0
back
 

diskuze k tématu: ideální auto/motorizace do 80 000

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, korejská vozidla
tomedl
number of posts5
date of registration04.04.2016
Monday 04.04.2016 14:26, ideální auto/motorizace do 80 000
Dobrý den,
je mi 23 let a právě mi odešlo staré rodinné auto, které jsem "podědil" pro potřeby prvního zajetí. Byl to starý mercedes A140/60KW. Přes veškeré argumenty si ho kdysi máma pořídila na ježdění do práce za cca 60 000 Kč. Ale teď k věci. Rád bych pořizoval nějaké "nové" auto. Co si budeme povídat, ocenil bych něco o trochu živějšího, spotřeba pod 8 (mercedes si o těch 8 řekl bez problému),s dostupným servisem atd. Velké nároky na rozměry auta nemám, přesto bych rád nižší střední třídu, když je třeba svézt víc lidí, nebo větší množství tašek. Při mém ročním nájezdu 10 - 15 000 km podle většiny lidí kolem nemá smysl kupovat diesel. Takže se koukám po autech jako je Ford Focus II, provedení hatchback, motor 1.6 16V případně 1.6 Ti-VCT. S cenou vozu bych se chtěl pohybovat někde od 60 do 80 tisíc korun. Jen teď nevím jestli mám ještě vůbec koukat na auta jako je třeba Škoda Octavia I, rád bych se dostal na pomyslnou hranici roku výroby 2005. Tachometr kolem 150 000. Taky mi přijde, že se v té době lámou první a druhé generace snad všech podobných aut. Je potom lepší vybrat spíše první nebo druhou generaci?
Otázky tedy zní: Mám rozumný výběr? Jaká další auta, a s jakým moterem, by spadala do těchto parametrů? Je moje cenové rozpětí reálné při roku výroby alespoň 2005 a tachometrem kolem 150 000?
Děkuju za případné odpovědi a váš čas.
respond
westeros
number of posts46
date of registration22.04.2014
Monday 04.04.2016 15:26, Focus
Rekl bych maly rozpocet na Focus II a pri mestskem provozu si tech 8 taky vezme
respond
tomedl
number of posts5
date of registration04.04.2016
Monday 04.04.2016 15:40, Re: Westeros
Těch 8litrů po městě bych ještě přežil, mercedes si to bral i mimo město, když jsem chtěl jet 90+. Tohle by aspoň lépe jelo. Každopádně díky za příspěvěk.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 04.04.2016 23:13, Trochu došetřit :-)
Ahoj na "použitelný Focus II" bych určitě došetřil, za 100tis.kč už jde koupit něco, co bude jezdit
I tak počítej s výměnou rozvodů (neoriginál cca 4000kč a víc), možná autobaterie, možná výfuk atd.
Není to nic hrozného, ale raději se na to připravit no
Za mě bych ještě kouknul na toto:
Citroen C4 1.4/1.6
Renault Megane 1.4/1.6
Můj kamarád byl spokojený s Fiatem Stillo 1.4 6 kvalt...
... rozhodující je stav vozu, ne značka...
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Tuesday 05.04.2016 08:29, RE:
Tak na Focus II je určitě málo peněz. Ten limit 60-80 máme brát jako konečný, nebo máš ještě něco bokem na servis, přihlášení a tak?
Pokud bychom měli zůstat u Focusu, tak první generace za tyhle peníze by měla být v krásným stavu.
Určitě za ty peníze půjde koupit i celkem hezký Stilo. Mám srovnání, jelikož naši maji doteď stilo 1,4 16v 6kvalt a já měl Focus I 1,8 16V zetec. Ford byl živější, mnohem víc auto pro zábavu. Stejně tak díky většímu motoru líp zvládal přesuny po dálnici. Ale pedály, řazení, řízení byly tužší. Zato stilo potřebuje mnohem míň ovládacích sil a pro spoustu lidí bude mnohem příjemnější na řízení. Já s autem jezdil delší trasy, naši jezdí buď po městě, nebo obecně kratší trasy, takže spotřeba benínu u obou je/byla lehce pod 8 litrů. Obě auta šly časem do plynu a zvládly v pohodě.

