04.07.2014 23:30, RE: reakce Kooba S
KoobaS posted by:
Pepe posted by:
petrovov posted by:
Dobrý den, opravdu v dané cenové kategorii ojetin není disel vhodná volba? Docela mě lákala právě nějaká ta 1,8 TDCi... Nevím, jestli třeba pro C-Max je ve variantě 1,6 benzín vhodná přestavba na LPG - o tom motoru jsem slyšel, že na focuse ještě jde, ale na C-Max už je slabší, LPG ješě znamená pokles výkonu, nerad bych šlapal plyn k podlaze...
Ne, naftu ne. Zdejší benzínová lobby to nepřipustí. Radši pumpovat plyn ob den do toroidu (nebo zlikvidovat zavazadelník alespoň 120l nádrží), než nedejbože 1x za vlastnictví vozu vyměnit (repasovat) nějaký díl příslušící naftovému horrorovému pohonu. Jako by na benzínovém motoru neodcházely cívky, lambda sondy a pod. Stilo 1,9JTD (88kW) odvede při střízlivém výběru dobrou službu, vazby na servis máte díky Maree asi najetý. Pokud jste na charakteristiku nafty zvyklý, není důvod vymýšlet kraviny.
Neber to špatně Pepe. Sám jezdím v P406 1,9Td, předtím jsem dlouho jezdil ve focusu 1,8 lpg. Takže oba systémy mám jakž takž naježděné... Ano, radši všem doporučuji benzín, protože jeho servis a údržba je levnější. Při nájezdu 25000km bude toroid doplňovat 1x týdně. A taky s tebou souhlasím, že na nafťáku vyměníš pár věcí za životnost auta, stejně jako na benzínu. Ty částky ale můžou (nemusí) být neporovnatelné. Zrovna TDCi ve focusech a C-maxech moc dobrou pověst nemají. Benzíny ve fordu jsou dobré, ale nevhodné pro přestavbu. A pokud by tazatel narazil na stilo JTD v udržovaném stavu, je to taky dobrá volba.


Já to beru, to jo. Čím by mi LPG nevyhovovalo, jsem popsal jinde. Pokud někdo jezdí jen tam a z5 víceméně pravidelně, nepotřebuje prostor v kufru, tak je to ideál. Mě by ale tankovat obden štvalo - vzhledem k faktu, že nemusím. Prostě někde dává smysl čistý benzín, někde v kombinaci s LPG, jinde je prostor pro naftu. Třeba se věkem auta ty výhody mění, ale o tom je potom ta diskuze. Paušální zavrhování ojetý nafty mi prostě vadí.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Sunday 06.07.2014 17:47, RE: reakce Kooba S
Pepe posted by:
KoobaS posted by:
Pepe posted by:
petrovov posted by:
Dobrý den, opravdu v dané cenové kategorii ojetin není disel vhodná volba? Docela mě lákala právě nějaká ta 1,8 TDCi... Nevím, jestli třeba pro C-Max je ve variantě 1,6 benzín vhodná přestavba na LPG - o tom motoru jsem slyšel, že na focuse ještě jde, ale na C-Max už je slabší, LPG ješě znamená pokles výkonu, nerad bych šlapal plyn k podlaze...
Ne, naftu ne. Zdejší benzínová lobby to nepřipustí. Radši pumpovat plyn ob den do toroidu (nebo zlikvidovat zavazadelník alespoň 120l nádrží), než nedejbože 1x za vlastnictví vozu vyměnit (repasovat) nějaký díl příslušící naftovému horrorovému pohonu. Jako by na benzínovém motoru neodcházely cívky, lambda sondy a pod. Stilo 1,9JTD (88kW) odvede při střízlivém výběru dobrou službu, vazby na servis máte díky Maree asi najetý. Pokud jste na charakteristiku nafty zvyklý, není důvod vymýšlet kraviny.
Neber to špatně Pepe. Sám jezdím v P406 1,9Td, předtím jsem dlouho jezdil ve focusu 1,8 lpg. Takže oba systémy mám jakž takž naježděné... Ano, radši všem doporučuji benzín, protože jeho servis a údržba je levnější. Při nájezdu 25000km bude toroid doplňovat 1x týdně. A taky s tebou souhlasím, že na nafťáku vyměníš pár věcí za životnost auta, stejně jako na benzínu. Ty částky ale můžou (nemusí) být neporovnatelné. Zrovna TDCi ve focusech a C-maxech moc dobrou pověst nemají. Benzíny ve fordu jsou dobré, ale nevhodné pro přestavbu. A pokud by tazatel narazil na stilo JTD v udržovaném stavu, je to taky dobrá volba.
