0
back
 

diskuze k tématu: Koupit Focus, nebo si ještě nechat Fabii?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.08.2013 11:43, Koupit Focus, nebo si ještě nechat Fabii?
Dobrý den,

před necelým rokem se nám rozrostla rodina o prvního potomka a tak jsem začal řešit, že by se nám hodilo větší auto. Po měsících zvažování jsem se rozhodl pro Ford Focus kombi druhé generace, vzhledem k našemu ročnímu nájezdu 15 - 20 tisíc km s benzínovým motorem a vážně uvažuji LPG provozu. Hlavními požadavky jsou spolehlivost a nízké náklady. V současné době řeším 3 alternativy:

1) mám možnost koupit velice zachovalý kus z německa, 1.6i 74 kW, r. v. 2006 s jasnou servisní historií, zabudovaným LPG (vstřikovače Prins, přimazávání FlashLube) a 160 tisíci km za 120 000 Kč, výbava v podstatě základ.

2) koupit 1.6 Ti-VCT 85kW, r. v. 2006 s pouhými 95 tisíci km (dle stavu a dokladů to vypadá, že reálnými), v podobné výbavě, navíc ESP, alu kola, tažné (hodilo by se na cyklo držák), za podobné peníze.

3) ještě si nějaký rok nechat Fabii Combi 1.9 SDI, r. v. 2001, nalítáno 280 tisíc, zatím spolehlivou, s krásnou spotřebou do 5 l/100 km a větší auto pořídit až třeba s případným druhým potomkem. Je čerstvě po výměně rozvodů a předních brzd a v nejbližší době bude potřebovat novou spojku. Vzhledem k tomu, že i na týdenní dovolenou jsme se nakonec po troše skládání dovnitř nějak vešli a vzhledem ke stavu tachometru je už teď to auto prakticky neprodejné, se poslední dobou přikláním nejvíce k této variantě, co myslíte Vy? Díky za názory.
respond
dk1844
number of posts12
date of registration09.08.2013
Tuesday 20.08.2013 15:55, RE: Koupit Focus, nebo si ještě nechat Fabii?
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, před necelým rokem se nám rozrostla rodina o prvního potomka a tak jsem začal řešit, že by se nám hodilo větší auto. Po měsících zvažování jsem se rozhodl pro Ford Focus kombi druhé generace, vzhledem k našemu ročnímu nájezdu 15 - 20 tisíc km s benzínovým motorem a vážně uvažuji LPG provozu. Hlavními požadavky jsou spolehlivost a nízké náklady. V současné době řeším 3 alternativy: 1) mám možnost koupit velice zachovalý kus z německa, 1.6i 74 kW, r. v. 2006 s jasnou servisní historií, zabudovaným LPG (vstřikovače Prins, přimazávání FlashLube) a 160 tisíci km za 120 000 Kč, výbava v podstatě základ. 2) koupit 1.6 Ti-VCT 85kW, r. v. 2006 s pouhými 95 tisíci km (dle stavu a dokladů to vypadá, že reálnými), v podobné výbavě, navíc ESP, alu kola, tažné (hodilo by se na cyklo držák), za podobné peníze. 3) ještě si nějaký rok nechat Fabii Combi 1.9 SDI, r. v. 2001, nalítáno 280 tisíc, zatím spolehlivou, s krásnou spotřebou do 5 l/100 km a větší auto pořídit až třeba s případným druhým potomkem. Je čerstvě po výměně rozvodů a předních brzd a v nejbližší době bude potřebovat novou spojku. Vzhledem k tomu, že i na týdenní dovolenou jsme se nakonec po troše skládání dovnitř nějak vešli a vzhledem ke stavu tachometru je už teď to auto prakticky neprodejné, se poslední dobou přikláním nejvíce k této variantě, co myslíte Vy? Díky za názory.