Co se týče obecných rad při tvém rozpočtu. Já bych ti doporučil se vyprdnout na cokoliv od koncernu, protože to bude prostě drahý. Uvažovat se dá tak možná o seatu. Co se týče najetých kilometrů, je to nesmyslný požadavek, na to číslo vůbec nekoukej. Dívej se na celkový stav auta, a spíš požaduj doložitelný servis alespoň z posledních let. A až to půjdeš kupovat a obhlížet, vem si sebou někoho, kdo tomu rozumí..
respond
tomedl
number of posts5
date of registration04.04.2016
Tuesday 05.04.2016 10:10, RE: KoobaS
Díky za odpověď, KoobaS.
Těch 60-80 bych chtěl mít čistě na auto a potom něco navíc na servis, celkově bych to chtěl dát to stovky. Takže spíš koupit Focus I (případně to stilo) v zachovalém stavu, než se snažit najít Focus II pod 80tisíc KČ?
respond
tomedl
number of posts5
date of registration04.04.2016
Tuesday 05.04.2016 10:12, Re: BobanHTP
OK, díky kouknu na ně a zvážim, jestli se mi chce nafukovat ještě rozpočet.
U toho citroena si nejsem moc jistej spolehlivostí, stejně tak u megana. Všichni mi řikaj, abych se obloukem vyhnul francouzům.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Tuesday 05.04.2016 11:17, RE: KoobaS
tomedl posted by:
Díky za odpověď, KoobaS.Těch 60-80 bych chtěl mít čistě na auto a potom něco navíc na servis, celkově bych to chtěl dát to stovky. Takže spíš koupit Focus I (případně to stilo) v zachovalém stavu, než se snažit najít Focus II pod 80tisíc KČ?


Pod 80 tisíc určitě hledat spíš Focus I nebo to stilo. Klidně ale i toho Megana nebo Citrona... Nevýhoda focusů je náchylnost ke korozi. Tak jako tak platí, že je potřeba najít zachovalej, nezbořenej kus, poctivě servisovanej. Kecy o nekvalitě pramení z toho, že lidi kupujou dvakrát zbořený auta za 50 tisíc a diví se, že auto za desetinu původní ceny potřebuje vyměnit podvozek... Focus bude na údržbu asi nejjednodušší. Třeba přední žárovky se daj vyměnit doma, to u Megana II nebo toho stila moc nehrozí. Je to detail, kterej nestojí moc peněz, ale štve to.
Taky platí to, že co v autě není, nemůže se pokazit. Já toho Focusa svýho času kupoval za 50 tisíc vpodstatě v plné palbě a bylo to znát. Stahování zadních oken fungovalo vpodstatě jen od řidiče, manuální klima byla po smrti. Vyhřívání předního skla je sice super, ale já měl popraskaný drátky zrovna před řidičem a to vyhřívaný sklo stojí dost peněz.
Doporučuju ti obhlídnout všechny zde doporučovaný auta, zkusit se v nich v nějakým bazaru projet. Pak nastoupit na fandovský fora konkrétních majitelů který se ti líbí, zjistit si který motory jo a který ne, případně prohlídnout místní inzerci, občas se objeví zajímavý auto od členů klubu...
Jinak, pokud máš na auto opravdu 100k, hledej auto tak do 75-80k, tu dvacku spolehlivě vezme přepis, první servis, pojistka, případně nový gumy...
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 05.04.2016 11:45, Fakt záleží na stavu
Ahoj, mám v práci dva kolegy Renault Megane II kombi 1.6, navíc s LPG, oba přes 100tis.km najeto a auto zatím bez poruch, jen preventivně na radu servisu se vyměnila celá rozvodová sada a zkrátil se interval na výměnu oleje co rok.
Pak mám kolegyni co má šest let C4 kupé 1.4 a také bez poruch, jen spotřeba ve městě přes 8l, což není tak hrozné z mého pohledu.
Focus II je nej volba, Focus I opravdu reziví a to hodně, pak tam chronicky odcházejí po většmí nájezdu palivové čerpadlo, palivoměr, alernátor, občas startér, ale žádná tragédie, to odchází u všech starších aut
Zkus nejdříve prohledat nabídky ojetin přímo u dealerů, možná tam něco bude zajímavého po prvním majiteli, koupené a servisované přímo u nich...

Kdybys přežil segment B, tak bych Ti ještě doporučil kuknout na Fiat Punto Grande 1.4 - zábavné živé a levné auto. Levné díly, jednoduchá konstrukce
respond
tomedl
number of posts5
date of registration04.04.2016
Tuesday 05.04.2016 16:15, RE:
Ok, chlapi, tak díky za rady. Mám teď zas o čem na pár dnů přemejšlet a co hledat.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.