Já to beru, to jo. Čím by mi LPG nevyhovovalo, jsem popsal jinde. Pokud někdo jezdí jen tam a z5 víceméně pravidelně, nepotřebuje prostor v kufru, tak je to ideál. Mě by ale tankovat obden štvalo - vzhledem k faktu, že nemusím. Prostě někde dává smysl čistý benzín, někde v kombinaci s LPG, jinde je prostor pro naftu. Třeba se věkem auta ty výhody mění, ale o tom je potom ta diskuze. Paušální zavrhování ojetý nafty mi prostě vadí.


Pepe ty toho o LPG asi moc nevíš. Mám Stilo - kombíka, 1.8 (98kW) předělanýho na LPG. Nádrž na benzin má 58L, nádrž v kufru na LPG - toroid 61L (reál 56- 58L).
Spotřeba (95% dálnice) benzinu 7,8 l/100km, plynu 8,3 l/100km. => tankování plynu stejně časté jako benzinu. Výkon? Nepozoruji rozdíl. Jediný rozdíl je v tom, že na benzin mě vyjde na 3Kč/km, LPG 1,40 Kč/km. Tomu nemůže konkurovat sebechrochtavější hyperúsporné staré TDI. Navíc těch 8,3 plynu na dálnici není žádná ekorally
Můžeš mi teda říct v čem ti LPG nevyhovuje? Nebo o tom víš kulový ve stylu jedna paní povídala...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 07.07.2014 10:12, RE: reakce Kooba S
Zvirak posted by:
Pepe posted by:
KoobaS posted by:
Pepe posted by:
petrovov posted by:
Dobrý den, opravdu v dané cenové kategorii ojetin není disel vhodná volba? Docela mě lákala právě nějaká ta 1,8 TDCi... Nevím, jestli třeba pro C-Max je ve variantě 1,6 benzín vhodná přestavba na LPG - o tom motoru jsem slyšel, že na focuse ještě jde, ale na C-Max už je slabší, LPG ješě znamená pokles výkonu, nerad bych šlapal plyn k podlaze...
Ne, naftu ne. Zdejší benzínová lobby to nepřipustí. Radši pumpovat plyn ob den do toroidu (nebo zlikvidovat zavazadelník alespoň 120l nádrží), než nedejbože 1x za vlastnictví vozu vyměnit (repasovat) nějaký díl příslušící naftovému horrorovému pohonu. Jako by na benzínovém motoru neodcházely cívky, lambda sondy a pod. Stilo 1,9JTD (88kW) odvede při střízlivém výběru dobrou službu, vazby na servis máte díky Maree asi najetý. Pokud jste na charakteristiku nafty zvyklý, není důvod vymýšlet kraviny.
Neber to špatně Pepe. Sám jezdím v P406 1,9Td, předtím jsem dlouho jezdil ve focusu 1,8 lpg. Takže oba systémy mám jakž takž naježděné... Ano, radši všem doporučuji benzín, protože jeho servis a údržba je levnější. Při nájezdu 25000km bude toroid doplňovat 1x týdně. A taky s tebou souhlasím, že na nafťáku vyměníš pár věcí za životnost auta, stejně jako na benzínu. Ty částky ale můžou (nemusí) být neporovnatelné. Zrovna TDCi ve focusech a C-maxech moc dobrou pověst nemají. Benzíny ve fordu jsou dobré, ale nevhodné pro přestavbu. A pokud by tazatel narazil na stilo JTD v udržovaném stavu, je to taky dobrá volba.
Já to beru, to jo. Čím by mi LPG nevyhovovalo, jsem popsal jinde. Pokud někdo jezdí jen tam a z5 víceméně pravidelně, nepotřebuje prostor v kufru, tak je to ideál. Mě by ale tankovat obden štvalo - vzhledem k faktu, že nemusím. Prostě někde dává smysl čistý benzín, někde v kombinaci s LPG, jinde je prostor pro naftu. Třeba se věkem auta ty výhody mění, ale o tom je potom ta diskuze. Paušální zavrhování ojetý nafty mi prostě vadí.
