citation:
reakce na: Hankovec, 27.01.2023 06:56 (Zdravím všechny zdejší členy.L ...)
Jenom tak na okraj. Problém moderních downsize motorů není turbo, ale kombinace turba, přímého vstřiku a honbou za nízkými emisemi.
Pro 1,6 hraje do karet jednodušší konstrukce a nepřímý vstřik, kterému nebudou vadit krátké městské přískoky. Nevýhodou bude nižší výkon, menší pružnost, vyšší spotřeba, ale taky malý výběr v ojetinách, nižší výbava. Vzhledem k vysoké poptávce ale taky paradoxně vyšší cena.
Pro 1,0 Ecoboost je to víceméně naopak. Lepší dynamika, nižší spotřeba, ale taky větší výběr a často lépe vybavená auta.
Osobně bych hledal kus, který mi bude vyhovovat výbavou, stavem a cenou a neomezoval se vyloženě pouze na motor. Pokud by vyhrál litrový ecoboost, tak je potřeba k tomu servisně i přistoupit jako k ne úplně vhodnému motoru. Provést důkladný servis u někoho, kdo ty motory zná a ví co je trápí a v tom důkladném servisu pokračovat. Ve výsledku bude provoz auta stát stejné peníze, protože se srovná vyšší a nižší spotřeba versus levnější a drazší servis.