0
back
 

diskuze k tématu: Motorem roku 2012 je 1.0 EcoBoost od Fordu

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 14.06.2012 12:43,
Jsem rád, že je stále ještě z čeho vybírat a dokud bude z čeho vybírat, tohle si nikdy nekoupím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 14.06.2012 12:54, Líp už bylo
Ta poslední věta je provokace! Tedy alespoň mě provokuje. Můj kamarád má 1.2 TSi a po té, co mu 2x kvůli regulátoru měnili celé turbodmychadlo a na to nové mu tuším ještě dodělávali tu "podložku pod turbo" jak se tomu dost nepřesně říká. Je to totiž řekněme distanční kroužek do regulátoru, který prodlouží ovládací táhlo. Co konkrétně se tím upraví nevím, ale údajně to má vliv i na snížení rezonančních vibrací, které někteří majitelé zaznamenávají při zátěži kolem 2000 rpm. No a aby toho nebylo málo, tak mu ve 24 tkm měnili celý motor, protože žral abnormálně olej. Alespoň, že neměl vytahaný řetěz...
Takže já si o down sizingu a cost cuttingu rozhodně nic dobrého nemyslím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 14.06.2012 13:48, RE: Líp už bylo
David V posted by:
Ta poslední věta je provokace! Tedy alespoň mě provokuje. Můj kamarád má 1.2 TSi a po té, co mu 2x kvůli regulátoru měnili celé turbodmychadlo a na to nové mu tuším ještě dodělávali tu "podložku pod turbo" jak se tomu dost nepřesně říká. Je to totiž řekněme distanční kroužek do regulátoru, který prodlouží ovládací táhlo. Co konkrétně se tím upraví nevím, ale údajně to má vliv i na snížení rezonančních vibrací, které někteří majitelé zaznamenávají při zátěži kolem 2000 rpm. No a aby toho nebylo m...
Říká se tomu oficiálně "podložka pod turbo" i v servisu Škoda, zřejmě aby to zákazníci snáze pochopili. Údajně je potřeba pro to, že při nějakém režimu bouchá něco (nějaká klapka?) do tubnínové stěny. Víc jsem po tom raději nepátral. Dali mi tam, ale nějaké vibrace jsem bez ní nepozoroval. I rozvody mi v 45tkm měnili...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 14.06.2012 14:11, že by marketing?
Nevychvalovala stejná anketa relativně nedávno motory 1,4 TSI a 1,2 TSI? A víme jak jsou na tom ve skutečnosti. VW je mezitím přestavělo tak, aby v nových modelech (např. Rapid) už nezlobily. A co chudáci majitelé s původní konstrukcí? Bojím se, aby to nebylo u 1,0 ecoboost stejné. Fandím komukoliv, kdo vyrobí skutečně úsporný a hlavně spolehlivý malý turbomotor, ale jak na tom bude Ford se ukáže až za pár let, kdy první služebáky najedou 150 000+...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 14.06.2012 21:49, RE: že by marketing?
Paul posted by:
Nevychvalovala stejná anketa relativně nedávno motory 1,4 TSI a 1,2 TSI? A víme jak jsou na tom ve skutečnosti. VW je mezitím přestavělo tak, aby v nových modelech (např. Rapid) už nezlobily. A co chudáci majitelé s původní konstrukcí? Bojím se, aby to nebylo u 1,0 ecoboost stejné. Fandím komukoliv, kdo vyrobí skutečně úsporný a hlavně spolehlivý malý turbomotor, ale jak na tom bude Ford se ukáže až za pár let, kdy první služebáky najedou 150 000+...
Neumím říct,zda motor bude spolehlivý,či nespolehlivý.Každopádně má velmi zajímavé parametry.Jede,jak z praku a údajně není problém se přiblížit spotřebě paliva udávané výrobcem.Jako pozitivní vidím,že se podařilo dobře utlumit kmity přímo setrvačníkem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 15.06.2012 19:51, RE: že by marketing?