Pepe ty toho o LPG asi moc nevíš. Mám Stilo - kombíka, 1.8 (98kW) předělanýho na LPG. Nádrž na benzin má 58L, nádrž v kufru na LPG - toroid 61L (reál 56- 58L).Spotřeba (95% dálnice) benzinu 7,8 l/100km, plynu 8,3 l/100km. => tankování plynu stejně časté jako benzinu. Výkon? Nepozoruji rozdíl. Jediný rozdíl je v tom, že na benzin mě vyjde na 3Kč/km, LPG 1,40 Kč/km. Tomu nemůže konkurovat sebechrochtavější hyperúsporné staré TDI. Navíc těch 8,3 plynu na dálnici není žádná ekorally Můžeš mi teda říct v čem ti LPG nevyhovuje? Nebo o tom víš kulový ve stylu jedna paní povídala...


Najedeš s tím plynem 1200km na nádrž? Jestli ne, tak mi to nevyhovuje. Kde vozíš rezervu? V kufru? Jestli jo, tak mi to nevyhovuje. Můžeš parkovat v podzemní garáži ( já tam parkuju tam už 10let)? Jestli ne, tak mi to nevyhovuje. Jezdíš rád na STK? Já ne, tak mi to nevyhovuje... Další dotazy, pls.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Tuesday 08.07.2014 07:54, RE: reakce Kooba S
Pepe posted by:
Zvirak posted by:
Pepe posted by:
KoobaS posted by:
Pepe posted by:
petrovov posted by:
Dobrý den, opravdu v dané cenové kategorii ojetin není disel vhodná volba? Docela mě lákala právě nějaká ta 1,8 TDCi... Nevím, jestli třeba pro C-Max je ve variantě 1,6 benzín vhodná přestavba na LPG - o tom motoru jsem slyšel, že na focuse ještě jde, ale na C-Max už je slabší, LPG ješě znamená pokles výkonu, nerad bych šlapal plyn k podlaze...
Ne, naftu ne. Zdejší benzínová lobby to nepřipustí. Radši pumpovat plyn ob den do toroidu (nebo zlikvidovat zavazadelník alespoň 120l nádrží), než nedejbože 1x za vlastnictví vozu vyměnit (repasovat) nějaký díl příslušící naftovému horrorovému pohonu. Jako by na benzínovém motoru neodcházely cívky, lambda sondy a pod. Stilo 1,9JTD (88kW) odvede při střízlivém výběru dobrou službu, vazby na servis máte díky Maree asi najetý. Pokud jste na charakteristiku nafty zvyklý, není důvod vymýšlet kraviny.
Neber to špatně Pepe. Sám jezdím v P406 1,9Td, předtím jsem dlouho jezdil ve focusu 1,8 lpg. Takže oba systémy mám jakž takž naježděné... Ano, radši všem doporučuji benzín, protože jeho servis a údržba je levnější. Při nájezdu 25000km bude toroid doplňovat 1x týdně. A taky s tebou souhlasím, že na nafťáku vyměníš pár věcí za životnost auta, stejně jako na benzínu. Ty částky ale můžou (nemusí) být neporovnatelné. Zrovna TDCi ve focusech a C-maxech moc dobrou pověst nemají. Benzíny ve fordu jsou dobré, ale nevhodné pro přestavbu. A pokud by tazatel narazil na stilo JTD v udržovaném stavu, je to taky dobrá volba.
Já to beru, to jo. Čím by mi LPG nevyhovovalo, jsem popsal jinde. Pokud někdo jezdí jen tam a z5 víceméně pravidelně, nepotřebuje prostor v kufru, tak je to ideál. Mě by ale tankovat obden štvalo - vzhledem k faktu, že nemusím. Prostě někde dává smysl čistý benzín, někde v kombinaci s LPG, jinde je prostor pro naftu. Třeba se věkem auta ty výhody mění, ale o tom je potom ta diskuze. Paušální zavrhování ojetý nafty mi prostě vadí.
Pepe ty toho o LPG asi moc nevíš. Mám Stilo - kombíka, 1.8 (98kW) předělanýho na LPG. Nádrž na benzin má 58L, nádrž v kufru na LPG - toroid 61L (reál 56- 58L).Spotřeba (95% dálnice) benzinu 7,8 l/100km, plynu 8,3 l/100km. => tankování plynu stejně časté jako benzinu. Výkon? Nepozoruji rozdíl. Jediný rozdíl je v tom, že na benzin mě vyjde na 3Kč/km, LPG 1,40 Kč/km. Tomu nemůže konkurovat sebechrochtavější hyperúsporné staré TDI. Navíc těch 8,3 plynu na dálnici není žádná ekorally Můžeš mi teda říct v čem ti LPG nevyhovuje? Nebo o tom víš kulový ve stylu jedna paní povídala...