Ja bych zustal u Fabie, pokud se opravdu nesype a neni prorezla (jakoze fabie s pozinkem by byt nemely). Tenhle motor je vyhlaseny drzak, i kdyz dynamika je slabsi. Nevim teda, jestli ma klimu, ale pokud jo, tak bych to nedaval z ruky (a v pripade nakupu neceho dalsiho v budoucnu nechat jako druhe auto).
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Wednesday 21.08.2013 09:07, Focus plyn
Pred prerabanim focusu na plyn si radsej pozorne precitajte ford fora. Viem ze napr. 2.0 v mondeu sa na plyn moc neodporuca davat, lebo sa mu zaklepavaju ventily. Viem ze to ma riesit to flashlube, ale nie vzdy sa to aj dari. Neviem ale presne ako je na tom 1.6.
respond
DavLc
number of posts5
date of registration01.12.2008
Wednesday 21.08.2013 12:32, Focus na LPG
Osobně mám Focuse I, 1,6 74 kw s přestavbou na LPG 3,5 roku, na plyn najeto 60 tis. a vcelku spokojenost. Obecně je ale tento motor poměrně náchylný na zaklepání ventilů. Flash Lube je nutnost, ale rozhodně se na to nedá 100% spolehnout. Když jsem auto kupoval se 144 tis. km, tak při prvotním servisu byly špatné tlaky na 2 válcích, byly zaklepané ventily. Podotýkám ale , že auto jezdilo do té doby pouze na benzín ! Až následně po opravě motoru jsem provedl přestavbu na LPG a po těch 60 tis. zatím bez problémů. Motor 1,6 Ti-VCT 85 kw má proměnné časování ventilů a co vím, tak pro přestavbu na LPG je to určitá komplikace. Z těchto dvou motorů jsem přesvědčen, že firmy, které dělají přestavby, vám doporučí slabší variantu se 74 kw. Ale dovoz auta už přestavěného na LPG je také dost ošemetná věc, se kterou jsou často problémy. Pokud byste o tom uvažoval, tak rozhodně doporučuji najít předem servis, kde tento typ LPG servisují a tam se poptat. Bývají třeba zablokované řídící jednotky, do kterých se žádný servis nedostane a náklady na nápravu jsou vysoké.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 21.08.2013 12:54, focus nebo fabie
Dobrý den, obecně Vám nedoporučím přestavění Focuse na LPG, za prvé náklady na přestavbu jsou vysoké, motory 1.6 na to nejsou stavěné, 1.6TiVCT už vůbec ne. Navíc rozměr kufru fokuse oproti kufru fábie zase není až tak velký. Mám s fokusema 2 řady (firemně)najeto spoustu km, jak s 1.6 74kw, tak s 1.8 TDCI a musím konstatovat že benzínový fokus vubec nejede, a když jo, tak hodně žere. Pokud bych měl vybrat forda z větším kufrem, tak bych šel už raději do Mondea, je to celkově lépe postavené vozidlo, a věřte, že focus se dvěma dětmi, nebo třemi Vám bude stejně malý. Volil bych motorizaci buď naftovou 2.2 (spotřeba 6 až 7l) nebo benzín 2 L (spotřeba 7,5 až 8 l). Náhradní díly se dají sehnat za srovnatelné ceny jako na Fokuse. (Před Mondeem jsem měl fabii a musím říct, že jakmile jsem ji vyměnil, za Mondeo, říkal jsem si proč já blbec to neudělal už dávno, a to vubec nemluvím o tom, jak zbytek rodinky byl šťastný že už se nemusí mačkat v malé fábii) Čili z důvodu prostorovosti, pohodlí, i bezpečnosti doporučuji Mondeo. Navíc cena Mondea je stejná, neli nižší, než cena fokuse.... Nejlepší bude skočit do nějakého bazaru, projet se ve Fokusu a pak v Mondeu a udělat si závěr sám.....
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 22.08.2013 14:52, Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI
Já bych šel do trojkového Ford Mondeo Kombi s dieslovým motorem 2.0 TDCI od roku tuším nějak 2001. Rozvody jsou řetězové jezdí do 6litrů nafty. Kufr má velký ;) Ale to záleží na vás. Každopádně bych také zkusil variantu dát fabiu protiúčtem :) Doporučuji pokud máte letní a zimní kola tak jednu sadu si nechat a tu prodat zvlášt, vyděláte více. Navíc tyhle mondea stojí už od 50000Kč s nějakou tou kosmetickou vadou. ;)
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 22.08.2013 15:12, RE: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI
matys000 posted by:
Já bych šel do trojkového Ford Mondeo Kombi s dieslovým motorem 2.0 TDCI od roku tuším nějak 2001. Rozvody jsou řetězové jezdí do 6litrů nafty. Kufr má velký ;) Ale to záleží na vás. Každopádně bych také zkusil variantu dát fabiu protiúčtem :) Doporučuji pokud máte letní a zimní kola tak jednu sadu si nechat a tu prodat zvlášt, vyděláte více. Navíc tyhle mondea stojí už od 50000Kč s nějakou tou kosmetickou vadou. ;)