Fanda posted by:
Neumím říct,zda motor bude spolehlivý,či nespolehlivý.Každopádně má velmi zajímavé parametry.Jede,jak z praku a údajně není problém se přiblížit spotřebě paliva udávané výrobcem.Jako pozitivní vidím,že se podařilo dobře utlumit kmity přímo setrvačníkem.
Minulý rok vyhrál dvouválcový turbomotor TwinAir od Fiatu. Při reálných testech už na něj novináři tolik chvály nepějí, viz test:
http://www.tipcars.com/#magazin-lancia-ypsilon-09-twinair-do-mesta-s-gracii-5399.html
Předpokládám, že tříválcový Ecoboost patří do stejné kategorie - tedy motorů, které jsou báječné papírové hodnoty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.06.2012 11:57, RE: že by marketing?
Tycoon posted by:
Minulý rok vyhrál dvouválcový turbomotor TwinAir od Fiatu. Při reálných testech už na něj novináři tolik chvály nepějí, viz test:
http://www.tipcars.com/#magazin-lancia-ypsilon-09-twinair-do-mesta-s-gracii-5399.html
Předpokládám, že tříválcový Ecoboost patří do stejné kategorie - tedy motorů, které jsou báječné papírové hodnoty.
Zrovna tenhle Ecoboost 1.0 s Focusem měli teď v testu v Autosalónu na Primě a dost ho pochválili, zkuste si to najít na webu. Dokonce i ta spotřeba by mohla být opravdu příznivá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.06.2012 12:01, RE: Líp už bylo
David V posted by:
Ta poslední věta je provokace! Tedy alespoň mě provokuje. Můj kamarád má 1.2 TSi a po té, co mu 2x kvůli regulátoru měnili celé turbodmychadlo a na to nové mu tuším ještě dodělávali tu "podložku pod turbo" jak se tomu dost nepřesně říká. Je to totiž řekněme distanční kroužek do regulátoru, který prodlouží ovládací táhlo. Co konkrétně se tím upraví nevím, ale údajně to má vliv i na snížení rezonančních vibrací, které někteří majitelé zaznamenávají při zátěži kolem 2000 rpm. No a aby toho nebylo m...
Nezbývá než se modlit, aby to ve Fordu spočítali lépe než u VW. Teoreticky jako základní motorizace do Ka a Fiesty to může posloužit dobře, pokud se to nebude srát. Nicméně to vypadá, že dobrou práci odvede i ve Focusu. Akorát mám obavy, že nevyvážený servačník sice umožní konstrukci bez vyvažovacích hřídelů, ale bude to zvýšení zátěž na ložiska klikovky, tak fakt doufám, že to spočítali dobře. A popravdě - kdybych ho měl mít, tak bych doufal, že ho nevyrobili v Rumunsku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.06.2012 12:17, RE: že by marketing?
Koloss posted by:
Zrovna tenhle Ecoboost 1.0 s Focusem měli teď v testu v Autosalónu na Primě a dost ho pochválili, zkuste si to najít na webu. Dokonce i ta spotřeba by mohla být opravdu příznivá.
Konkrétně tady:
http://autosalontv.cz/autosalon-24-1
přetáhněte si to na 1:39:00 a je to tam. Já osobně to je ho hodnocení žeru, je to trochu sranda, ale když dokázal sprdnou design, tak věřím, že by ten motor až tak zbůhdarma nechválil. Byl by za blba, kdyby pak realita vypadala jinak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.06.2012 18:32, RE: že by marketing?
Koloss posted by:
Konkrétně tady:
http://autosalontv.cz/autosalon-24-1
přetáhněte si to na 1:39:00 a je to tam. Já osobně to je ho hodnocení žeru, je to trochu sranda, ale když dokázal sprdnou design, tak věřím, že by ten motor až tak zbůhdarma nechválil. Byl by za blba, kdyby pak realita vypadala jinak.