Najedeš s tím plynem 1200km na nádrž? Jestli ne, tak mi to nevyhovuje. Kde vozíš rezervu? V kufru? Jestli jo, tak mi to nevyhovuje. Můžeš parkovat v podzemní garáži ( já tam parkuju tam už 10let)? Jestli ne, tak mi to nevyhovuje. Jezdíš rád na STK? Já ne, tak mi to nevyhovuje... Další dotazy, pls.


Pepe, s plynovým autem jezdíš na STK jednou za 2 roky stejně jako s obyč autem... A najet na jednu nádrž 1200km je velmi specifický požadavek, který už u dalšího auta pravděpodobně budeš muset o 1/3 zkrouhnout... Pro naprostou většinu lidí není LPG omezující, protože auto obvykle slouží k účelu ráno do práce, odpoledne přes obchod domů. O víkendu výlet/návštěva. Tam není nutný obrovský dojezd. Kufr má většina aut zaplněný pouze cestou na dovolenou a tam pomůže rakev...
Pochopil jsem to tak, že tobě auto tři dny stojí a pak během dne najedeš bambilion kilometrů s naloženým autem, tam je to bez diskuze: jedině nafta... Ale troufám si tvrdit, že pro většinu lidí je plyn o fous vhodnější než nafta...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 08.07.2014 08:30, RE: reakce Kooba S
KoobaS posted by:
Pepe posted by:
Zvirak posted by:
Pepe posted by:
KoobaS posted by:
Pepe posted by:
petrovov posted by:
Dobrý den, opravdu v dané cenové kategorii ojetin není disel vhodná volba? Docela mě lákala právě nějaká ta 1,8 TDCi... Nevím, jestli třeba pro C-Max je ve variantě 1,6 benzín vhodná přestavba na LPG - o tom motoru jsem slyšel, že na focuse ještě jde, ale na C-Max už je slabší, LPG ješě znamená pokles výkonu, nerad bych šlapal plyn k podlaze...
Ne, naftu ne. Zdejší benzínová lobby to nepřipustí. Radši pumpovat plyn ob den do toroidu (nebo zlikvidovat zavazadelník alespoň 120l nádrží), než nedejbože 1x za vlastnictví vozu vyměnit (repasovat) nějaký díl příslušící naftovému horrorovému pohonu. Jako by na benzínovém motoru neodcházely cívky, lambda sondy a pod. Stilo 1,9JTD (88kW) odvede při střízlivém výběru dobrou službu, vazby na servis máte díky Maree asi najetý. Pokud jste na charakteristiku nafty zvyklý, není důvod vymýšlet kraviny.
Neber to špatně Pepe. Sám jezdím v P406 1,9Td, předtím jsem dlouho jezdil ve focusu 1,8 lpg. Takže oba systémy mám jakž takž naježděné... Ano, radši všem doporučuji benzín, protože jeho servis a údržba je levnější. Při nájezdu 25000km bude toroid doplňovat 1x týdně. A taky s tebou souhlasím, že na nafťáku vyměníš pár věcí za životnost auta, stejně jako na benzínu. Ty částky ale můžou (nemusí) být neporovnatelné. Zrovna TDCi ve focusech a C-maxech moc dobrou pověst nemají. Benzíny ve fordu jsou dobré, ale nevhodné pro přestavbu. A pokud by tazatel narazil na stilo JTD v udržovaném stavu, je to taky dobrá volba.
Já to beru, to jo. Čím by mi LPG nevyhovovalo, jsem popsal jinde. Pokud někdo jezdí jen tam a z5 víceméně pravidelně, nepotřebuje prostor v kufru, tak je to ideál. Mě by ale tankovat obden štvalo - vzhledem k faktu, že nemusím. Prostě někde dává smysl čistý benzín, někde v kombinaci s LPG, jinde je prostor pro naftu. Třeba se věkem auta ty výhody mění, ale o tom je potom ta diskuze. Paušální zavrhování ojetý nafty mi prostě vadí.