Hm, tak konkrétně tohle je poukázka na problémy, permanentka do servisu. Pokud starou chrochtu do Mondea, tak raději TDDI. Obecně 12 let stará nafta s 300 tisícema na motoru (ne na tacho) není moc ekonomická volba, i když hodnota spotřeby vypadá lákavě.
respond
JiPe
number of posts1
date of registration23.08.2013
Friday 23.08.2013 09:28, Focus nebo Fabie
Díky za všechny názory. Co se týká přestavby Focusu na LPG, pročetl jsem si na toto téma asi 50-stránkovou diskuzi a řekl bych, že všechny motory lze přestavět na LPG, ale přimazávání je téměř nutnost a i potom je na místě trocha opatrnosti a větší péče. Zmíněný uvažovaný vůz (varianta 1) je toho důkazem, má najeto cca 130 000 na plyn, ale takové auto asi není nejlepší nápad kupovat, podle toho co jsem se dočetl, tak plynové vstřikovače po takové porci už budou zřejmě na hranici životnosti, předpokládám.
Co se týče jetí/nejetí 1.6 74kW, tak toho bych se vůbec nebál, vzhledem k tomu že jsem celkem spokojen i se současným "líným" SDI 45 kW. Na předjíždění by se občas nějaký koník navíc hodil, ale brzdou provozu určtě nejsem, jen někteří řidiči prostě musí předjíždět Fabii už jen tak nějak z principu :)
Co se týče Mondea, to byl můj druhý favorit (chvíli i první), sedí se mi v něm krásně a uvnitř je mi i tak nějak sympatičtější, ale pak mi přišlo pro moje potřeby zbytečně velké. Nafty se bojím a TDCi z počátku výroby považuji za finanční sebevraždu. Když už, tak bych uvažoval o nějakém kousku z konce výroby (2006), ale raději benzín, i když bude asi trochu nenažraný. Co byste mi doporučili? Přestavba na LPG bude asi podobně riziková záležitost jako Focus, předpokládám.
Jeden závěr jsem si udělal - Fabii si už asi necháme. Nerezne, je spolehlivá, zatím se do ní vejdeme a na 15-palcových hlínách je krásná :) Bohužel klimu nemá, cesta ze Žiliny do na jih Čech ve 40°C byl zážitek pro fajnšmekry, ale místo toho má zase pěkný šíbr A za nějaký rok se začnu ohlížet nejspíš po Mondeu.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 28.08.2013 13:04, focus nebo fabie
Tak pokud je fabie bez klimatizace, tak bych vubec nepřemýšlel, jestli ještě počkat a nechat si fabii. Klimatizace je dnes nutností, uvítá to žena i děti a na tom přece záleží. Letos už vedro asi nebude, ale na jaře už bych koukal po jiném stroji. A je už jedno jestli to bude focus, nebo Mondeo
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.