0
back
 

diskuze k tématu: Ford Focus MK3 2017 - první dojmy majitele

category of topic classification: německá vozidla
petrk
number of posts66
date of registration21.04.2018
Saturday 30.06.2018 09:09, Brzdy
Blahopřeji k novému vozu. Píšete, že Vám vadí, že nemá kotoučové brzdy vzadu u základní motorizace, ale že brzdí dobře. Můžu se zeptat k čemu ty zadní kotoučové brzdy potřebujete? S ohledem na budoucí provozní výdaje jsou lepší volbou bubnové brzdy.
Budu rád, pokud se na tomto fóru pochlubíte se svými zkušenostmi s vozem po ujetí alespoň 30 tisíc km.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 03.07.2018 10:48, Opravdu tam nejsou kotoučové brzdy vzadu?
Ahoj, u Focusu I a II byly vždy s motorem 1.6 koutoučové brzdy vzadu. Jsi si jistý, že základ mk3 je nemá? Díval jsem se do ceníku, není tam žádná možnost dokoupit kotoučové dozadu...

Jinak u mého Rapidu je rozdíl mezi bubny a kotoučema vzadu o celou třídu. Rapid s bubny vzadu nestíhá dobře brzdit na dálnci, připomíná mi to výkonem Fábi I a II v základu pak
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Tuesday 03.07.2018 10:54, RE: Opravdu tam nejsou kotoučové brzdy vzadu?
citation:
reakce na: BobanHTP, 03.07.2018 10:48 (Ahoj, u Focusu I a II byly vž ...)


To je tím, že atmo 1,6 je u Focusu III základní motorizací, kdežto u Focusu I a II tuto roli plnila 1,4 a ta se pojila s bubny vzadu...
Proto má u FoFo III jenom pětistupňový manuál, je to prostě motorizace určená pro městský a příměstský provoz pro nenáročné učivatele. Kdo chce jezdit častěji delší trasy a dálnice, měl by podle fordu sáhnout po některém EcoBoostu, nebo dieslu...
Osobně navíc moc nechápu, proč má někdo s novým, nezajetým autem se základní motorizací potřebu lítat 150kmh po dálnici... Ale moje auto to není, takže každýmu dle jeho gusta...
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 04.07.2018 16:14, RE: RE: Opravdu tam nejsou kotoučové brzdy vzadu?
citation:
reakce na: KoobaS, 03.07.2018 10:54 (To je tím, že atmo 1,6 je u Fo ...)


Ahoj, tak jsem se ptal kolegy a je to pravda, základní motorizace ma bubny vzadu. Jenže ono to brzdí dobře!
Ten motor 1.6 Ti-VCT je ok i pro dálnice, právě ten kolega jezdí občas OV-Brno a spotřebu má 6,5l. To se mi na Focusu II 1.6 Duratec nepovedlo A co je dobré, je spolehlivý, celkové náklady můžou být příznivé. Na okreskách mě Ti-VCT překvapil nejvíce, s klidnou nohou do 5,6l, tečka.
respond
GAMAJA
number of posts4
date of registration10.03.2010
Tuesday 14.05.2019 22:09, převody
Myslím, že trojkový focus má u atmosférických Ti-VCT převody sladěné výborně (1,6 ecoboost resp. 1,5 ecoboost taky). Dvojkový focus měl po jedničkovém převody zkrácené až příliš. Například při 70km/h točí na pětku lehce přes 2000 ot./min. Je to prostě zbytečně krátká pětka. Na dlouhých cestách jsem si pravidelně zoufal, že nemá ještě šestku. Obzvláště proto, že zátah už od nízkých otáček cca od 1700/min byl nadprůměrný. Jedničkový při těch 2000 otáčkách jel na pětku 80km/h a přiznám se, že na okreskách na pětku kolikrát ani nedošlo a už jsem byl v další vesnici, ale na dálnici to bylo bezva. Ačkoliv u jedničkového mě zase občas štval velký skok mezi dvojkou a trojkou při rozjezdu na horách do kopce. Ale myslím, že když potřebujeme akcelerovat, tak si prostě podřadíme a poslední převodový stupeň, ať už pátý nebo šestý, by měl posloužit především nízké spotřebě na dlouhé cestě.
Trojkový focus má pětku tak nějak mezi a myslím si, že vzhledem k hmotnosti vozu a výkonu je usazená ze všech tří generací nejlépe.
A pokud jste zastánci atmosférických motorů (pokud maximální nenáročnost a životnost upřednostňujete) hledejte variantu 1,6 Ti-VCT s výkonem 92kW s manuálem. Je jich jako šafránu a jedině ze zahraničí, ale oproti té slabší 77kW jede opravdu skvěle i v nižších otáčkách a "pouze" 20 koní navíc pocitově dává dojem mnohem většího výkonového rozdílu.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.