Pepe ty toho o LPG asi moc nevíš. Mám Stilo - kombíka, 1.8 (98kW) předělanýho na LPG. Nádrž na benzin má 58L, nádrž v kufru na LPG - toroid 61L (reál 56- 58L).Spotřeba (95% dálnice) benzinu 7,8 l/100km, plynu 8,3 l/100km. => tankování plynu stejně časté jako benzinu. Výkon? Nepozoruji rozdíl. Jediný rozdíl je v tom, že na benzin mě vyjde na 3Kč/km, LPG 1,40 Kč/km. Tomu nemůže konkurovat sebechrochtavější hyperúsporné staré TDI. Navíc těch 8,3 plynu na dálnici není žádná ekorally Můžeš mi teda říct v čem ti LPG nevyhovuje? Nebo o tom víš kulový ve stylu jedna paní povídala...
Najedeš s tím plynem 1200km na nádrž? Jestli ne, tak mi to nevyhovuje. Kde vozíš rezervu? V kufru? Jestli jo, tak mi to nevyhovuje. Můžeš parkovat v podzemní garáži ( já tam parkuju tam už 10let)? Jestli ne, tak mi to nevyhovuje. Jezdíš rád na STK? Já ne, tak mi to nevyhovuje... Další dotazy, pls.
Pepe, s plynovým autem jezdíš na STK jednou za 2 roky stejně jako s obyč autem... A najet na jednu nádrž 1200km je velmi specifický požadavek, který už u dalšího auta pravděpodobně budeš muset o 1/3 zkrouhnout... Pro naprostou většinu lidí není LPG omezující, protože auto obvykle slouží k účelu ráno do práce, odpoledne přes obchod domů. O víkendu výlet/návštěva. Tam není nutný obrovský dojezd. Kufr má většina aut zaplněný pouze cestou na dovolenou a tam pomůže rakev...Pochopil jsem to tak, že tobě auto tři dny stojí a pak během dne najedeš bambilion kilometrů s naloženým autem, tam je to bez diskuze: jedině nafta... Ale troufám si tvrdit, že pro většinu lidí je plyn o fous vhodnější než nafta...


Vždyť všude píšu, že s plynem obecně problém nemám, dokážu si ho v jiném režimu, než je můj, klidně představit... Reaguju na příspěvky typu "komu plyn nevyhovuje, tak je ...". Vadí mi paušální odsouzení ojetýho naftovýho auta. Ano, je to dáno způsobem používání - v miniautech do města je to nesmysl (kromě rozvozu pizzy, tam snad nic lepšího než např. Saxo 1,5D neexistovalo), ale pokud někdo jezdí 30tkm/rok delší trasy, tak nemá smysl pořizovat do auta další kurvítka. Dojezd je pro mě i otázka komfortu (zpětně bych si nafackoval, že jsem si u dodávky nepřiplatil za 120l nádrž, 90l se mi zdálo dost - předcházející dodávka ji měla na 70). To si radši zastavím na kafe v mekáči a jinak nic neřeším...
respond
petrovov
number of posts6
date of registration03.07.2014
Tuesday 08.07.2014 08:50, původní dotaz
děkuji pánové, vidím, že původní dotaz sloužil pouze jako zápalka na dvou sudech s dynamitem - nafta - LPG
původně jsem chtěl poradit s výběrem vozu, parametry jsem popsal v úvodu a jediná nabídka byla na stilo, což je úplně mimo jak cenou, tak stářím - netvrdím, že to je špatný tip - ale právě proto, že původní auto kupované jako 9 let stará ojetina potřebovalo pořád nějakou péči, čas a peníze, jsem chtěl poradit něco novějšího v dané cenové kategorii.
takže zatím to vidím na c-maxe buď v 1.8 TDCI nebo zachovalý benzín a LPG - asi bude záležet na jaký kus natrefím - s jak jasnou historií atd...
nicméně velmi děkuji za porovnání mnou uváděných možností...