Ten chlápek působí jako šašek, asi tím zakrývá neznalost. Mluví tam o rekuperaci, přitom to je jen marketingová hříčka automobilek, ve skutečnosti to je pouze tzv. řízené dobíjení, skutečnou rekuperaci mívají jen hybridy. Pak tam víceméně papouškuje marketingovou řeči od Fordu ... 6,4 litru při dodržování rychlostních limitů (90 mimo město, 130 na dálnici) si tam vychvaluje jako něco světoborného. Přitom můj benzinový dvoulitr si vezme jen o pár desetinek víc (dlouhodobě 6,8 dle dotankování). Přiznávám samozřejmě, že na 5 litrů se nedostanu ani při ekojízdě.
Neříkám, že ten motor je vyloženě špatný. Je asi lepší než ta benzinová šestnáctistovka - ta se s Focusem dost trápí. Ale s řečmi "ten motor si určitě kupte" bych počkal na pár let, až budou mít první služebáky najeto 150 tkm.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.06.2012 19:01, RE: že by marketing?
Tycoon posted by:
Ten chlápek působí jako šašek, asi tím zakrývá neznalost. Mluví tam o rekuperaci, přitom to je jen marketingová hříčka automobilek, ve skutečnosti to je pouze tzv. řízené dobíjení, skutečnou rekuperaci mívají jen hybridy. Pak tam víceméně papouškuje marketingovou řeči od Fordu ... 6,4 litru při dodržování rychlostních limitů (90 mimo město, 130 na dálnici) si tam vychvaluje jako něco světoborného. Přitom můj benzinový dvoulitr si vezme jen o pár desetinek víc (dlouhodobě 6,8 dle dotankování). Př...
Jestli to nesleduješ běžně, tak chápu, že na tebe "expert Pepa" takto působí. Nicméně je to člověk, který se celkem snaží a dělá to po svém. Já si ho celkem rád poslechnu, stejně všechno musí člověk brát s rezervou. Těch 6.4 bylo při dodržování limitů, ale bez loudání, normální dynamická jízda. S lehkou nohou se ani já pod šest nemám šanci dostat.
Rekuperace je prosté vracení energie zpět, to že to nemá nějaké extra baterie a nabíjí to jen akumulátor ještě neznamená,že o rekuperaci nejde. Když se akumulátor nabíjí při brždění, tak to znamená, že nemusí být alternátor tak silný a méně zatěžuje motor. To se taky počítá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 20.06.2012 17:11, RE: že by marketing?
Koloss posted by:
Jestli to nesleduješ běžně, tak chápu, že na tebe "expert Pepa" takto působí. Nicméně je to člověk, který se celkem snaží a dělá to po svém. Já si ho celkem rád poslechnu, stejně všechno musí člověk brát s rezervou. Těch 6.4 bylo při dodržování limitů, ale bez loudání, normální dynamická jízda. S lehkou nohou se ani já pod šest nemám šanci dostat.
Rekuperace je prosté vracení energie zpět, to že to nemá nějaké extra baterie a nabíjí to jen akumulátor ještě neznamená,že o rekuperaci nejde. Když ...
Ne, nesleduju ten pořad, asi toho o autech ví více než ten Merunka, ale dojme experta nepůsobí.
Ano, počítá se to, ale není to prostě rekuperace. Běžný olověný akumulátor rekuperaci víceméně neumožňuje, byl by to pro něj příliš velký proud.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 21.06.2012 12:48, RE: že by marketing?
Tycoon posted by:
Ne, nesleduju ten pořad, asi toho o autech ví více než ten Merunka, ale dojme experta nepůsobí.
Ano, počítá se to, ale není to prostě rekuperace. Běžný olověný akumulátor rekuperaci víceméně neumožňuje, byl by to pro něj příliš velký proud.
Ti chlapi (jsou tři - Pepa, Radek a František), co v Autosalónu testují a recenzují auta, jsou celkem dobří, trochu speciální kapitola je Bára, ale i ta se celkem dá. Merunka je tam jako moderátor a recenze na auta nedělá, spíš takovou tu omáčku okolo a některé reportáže spojené s motorismem obecně. Já ten pořad považuju za docela dobrý.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.