Petr
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Tuesday 08.07.2014 09:26, RE: původní dotaz
petrovov posted by:
děkuji pánové, vidím, že původní dotaz sloužil pouze jako zápalka na dvou sudech s dynamitem - nafta - LPG původně jsem chtěl poradit s výběrem vozu, parametry jsem popsal v úvodu a jediná nabídka byla na stilo, což je úplně mimo jak cenou, tak stářím - netvrdím, že to je špatný tip - ale právě proto, že původní auto kupované jako 9 let stará ojetina potřebovalo pořád nějakou péči, čas a peníze, jsem chtěl poradit něco novějšího v dané cenové kategorii. takže zatím to vidím na c-maxe buď v 1.8 TDCI nebo zachovalý benzín a LPG - asi bude záležet na jaký kus natrefím - s jak jasnou historií atd... nicméně velmi děkuji za porovnání mnou uváděných možností... Petr


Pokud trváte na C-maxovi, 1,8 TDCI není špatná volba, LPG se u motorů duratec vyhněte, zaděláváte si tím na problém. Stilo Vám bylo doporučeno oprávněně, ať už v jakékoliv motorizaci. Pokud 9 let staré auto potřebuje pořád nějakou péči, není to způsobeno nutně stářím... Radši si kupte Stilo za 100k, 30k dejte do prvotního servisu a pár let nebudete mít co řešit... Protože každé auto do 150k bude chtít peníze, čas i péči...
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Tuesday 08.07.2014 09:38, RE: reakce Kooba S
Pepe posted by:
KoobaS posted by:
Pepe posted by:
Zvirak posted by:
Pepe posted by:
KoobaS posted by:
Pepe posted by:
petrovov posted by:
Dobrý den, opravdu v dané cenové kategorii ojetin není disel vhodná volba? Docela mě lákala právě nějaká ta 1,8 TDCi... Nevím, jestli třeba pro C-Max je ve variantě 1,6 benzín vhodná přestavba na LPG - o tom motoru jsem slyšel, že na focuse ještě jde, ale na C-Max už je slabší, LPG ješě znamená pokles výkonu, nerad bych šlapal plyn k podlaze...
Ne, naftu ne. Zdejší benzínová lobby to nepřipustí. Radši pumpovat plyn ob den do toroidu (nebo zlikvidovat zavazadelník alespoň 120l nádrží), než nedejbože 1x za vlastnictví vozu vyměnit (repasovat) nějaký díl příslušící naftovému horrorovému pohonu. Jako by na benzínovém motoru neodcházely cívky, lambda sondy a pod. Stilo 1,9JTD (88kW) odvede při střízlivém výběru dobrou službu, vazby na servis máte díky Maree asi najetý. Pokud jste na charakteristiku nafty zvyklý, není důvod vymýšlet kraviny.
Neber to špatně Pepe. Sám jezdím v P406 1,9Td, předtím jsem dlouho jezdil ve focusu 1,8 lpg. Takže oba systémy mám jakž takž naježděné... Ano, radši všem doporučuji benzín, protože jeho servis a údržba je levnější. Při nájezdu 25000km bude toroid doplňovat 1x týdně. A taky s tebou souhlasím, že na nafťáku vyměníš pár věcí za životnost auta, stejně jako na benzínu. Ty částky ale můžou (nemusí) být neporovnatelné. Zrovna TDCi ve focusech a C-maxech moc dobrou pověst nemají. Benzíny ve fordu jsou dobré, ale nevhodné pro přestavbu. A pokud by tazatel narazil na stilo JTD v udržovaném stavu, je to taky dobrá volba.
Já to beru, to jo. Čím by mi LPG nevyhovovalo, jsem popsal jinde. Pokud někdo jezdí jen tam a z5 víceméně pravidelně, nepotřebuje prostor v kufru, tak je to ideál. Mě by ale tankovat obden štvalo - vzhledem k faktu, že nemusím. Prostě někde dává smysl čistý benzín, někde v kombinaci s LPG, jinde je prostor pro naftu. Třeba se věkem auta ty výhody mění, ale o tom je potom ta diskuze. Paušální zavrhování ojetý nafty mi prostě vadí.
Pepe ty toho o LPG asi moc nevíš. Mám Stilo - kombíka, 1.8 (98kW) předělanýho na LPG. Nádrž na benzin má 58L, nádrž v kufru na LPG - toroid 61L (reál 56- 58L).Spotřeba (95% dálnice) benzinu 7,8 l/100km, plynu 8,3 l/100km. => tankování plynu stejně časté jako benzinu. Výkon? Nepozoruji rozdíl. Jediný rozdíl je v tom, že na benzin mě vyjde na 3Kč/km, LPG 1,40 Kč/km. Tomu nemůže konkurovat sebechrochtavější hyperúsporné staré TDI. Navíc těch 8,3 plynu na dálnici není žádná ekorally Můžeš mi teda říct v čem ti LPG nevyhovuje? Nebo o tom víš kulový ve stylu jedna paní povídala...
Najedeš s tím plynem 1200km na nádrž? Jestli ne, tak mi to nevyhovuje. Kde vozíš rezervu? V kufru? Jestli jo, tak mi to nevyhovuje. Můžeš parkovat v podzemní garáži ( já tam parkuju tam už 10let)? Jestli ne, tak mi to nevyhovuje. Jezdíš rád na STK? Já ne, tak mi to nevyhovuje... Další dotazy, pls.
Pepe, s plynovým autem jezdíš na STK jednou za 2 roky stejně jako s obyč autem... A najet na jednu nádrž 1200km je velmi specifický požadavek, který už u dalšího auta pravděpodobně budeš muset o 1/3 zkrouhnout... Pro naprostou většinu lidí není LPG omezující, protože auto obvykle slouží k účelu ráno do práce, odpoledne přes obchod domů. O víkendu výlet/návštěva. Tam není nutný obrovský dojezd. Kufr má většina aut zaplněný pouze cestou na dovolenou a tam pomůže rakev...Pochopil jsem to tak, že tobě auto tři dny stojí a pak během dne najedeš bambilion kilometrů s naloženým autem, tam je to bez diskuze: jedině nafta... Ale troufám si tvrdit, že pro většinu lidí je plyn o fous vhodnější než nafta...
Vždyť všude píšu, že s plynem obecně problém nemám, dokážu si ho v jiném režimu, než je můj, klidně představit... Reaguju na příspěvky typu "komu plyn nevyhovuje, tak je ...". Vadí mi paušální odsouzení ojetýho naftovýho auta. Ano, je to dáno způsobem používání - v miniautech do města je to nesmysl (kromě rozvozu pizzy, tam snad nic lepšího než např. Saxo 1,5D neexistovalo), ale pokud někdo jezdí 30tkm/rok delší trasy, tak nemá smysl pořizovat do auta další kurvítka. Dojezd je pro mě i otázka komfortu (zpětně bych si nafackoval, že jsem si u dodávky nepřiplatil za 120l nádrž, 90l se mi zdálo dost - předcházející dodávka ji měla na 70). To si radši zastavím na kafe v mekáči a jinak nic neřeším...


Jasně, paušálně zavrhovat plyn nebo naftu je prostě špatně.Vše má své plusy i minusy. Taky teď tankuju 1 za měsíc místo 1 za týden (při polovičním nájezdu) a je to fajn, ale právě tím, že jezdím pravidelné trasy mě to netrápí. A řekl bych, že instalací LPG se počet kurvítek k naftě přinejhorším dorovná (samozřejmě záleží na stavu auta). Já osobně bych si naftu koupil pouze jako novou, nebo u mě známého auta, ale to je dáno hlavně tím, že je mi projevem nejsympatičtější atmo benzín...
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Tuesday 08.07.2014 11:03, RE: původní dotaz
petrovov posted by:
děkuji pánové, vidím, že původní dotaz sloužil pouze jako zápalka na dvou sudech s dynamitem - nafta - LPG původně jsem chtěl poradit s výběrem vozu, parametry jsem popsal v úvodu a jediná nabídka byla na stilo, což je úplně mimo jak cenou, tak stářím - netvrdím, že to je špatný tip - ale právě proto, že původní auto kupované jako 9 let stará ojetina potřebovalo pořád nějakou péči, čas a peníze, jsem chtěl poradit něco novějšího v dané cenové kategorii. takže zatím to vidím na c-maxe buď v 1.8 TDCI nebo zachovalý benzín a LPG - asi bude záležet na jaký kus natrefím - s jak jasnou historií atd... nicméně velmi děkuji za porovnání mnou uváděných možností... Petr


Stilo bych viděl jako mnohem lepší volbu. stilo 2008 se dá koupit levně, na km bych vůbec nehleděl. Nedávno jsem sháněl pro příbuzné něco podobného, jen jezdí míň. vyhrála toyota corolla verso v benzínu. Crumu jsme sháněli také, ale crma v jtd rv 2010 měla vždy po prověření nájazd 250tkm+- tacho 100-150, c-max bude to samý. stáčí se právě pro to, že každý chce těch 150tkm, ale nikdo to nechce ve dvouletém autě.... Jinak jezdím s lpg i naftou (6válce cca 200koní) a jezdí se mi líp s benzínem + lpg problémy 0 za 3 roky a 60tkm. ale to je na vkusu každého
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.